Σάββατο 21 Δεκεμβρίου 2024
weather-icon 21o
Ναυτιλία: Οι δύο όψεις της αγοράς χύδην φορτίου

Ναυτιλία: Οι δύο όψεις της αγοράς χύδην φορτίου

Από τη μια η ναυλαγορά ακολουθεί πτωτική ρότα, από την άλλη αυξάνεται το ενδιαφέρον για εισηγμένες εταιρείες που διαθέτουν ανάλογους στόλους πλοίων

Ενώ η ναυλαγορά χύδην ξηρού φορτίου ακολουθεί πτωτική ρότα, την ίδια στιγμή το ενδιαφέρον για μετοχές εισηγμένων ναυτιλιακών εταιρειών που διαθέτουν στόλους με πλοία μεταφοράς σιδηρομεταλλεύματος, άνθρακα και σιτηρών κορυφώνεται, όπως και για την αγορά μεμονωμένων πλοίων.

Ο βασικός δείκτης της ναυλαγοράς χύδην ξηρού φορτίου, ο Baltic Dry Index (BDI), βρέθηκε για δεύτερη μέρα χθες κάτω από τις 1.000 μονάδες. Οσο οι τιμές χάλυβα παραμένουν χαμηλά λόγω της ισχνής ζήτησης σιδηρομεταλλεύματος από την Κίνα, τόσο η αγορά θα είναι αδύνατη, σύμφωνα με αναλυτές και χρηματιστές.

Ο BDI υποχώρησε κατά 4,8% την Τετάρτη, στις 994 μονάδες, και χθες έχασε μία ακόμη, πέφτοντας στις 993, ακολουθώντας μια συνεχή καθοδική πορεία από το υψηλό των 1.233 μονάδων στις 6 Ιουνίου. Η τελευταία φορά που ο BDI έπεσε κάτω από τις 1.000 μονάδες ήταν στις 5 Ιουνίου, όταν διολίσθησε κατά 7,6%, στις 939 μονάδες.

Σύμφωνα με τους αναλυτές, οι αδύναμες αγορές χάλυβα που μειώνουν τη ζήτηση σε σιδηρομετάλλευμα και η πτώση του εμπορίου άνθρακα πιέζουν τη ναυλαγορά.

Η κίνηση αναμένεται να είναι καθοδική και το επόμενο διάστημα, αν ληφθούν υπόψη τα προθεσμιακά συμβόλαια που έχουν διολισθήσει κάτω από τα 15.000 δολάρια ανά ημέρα για τον Ιούλιο. Η υστέρηση της οικονομίας της Κίνας είναι ο κύριος ένοχος για τις χαμηλότερες τιμές χάλυβα που έχουν πλήξει την κερδοφορία των χαλυβουργείων της Κίνας, αναφέρει το «TradeWinds». Αυτό επιδρά αρνητικά στη ζήτηση σιδηρομεταλλεύματος.

Οι χαλυβουργίες της Κίνας έχουν αυξήσει την παραγωγή από τα μέσα Ιουνίου, αλλά οι χαμηλότερες ποσότητες χάλυβα από άλλες χώρες έχουν κρατήσει τις τιμές σε χαμηλά επίπεδα, δήλωσε ο Jeffrey Landsberg, πρόεδρος της Commodore Research.

Στο μεταξύ, αν και η πίεση στους ναύλους αυξάνεται, το ενδιαφέρον για μετοχές εισηγμένων εταιρειών που διαχειρίζονται στόλους με πλοία μεταφοράς χύδην ξηρού φορτίου παραμένει έντονο.

Η Costamare

Χθες έγινε γνωστό ότι ο πρόεδρος και διευθύνων σύμβουλος της Costamare κ. Κωστής Κωνσταντακόπουλος απέκτησε το 5,1% των μετοχών της εισηγμένης στο αμερικανικό χρηματιστήριο Seanergy Maritime Holdings και ελέγχει έναν στόλο από 16 πλοία μεταφοράς χύδην ξηρού φορτίου.

Με την τρέχουσα τιμή της μετοχής της Seanergy που είναι περίπου 4,95 δολάρια, το ποσοστό αξίζει λίγο πάνω από 5 εκατ. δολάρια.

