Koenigsegg Gemera: Η επίπονη διαδικασία εξέλιξης ενός hypercar
H Koenigsegg ανακοίνωσε μια ουσιώδη αλλαγή για την έκδοση παραγωγής του Gemera σε σχέση με τα αρχικά της σχέδια, αντικαθιστώντας την τριπλέτα ηλεκτρικών μοτέρ με ένα και μοναδικό το οποίο θα συνδυάζεται είτε με τρικύλινδρο κινητήρα είτε με ένα θηριώδη V8
Η σουηδική φίρμα με το δυσπρόφερτο όνομα παρουσίασε μια προ-παραγωγής έκδοση του Gemera τον Μάρτιο του 2022. Πλέον το plug-in υβριδικής τεχνολογίας hypercar περνά στην τελική ευθεία για την παραγωγή του η οποία θα ξεκινήσει στα τέλη του 2024 με τις πρώτες παραδόσεις να ξεκινούν το 2025 ενώ το συνολικό τιράζ του μοντέλου θα περιοριστεί σε 300 αντίτυπα.
Με αυτήν την αφορμή η Koenigsegg ανακοίνωσε τις τελικές προδιαγραφές του hypercar, αλλάζοντας αρκετά και πέρα από το συνηθισμένο το αρχικό «πλάνο» των όσων είχε αρχικά κοινοποιήσει.
Ειδικότερα, αν και αρχικά η σουηδική φίρμα είχε ανακοινώσει ότι σκοπεύει να εφοδιάσει το Gemera με ένα συνδυασμό κινητήρα εσωτερικής καύσης και τριών ηλεκτρικών μοτέρ, προφανώς στην πορεία άλλαξε γνώμη, γνωστοποιώντας ότι το hypercar θα εφοδιάζεται μεν με ένα κινητήρα εσωτερικής καύσης τρικύλινδρο ή οκτακύλινδρο αλλά σε συνδυασμό με ένα μοναδικό ηλεκτρικό μοτέρ το οποίο η Koenigsegg αποκαλεί «Dark Matter».
Σύμφωνα με τις συστάσεις το επίμαχο ηλεκτρικό μοτέρ εγγυάται ισχύ 811 ίππων και 1.250 Nm ροπής και συνδυαστικά με το πιο «ταπεινό» τρικύλινδρο μοτέρ βενζίνης, 1.420 ίππους και 1.845 Nm ροπής εξασφαλίζοντας παράλληλα τετρακίνηση που συνδυάζεται με ένα σύστημα διαχείρισης ροπής για κάθε τροχό. Η Koenigsegg υποστηρίζει ότι η επιλογή του ενός ηλεκτροκινητήρα αντί τριών έχει ως αποτέλεσμα χαμηλότερο βάρος και κατ΄επεκταση βελτιωμένα μεγέθη επιδόσεων.
Εκτός από τον τρικύλινδρο κινητήρα των 2,0 λίτρων το ηλεκτρικό μοτέρ από… σκοτεινή ύλη μπορεί να συνδυαστεί και με ένα πιο ταιριαστό στην περίπτωση ενός hypercar twin-turbo V8 με χωρητικότητα 5,0 λίτρων ο οποίος αυξάνει την διαθέσιμη ισχύ σε 2.331 ίππους και 2.750 Nm ροπής αξιώνοντας αυτονόητα και ένα μεγαλύτερο τίμημα για την έκδοση που θα εφοδιάζει, καθώς σύμφωνα με τις πρώτες πληροφορίες η διαφορά τιμής ανάμεσα στην τρικύλινδρη και στην οκτακύλινδρη έκδοση θα ξεπερνά τα 350.000 ευρώ. Στην περίπτωση της οκτακύλινδρης έκδοσης το σύνολο συμπληρώνει ένα αυτόματο κιβώτιο εννέα σχέσεων το οποίο η σουηδική φίρμα ονομάζει Light Speed Transmission.
Σε ό,τι αφορά τις επιδόσεις, σύμφωνα με τις εκτιμήσεις των Σουηδών το τρικύλινδρο Gemera αναμένεται να καθιστά εφικτή την επιτάχυνση από 0-100 χλμ./ώρα στον καταιγιστικό χρόνο των 1,9 δευτερολέπτων ενώ η μέγιστη ταχύτητα διαμορφώνεται σε 400 χλμ./ώρα.
Να σημειωθεί ότι εκτός από τις παραπάνω μεταβολές στην αθέατη πλευρά του Gemera ή μάλλον εξαιτίας αυτών η σουηδική φίρμα ανακοίνωσε την επέκταση του εργοστασίου της προσθέτοντας περίπου 11.000 τ.μ. χώρου προκειμένου να ανταποκριθεί στις απαιτήσεις της παραγωγής του νέου hypercar όσο και των πελατών της αλλά και σχεδιάζοντας μια νέα πίστα δοκιμών κοντά στις εγκαταστάσεις της.
Εκτός από τις παραπάνω αλλαγές, το Gemera ως έκδοση παραγωγής αντικαθιστά τις κάμερες που εφοδίαζαν την προπαραγωγής έκδοση με συμβατικούς εξωτερικούς καθρέφτες ενώ υιοθετεί ένα μεγαλύτερο splitter, ανασχεδιασμένες εισαγωγές αέρα και νέα αεροδυναμικά βοηθήματα.
Παρά το status του hypercar και την απαίτηση για υψηλές επιδόσεις, το Gemera διαθέτει άφθονα στοιχεία πολυτέλειας στο τετραθέσιο εσωτερικό του μεταξύ των οποίων, θερμαινομενα/ψυχόμενα καθίσματα μπροστά και πίσω, οκτώ ποτηροθήκες επίσης κλιματιζόμενες, οθόνες για τους μπροστινούς όσο και τους πίσω επιβάτες, σύστημα τριζωνικού κλιματισμού και συστήματα επαγωγικής φόρτισης smartphones σε όλο τον θάλαμο επιβατών.
- Λίβανος: Τουλάχιστον 12 νεκροί και 50 τραυματίες από ισραηλινούς βομβαρδισμούς
- Γερμανία: Ο Πιστόριους δεν θα διεκδικήσει το χρίσμα του υποψήφιου καγκελάριου – Προτείνει Σολτς
- Κιμ Γιονγκ Ουν: Προειδοποιεί για κίνδυνο πυρηνικού πολέμου
- Ουκρανία: Παρίσι και Λονδίνο υπόσχονται να μην αφήσουν τον Πούτιν να «πετύχει τους σκοπούς του»
- Στα «ΝΕΑ» της Παρασκευής: Μια αλλαγή που ανατρέπει το σκηνικό
- Η βαθμολογία στον όμιλο της Εθνικής μετά την ήττα στο Λονδίνο