Καύσιμα: Το πλαφόν στη βενζίνη έφερε τιμές – καρμπόν στις αντλίες
Τι δείχνει έρευνα των «ΝΕΩΝ» στα πρατήρια. Για στρέβλωση του ανταγωνισμού μιλά ο πρόεδρος του ΣΕΕΠΕ
- Σοκ στην Πάρο: Άγρια επίθεση ανήλικων με μαχαίρι σε βάρος δύο ανδρών
- «Υπάρχει θέμα» με το «De Grece» – Πυρά κομμάτων με το επίθετο που διάλεξαν οι Γλύξμπουργκ
- Βίντεο ντοκουμέντο λίγο μετά τη δολοφονία της Ράνιας στην Κρήτη - «Σκότωσα τον πατέρα μου» έλεγε ο δράστης
- «Συνεργαζόταν με Τούρκους για να με σκοτώσουν» - 10 μέρες σχεδίαζε τη δολοφονία του 52χρονου ο δράστης
Με τιμές-καρμπόν… πουλάνε τα πρατήρια υγρών καυσίμων την αμόλυβδη βενζίνη στην Αττική. Οπως διαπιστώνει έρευνα των «ΝΕΩΝ», οι τιμές στο δημοφιλέστερο προϊόν για το γέμισμα των ρεζερβουάρ των ΙΧ οχημάτων είναι σχεδόν πανομοιότυπες.
Η πρακτική αυτή διαπιστώνεται ανά περιοχή όπου τα πρατήρια υγρών καυσίμων – πλην ελαχίστων εξαιρέσεων – έχουν κολλήσει σε μια αντίστοιχη τιμή πώλησης της απλής αμόλυβδης βενζίνης.
Το φαινόμενο αυτό είναι εντονότερο το τελευταίο χρονικό διάστημα και το αποτέλεσμα είναι, όπως προκύπτει από την έρευνα των «ΝΕΩΝ», ένας οδηγός σε έναν, για παράδειγμα, κεντρικό δρόμο της Αττικής να έχει από ελάχιστα έως και μηδενικά περιθώρια για τη σύγκριση των τιμών και την επιλογή της ανταγωνιστικότερης.
Για παράδειγμα, όπως προκύπτει από τις τιμοληψίες των «ΝΕΩΝ» που βασίστηκαν στις εφαρμογές fuelGR και το fuelprices.gr (Παρατηρητήριο Τιμών Υγρών Καυσίμων του υπ. Ανάπτυξης), αν κάποιος οδηγεί στη Λ. Ποσειδώνος και θελήσει να γεμίσει το ρεζερβουάρ του, όσα χιλιόμετρα κι αν διανύσει θα συναντήσει στην πλειονότητα των πρατηρίων ακριβώς την ίδια τιμή.
Ή με ένα εύρος απόκλισης της τάξης του 0,001 με 0,004 ευρώ ανά λίτρο αν σταθεί άτυχος και προσπεράσει το ένα και μοναδικό βενζινάδικο που είναι κατά 0,144 ευρώ ανά λίτρο φθηνότερο. Αν και οι ειδικοί συμβουλεύουν τους οδηγούς να αποφεύγουν τα πρατήρια με μεγάλες διαφορές τιμών.
Στη Λ.Ποσειδώνος
Πιο συγκεκριμένα, στη Λ. Ποσειδώνος υπάρχουν 11 πρατήρια από το ύψος της Γλυφάδας και προς το Παλαιό Φάληρο. Τα σήματα ανήκουν σε έξι εταιρείες. Οι δύο εταιρείες έχουν από τρία σήματα η καθεμία σε ισάριθμα πρατήρια, η τρίτη εταιρεία έχει δύο σήματα και οι άλλες τρεις εταιρείες έχουν από ένα σήμα η καθεμία.
Από τα 11 βενζινάδικα τα 7 έχουν την ίδια ακριβώς τιμή: 1,879 ευρώ ανά λίτρο. Τα δύο έχουν επίσης την ίδια τιμή με απειροελάχιστη διαφορά από την προαναφερόμενη και για την ακρίβεια στα 1,878 ευρώ ανά λίτρο. Ενα βενζινάδικο πουλάει την αμόλυβδη με 1,875 ευρώ ανά λίτρο, δηλαδή χαμηλότερα κατά 0,004 ευρώ ανά λίτρο από το ακριβότερο, και το τελευταίο πρατήριο έχει τιμή στα 1,735 ευρώ ανά λίτρο.
Στη Λ. Μεσογείων, από τα όρια του Δήμου Αθηναίων μέχρι και την Αγία Παρασκευή, συναντάμε 10 πρατήρια. Εκεί η κατάσταση είναι κάπως καλύτερη σε σχέση με τη Λ. Ποσειδώνος, αλλά και πάλι οι τιμές έχουν μικρές αποκλίσεις μεταξύ τους.
Από τα 10 βενζινάδικα τα τρία πουλάνε την αμόλυβδη προς 1,889 ερώ ανά λίτρο, το ένα προς 1,885 ευρώ ανά λίτρο (με διαφορά δηλαδή 0,005 ευρώ), το πέμπτο βενζινάδικο προς 1,883 ευρώ ανά λίτρο (ήτοι φθηνότερα κατά 0,006 ευρώ από το ακριβότερο), το έκτο 1,880 ευρώ ανά λίτρο (φθηνότερα κατά 0,009 ευρώ από το ακριβότερο), το έβδομο 1,879 ευρώ ανά λίτρο, όπου εδώ είναι κάπως αισθητή η διαφορά, και τα άλλα τρία έχουν τιμές 1,873 ευρώ, 1,823 και 1,739 ευρώ ανά λίτρο αντίστοιχα.
Η διατήρηση του πλαφόν
«ΤΑ ΝΕΑ» απευθύνθηκαν στον πρόεδρο του Συνδέσμου Εταιρειών Εμπορίας Πετρελαιοειδών Ελλάδος (ΣΕΕΠΕ) Γιάννη Αληγιζάκη για το θέμα: «Η διατήρηση του πλαφόν στο περιθώριο κέρδους των εταιρειών εμπορίας και των πρατηρίων που έχει επιβάλει η κυβέρνηση προκαλεί στρέβλωση στην αγορά και αποδυναμώνει τον ανταγωνισμό» είναι η εξήγηση που δίνει για τη συγκεκριμένη πρακτική της αγοράς.
Το πλαφόν επιβλήθηκε πέρυσι τον Μάρτιο του 2022 και σύμφωνα με τη διάταξη τα περιθώρια κέρδους των εταιρειών εμπορίας και βενζινοπωλών δεν θα πρέπει να υπερβαίνουν εκείνα του Αυγούστου του 2021.
Σύμφωνα με τον πρόεδρο του ΣΕΕΠΕ, η κυβέρνηση έχει ανακοινώσει πως θα συνεχιστεί μέχρι και το τέλος του χρόνου η εφαρμογή της διάταξης.
Κατά τον ίδιο, δεν δικαιολογείται αφού οι τιμές από το ξέσπασμα της ενεργειακής κρίσης έχουν υποχωρήσει, όπως και η επιβάρυνση στον πληθωρισμό: «Το μόνο που προκαλείται είναι στρέβλωση στη λειτουργία της αγοράς, καθώς και παρεμπόδιση μιας πιο επιθετικής εμπορικής πολιτικής με εκπτώσεις στις τιμές των καυσίμων που πιθανόν να θέλει να κάνει κάποια επιχείρηση».
ΕΝΤΥΠΗ ΕΚΔΟΣΗ ΤΑ ΝΕΑ
Ακολουθήστε το in.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις