Αντιμέτωπη με το τραγικό ρεκόρ της αύξησης των αυτοκτονιών βρίσκεται η Κίνα και μάλιστα μεταξύ των ανηλίκων από πέντε έως 14 ετών.

Ο αριθμός των παιδιών στις ηλικίες αυτές που έβαλαν τέλος στη ζωή τους αυξήθηκε σχεδόν 10% ετησίως από το 2010 έως το 2021, σύμφωνα με πρόσφατη μελέτη από το Κινεζικό Κέντρο Ελέγχου και Πρόληψης Νοσημάτων.

Αντίθετα το ποσοστό για τα άτομα ηλικίας 15 έως 24 ετών μειώθηκε κατά 7% μέχρι το 2017 και σημείωσε αύξηση σχεδόν 20% τα επόμενα τέσσερα χρόνια. Η αύξηση είναι μικρή σε απόλυτους αριθμούς, ωστόσο έρχεται σε αντίθεση με μια πτώση 5,3% ετησίως την περίοδο 2010-2021 μεταξύ όλων των ηλικιακών ομάδων στη χώρα, μια πτώση που σύμφωνα με τους ερευνητές οφείλεται σε ένα εθνικό πρόγραμμα ψυχικής υγείας.

Μάλιστα, σημειώνουν ότι τα παιδιά και οι έφηβοι έχουν αντιμετωπίσει σοβαρές ψυχικές διαταραχές και έχουν ωθηθεί στην αυτοκτονία από τον έντονο ανταγωνισμό για να τα πάνε καλά στο σχολείο.

Οι μισοί από τους ανθρώπους που πάσχουν από καταθλιπτική διαταραχή στην Κίνα είναι φοιτητές, σύμφωνα με μια εθνική έρευνα του 2022.

Οι ερευνητές καλούν την κυβέρνηση να δώσει προτεραιότητα στην ανάπτυξη προγραμμάτων που στοχεύουν παιδιά και εφήβους που υιοθετούν βέλτιστες πρακτικές από το εξωτερικό και επιτρέπουν την έγκαιρη αναγνώριση της αυτοκτονικής συμπεριφοράς.

Σύμφωνα με το Bloomberg, οι νέοι στην Κίνα έχουν από καιρό εμπλακεί σε σκληρό ανταγωνισμό στα πλαίσια του σχολείου για να βρουν καλές δουλειές μετά την αποφοίτησή τους.

Τρία χρόνια από την πανδημία του Covid-19, που στην Κίνα σήμαινε πρόωρα lockdown, συμπεριλαμβανομένων πολλών που επιβλήθηκαν σε πανεπιστημιουπόλεις, και το ρεκόρ ανεργίας των νέων έχουν επίσης ασκήσει πίεση στους νέους.

Νωρίτερα φέτος, η αυτοκτονία ενός μαθητή κέρδισε ευρεία προσοχή στην Κίνα, επειδή το 15χρονο αγόρι είχε εκφράσει εκ των προτέρων ανησυχία για τους βαθμούς του αλλά και για τον τρόπο που η αστυνομία χειρίστηκε την έρευνά του.

Οι ερευνητές στο Κέντρο Ελέγχου & Πρόληψης Νοσημάτων προειδοποίησαν επίσης ότι η ευρέως διαδεδομένη πεποίθηση μεταξύ γονέων και δασκάλων ότι η επίτευξη καλών βαθμολογιών υπερτερεί ο,τιδήποτε άλλου κινδυνεύει να δημιουργήσει, αλλά και να αποκρύψει προβλήματα ψυχικής υγείας που μαστίζουν τα παιδιά.