Η βρετανική φίρμα συμπληρώνει 110 χρόνια «ζωής» και το γιορτάζει με τον τρόπο που γνωρίζει καλύτερα, ένα supercar με V12 κινητήρα μεταρετρό αισθητική αλλά και μηχανικό κιβώτιο, που αναλαμβάνει να τιμήσει αλλά και να θυμίσει την παράδοση των Βρετανών αποτελώντας το τελευταίο δείγμα γραφής μιας εποχής που δύει όπως χαρακτηριστικά σημειώνει η Aston Martin.

Σχεδιαστικά, τo Valour όπως ονομάζεται το supercar παραπέμπει στις εμβληματικές V8 Vantage των δεκαετιών του ’70 και του ’80, υιοθετώντας μεικτά στοιχεία από το παρελθόν όσο και παρόν των Βρετανών που αναλαμβάνουν να τιμήσουν την θεαματική αισθητικά όσο και τεχνολογικά πορεία της Aston Martin.

Αρκεί μια ματιά στην όψη της Valour, τον σχεδιασμό των εισαγωγών αέρα στο καπό, τα στρογγυλά φωτιστικά σώματα και το splitter που λειτουργεί κατοπτρικά στην απόληξη του καπό, δημιουργώντας μια νέα ερμηνεία της κλασικής φόρμας με αναφορές στο μέλλον την οποία είχαμε δει σε μια διαφορετική εκδοχή και στην περίπτωση της one-off Victor.

Αντιστοίχως στο πίσω τμήμα τα μεγάλα οριζόντια φωτιστικά σώματα, το μεγάλο ενσωματωμένο spoiler ξυπνούν αβίαστα μνήμες από το παρελθόν ενώ την εικόνα συμπληρώνουν ελαφρού κράματος τροχοί 21 ιντσών με το χαρακτηριστικό κυψελοειδές μοτίβο, με ελαστικά Michelin Pilot Sport S διάστασης 275/35 μπροστά και 325/30 πίσω. Οι δυνητικοί αγοραστές της οι οποίοι θα περιοριστούν σε μόλις 110 όσα και αντίτυπα της Valour προς τιμή της επετείου της βρετανικής φίρμας θα έχουν πρόσβαση σε 21 αποχρώσεις για το αμάξωμα συν κάποιες ακόμα πιο εξωτικές επιλογές όπως το γυμνό ανθρακόνημα δια χειρός Q.

To εσωτερικό είναι λίγο πιο προσγειωμένο με τις επενδύσεις να αναμιγνύουν το κλασικό τουήντ μοντέλο όπως η νικηφόρα εν έτει 1959 στο Le Mans DBR1 με το γυμνό ανθρακόνημα. Αυτονόητα τα καθίσματα ανήκουν στο σπορ είδος και έχουν ιδιαίτερα χαμηλό βάρος ενώ τον ρόλο του επιλογέα του τελευταίου μηχανικού κιβωτίου δια χειρός Aston Martin αναλαμβάνει ένα χορταστικό λεβιέ με ξύλινη επένδυση.

Σε ό,τι αφορά τον κινητήρα, πρόκειται για τον γνωστό διπλά υπερτροφοδοτούμενο V12 των 5,2 λίτρων ο οποίος στην συγκεκριμένη περίσταση ακολουθεί τη διαμόρφωση των 715 ίππων και 753 Nm ροπής. Συνδυάζεται με το παραπάνω μηχανικό κιβώτιο έξι σχέσεων που με τη σειρά του συνδυάζεται με ένα μηχανικό διαφορικό περιορισμένης ολίσθησης.

Με δεδομένο τον παραπάνω συνδυασμό και τις ιδιαίτερες απαιτήσεις που προκύπτουν από αυτόν η Valour διαθέτει μια ειδικά διαμορφωμένη για την περίσταση ανάρτηση η οποία αξιοποιεί ρυθμιζόμενα αμορτισέρ και αντιστρεπτικές ράβδους που να μπορούν να υποστηρίξουν την ισχύ του V12 κινητήρα.

Παράλληλα η Valour διαθέτει ενισχύσεις στο πλαίσιο μπροστά και πίσω προς όφελος της στρεπτικής ακαμψίας ενώ εφοδιάζεται ως standard με carbon κεραμικά δισκόφρενα σε συνδυασμό με εξαπίστονες δαγκάνες μπροστά και τετραπίστονες πίσω. Εκτός από την ισχύ πέδησης, τα κεραμικά δισκόφρενα αφαιρούν από το συνολικό βάρος 23 κιλά σε σχέση με τα χαλύβδινα.

Η Aston Martin δεν έχει προς το παρόν ανακοινώσει το τίμημα για την Valour ωστόσο κάτι τέτοιο ελάχιστη σημασία έχει με δεδομένο το περιορισμένο τιράζ και την συλλεκτική αξία του συγκεκριμένου τετράτροχου που θα εξαντλήσουν την διαθεσιμότητά της πολύ προτού τα πρώτα αντίτυπα φτάσουν στους πρώτους ιδιοκτήτες της στα τέλη του 2023.