Οδικές μεταφορές: Με υψηλούς μισθούς προσπαθούν να δελεάσουν οδηγούς οι εταιρείες
Μένουν ακάλυπτες οι θέσεις που αφήνουν πίσω τους όσοι συνταξιοδοτούνται – Στα κάγκελα οι οι εταιρείες
- Κίνα: Αυτοκίνητο έπεσε επάνω σε πλήθος έξω από δημοτικό σχολείο – Τουλάχιστον 10 τραυματίες
- Θα «σπάσει» η Ελλάδα το καλούπι του δεξιού λαϊκισμού στην ΕΕ;
- Tη Georgia O’ Keeffe δεν την ένοιαζε που είχε 58 χρόνια διαφορά με τον Juan Hamilton
- Το ΠΑΣΟΚ πολιορκεί το κέντρο που «χάνει» η ΝΔ και τη βαφτίζει «γαλάζιο ΣΥΡΙΖΑ»
Και, όμως, υπάρχει ένα επάγγελμα που πληρώνει 5 φορές πάνω από τον μέσο κατώτατο μισθό και μάλιστα σε 18χρονους, και χωρίς να απαιτούνται πτυχία και μεταπτυχιακά.
Αυτό προκύπτει από τα στοιχεία της Διεθνούς Ομοσπονδίας Οδικών Μεταφορών (IRU), η οποία κρούει τον κώδωνα του κινδύνου για τις αυξανόμενες ελλείψεις επαγγελματιών οδηγών που εξελίσσεται σε γάγγραινα για τον κλάδο.
Οι ελλείψεις
Όπως επισημαίνεται στην έκθεση της (IRU) που δόθηκε στη δημοσιότητα τις προηγούμενες μέρες, μία από τις μεγαλύτερες προκλήσεις που έχει να αντιμετωπίσει στο άμεσο μέλλον ο κλάδος είναι είναι η έλλειψη οδηγών, καθώς μένουν ακάλυπτες οι θέσεις που αφήνουν πίσω τους οδηγοί που συνταξιοδοτούνται.
Η Ομοσπονδία προειδοποιεί ότι χωρίς δράση για να γίνει το επάγγελμα του οδηγού πιο προσιτό και ελκυστικό, οι χρόνιες ελλείψεις εμπορικών οδηγών θα επιδεινωθούν περαιτέρω στις μεταφορές επιβατών και εμπορευμάτων. Εξ ου και σε κάποιες περιπτώσεις οι εταιρείες που αντιμετωπίζουν μεγάλες ελλείψεις προσπαθούν να δελεάσουν με μισθούς πολύ υψηλότερους από τους συνηθισμένους προκειμένου να ανταποκριθούν στη ζήτηση.
«Οι χρόνιες ελλείψεις οδηγών επιδεινώνονται, με εκατομμύρια θέσεις να παραμένουν ακάλυπτες. Αυτό οδηγεί τις ήδη πιεσμένες οικονομίες και κοινότητες σε υψηλότερο κίνδυνο πληθωρισμού και στην κατάρρευση της εφοδιαστικής αλυσίδας», προειδοποίησε η γενική γραμματέας της IRU, Ουμπέρτο ντε Πρέτο.
Οι συντάκτες της έκθεσης παραπέμπουν σε πρόσφατα στοιχεία που δημοσιοποίησε η IRU, σύμφωνα με τα οποία στο τέλος του 2022 η Ευρώπη αντιμετώπιζε έλλειψη 500.000 οδηγών με τα εμπόδια για την είσοδο του επαγγέλματος να αυξάνονται.
Εκτιμάται ότι θα αντιμετωπίσει κενές θέσεις πάνω από 2 εκατ. έως το 2026, επηρεάζοντας τις μετακινήσεις εμπορευμάτων και εκατομμύρια ταξιδιωτών, εάν δεν ληφθούν άμεσα μέτρα.
Στα 18 το όριο ηλικίας
Η IRU ζητάει το όριο ηλικίας για χορήγηση επαγγελματικής άδειας να μειωθεί στα 18 χρόνια από τα 21, κάτι το οποίο ήδη ισχύει σε αρκετές χώρες, και η δυνατότητα έναρξης της εκπαίδευσης στα 17 χρόνια. Έτσι, όχι μόνο θα αντιμετωπιστεί το έλλειμμα οδηγών, αλλά και θα μειωθεί και η ανεργία των νέων που είναι ιδιαίτερα υψηλή σε πολλές χώρες της ΕΕ, υποστηρίζει.
Προσθέτει, δε, ότι εάν δεν ενθαρρυνθούν οι νέοι που τελειώνουν το σχολείο και ξεκινούν την επαγγελματική τους σταδιοδρομία να μπουν στο επάγγελμα του οδηγού, μετά θα είναι αργά γιατί θα προσανατολιστούν αλλού.
Στην Ελλάδατο ελάχιστο όριο ηλικίας για την χορήγηση άδειας οδήγησης C και CE είναι το 21ο ή το 18o έτος με Πιστοποιητικό Επαγγελματικής Ικανότητας (Π.Ε.Ι.).
Ακολουθήστε το in.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις