Τρίτη 19 Νοεμβρίου 2024
weather-icon 21o
ps. post
scriptum

Οι γνωστοί «γνωστοί» έσπασαν πάλι την απεργία της ΕΣΗΕΑ

800 Volt: Η νέα… τάση στα κυκλώματα φόρτισης

800 Volt: Η νέα… τάση στα κυκλώματα φόρτισης

Όσο πιο ισχυρό το κύκλωμα φόρτισης τόσο ταχύτερα εξασφαλίζεται η αναπλήρωση της ενέργειας της μπαταρίας σε μια αυτονόητη εξίσωση που, όμως, προς το παρόν αξιοποιείται από ελάχιστους κατασκευαστές

Σύμφωνα με τις εκτιμήσεις διεθνών οίκων τα ηλεκτροκίνητα μοντέλα θα εκπροσωπούν ως το τέλος της χρονιάς έως και το 18% της αγοράς αυτοκινήτων, σημειώνοντας σημαντική αύξηση σε σχέση με πέρυσι και τείνοντας στο όχι και τόσο μακρινό μέλλον προς την καθολική καθιέρωση.

Ήδη η ηλεκτροκίνηση έχει ξεπεράσει αυτό που θα αποκαλούσε κανείς τη βρεφική της ηλικία και πλέον αναζητά τις τεχνολογίες εκείνες που θα την «εξισώσουν» κατά κάποιον τρόπο με τους κινητήρες εσωτερικής καύσης σε όρους αυτονομίας και χρόνων φόρτισης. Κάπως απλουστευμένα, όσο «μεγαλύτερη» είναι μια μπαταρία τόσο περισσότερη αυτονομία εγγυάται.

Από την άλλη όμως, οι μεγάλες μπαταρίες σημαίνουν ταυτόχρονα αυξημένο βάρος, κάτι που τελικώς υποσκάπτει την αυτονομία αλλά και αυξάνει τους χρόνους φόρτισης.

Ταυτόχρονα σημαίνει περισσότερη ανάγκη για δυσεύρετες πρώτες ύλες και σοφιστικέ συστήματα ψύξης και εν τέλει μεγαλύτερο κόστος παραγωγής για το είδος που ούτως ή άλλως αποτελεί το ακριβότερο στοιχείο ενός ηλεκτρικού μοντέλου.

Η λύση στον παραπάνω φαύλο κύκλο υπάρχει ήδη, αν και προς το παρόν χρησιμοποιείται από λίγους κατασκευαστές, και συγκεκριμένα από τους premium του ομίλου VW και τον όμιλο Hyundai.

O λόγος για το κύκλωμα φόρτισης 800 Volt, δηλαδή διπλάσιας τάσης από αυτά που χρησιμοποιεί η πλειονότητα των σημερινών ηλεκτροκίνητων. Η διπλάσια τάση στο κύκλωμα φόρτισης μεταφράζεται πολύ απλά σε μισό χρόνο φόρτισης για μια οποιαδήποτε μπαταρία, απαλλάσσοντας έτσι από την ανάγκη αύξησης του μεγέθους της.

Μικρότερη αντί μεγαλύτερης μπαταρίας σημαίνει επίσης χαμηλότερες απαιτήσεις για σπάνιες πρώτες ύλες, όπως το λίθιο ή το κοβάλτιο, ενώ μειώνει και τα χιλιόμετρα καλωδίωσης περιορίζοντας τον αναγκαίο όσο και ακριβό χαλκό και κατ’ επέκταση το συνολικό βάρος της κατασκευής.

Αν αναρωτιέστε για τον λόγο που οι κατασκευαστές δεν έχουν ήδη επενδύσει μαζικά στη συγκεκριμένη τεχνολογία, η απάντηση βρίσκεται στο άλλο άκρο της… πρίζας, καθώς για να λειτουργήσουν «ιδανικά» όλα τα παραπάνω απαιτείται ένα ολοκληρωμένο δίκτυο ταχυφορτιστών 350 kW.

Σε κάθε περίπτωση, αυτό αναμένεται να συμβεί ως το τέλος της δεκαετίας, οπότε και τα κυκλώματα φόρτισης των 800 Volt αναμένεται να αποτελούν τον κανόνα και όχι την εξαίρεση.

Must in

Λάκης Λαζόπουλος: Τι σχέση έχουν οι Δέκα Μικροί Μήτσοι με την υπέρταση;

«Τα πάντα» είναι η αυθόρμητη συγκινητική απάντηση που δίνει ο Λάκης Λαζόπουλος όταν ακούει το όνομα Τασούλα. Τα συναισθήματα από την χαρά στη συγκίνηση στο γέλιο και στην χαρμολύπη εναλλάσσονται με ταχύτητα φωτός στο παιχνίδι των γρήγορων ερωτήσεων

Ακολουθήστε το in.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

in.gr | Ταυτότητα

Διαχειριστής - Διευθυντής: Λευτέρης Θ. Χαραλαμπόπουλος

Διευθύντρια Σύνταξης: Αργυρώ Τσατσούλη

Ιδιοκτησία - Δικαιούχος domain name: ALTER EGO MEDIA A.E.

Νόμιμος Εκπρόσωπος: Ιωάννης Βρέντζος

Έδρα - Γραφεία: Λεωφόρος Συγγρού αρ 340, Καλλιθέα, ΤΚ 17673

ΑΦΜ: 800745939, ΔΟΥ: ΦΑΕ ΠΕΙΡΑΙΑ

Ηλεκτρονική διεύθυνση Επικοινωνίας: in@alteregomedia.org, Τηλ. Επικοινωνίας: 2107547007

ΜΗΤ Αριθμός Πιστοποίησης Μ.Η.Τ.232442

Τρίτη 19 Νοεμβρίου 2024