Mercedes-Benz CLE: Νέο είδος
Η γερμανική φίρμα εμπλουτίζει το portfolio της με ένα νέο coupe το οποίο αναλαμβάνει να υποκαταστήσει τις αντίστοιχες εκδόσεις αμαξώματος των C και E-Class, εκπροσωπώντας ένα νέο είδος που συνδυάζει τις αρετές και των δύο παραπάνω μοντέλων σε ένα δυναμικότερο σύνολο
- «Δεν έκανα εγώ το έγκλημα» υποστήριξε ο γαμπρός - Ρίχνει στα αδέλφια τη δολοφονία του πατέρα στην Εύβοια
- Τουρίστας ζούσε με το πτώμα ιερόδουλης για τέσσερις ημέρες - Δεν «κατάλαβε» ότι είχε πεθάνει
- «Συγκινημένοι» οι Ντε Γκρες – Τι λέει η τέως βασιλική οικογένεια για την ιθαγένεια
- Billboard: Coldplay, Metallica, Depeche Mode στις top ten περιοδείες που έσπασαν το ταμείο του 2024
Σε μια προσπάθεια εξορθολογισμού της γκάμας της με φόντο και την γεωμετρική προσθήκη ηλεκτροκίνητων εκδόσεων της σειράς EQ, η γερμανική φίρμα αντικαθιστά τις coupe/cabrio εκδόσεις των C και E-Class, με ένα νέο μοντέλο το οποίο υπόσχεται να συνδυάζει τα καλύτερα και των δύο κόσμων που εκπροσωπούν τα παραπάνω μοντέλα, όντας παράλληλα ένα νέο και ελκυστικό είδος.
Η CLE, όπως ονομάζεται το νέο μοντέλο, αποκαλύπτεται αρχικά ως coupe με την προοπτική να διατεθεί στην ευρωπαϊκή αγορά από τα τέλη του φθινοπώρου με την ανοιχτή έκδοση να ακολουθεί το 2024.
Όπως υποδηλώνει και η ονομασία της η CLE συνδυάζει τις αρετές των γνωστών C και E-Class σε ένα coupe αμάξωμα το οποίο παρεμπιπτόντως έχει μεγαλύτερο μήκος από την απερχόμενη E-Class Coupe αλλά και οριακά χαμηλότερο ύψος, επιλογές που συνηγορούν σε μια de facto πιο δυναμική παρουσία.
Σχεδιαστικά, η όψη της CLE παραπέμπει περισσότερο στην C-Class παρά στην E-Class αν και παραλλαγμένη όπως προδίδουν τα φωτιστικά σώματα, το πιο ανάγλυφο καπό και η γρίλια η οποία αποτελεί μια παραλλαγή της Panamericana με το χαρακτηριστικό μοτίβο των μικροσκοπικών αστεριών. Στο πίσω τμήμα, τα φωτιστικά σώματα ακολουθούν τα πρότυπα της GLC Coupe ενώ ξεχωρίζουν επίσης οι διακοσμητικές απολήξεις της εξάτμισης, ο αεροδυναμικός διαχύτης και οι οπές απαγωγής αέρα που συντείνουν στην δυναμική εικόνα.
Στο εσωτερικό, η ψηφιακή τεχνολογία είναι απολύτως οικεία από τις C-Class και την GLC και αποτελείται από ένα ψηφιακό πίνακα οργάνων 11,9 ιντσών και infotainment 12,3 ιντσών που «τρέχουν» την τελευταία εκδοχή του ευφυούς συστήματος MBUX.
Στην νεότερη εκδοχή του το ευφυές λογισμικό της Mercedes διαθέτει περισσότερες δυνατότητες εκμάθησης των συνηθειών του οδηγού, ενεργοποιώντας τις αγαπημένες του ρυθμίσεις σε μια σειρά συστήματων και υποσυστημάτων από τον κλιματισμό και τον ατμοσφαιρικό φωτισμό έως υπενθυμίσεις για επετείους και τηλεφωνικές κλήσεις με βάση τις προηγούμενες αλληλεπιδράσεις του οδηγού με το MBUX.
Στους νεολογισμούς συγκαταλέγεται ένα βελτιωμένο σύστημα φωνητικών εντολών όπως αυτό εμφανίστηκε στην E-Class το οποίο πλέον δεν προϋποθέτει την εντολή «Hey Mercedes» για την ενεργοποίησή του αλλά και προσφέρει ένα πιο φυσικό τρόπο συν-ομιλίας με την τεχνητή νοημοσύνη. Τις προδιαγραφές του συστήματος συμπληρώνει δίκτυο 5G στις αγορές όπου μπορεί να υποστηριχθεί.
Φυσικά, όλα τα παραπάνω είναι αναβαθμίσιμα μέσω over-the-air updates ενώ, όπως και η νέα E-Class μέσω του infotainment οι χρήστες μπορούν πλέον να έχουν πρόσβαση σε εφαρμογές όπως το Tik Tok ή ακόμα και σε παιχνίδια σαν το Angry Birds.
Στον εξοπλισμό ασφαλείας και υποβοήθησης της CLE περιλαμβάνονται μεταξύ άλλων σύστημα ανίχνευσης της κόπωσης του οδηγού, αυτόνομης πέδησης, διατήρησης της πορείας στην λωρίδα κυκλοφορίας, ενεργού περιοριστή ταχύτητας και κάμερα οπισθοπορείας. Με την προσθήκη του πακέτου Advanced Plus προστίθενται στα παραπάνω σύστημα επιτήρησης τυφλών σημείων και αναγνώρισης οδικής σήμανσης.
Με δεδομένη την coupe σχεδίαση και την έμφαση στο δυναμισμό η CLE διαθέτει ένα ελαφρώς μικρότερο μεταξόνιο σε σχέση με της E-Class ενώ αυτονόητα, λόγω της coupe οροφής, πιο περιορισμένος είναι ο χώρος καθ΄ύψος. Αντιστοίχως ισχύει και για το πορτ μπαγκάζ το οποίο είναι κατά 5 λίτρα μικρότερο σε σχέση με της E-Class με τον όγκο του χώρου να διαμορφώνεται σε 420 λίτρα. Σε κάθε περίπτωση, αξίζει να σημειωθεί ότι το συγκεκριμένο μέγεθος είναι κατά 60 λίτρα μεγαλύτερο σε σχέση με την προηγούμενη C-Class Coupe.
Όπως ισχύει για ένα πλήθος μοντέλων της Mercedes-Benz μεταξύ των οποίων οι C-Class, Ε-Class αλλά και η GLC αφετηρία και για την CLE αποτελεί η πλατφόρμα MRA2 κάτι που μεταφράζεται και σε μια ευθέως ανάλογη γκάμα κινητήρων με τα παραπάνω μοντέλα. Έτσι η πλειονότητα των εκδόσεων της CLE θα εφοδιάζεται με μια σειρά τετρακύλινδρων δίλιτρων κινητήρων με ήπια υβριδική τεχνολογία και σε συνδυασμό με αυτόματο κιβώτιο εννέα σχέσεων. Σε δεύτερο χρόνο θα προστεθεί στην γκάμα και μια plug-in υβριδική έκδοση όπως ακριβώς ισχύει για όλα τα παραπάνω μοντέλα.
Επί του παρόντος η γερμανική φίρμα έχει ανακοινώσει τέσσερις εκδόσεις τις CLE 200, 220d, CLE 300 4MATIC και την CLE 450 . Η πρώτη με κινητήρα βενζίνης με απόδοση 204+23 ίππων και 320+200 Nm ροπής η οποία υπόσχεται επιτάχυνση από 0-100 χλμ./ώρα σε 7,4 και μέγιστη ταχύτητα 240 χλμ. Να σημειωθεί ότι η συγκεκριμένη έκδοση διατίθεται και ως τετρακίνητη.
Η προσωρινά, μέχρι την έλευση της plug-in υβριδικής έκδοσης, αποδοτικότερη diesel έκδοση 220 d προσφέρει ισχύ 200+23 ίππων και 440+200 Nm ροπής, υποσχόμενη επιτάχυνση για το sprint των 0-100 σε 7,5 δευτερόλεπτα και κατανάλωση καυσίμου 4,7 λίτρων/100 χλμ. μέγεθος που αναλογεί σε εκπομπές διοξειδίου του άνθρακα 123 γρ./χλμ.
H αποκλειστικά διαθέσιμη ως τετρακίνητη CLE 300 4MATIC επίσης με τετρακύλινδρο κινητήρα δύο λίτρων υπόσχεται ισχύ 258+23 ίππων και 400+200 Nm ροπής. Η επιτάχυνση από 0-100 χλμ./ώρα σε 6,2 δευτερόλεπτα ενώ η μέγιστη ταχύτητα διαμορφώνεται σε 250 χλμ./ώρα.
Η ισχυρότερη, τουλάχιστον μέχρι την εμφάνιση των δεδομένων AMG εκδόσεων, CLE 450 4MATIC εξοπλίζεται με εξακύλινδρο κινητήρα 3,0 λίτρων ισχύος 381+23 ίππων και 500+200 Nm ροπής. Τα παραπάνω μεγέθη υπόσχονται επιτάχυνση από 0-100 χλμ./ώρα σε 4,4 δευτερόλεπτα ενώ η μέγιστη ταχύτητα ανέρχεται επίσης σε 250 χλμ./ώρα. Στις επιλογές της CLE ως μέρος του πακέτου Dynamic Body Control προσφέρεται σύστημα τετραδιεύθυνσης αλλά και αυτόματα ρυθμιζόμενη ανάρτηση.
Ακολουθήστε το in.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις