Μέσα στη βίαιη, ερωτική σχέση του Τζακ Νίκολσον και της Αντζέλικα Χιούστον – «Ο έρωτας στα χρόνια της χολέρας»
Η Χιούστον, ήδη συνηθισμένη σε χαρισματικούς και αρρενωπούς άνδρες ως κόρη του θρυλικού σκηνοθέτη Τζον Χιούστον, γνώρισε τον Νίκολσον σε ένα πάρτι στο σπίτι του το 1973. Αυτό που ακολούθησε ήταν μια παθιασμένη σχέση «κρύου-ζεστού».
Ενώ διασκέδαζε στο Άσπεν στις αρχές της δεκαετίας του ’80, η Αντζέλικα Χιούστον παρακολούθησε έναν έρανο για τον γερουσιαστή και υποψήφιο για την προεδρία Γκάρι Χαρτ. Εκεί, γνώρισε την κόρη διασημοτήτων και μέλλουσα συμπρωταγωνίστριά της στην ταινία «Οικογένεια Τενενμπάουμ», την Γκουίνεθ Πάλτροου, που τότε ήταν 12 ετών και βρισκόταν εκεί με τους γονείς της.
Κάποια στιγμή της βραδιάς, η Πάλτροου κοίταξε «νευρικά» τον μακροχρόνιο φίλο της Χιούστον, τον Τζακ Νίκολσον, και είπε στη Χιούστον: «Αυτός ο άνθρωπος με τρομάζει».
«Καταλαβαίνω πως το λες», απάντησε η Χιούστον. «Με τρομάζει κι εμένα».
Το «Watch Me», που κυκλοφόρησε το 2014, είναι τα δεύτερα απομνημονεύματα της Χιούστον, η συνέχεια του «A Story Lately Told», το οποίο επικεντρώθηκε στην παιδική της ηλικία και την πρώιμη καριέρα της ως μοντέλο. Ο Νίκολσον δεν είχε αναφερθεί στο πρώτο βιβλίο. Προφανώς, φύλαγε το «βρώμικο» κομμάτι της ιστορίας για αυτό το βιβλίο.
Ο άκαρδος Νίκολσον
Η θυελλώδης, «κρύο-ζέστη» σχέση της Χιούστον και του Νίκολσον διήρκεσε 17 χρόνια, από το 1973 έως ότου, αφού η Αντζέλικα ήλπιζε επί σχεδόν δύο δεκαετίες να παντρευτεί και να κάνει οικογένεια μαζί του, έμαθε ότι αντ’ αυτού ο Τζακ θα αποκτούσε παιδί με μια νεότερη γυναίκα.
Η Χιούστον, ήδη συνηθισμένη σε χαρισματικούς και αρρενωπούς άνδρες ως κόρη του θρυλικού σκηνοθέτη Τζον Χιούστον, γνώρισε τον Νίκολσον σε ένα πάρτι στο σπίτι του το 1973.
Χόρεψαν για ώρες και εκείνη έμεινε εκεί το βράδυ, ενώ αυτός την έστειλε σπίτι της με ταξί το επόμενο πρωί. Της τηλεφώνησε λίγες μέρες αργότερα για να κανονίσουν ραντεβού, αλλά στη συνέχεια το ακύρωσε λόγω κάποιας υποχρέωσης.
Αυτό αποτέλεσε μοτίβο για τη σχέση τους, καθώς έμαθε ότι η «κάποια υποχρέωση» ήταν η εντυπωσιακή τραγουδίστρια των Mamas & the Papas, η Μισέλ Φίλιπς, πρώην κοπέλα του Νίκολσον.
Αγόρασε από αυτό που πουλούσε η Τζακ
Η Χιούστον γοητεύτηκε από την «ματσίλα» του Νίκολσον. Θυμάται με τρυφερότητα ένα βράδυ που, βλέποντας τον Τζακ να φλερτάρει με μία Γερμανίδα μοντέλο σε ένα εστιατόριο, σηκώθηκε να φύγει όταν ο Νίκολσον την άρπαξε από τον καρπό και την τράβηξε πίσω στη θέση της.
«Μη σηκωθείς ποτέ ξανά έτσι για να φύγεις» της είπε ο Νίκολσον, οδηγώντας την να γράψει: «Απόλαυσα τη σύντομη αναλαμπή της κτητικότητάς του».
Ήταν επίσης τόσο γενναιόδωρος όσο και απερίσκεπτος, καθώς σημειώνει ότι «θα μπορούσε να σου αγοράσει μια Rolls-Royce για πλάκα» και όντως της αγόρασε «μια όμορφη Mercedes-Benz», την οποία τράκαρε την ημέρα που την πήρε.
Αλλά η Χιούστον αναφέρει περισσότερες στιγμές ζήλειας της παρά της φροντίδας του. Από την αρχή, τα ερωτικά καμώματα του Νίκολσον έξω από τη σχέση τους ήταν ασταμάτητα, τόσο που οι συνεχείς πράξεις φλερτ του ήταν σαν μαχαίρια στην καρδιά της.
Θυμάται μια συναυλία της Κάρολ Κινγκ, το 1973, στο Σέντραλ Παρκ, όπου η Τζόνι Μίτσελ «καθόταν στο έδαφος ανάμεσα στα πόδια του Τζακ καθ’ όλη τη διάρκεια του σόου». Η Χιούστον «πληγώθηκε και ζήλεψε», αλλά όταν ήρθε αντιμέτωπη με τον Νίκολσον γι’ αυτό, εκείνος το απέκρουσε.
«Έλα τώρα» είπε με έναν αναστεναγμό, γουρλώνοντας τα μάτια του σαν να τον βαριόμουν μέχρι αηδίας, «είναι απλώς μια παλιά φίλη».
Δείτε το βίντεο
Ο ασυγκράτητος Τζακ και η εποχή της απόλυτης κυριαρχίας του
Η Χιούστον, όμως, θα μάθαινε ότι οι παλιές φίλες του Νίκολσον αποτελούσαν κίνδυνο όσο και οι νέες φίλες του. Αρχικά, η φίλη και συνάδελφος της Χιούστον, το μοντέλο Απολλώνια βαν Ραφενστάιν, παραδέχτηκε στην ίδια τη Χιούστον ότι κοιμήθηκε με τον Νίκολσον μια εβδομάδα πριν, ενημερώνοντάς την ότι είχαν κάποτε σχέση.
Όταν ο Χιούστον αντιμετώπισε τον Νίκολσον, εκείνος απάντησε: «Ω, Τουτς, ήταν απλώς ένα πήδημα ελέους».
«Αυτή ήταν η πρώτη φορά που άκουσα τη συνουσία να περιγράφεται ως πράξη συμπόνιας», γράφει η Χιούστον. «Όχι ότι είχε ποτέ ορκιστεί να μου είναι πιστός, αλλά με κάποιο τρόπο πίστευε ότι ήταν μια αποδεκτή απάντηση».
Ειδικά τις πρώτες μέρες, η Χιούστον έμαθε τις δυσκολίες του να βγαίνεις με έναν από τους πιο περιζήτητους άνδρες στον κόσμο, καθώς οι γυναίκες ανταγωνίζονταν για την προσοχή του ακόμα και με την Χιούστον παρούσα.
Τον έβλεπαν σαν ξερολούκουμο
Θυμάται πώς, στο Φεστιβάλ Κινηματογράφου των Καννών το 1974, «όμορφες Γαλλίδες ερχόντουσαν με μοτοσικλέτες και έλεγαν: «Ω, Τζακ, θέλεις να ανέβεις μαζί μου στη μηχανή μου;»». Και ο Νίκολσον, απολαμβάνοντας την προσοχή των όμορφων γυναικών, πήγαινε.
«Ανέβαινε στη μοτοσικλέτα και με άφηνε να στέκομαι στο πεζοδρόμιο» γράφει «και εγώ απλά αποσυρόμουν στο δωμάτιο του ξενοδοχείου μας κλαίγοντας».
Καθ’ όλη τη διάρκεια, η Χιούστον διατηρούσε την ελπίδα ότι ο Νίκολσον θα την παντρευόταν.
Κάποτε, καθώς παρακολουθούσαν το τηλεπαιχνίδι γάμων «The Newlywed Game», ο Νίκολσον άρχισε να κοροϊδεύει. «Ω, μικρός γάμος», είπε. «Μικροσκοπικό παιχνίδι γάμου».
«Του απάντησα: «Αν είχες κότσια, θα με παντρευόσουν»» γράφει η Χιούστον. «Και είπε, ‘Να σε παντρευτώ; Αστειεύεσαι;». Η Χιούστον «έκλαιγε για τρεις μέρες μετά από αυτό».
«Τραγικά εύπιστη»
Η Χιούστον επέτρεψε στον εαυτό της να παραμείνει τυφλή στα πιο προφανή σημάδια κακής συμπεριφοράς, αποκαλώντας τον εαυτό της «τραγικά εύπιστη». Μια φορά, βρήκε ερωτικά σημειώματα προς τον Νίκολσον από μια κοπέλα «που έλεγε πόσο της έλειπε ο Τζακ και πόσο τρυφερός ήταν ο έρωτάς τους και πόσο ανυπομονούσε να ξανακούσει νέα του».
Η Χιούστον «πλημμυρισμένη από δάκρυα… τον αντιμετώπισε, αλλά εκείνος είπε μια τρελή ιστορία για το ότι στην πραγματικότητα ήταν γράμματα για τον συνάδελφο ηθοποιό και φίλο του Νίκολσον, τον Χάρι Ντιν Στάντον».
«Πρέπει να ήθελα απεγνωσμένα να πιστέψω αυτή την ιστορία», γράφει, «γιατί ήταν τόσο ξεκάθαρα παρατραβηγμένη».
Η Χιούστον οδηγήθηκε να τον εγκαταλείψει το 1975, όταν άρχισε μια περιπέτεια με τον ηθοποιό Ράιαν Ο’Νιλ, τον οποίο γνώρισε σε ένα πάρτι όταν εκείνος της ψιθύρισε στο αυτί: «Ήθελα να σου μιλήσω όλη νύχτα. Πρέπει να σου μιλήσω».
Κάτι δεν πήγαινε καλά με τον Ο’Νιλ
«Έπρεπε να ξέρω τότε ότι έπαιζα με τη φωτιά», γράφει η Χιούστον. «Αλλά ήμουν απλά εγωκεντρική και εγωίστρια και αρκετά απαιτητική ώστε να τον ακολουθήσω την επόμενη μέρα». Το ζευγάρι κάπνισε ένα τσιγαριλίκι και πήγε στον αγώνα των Λέικερς, και μετά, η Χιούστον «τον φιλούσε για έξι ώρες σερί στο τραπέζι του δείπνου».
Είπε στον Νίκολσον ότι τον άφηνε για τον Ο’Νιλ και άρχισε να περνάει τα Σαββατοκύριακα με τον Ράιαν και την οικογένειά του, γεγονός που οδήγησε σε μερικές σημαντικές κόκκινες σημαίες.
Αυτός και η κόρη του Τατούμ, τότε 12 ετών, ήταν «σχεδόν ένα αχώριστο δίδυμο – φαινόταν να έχει λίγα όρια μαζί της. Συχνά φωτογραφίζονταν σε εστιατόρια, πάρτι και κλαμπ». Ο γιος του, ο Γκρίφιν, ήταν «μόλις 11 ετών, έκανε σερφ και κάπνιζε χόρτο».
Τα πάντα γύρω από τον Ο’Νιλ άρχισαν να έχουν μια σκοτεινότητα στα μάτια της Χιούστον – αισθάνθηκε κάτι «σαφώς διεστραμμένο στο σπίτι του Ο’Νιλ» – και με τον καιρό άρχισε να την απατά.
