Πάτρα: «Θα μπορούσε να είχε αποφευχθεί» η κατάρρευση της γέφυρας
«Προφανώς υπάρχουν σχέδια κατεδάφισης που πιθανότατα δεν εφαρμόστηκαν». «Εάν τηρούνταν τα μέτρα ασφαλείας και οι κανόνες τεχνικής, δεν θα είχαμε καν ατύχημα» λέει στα «ΝΕΑ» ο Βασίλης Αϊβαλής, πρόεδρος ΤΕΕ Δυτικής Ελλάδας για την τραγωδία με την κατάρρευση της γέφυρας στην Πάτρα
- Ο καλλιτέχνης που απείλησε ότι θα κατέστρεφε πολύτιμα έργα τέχνης αν ο Τζούλιαν Ασάνζ πέθαινε στη φυλακή
- Αλλαγές εξετάζει η Κομισιόν για την οδήγηση μετά τα 70 έτη - Τι θα αναφέρεται στην ευρωπαϊκή οδηγία
- Για ποια εγκλήματα κατηγορούνται οι Νετανιάχου, Γκάλαντ και Ντέιφ
- Τι βλέπει η ΕΛ.ΑΣ. για τη γιάφκα στο Παγκράτι – Τα εκρηκτικά ήταν έτοιμα προς χρήση
Εχοντας παρακολουθήσει από κοντά τις έρευνες της 6ης ΕΜΑΚ στα Μποζαΐτικα στην Πάτρα, στο σημείο όπου το μεσημέρι της Κυριακής κατέρρευσε τμήμα προβληματικής γέφυρας που επισκευαζόταν, με αποτέλεσμα ένα άτομο να χάσει τη ζωή του και 14 να τραυματιστούν, ο πρόεδρος του ΤΕΕ Δυτικής Ελλάδας Βασίλης Αϊβαλής μιλά στα «ΝΕΑ» για το τι πήγε λάθος σε μια διαδικασία που, όπως διαπιστώνει ο ίδιος, δεν τηρήθηκε σχεδόν κανένας κανόνας.
«Πολλοί επιστήμονες και όχι μόνο είχαν επισημάνει τα τελευταία χρόνια την προβληματικότητά της γέφυρας. Ολοι γνώριζαν, υπουργείο, Περιφέρεια, δήμος, πολίτες, εδώ και χρόνια. Ετσι, μετά από αρκετά χρόνια αποφάσισαν να άρουν την επικινδυνότητά της αντικαθιστώντας τη με νέα γέφυρα.
Ομως, τα πράγματα κατά την αντικατάσταση δεν πήγαν σύμφωνα με τα προβλεπόμενα. Κι αφού πριν από λίγους μήνες πρώτα αντικατέστησαν την πλακοδοκό εντεταμένου σκυροδέματος του ενός ρεύματος κυκλοφορίας, είχαν την υποχρέωση μέχρι και τη Δευτέρα, σύμφωνα με το χρονοδιάγραμμα των εργασιών τους, να έχουν ολοκληρώσει την καθαίρεση του δεύτερου ρεύματος κυκλοφορίας της «ασθενούς» γέφυρας. Ομως δεν πρόλαβαν.
Και ενώ πραγματοποιούνταν εργασίες επάνω στη γέφυρα, γύρω στη μία την Κυριακή η γέφυρα κατέπεσε καταπλακώνοντας συμπολίτες μας» αναφέρει ο ίδιος σε ανάρτησή του παραθέτοντας μια σειρά από καίρια ερωτήματα.
Η εταιρεία δεν είχε διακόψει τις εργασίες
«Πρώτον, παρά την απόφαση του αρμόδιου υπουργείου Εργασίας για παύση εργασιών από τις 12.00 έως τις 17.00 λόγω υψηλών θερμοκρασιών, η ανάδοχος εταιρεία που είχε αναλάβει την αντικατάσταση της γέφυρας από τον παραχωρησιούχο δεν είχε διακόψει τις εργασίες.
Δεύτερον, με ποια λογική και ποιο σχέδιο ασφαλείας δούλευαν ταυτόχρονα επάνω στο άνοιγμα της αμφιέριστης γέφυρας δύο σφυριά που έσπαγαν εκατέρωθεν την πλακοδοκό εντεταμένου σκυροδέματος; Είναι πραγματικά σαν να θέλεις να κόψεις ένα κλαδί από τον κορμό ενός δέντρου και να το κάνεις καθήμενος επάνω στο κλαδί. Επειδή όμως και αυτό ίσως να έχει την αξία του, επάνω στη δοκό κατά τη διάρκεια των εργασιών το βάρος των δύο σφυριών ήταν περίπου 30 τόνους το ένα και 12 τόνους το άλλο.
Τρίτον, σίγουρα όταν θέλεις να εργαστείς επάνω στο άνοιγμα μιας γέφυρας θα πρέπει οπωσδήποτε από κάτω να βάλεις υποστυλώματα, τα οποία στην προκειμένη περίπτωση δεν υπήρχαν.
Τέταρτον, είναι προφανές ότι σε τέτοιου είδους έργα διασφαλίζεται ο αποκλεισμός εισόδου του οποιουδήποτε δεν έχει δουλειά στον χώρο, κάτι που προφανώς, εκ του αποτελέσματος δεν συνέβη στην προκειμένη περίπτωση με ευθύνη του αναδόχου.
Πέμπτον, κάτω από την επίβλεψη ανεξάρτητης εταιρείας είναι δυνατόν να λαμβάνουν χώρα όλα τα ανωτέρω και μάλιστα ταυτόχρονα;».
Κι ενώ οι έρευνες στο σημείο συνεχίζονται (αν και όπως αναφέρει ο πρόεδρος του ΤΕΕ Δυτικής Ελλάδας, οι Ρομά της περιοχής δεν κάνουν λόγο για κάποιον δικό τους αγνοούμενο και τα σκυλιά της ΕΜΑΚ δεν έχουν εντοπίσει κάποιο ίχνος ζωής τις τελευταίες ώρες) και έχουν ήδη συλληφθεί 4 άτομα ενώ αναζητείται ακόμα ένα, ο Βασίλης Αϊβαλής εξηγεί ότι το συγκεκριμένο δυστύχημα δεν ήταν προδιαγεγραμμένο.
«Είναι ένα δυστύχημα που θα μπορούσε να είχε αποφευχθεί και για τους εργαζόμενους επί της γέφυρας και για τους από κάτω, ενώ θα μπορούσε να έχει και πολύ χειρότερη εξέλιξη αν τα άτομα στο σημείο ήταν περισσότερα. Αν όμως τηρούνταν τα μέτρα ασφαλείας από κάτω και αν ο τρόπος με τον οποίο γινόταν η καθαίρεση του δαπέδου της γέφυρας ήταν ο τεχνικά ενδεδειγμένος, δεν θα υπήρχε κανένα πρόβλημα.
Προφανώς υπάρχουν σχέδια κατεδάφισης τα οποία πιθανότατα δεν εφαρμόστηκαν. Οσον αφορά τις υποδομές, θα πρέπει να τηρούνται οι νόμοι και οι κανόνες της τεχνικής καθώς επίσης και τα μέτρα ασφαλείας. Εάν τηρούνταν αυτά, όχι μόνο δεν θα θρηνούσαμε νεκρό, αλλά δεν θα είχαμε καν ατύχημα. Εδώ δεν τηρείτο σχεδόν τίποτα».
ΕΝΤΥΠΗ ΕΚΔΟΣΗ ΤΑ ΝΕΑ
Ακολουθήστε το in.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις