Παρασκευή 20 Δεκεμβρίου 2024
weather-icon 21o
Caterham Project V: Η νέα ηλεκτρική και (πιο) mainstream σελίδα των Βρετανών

Caterham Project V: Η νέα ηλεκτρική και (πιο) mainstream σελίδα των Βρετανών

Η βρετανική φίρμα παρουσιάζει ένα ηλεκτροκίνητο coupe το οποίο αν και απέχει σχεδιαστικά όσο και τεχνολογικά από τα συνήθη προϊόντα της Caterham υπόσχεται να μοιράζεται τις αξίες και να προσφέρει ανάλογες συγκινήσεις

Η βρετανική φίρμα είναι κυρίως γνωστή για τα γοητευτικά όσο και λιτά roadster τα οποία προσφέρουν και τη δυνατότητα συναρμολόγησης από τον ιδιοκτήτη τους -ως κατάλοιπο μιας περασμένης φορολογικής εποχής της γηραιάς αλβιόνος- όπως ισχύει στην περίπτωση του αειθαλούς Seven και της πληθώρας των παραλλαγών του.


Πλέον η Caterham, με αφετηρία το φετινό φεστιβάλ του Goodwood όπου θα εμφανιστεί το νέο της δημιούργημα, δείχνει να γράφει μια νέα σελίδα στην ιστορία της, παρουσιάζοντας το Project V, ένα αμιγώς ηλεκτροκίνητο sportscar με κίνηση στους πίσω τροχούς που εγκαταλείπει την -κυρίως- ανοιχτή φύση του Seven και των περισσότερων μοντέλων της φίρμας διαχρονικά προς όφελος ενός τυπικού coupe αμαξώματος.

Τον σχεδιασμό του δυναμικού coupe υπογράφει ο νέος επικεφαλής σχεδιασμού της Caterham, Anthony Janarelly ενώ αξίζει να σημειωθεί ότι το Project V σχεδιάστηκε εξαρχής με το σκεπτικό της ηλεκτροκίνησης. Αυτό στην περίπτωση του βρετανικού coupe μεταφράζεται στην συνύπαρξη ενός ηλεκτρικού μοτέρ 200 kW τοποθετημένου στον πίσω άξονα και μιας μπαταρίας ιόντων λιθίου 55 kWh. Η διαθέσιμη ισχύς διαμορφώνεται σε 272 ίππους ενώ η προσφερόμενη αυτονομία σε 400 χλμ. Η φόρτιση της μπαταρίας μπορεί να συντελεστεί με τάση έως και 150 kW σε ταχυφορτιστή DC διαδικασία που αναπληρώνει έως και το 80% της ενέργειας σε 15 λεπτά.

Παρά την ηλεκτρικό του χαρακτήρα και την coupe σχεδίαση το Project V δεν απεμπολεί τις αξίες «ελαφρότητας» και απλότητας που πρεσβεύει η Caterham καθώς το συνολικό βάρος της κατασκευής δεν ξεπερνά τα 1.190 κιλά, μέγεθος ιδιαιτέρως εντυπωσιακό αν λάβει κανείς υπόψη τα συνήθη «μειονεκτήματα» της ηλεκτροκίνησης σε ό,τι αφορά το βάρος.

Για να επιτευχθεί το χαμηλό βάρος, το Project V αξιοποιεί ένα πλαίσιο κατασκευασμένο από αλουμίνιο και ανθρακονήματα. Το παζλ συμπληρώνει πλήρως ρυθμιζόμενη ανάρτηση αποτελούμενη από διπλά ψαλίδια τόσο μπροστά όσο και πίσω καθώς και σύστημα διεύθυνσης με ηλεκτρική υποβοήθηση. Σε όρους επιδόσεων, σύμφωνα με τις συστάσεις, τα παραπάνω χαρακτηριστικά εξασφαλίζουν επιτάχυνση από 0-96 χλμ./ώρα σε 4,5 δευτερόλεπτα ενώ η μέγιστη ταχύτητά του περιορίζεται ηλεκτρονικά σε 230 χλμ./ώρα.

Ιδιάζουσα είναι η διαμόρφωση του εσωτερικού καθώς η Caterham έχει επιλέξει μια διάταξη 2+1 για τα καθίσματα, προσφέροντας ωστόσο προαιρετικά και μια πιο συμβατική 2+2 διάταξη. Με βάση τα όσα υποστηρίζει η Caterham, η τριθέσια διάταξη επελέγη καθώς εξασφαλίζει περισσότερη άνεση για τον επιβάτη του μοναδικού πίσω καθίσματος αλλά και περισσότερη χρηστικότητα. Το ταμπλό ακολουθεί μια μινιμαλιστική σχεδίαση με κυρίαρχα τα δύο στρογγυλά αναλογικά όργανα πίσω από το τιμόνι, ένα μικρό infotainment με δυνατότητα συνδεσιμότητας smarthone πάνω από το οποίο παρεπιδημούν τρεις στρογγυλές οθόνες με ζωτικές ενδείξεις. Χαμηλότερα, οι αναλογικοί ρετρό αισθητικής διακόπτες επιτρέπουν την επιλογή των προγραμμάτων οδήγησης Normal, Sport και Sprint αλλά και την παραμετροποίηση της ανάρτησης και άλλων στοιχείων.

Σε ό,τι αφορά τις προοπτικές του ηλεκτρικού coupe όπως σημείωσε ο επικεφαλής της Caterham, Bob Laishley, «το Project V εκπληρώνει τις επιθυμίες μας για την ανάπτυξη της εταιρείας με όρους βιωσιμότητας και για τη διερεύνηση του πεδίου της ηλεκτροκίνησης. Πλέον το επόμενο στάδιο είναι να ολοκληρώσουμε την εξέλιξη του, αξιολογώντας τα αποτελέσματα που θα προκύψουν από τις δοκιμές. Αν αυτά είναι τα αναμενόμενα το Project V θα μπορεί να οδηγηθεί στην παραγωγή από τα τέλη του 2025».

Όπως διευκρίνισε ο ίδιος, η παρουσία του Project V δεν απειλεί το Seven καθώς το πρώτο θα πρέπει να θεωρηθεί ως συμπλήρωμα της γκάμας. «Πιστεύουμε ότι διατηρεί της αξίες που αποτελούν τον πυρήνα της Caterham έχοντας απήχηση τόσο στους ήδη υφιστάμενους πελάτες μας όσο και σε νέους. Το πιο πρακτικό coupe αμάξωμα ευνοεί την χρηστικότητα σε επίπεδο καθημερινότητας χωρίς να στερεί από τους ιδιοκτήτες του την δυνατότητα μιας γρήγορης βόλτας ένα κυριακάτικο πρωινό».

Must in

Ο Ολυμπιακός, ο Παναθηναϊκός και ο… Σπανούλης: Γιατί ο Λεσόρ άλλαξε τα δεδομένα στη Euroleague (pics)

Ο Ματίας Λεσόρ και η μεγάλη απουσία του αλλάζει τα δεδομένα στη Euroleague – Η… πτώση του Παναθηναϊκού και το πρώτο φαβορί για την κούπα.

Ακολουθήστε το in.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

in.gr | Ταυτότητα

Διαχειριστής - Διευθυντής: Λευτέρης Θ. Χαραλαμπόπουλος

Διευθύντρια Σύνταξης: Αργυρώ Τσατσούλη

Ιδιοκτησία - Δικαιούχος domain name: ALTER EGO MEDIA A.E.

Νόμιμος Εκπρόσωπος: Ιωάννης Βρέντζος

Έδρα - Γραφεία: Λεωφόρος Συγγρού αρ 340, Καλλιθέα, ΤΚ 17673

ΑΦΜ: 800745939, ΔΟΥ: ΦΑΕ ΠΕΙΡΑΙΑ

Ηλεκτρονική διεύθυνση Επικοινωνίας: in@alteregomedia.org, Τηλ. Επικοινωνίας: 2107547007

ΜΗΤ Αριθμός Πιστοποίησης Μ.Η.Τ.232442

Παρασκευή 20 Δεκεμβρίου 2024
Απόρρητο