«Είχα αρχίσει να μην τον εμπιστεύομαι», γράφει. «Σύντομα μου έλεγε για εκκρεμότητες με την Ούρσουλα Άντρες και εξομολογούνταν τηλεφωνήματα με την Μπιάνκα Τζάγκερ. Τα πράγματα άρχισαν να γίνονται άσχημα – πιεζόμουν περισσότερο απ’ όσο έπρεπε».
Ο τσακωμός στο πάρτι
Ένα βράδυ τσακώθηκαν σε ένα πάρτι στο Μπέβερλι Χιλς. «Γύρισε εναντίον μου, με άρπαξε από τα μαλλιά και με χτύπησε στο μέτωπο με την κορυφή του κρανίου του» γράφει. «Είδα αστέρια και γύρισα πίσω. Μισότυφλη, έτρεξα μακριά του, σε ένα μπάνιο στον επάνω όροφο».
Μέσα στο μπάνιο, ο Ο΄Νιλ της επιτέθηκε ξανά, «χτυπώντας με στο κεφάλι με τα χέρια». Τελικά, έφυγε, και χωρίς να έχει πού αλλού να πάει, η Χιούστον επέστρεψε στο σπίτι του στις 2 π.μ. Όταν έφτασε, ο Ο’Νιλ ήταν ξύπνιος, «καθισμένος στο κρεβάτι με μια παγοκύστη στο μέτωπό του, χαμογελώντας μετανιωμένος: «Έχω τραγικό πονοκέφαλο»»
Έτσι, τελείωσε τη σχέση της με τον Ο’Νιλ, η οποία κράτησε ενάμιση χρόνο και επέστρεψε στον Νίκολσον.
Έκανε τα στραβά μάτια
Ομολογεί ότι παρά τα άπειρα σημάδια, δεν επέτρεψε στον εαυτό της να παραδεχτεί την πραγματικότητα του ακόλαστου χαρακτήρα του Νίκολσον μέχρι το τέλος της σχέσης τους.
«Όσο επιθετικός κι αν φαίνεται να ήταν, στην πραγματικότητα ήταν αρκετά διακριτικός» γράφει. «Περιστασιακά, έβρισκα ένα γυναικείο ρούχο – μια φορά ένα σακάκι μου εμφανίστηκε πάνω σε μια κοπέλα στο δρόμο – ή έβρισκα κάποια κρέμα χεριών, ή κάποιο μπιχλιμπίδι, που μπορεί να έμενε πίσω στην σαπουνοθήκη. Μερικές φορές έπαιρνα να φορέσω το κόσμημα για να δω αν θα ερχόταν κάποια να το διεκδικήσει, αλλά αυτό δεν συνέβη ποτέ».
Στα τέλη της δεκαετίας του ’80, η Χιούστον έβλεπε λιγότερο τον Νίκολσον και είχε αναπτύξει μια δική της επιτυχημένη καριέρα ηθοποιού. Κέρδισε Όσκαρ για την ταινία «Η τιμή των Πρίτζι» του 1985 και συμπρωταγωνίστησε στην ταινία «Απιστίες και Αμαρτίες» του Γούντι Άλεν, το 1989.
Η ώρα της σκληρής αποκάλυψης
Ενώ έκανε πρόβες για την ταινία «Οι Κλέφτες» του 1990, ο Νίκολσον την κάλεσε σε δείπνο στο σπίτι του. Εκείνο το βράδυ, μοιράστηκε μαζί της τα νέα που εκείνη φοβόταν από καιρό – ότι θα έκανε παιδί με τη Ρεμπέκα Μπρουσάρντ, μια γυναίκα 12 χρόνια νεότερη της Χιούστον.
«Υπάρχει χώρος μόνο για μία από εμάς τις γυναίκες του στον κινηματογράφο, και εγώ θα αποσυρθώ από αυτόν» είπε η Χιούστον. Αν και η σχέση τους τελείωσε, δεν έφυγε χωρίς μάχη. Αρκετές ημέρες αργότερα, εμφανίστηκε ένα άρθρο στο Playboy που ανέφερε μια νεαρή γυναίκα για μια σεξουαλική περιπέτεια με τον Νίκολσον, κατά την οποία εκείνος «τη χτύπησε παιχνιδιάρικα με ένα μπαστούνι του πινγκ-πονγκ».
Η Χιούστον, ταραγμένη, τηλεφώνησε στον Νίκολσον, ο οποίος είπε ότι επρόκειτο απλώς για αναδημοσίευση ενός παλιού άρθρου. Αλλά η Χιούστον ήταν εκτός εαυτού. Οδήγησε στο πάρκινγκ της Paramount Pictures, εισέβαλε στο γραφείο του Νίκολσον και ξέσπασε για τα 17 χρόνια απογοήτευσης και σπαραγμού.
«Έβγαινε από το μπάνιο όταν του επιτέθηκα» γράφει. «Δε νομίζω ότι τον κλώτσησα, αλλά τον χτύπησα άγρια στο κεφάλι και τους ώμους. Εκείνος έσκυψε και εγώ του επιτέθηκα σαν πυγμάχος, ρίχνοντάς του γροθιές».
Όταν ηρέμησε, ο Χιούστον κάθισε, έκλαψε και σηκώθηκε για να του επιτεθεί ξανά πριν ξεμείνει από δυνάμεις.
«Όλο αυτό το διάστημα» γράφει, «ένιωθα μια παράξενη υποβόσκουσα ευγνωμοσύνη απέναντί του που μου επέτρεψε να τον σπάσω στο ξύλο».
Το ζευγάρι μιλούσε ώρες επί ωρών στο τηλέφωνο τις επόμενες ημέρες.
Κλάματα και γέλια
«Γαμώτο, Τουτς, σίγουρα μου έριξες μερικά σοβαρά χτυπήματα. Έχω μώλωπες σε όλο μου το σώμα», είπε ο Νίκολσον, για να του απαντήσει εκείνη: «Εννοείται, Τζακ, σου άξιζε. Και γελάσαμε. Ήταν τραγικό, πραγματικά».
Ενώ η Χιούστον σύντομα θα έβρισκε έναν πιο δυνατό έρωτα – παντρεύτηκε τον γλύπτη Ρόμπερτ Γκράχαμ το 1992 και παρέμεινε μαζί του μέχρι τον θάνατό του το 2008 – οι συνέπειες του χωρισμού της με τον Νίκολσον την άφησαν συντετριμμένη.
Πέρασαν αρκετά χρόνια χωρίς να τον δει, μέχρι που ξαναβρέθηκαν στα γυρίσματα της ταινίας «Τρεις Μέρες Προθεσμία» του Σον Πεν το 1995, στην οποία ο Πεν την είχε επιλέξει για τον ρόλο της πρώην συζύγου του Νίκολσον. Οι δυο τους ήταν αμήχανοι μεταξύ τους στην αρχή, αλλά συναντήθηκαν για γεύμα την τελευταία μέρα των γυρισμάτων.
Εκεί, ο Νίκολσον της είπε: «Εσύ κι εγώ, Τουτς – είμαστε σαν το “Ο έρωτας στα Χρόνια της Χολέρας”»
Η Χιούστον γράφει ότι η σύγκριση την ικανοποίησε, γιατί «αυτό είναι ένα από τα αγαπημένα μου βιβλία, από έναν από τους αγαπημένους μου συγγραφείς, για ένα από τα αγαπημένα μου θέματα – την απελπιστική, διαρκή αγάπη».
*Η Αντζέλικα Χιούστον γεννήθηκε στις 8 Ιουλίου 1951 και ο Τζακ Νίκολσον στις 22 Απριλίου 1937.
Δείτε το βίντεο
Ακολουθήστε το in.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις