Ναυτιλία: Η BP επενδύει στην παραγωγή καυσίμων από οργανικά απόβλητα
Η μεθανόλη είναι ένας από τους κύριους υποψήφιους για την αντικατάσταση των ναυτιλιακών καυσίμων που προέρχονται από το πετρέλαιο
- «Πιο κοντά από ποτέ» βρίσκεται μια συμφωνία για κατάπαυση του πυρός στη Γάζα, σύμφωνα με την Χαμάς
- Στέλεχος της ΑΑΔΕ σε κύκλωμα που διακινούσε ποτά «μπόμπες» – Δώδεκα συλλήψεις
- Διαρρήκτες «άδειαζαν» το εργαστήριο του γλύπτη Γεώργιου Λάππα στη Νέα Ιωνία
- Ζελένσκι: Είχαμε πολλές συναντήσεις με τον διευθυντή της CIA και είμαι ευγνώμων για τη βοήθειά του
Στην επένδυση σε μια νεοσύστατη επιχείρηση με έδρα την Καλιφόρνια, η οποία θα χρησιμοποιεί τα μη καταναλωθέντα τρόφιμα και άλλα απόβλητα για την παραγωγή καυσίμων χαμηλών εκπομπών, προχωρά η BP.
Ο εταιρικός βραχίονας επιχειρηματικών κεφαλαίων του πετρελαϊκού γίγαντα, η BP Ventures, επενδύει 10 εκατομμύρια δολάρια στην WasteFuel, η οποία μετατρέπει αστικά και γεωργικά απόβλητα σε βιώσιμη ενέργεια, συμπεριλαμβανομένης της βιομεθανόλης για τη ναυτιλία, σύμφωνα με το Bloomberg.
«Η BP αναλαμβάνει δράση για την παραγωγή περισσότερων βιοκαυσίμων, με στόχο να παραδίδει περίπου 100.000 βαρέλια ημερησίως έως το 2030, για να συμβάλει στην απαλλαγή των μεταφορών από τον άνθρακα», δήλωσε ο Philipp Schoelzel, αντιπρόεδρος βιοκαυσίμων επόμενης γενιάς στην εταιρεία.
Η ναυτιλιακή βιομηχανία μεταφέρει πάνω από το 80% του παγκόσμιου εμπορίου και είναι υπεύθυνη για σχεδόν το 3% των ανθρωπογενών εκπομπών CO2. Αυτή τη στιγμή διεξάγονται συνομιλίες υψηλού επιπέδου στην έδρα της παγκόσμιας ρυθμιστικής αρχής του κλάδου στο Λονδίνο, όπου αναμένεται να αποφασιστούν νέοι στόχοι μείωσης των εκπομπών μέχρι το τέλος της εβδομάδας.
Αντικατάσταση ναυτιλιακών καυσίμων
Η μεθανόλη είναι ένας από τους κύριους υποψήφιους για την αντικατάσταση των ναυτιλιακών καυσίμων που προέρχονται από το πετρέλαιο και στα οποία βασίζεται σήμερα ο παγκόσμιος εμπορικός στόλος. Μπορεί να μειώσει σημαντικά τις συνολικές εκπομπές CO2, ανάλογα με τον τρόπο παρασκευής της, και έχει ήδη προσελκύσει μεγάλες επενδύσεις από τους ναυτιλιακούς κολοσσούς A.P. Moller-Maersk A/S και CMA CGM. Ωστόσο, είναι λιγότερο περιεκτικό σε ενέργεια από το πετρέλαιο, πράγμα που σημαίνει ότι θα πρέπει να αποθηκεύεται συγκριτικά περισσότερη ενέργεια επί του πλοίου.
Η WasteFuel επέλεξε το Ντουμπάι ως την πρώτη τοποθεσία για το έργο της, δήλωσε σε συνέντευξή του ο διευθύνων σύμβουλος της νεοσύστατης εταιρείας Τρεβορ Νίλσον, χωρίς να διευκρινίσει λεπτομέρειες σχετικά με τους μελλοντικούς όγκους παραγωγής. Υπάρχουν σχέδια για περαιτέρω επέκταση και η εταιρεία έχει μνημόνιο συμφωνίας με την BP ώστε ο πετρελαϊκός γίγαντας να παίρνει τη βιομεθανόλη που θα παράγεται. Η BP θα συνεργαστεί επίσης με την WasteFuel για να βελτιώσει το πόση βιομεθανόλη μπορεί να παραχθεί από τα απόβλητα.
«Θεωρώ τα απόβλητα του κόσμου ως έναν τεράστιο πόρο – μια σύγχρονη, πράσινη εκδοχή αυτού που ανακάλυψε ο Ζαν Πολ Γκετί στη Σαουδική Αραβία», δήλωσε ο Νίλσον, προσθέτοντας πως «Η ζήτηση στη ναυτιλία θα είναι τεράστια».
Άλλοι επενδυτές στην WasteFuel είναι η Maersk, η TIME Ventures του Marc Benioff και η φιλάνθρωπος Aileen Getty.
“Ενώ υπάρχει ευρεία ζήτηση για βιομεθανόλη, πιστεύουμε ότι η κύρια εφαρμογή των προϊόντων WasteFuel θα είναι η ναυτιλία”, δήλωσε ο Neilson.
Πηγή: OT.gr
Ακολουθήστε το in.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις