Κυριακή 24 Νοεμβρίου 2024
weather-icon 21o
Hyundai Ioniq 5 N: Αλλάζοντας του κανόνες του παιχνιδιού

Hyundai Ioniq 5 N: Αλλάζοντας του κανόνες του παιχνιδιού

Η Hyundai αποκαλύπτει το πρώτο της ηλεκτρικό μοντέλο επιδόσεων με την μορφή του Ioniq 5 N που εκτός από την αυτονόητη πληθωρική ισχύ υπόσχεται μια πρωτόγνωρη εμπειρία μέσα από επιλογές που εκμεταλλεύονται τις δυνατότητες του λογισμικού

Πιστή στην υπόσχεσή της η κορεατική φίρμα ανοίγει από το φεστιβάλ του Goodwood ένα νέο κεφάλαιο σε ό,τι αφορά την ηλεκτρική γκάμα της παρουσιάζοντας από τη βρετανική διοργάνωση το πρώτο EV μοντέλο με την φροντίδα του τμήματος επιδόσεων της Hyundai, N.

Όπως είχε ήδη ανακοινωθεί εδώ και αρκετό καιρό το επίμαχο μοντέλο «δανείζεται»  την μορφή του Ioniq 5 με την νέα έκδοση Ν ωστόσο να διαφέρει σε πολλά από όσα γνωρίζαμε για το ηλεκτροκίνητο crossover. Συνοπτικά, το Ioniq 5 N επωφελείται από δύο ηλεκτρικά μοτέρ που προσφέρουν κίνηση και στους τέσσερεις τροχούς και συνδυαστική ισχύ 608 ίππων και 740 Nm ροπής, μεγέθη που με την συνδρομή της ενεργοποίησης της λειτουργίας overboost ή N Grin Boost όπως αρέσκεται να την αποκαλεί η Hyundai, μπορούν να αυξηθούν για χρονικό διάστημα δέκα δευτερολέπτων σε 650 ίππους και 770 Nm ροπής.

Σε όρους επιδόσεων τα παραπάνω μεγέθη μεταφράζονται σε επιτάχυνση από 0-100 χλμ./ώρα σε 3,5 δευτερόλεπτα ή υπό το… κράτος της λειτουργίας N Grin Boost σε 3,4 δευτερόλεπτα. Η μέγιστη ταχύτητα διαμορφώνεται σε 260 χλμ./ώρα. Αυτονόητα το Ioniq 5 N εφοδιάζεται με την μεγαλύτερης χωρητικότητας μπαταρία που έχει στη διάθεσή της η κορεατική φίρμα με ωφέλιμη απόδοση 84 kWh. H μπαταρία συνδυάζεται με την αρχιτεκτονική φόρτισης των 800 Volt κάτι που σημαίνει ότι η αναπλήρωση της ενέργειάς της από 10% έως 80% σε μόλις 18 λεπτά με την συνδρομή ταχυφορτιστή DC.

Παράλληλα με τα παραπάνω αδιάσειστα στοιχεία για τις υψηλές επιδόσεις του πρώτου ηλεκτρικού Ν, οι μηχανικοί της Hyundai έχουν φροντίσει να προσαρμόσουν κάθε πιθανή παράμετρο του πληθωρικού crossover ώστε να προσφέρει την μέγιστη δυνατή απόδοση. Υπό αυτό το σκεπτικό η μπαταρία προσφέρει την λειτουργία N Battery Pre-Conditioning η οποία έγκειται στην βελτιστοποίηση της θερμοκρασίας της προκειμένου να ανταποκριθεί στις απαιτήσεις πολλαπλών γύρων σε περιβάλλον πίστας. Η συγκεκριμένη λειτουργία ενεργοποιείται με την επιλογή των προγραμμάτων οδήγησης Drag και Track με το πρώτο να προσφέρει το σύνολο της διαθέσιμης ισχύος για μικρά χρονικά διαστήματα.

Παράλληλα το πρόγραμμα Ν Race το οποίο προσφέρει δύο ακόμα ρυθμίσεις δίνει τη δυνατότητα επιπλέον ελέγχου στην κατανάλωση ενέργειας. Πρόκειται για τη λειτουργία Endurance η οποία φροντίζει να μεγιστοποιήσει την διαθέσιμη αυτονομία περιορίζοντας την προσφερόμενη ισχύ και την λειτουργία Sprint που βρίσκεται στον αντίποδα, δίνοντας προτεραιότητα στην μέγιστη απόδοση ισχύος έναντι της εξοικονόμησης ενέργειας. Το ρόστερ της πληθώρας ρυθμίσεων συμπληρώνει το πρόγραμμα N Launch Control μέσω του οποίου ο οδηγός μπορεί να παραμετροποιήσει το σύστημα δυναμικού ελέγχου ευστάθειας, βάσει τριών επιλογών και προσφέροντας έτσι ταχύτερες εκκινήσεις.

Προς το παρόν η Hyundai δεν αποκαλύπτει το συνολικό βάρος της κατασκευής σημειώνοντας μόνο ότι το Ioniq 5 N είναι βαρύτερο από τις συμβατικές εκδόσεις του που στην τετρακίνητη διαμόρφωση Limited, φτάνει τα 2.115 κιλά.

Αυτονόητα εκτός από τις παραπάνω προσθήκες και διαφοροποιήσεις στο ηλεκτρικό σύνολο, το Ioniq 5 N διαθέτει μεγαλύτερους τροχούς, νέα αεροδυναμικά στοιχεία αλλά και ένα αναβαθμισμένο σύστημα ανάκτησης ενέργειας κατά την επιβράδυνση. To N Brake Regen όπως ονομάζεται το συγκεκριμένο σύστημα αποτελεί ουσιαστικά την κυρίαρχη δύναμη πέδησης του μοντέλου με τα συμβατικά φρένα να λειτουργούν παραπληρωματικά και η χρήση του  να απαιτείται κυρίως σε συνθήκες πίστας. Σύμφωνα με τις συστάσεις της Hyundai το σύστημα ανάκτησης μπορεί να προσφέρει ισχύ πέδησης έως 0,6 G σε κανονικές συνθήκες και σε έως 0,2 G όταν είναι ενεργοποιημένο το σύστημα ABS.

Τα συμβατικά φρένα αποτελούνται από τετραπίστονες δαγκάνες και δισκόφρενα 400 χιλ. μπροστά και μονοπίστονες δαγκάνες με δισκόφρενα 300 χιλ. πίσω που έχουν κατασκευαστεί με «υβριδική» τεχνική όπως την αποκαλεί η Hyundai, από κράμα ελαφρών υλικών που εξασφαλίζει τη απαιτούμενη ισχύ αλλά και την ανθεκτικότητα.

Η Hyundai «παίζοντας» με τις δυνατότητες του λογισμικού δεν έχει περιοριστεί στα παραπάνω, στοχεύοντας στην προσφορά μιας εμπειρίας η οποία δεν θα έχει όμοιο στον κόσμο της ηλεκτροκίνησης αλλά και φροντίζοντας να «κρύψει» τον όγκο και το βάρος του crossover.

Yπό αυτό ακριβώς το σκεπτικό το σύστημα N Pedal, η χαρτογράφηση του δεξιού πεντάλ  έχει σχεδιαστεί ώστε όταν αποσύρει ο οδηγός το πόδι του, να μεγιστοποιεί την λειτουργία του συστήματος ανάκτησης με στόχο την «ανακατανομή» του βάρους μέσω των τροχών και εξασφαλίζοντας ταχύτερη είσοδο στις στροφές και μέγιστη ευελιξία.

Μια άλλη λειτουργία προσαρμοσμένη στην διασκέδαση και στις επιδόσεις είναι η N Drift Optimizer η οποία όπως υποδηλώνει και η ονομασία της σε συνδυασμό με τo πρόγραμμα Torque Kick Drift αναδιαμορφώνει την κατανομή ροπής δίνοντας προτεραιότητα στους πίσω τροχούς και διευκολύνοντας τα drift. Nα σημειωθεί ότι το ενεργό σύστημα διαχείρισης ροπής N Torque Distribution προσφέρει 11 διαφορετικές δυνατότητες ρύθμισης με την συνδρομή και ενός διαφορικού περιορισμένης ολίσθησης.

Το πληθωρικό παλμαρέ ρυθμίσεων και επιλογών συμπληρώνουν τα συστήματα N e-shift και N Active Sound+ για τα οποία η κορεατική φίρμα είχε ήδη προΐδεάσει μέσω προηγούμενων concept cars όπως το Vision 74. To πρώτο προσομοιώνει την αίσθηση αλλαγών σχέσεων που είναι συνυφασμένη με τα μηχανικά κιβώτια, παρεμβαίνοντας ουσιαστικά στην απόδοση ροπής του κινητήρα όταν συντελούνται οι αλλαγές σχέσης στο αυτόματο κιβώτιο διπλού συμπλέκτη της έκδοσης.

Το Ν Active Sound + λειτουργεί παραπληρωματικά και συνδυαστικά με το παραπάνω σύστημα διανθίζοντας την συνολική εμπειρία με τον απαραίτητο ήχο, προσφέροντας επίσης τρεις επιλογές. Έτσι με την επιλογή Ignition ο ήχος που εκπέμπεται είναι αυτός του δίλιτρου κινητήρα των Ν εκδόσεων της Hyundai, με την Evolution ένας ήχος που θυμίζει το αυτό του πρωτότυπου RN22e ενώ με την Supersonic ο ήχος μεταβάλλεται προσφέροντας αυξημένη ένταση υπό συνθήκες πίεσης και αντλεί την έμπνευσή του από τα μαχητικά αεροσκάφη.

