Πόσους φορτιστές χρειάζεται η ευρωπαϊκή ηλεκτροκίνηση;
Η ηλεκτροκίνηση συνεπάγεται φόρτιση και προϋπόθεση αποτελεί η ύπαρξη μιας πυκνής αντίστοιχης υποδομής που θα μπορεί να καλύψει τις ενεργειακές ανάγκες των ηλεκτροκινούμενων
Η γηραιά ήπειρος αποτελεί από τους πρωτοπόρους της ηλεκτροκίνησης, με δεδομένη την πιο συνεκτική σε σχέση με άλλες ηπείρους πολιτική της για την καταπολέμηση της κλιματικής αλλαγής υπό το αυστηρό (νομοθετικό) βλέμμα της ΕΕ.
Σύμφωνα με τις εκτιμήσεις αναλυτών, η υλοποίηση αυτής της πολιτικής αναμένεται να φέρει στους ευρωπαϊκούς δρόμους έως και 130 εκατομμύρια ηλεκτροκίνητα οχήματα με ορίζοντα το 2035.
Προς χάριν αποκωδικοποίησης του παραπάνω μεγέθους, αξίζει να σημειωθεί ότι ο αριθμός ηλεκτροκίνητων το 2022 ξεπέρασε τα 10 εκατομμύρια μονάδες, ωστόσο με φόντο τον ρυθμό διάδοσης της τεχνολογίας και φυσικά τις ολοένα αυστηρότερες προδιαγραφές για τις εκπομπές ρύπων έως το 2030, ο αριθμός των ηλεκτροκίνητων θα ξεπεράσει τα 70 εκατομμύρια έως το 2030 και μετά σχεδόν θα διπλασιαστεί μέσα σε μόλις μία πενταετία.
Όπως εύκολα υποθέτει κανείς, τα παραπάνω μεγέθη συνεπάγονται και τους αντίστοιχους φορτιστές, ο αριθμός των οποίων θα πρέπει έως το 2035 να ξεπερασει τα 65 εκατομμύρια προκειμένου να μπορούν να καλυφθούν οι ανάγκες… ανεφοδιασμού των παραπάνω ηλεκτροκίνητων.
Φυσικά ένα ποσοστό της τάξης του 85% των φορτιστών που θα χρειαστούν (δηλαδή περίπου τα 56 εκατομμύρια) θα αφορούν οικιακά αντίστοιχα συστήματα που οι ιδιοκτήτες ηλεκτροκίνητων θα εγκαθιστούν στα σπίτια τους.
Ακόμα και έτσι όμως θα πρέπει να υπάρξει ένα δημόσιας χρήσης δίκτυο περίπου εννέα εκατομμυρίων φορτιστών το οποίο θα πρέπει να δημιουργηθεί σε δρόμους, καταστήματα και χώρους εργασίας προκειμένου να καταστεί εφικτή στο μέλλον η απρόσκοπτη εξυπηρέτηση των ιδιοκτητών ηλεκτροκίνητων οχημάτων.
Στο σήμερα, το ευρωπαϊκό δίκτυο μέχρι και το τέλος του 2022 μέτραγε μετρά περίπου 480.000 σταθμούς φόρτισης σε αναλογία 12% DC και και 88% AC, για την εγκατάσταση των οποίων χρειάστηκαν περίπου 10+ χρόνια.
Αν και προφανώς οι ρυθμοί πλέον έχουν αλλάξει, οι μελλοντικές απαιτήσεις σημαίνουν ότι θα πρέπει εφεξής να δημιουργούνται περίπου μισό εκατομμύριο σταθμοί φόρτισης ετησίως έως το 2030 και ένα εκατομμύριο κάθε χρόνο για την πενταετία που θα ακολουθήσει.
Σε ό,τι αφορά την οικονομική πτυχή του ζητήματος, τα εννέα εκατομμύρια δημόσιοι φορτιστές προϋποθέτουν επενδύσεις περίπου 56 δισεκατομμυρίων ευρώ ενώ ακόμα 66 δισεκατομμύρια θα πρέπει να δαπανηθούν για την εγκατάσταση οικιακών φορτιστών, δηλαδή συνολικά 122 δισεκατομμύρια ευρώ.
- ΟΗΕ: Ζητά από το Διεθνές Δικαστήριο γνωμοδότηση για τις υποχρεώσεις του Ισραήλ έναντι των Παλαιστινίων
- Κίεβο: Ισχυρές εκρήξεις μετά από συναγερμό για πυραυλική επίθεση
- Αρκάς: Η χριστουγεννιάτικη καλημέρα της Παρασκευής
- Τα ζώδια σήμερα: Δες το αλλιώς
- Αυτοκίνητο καρφώθηκε σε φανάρι στη Θεσσαλονίκη
- Κώστας Χαρδαβέλλας: «Δεν λέω λοιπόν ούτε αντίο, ούτε καλό ταξίδι»