Ο κ. Κωνσταντακόπουλος δεν είναι νέος «παίκτης» στον κλάδο πλοίων μεταφοράς χύδην ξηρού φορτίου αφού η Costamare εκτός από τα  71 containerships (524.000 TEU) ελέγχει και έναν στόλο από 43 πλοία χύδην ξηρού φορτίου (2.369.000 DWT), τα οποία απέκτησε σταδιακά τα τελευταία δύο χρόνια. Υπενθυμίζεται ότι το τελευταίο διάστημα δύο ακόμη ναυτιλιακές εταιρείες εισηγμένες στο αμερικανικό χρηματιστήριο απέκτησαν συμμετοχή σε ναυτιλιακή εταιρεία με πλοία χύδην ξηρού φορτίου. Η Danaos Corp με στόλο containers και η Castor Maritime με στόλο bulkers και containers απέκτησαν αντίστοιχα το 16,7% και 14,99% στην Eagle Bulk, με έναν στόλο 52 bulk carriers ultramax και supramax, το διοικητικό συμβούλιο της οποίας έλαβε μέτρα ώστε καμία εταιρεία να μην μπορεί να αποκτήσει πάνω από το 15% των μετοχών της στο μέλλον.

Η επένδυση στα bulkers είναι μια νέα τάση στον ναυτιλιακό κλάδο καθώς πολλοί αναμένουν άνοδο της ναυλαγοράς στον συγκεκριμένο τομέα τα επόμενα δύο χρόνια, ενώ και το βιβλίο παραγγελιών παραμένει σε ιστορικά χαμηλά επίπεδα.

Στο πλαίσιο αυτό είναι σύνηθες στη ναυτιλία τα κέρδη που αποκτώνται από έναν κλάδο να επενδύονται σε έναν άλλο που έχει μείνει πίσω.

Γενικότερα θα πρέπει να σημειωθεί ότι πολλοί έλληνες εφοπλιστές το τελευταίο διάστημα έχουν στρέψει το ενδιαφέρον τους στα bulkers, με αποτέλεσμα η αγορά bulkers από δεύτερο χέρι να «πάρει φωτιά», καθώς μάλιστα και οι αξίες των πλοίων, καθόσον η αγορά ήταν καθοδική, άρχισαν να μειώνονται. Οπως αναφέρει ο διεθνής ναυτιλιακός Τύπος, τα ελληνικά συμφέροντα που έχουν κερδίσει πολλά σε άλλους τύπους πλοίων τα τελευταία χρόνια πιστεύεται ότι έχουν μαζέψει την πλειονότητα των πλοίων που προσφέρονται προς πώληση στην αγορά τον τελευταίο καιρό.

Must in

Θρυλική καρδιά ο Σέστιτς!

Ο παλιός άσος του Ολυμπιακού και του Ερυθρού Αστέρα αναρρώνει μετά την πετυχημένη μεταμόσχευση καρδιάς στην οποία υποβλήθηκε αφού η ζωή του ήταν σε άμεσο κίνδυνο

Ακολουθήστε το in.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

in.gr | Ταυτότητα

Διαχειριστής - Διευθυντής: Λευτέρης Θ. Χαραλαμπόπουλος

Διευθύντρια Σύνταξης: Αργυρώ Τσατσούλη

Ιδιοκτησία - Δικαιούχος domain name: ALTER EGO MEDIA A.E.

Νόμιμος Εκπρόσωπος: Ιωάννης Βρέντζος

Έδρα - Γραφεία: Λεωφόρος Συγγρού αρ 340, Καλλιθέα, ΤΚ 17673

ΑΦΜ: 800745939, ΔΟΥ: ΦΑΕ ΠΕΙΡΑΙΑ

Ηλεκτρονική διεύθυνση Επικοινωνίας: in@alteregomedia.org, Τηλ. Επικοινωνίας: 2107547007

ΜΗΤ Αριθμός Πιστοποίησης Μ.Η.Τ.232442

Σάββατο 21 Δεκεμβρίου 2024
Απόρρητο