Φυσικά όλα τα παραπάνω δεν θα μπορούσαν να αφήσουν ανεπηρέαστη την εξωτερική εμφάνιση του Ioniq 5 N που έχει μεγαλύτερες διαστάσεις από τις μέχρι σήμερα γνωστές εκδόσεις του μοντέλου. Αναλυτικότερα η νέα έκδοση έχει κατά 4,0 εκ. μεγαλύτερο πλάτος και κατά 8,0 εκ. μεγαλύτερο μήκος. Αυτονόητα η απόσταση από το έδαφος έχει μειωθεί (-2,0 εκ.) ενώ ο μπροστινός προφυλακτήρας αποκτά ένα spoiler, ενεργά πτερύγια και ενεργή γρίλια. Η Hyundai έχει φροντίσει να διανθίσει το αμάξωμα με πορτοκαλί πινελιές όπως συνηθίζει να κάνει στα μοντέλα N, με την συγκεκριμένη απόχρωση να βάφει το spoiler, τα κατώτερα πλευρικά τμήματα και τον αεροδυναμικό διαχύτη. Την εικόνα συμπληρώνουν οι τροχοί των 21 ιντσών από αλουμίνιο με ελαστικά Pirelli P-Zero ειδικά σχεδιασμένα για την ηλεκτρική περίσταση.

Στο εσωτερικό, σε επίσημη πρώτη εμφάνιση βρίσκεται ένα νέο τιμόνι Ν το οποίο ενσωματώνει το νέο λογότυπο του τμήματος Ν, και κυρίως του διακόπτες επιλογής για τα προγράμματα οδήγησης, ενεργοποίησης του N Grin Boost και δυο ακόμα με την ονομασία N Custom στους οποίους ο οδηγός μπορεί να αποθηκεύσει –και να ενεργοποιήσει άμεσα- τις αγαπημένες του ρυθμίσεις. Η παραμετροποίηση του N Pedal και του e-shift πραγματοποιείται μέσω των paddles που βρίσκονται πίσω από το τιμόνι.

Προκειμένου να διασφαλιστεί η μέγιστη άνεση του οδηγού ακόμα και όταν κινείται σε περιβάλλον πίστας η Hyundai έχει τοποθετήσει προστατευτικά για τα γόνατα, την κνήμη του οδηγού ενώ αντιστοίχως ενισχυμένο είναι και το ρυθμιζόμενο υποβραχιόνιο. Εκτός από την μειωμένη απόσταση από το έδαφος, χαμηλότερα κατά 2,0 εκατοστά τοποθετούνται και τα καθίσματα τα οποία μπορούν να επενδυθούν με νέου σχεδιασμού επενδύσεις με πιξελοειδές μοτίβο σε υφασμάτινες ή τεχνητά δερμάτινες παραλλαγές με υλικό το Eco Alcantara. Άφθονες είναι οι χρωματικές επιλογές για το αμάξωμα οι οποίες φτάνουν τις δέκα σε αντίθεση με το εσωτερικό που είναι αποκλειστικά επιλέξιμο με μαύρης απόχρωσης επενδύσεις σε συνδυασμό με γαλάζιες λεπτομέρειες.

Must in

«Ένα Νέο Παραγωγικό Πρότυπο – “Ελλάδα 2030”» – Το 4ο OT FORUM έρχεται…

Στις 2 και 3 Δεκεμβρίου στο Μικρό Χρηματιστήριο Αθηνών, ο Οικονομικός Ταχυδρόμος διοργανώνει το OT FORUM «Ένα Νέο Παραγωγικό Πρότυπο – “Ελλάδα 2030”»

Ακολουθήστε το in.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

in.gr | Ταυτότητα

Διαχειριστής - Διευθυντής: Λευτέρης Θ. Χαραλαμπόπουλος

Διευθύντρια Σύνταξης: Αργυρώ Τσατσούλη

Ιδιοκτησία - Δικαιούχος domain name: ALTER EGO MEDIA A.E.

Νόμιμος Εκπρόσωπος: Ιωάννης Βρέντζος

Έδρα - Γραφεία: Λεωφόρος Συγγρού αρ 340, Καλλιθέα, ΤΚ 17673

ΑΦΜ: 800745939, ΔΟΥ: ΦΑΕ ΠΕΙΡΑΙΑ

Ηλεκτρονική διεύθυνση Επικοινωνίας: in@alteregomedia.org, Τηλ. Επικοινωνίας: 2107547007

ΜΗΤ Αριθμός Πιστοποίησης Μ.Η.Τ.232442

Κυριακή 24 Νοεμβρίου 2024