Ηλεκτροκίνηση: Η επανάσταση «καταπνίγηκε» πριν ακόμα ξεκινήσει
«Είναι μια βιομηχανική αυτο-δολιοφθορά και μια εμπορική, οικονομική και κοινωνική καταστροφή σε εξέλιξη»
Αν και οι παγκόσμιοι κολοσσοί αυτοκινήτων αρχικά αναγκάστηκαν να κάνουν στροφή στην ηλεκτροκίνηση, φαίνεται ότι το μετάνιωσαν πικρά, καθώς… κυνηγάνε πελάτες με το δίκανο.
Με την ηλεκτροκίνηση να βρίσκεται ακόμα στα γεννοφάσκια τη, μία προς μία οι μεγάλες αυτοκινητοβιομηχανίες αποσύρονται, όπως αναφέρει ρεπορτάζ του ειδικού σχολιαστή της Τelegraph Μπέν Μάρλοου.
Τα γυρίζει η μεγαλύτερη αυτοκινητοβιομηχανία του πλανήτη
Η Volkswagen ανησυχεί τόσο πολύ για τις φθίνουσες πωλήσεις που αποφάσισε εκτάκτως να σταματήσει την παραγωγή ηλεκτρικών οχημάτων σε ένα από τα μεγαλύτερα εργοστάσιά της.
Οι γραμμές συναρμολόγησης για ηλεκτρικά μοντέλα θα διακοπούν για έξι εβδομάδες στο εργοστάσιο Emden στη βορειοδυτική Γερμανία και 300 από τα 1.500 μέλη του προσωπικού του θα απολυθούν, αφού οι πωλήσεις υποχώρησαν κατά 30%.
Αυτό σημαίνει ότι η παραγωγή του νέου ηλεκτρικού μοντέλου VW ID.7, που επρόκειτο να ξεκινήσει τον Ιούλιο, θα αναβληθεί μέχρι το τέλος του 2023. Το ηλεκτρικό SUV ID.4 και το επερχόμενο ηλεκτρικό sedan ID.7 θα καθυστερήσουν επίσης.
«Βιώνουμε έντονη απροθυμία πελατών στον τομέα των ηλεκτρικών οχημάτων», δήλωσε ο επικεφαλής του εργοστασίου Manfred Wulff.
Σημειώνεται ότι η Volkswagen, όντας η μεγαλύτερη αυτοκινητοβιομηχανία στον πλανήτη, είχε ανακοινώσει πρόσφατα σχέδια να επενδύσει 120 δισ. ευρώ τα επόμενα πέντε χρόνια στην «ηλεκτροδότηση και ψηφιοποίηση».
Απολύσεις στη Ford – Ρίχνει τις τιμές ο Μασκ
Οι αποφάσεις αυτές του γερμανικού κολοσσού, ερχεται μήνες μετά τη ψυχρολουσία από τη Ford η οποία απέλυσε χιλιάδες εργαζόμενους στην Ευρώπη λόγω της μετάβασης στην ηλεκτρική ενέργεια. Αυτό οφείλεται στο γεγονός ότι η παραγωγή ηλεκτρικών οχημάτων δεν χρειάζεται λιγότερο αριθμό εργαζόμενων απ’ ότι τα βενζινοκίνητα ή πετρελαιοκίνητα.
Ο Διευθύνων σύμβουλος της Ford Jim Farley εκτιμά ότι θα χρειαστεί 40% λιγότερο προσωπικό για την ανάπτυξη μπαταριών.
Στα τέλη Ιουνίου, η αμερικανική εταιρεία Lordstown Motors, -που ειδικεύεται στα ηλεκτρικά φορτηγά και την οποία ο Ντόναλντ Τραμπ κάποτε ανήγγειλε ως σωτήρα μιας καταθλιπτικής πόλης του Οχάιο- υπέβαλε αίτηση πτώχευσης.
Ακόμη και ο Έλον Μασκ αναγκάστηκε να μειώσει επανειλημμένα την τιμή του Teslas σε μια απέλπιδα προσπάθεια να στηρίξει τη ζήτηση και να προστατεύσει το μερίδιο αγοράς.
Καταστροφική απόφαση
Ωστόσο, η οπισθοδρόμηση στη VW είναι αυτή που πρέπει να προκαλεί ανησυχίες περισσότερο, επισημαίνει ο Μάρλοου, εγείροντας σοβαρά ερωτήματα «σχετικά με το εάν οι πολιτικοί κάνουν το καταστροφικό λάθος να επιβάλλουν ηλεκτρικά αυτοκίνητα σε ένα κοινό που δεν τα θέλει».
Ο Μπεν Μάρλοου εκτιμά πως η απόφαση να επιβληθούν αυστηρές προθεσμίες για τη σταδιακή κατάργηση των βενζινοκίνητων αυτοκινήτων θα μπορούσε να αποδειχθεί μια από τις πιο καταστροφικές πολιτικές αποφάσεις της ζωής μας.
«Σκεφτείτε το για λίγο: ένας ολόκληρος κλάδος όχι μόνο αναγκάστηκε να εγκαταλείψει ένα προϊόν που η συντριπτική πλειονότητα των ανθρώπων εξακολουθεί να θέλει και να χρησιμοποιεί, αλλά και εκφοβίστηκε για να διοχετεύσει όλους τους πόρους του για να φτιάξει κάτι σε κολοσσιαίο επίπεδο για το οποίο απλά δεν υπάρχει αγορά για – τουλάχιστον όχι εντός του τρομακτικά σύντομου χρονικού πλαισίου που επιβάλλεται στους κατασκευαστές αυτοκινήτων».
Ακόμα χειρότερα το Ηνωμένο Βασίλειο
Είναι μια βιομηχανική αυτο-δολιοφθορά και μια εμπορική, οικονομική και κοινωνική καταστροφή σε εξέλιξη, αναφέρει η Τelegraph..
Σε χειρότερη μοίρα φαίνεται να είναι το Ηνωμένο Βασίλειο λόγω της εμμονής της κυβέρνησης με καθαρούς μηδενικούς ρύπους.
Ενώ ο υπόλοιπος βιομηχανικός κόσμος φαίνεται να έχει συμβιβαστεί σε μεγάλο βαθμό με την προθεσμία του 2035 για τη σταδιακή κατάργηση της βενζίνης και του ντίζελ, οι Βρετανοί πολιτικοί αποφάσισαν ότι η Βρετανία πρέπει να φτάσει σε αυτό το ορόσημο πέντε χρόνια νωρίτερα από όλους.
«Δεν έχει κανένα νόημα, και όμως οι συνέπειες απειλούν να είναι τεράστιες. Με την εκτροπή του κεφαλαίου σε κάτι που πολλοί άνθρωποι ουσιαστικά δεν θέλουν, κινδυνεύει να προκαλέσει τεράστιες απώλειες σε μια ήδη εύθραυστη αυτοκινητοβιομηχανία του Ηνωμένου Βασιλείου».
Ο Βρετανός σχολιαστής θεωρεί αδύνατο η Βρετανία –με έλλειψη εργοστασίων μπαταριών, έλλειψη φορτιστών και δραματικά υψηλότερο κόστος ενέργειας– θα είναι σε οποιαδήποτε θέση να βασίζεται πλήρως στην ηλεκτροκίνηση τα επόμενα επτά χρόνια.
Το Ηνωμένο Βασίλειο κινδυνεύει να γίνει το ατυχές πειραματόζωο σε ένα δαπανηρό και επικίνδυνο πείραμα που πείθει τον υπόλοιπο κόσμο να πιέσει ακόμη περισσότερο τις δικές του προθεσμίες, μετατρέποντας αυτή τη χώρα σε παράδειγμα για το πώς να μην γίνει έθνος ιδιοκτητών ηλεκτρικών αυτοκινήτων.
«Ίσως, αντί να σπεύσουν όλοι να αγοράσουν ένα ηλεκτρικό αυτοκίνητο καθώς πλησιάζει το τέλος της δεκαετίας, εκατομμύρια άνθρωποι απλώς θα παραδώσουν τα κλειδιά στα απαρχαιωμένα βενζινοκίνητά τους και θα επιλέξουν να περπατήσουν παντού» λέει ο Βρετανός.
Ακολουθήστε το in.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις