Mπορεί να γίνει επανεκκίνηση με καλώδια σε ένα EV η σε ένα PHEV;
Η ερώτηση αφορά την δευτερεύουσα μπαταρία των 12 Volt που επίσης διαθέτουν τα ηλεκτροκίνητα και στην θεωρία η απάντηση είναι «ναι», αλλά μόνο εφόσον ο κατασκευαστής και οι προδιαγραφές ενός αυτοκινήτου δεν το «απαγορεύουν». Ακόμα όμως και αν επιτρέπεται, αυτό που θα πρέπει να λάβει κανείς σοβαρά υπόψη είναι ότι η πλειονότητα των ηλεκτρικής τεχνολογίας οχημάτων δεν μπορούν να λειτουργήσουν ως «δότες»
Σε αντίθεση ίσως με ό,τι υποθέτει κανείς, τα ηλεκτρικά οχήματα εκτός από τις ογκώδεις συστοιχίες ιόντων λιθίου που βρίσκονται συνήθως στα «άδυτα» του πλαισίου διαθέτουν και την γνωστή μπαταρία των 12 Volt συνήθως μολύβδου οξέος η οποία, σε αδρές γραμμές, όπως ισχύει και με τα οχήματα με κινητήρες εσωτερικής καύσης αναλαμβάνει να τροφοδοτεί με ηλεκτρική ενέργεια περιφερειακά συστήματα όπως τα φώτα, οι υαλοκαθαριστήρες, το κεντρικό κλείδωμα, τον ανεμιστήρα, ορισμένα περιφερειακά ηλεκτρονικά αλλά κυρίως τον επεξεργαστή και τα σχετικά κυκλώματα που είναι υπεύθυνα για την διαδικασία φόρτισης-εκφόρτισης της μπαταρίας.
Αυτό σημαίνει ότι, ακόμα και αν η βασική μπαταρία ενός ηλεκτροκίνητου ή plug-in υβριδικού χαίρει… άκρας υγείας και φόρτισης, ενώ η 12βολτη έχει πνεύσει τα λοίσθια, το αποτέλεσμα θα είναι το ίδιο ακριβώς με ένα οποιοδήποτε συμβατικό αυτοκίνητο και εξίσου δυσάρεστο.
Το κρίσιμο ερώτημα κατά πόσο μπορεί να χρησιμοποιήσει κανείς την παλιά κλασική μέθοδο επανεκκίνησης με καλώδια με την συνδρομή ενός άλλου αυτοκινήτου ή ενός booster σε ένα ηλεκτρικής τεχνολογίας όχημα η απάντηση είναι ναι, βέβαια αυτή εξαρτάται από τις εκάστοτε προδιαγραφές ενός οχήματος και τις οδηγίες του κατασκευαστή μιας και η ηλεκτροκίνηση έχει τις ιδιαιτερότητες της.
Να σημειωθεί επίσης ότι στην περίπτωση των αμιγώς ηλεκτροκίνητων η πλήρης εξάντληση της μπαταρίας των 12 Volt εκτός από την αδυναμία εκκίνησης σημαίνει επίσης ότι δεν μπορεί να πραγματοποιηθεί ούτε η διαδικασία φόρτισης μιας και η συγκεκριμένη μπαταρία τροφοδοτεί τον επεξεργαστή που ελέγχει τη διαδικασία.
Εφόσον πάντως η κύρια μπαταρία ιόντων λιθίου διαθέτει ένα συγκεκριμένο ποσοστό φόρτισης, αφού συμβουλευτείτε απαραιτήτως το εγχειρίδιο του κατασκευαστή και εφόσον αυτός το επιτρέπει και φυσικά αφού εντοπίσετε την επίμαχη μπαταρία που σε πολλά ηλεκτροκίνητα βρίσκεται οπουδήποτε άλλου πλην κάτω από το καπό (π.χ. στο πορτ μπαγκάζ ή κάτω από τα πίσω καθίσματα) μπορείτε να την επαναφέρετε στη «ζωή» με τα γνωστά «κροκοδειλάκια».
Αν σε κάθε περίπτωση δεν είστε σίγουροι για τη διαδικασία ή κατά πόσο αυτή επιτρέπεται, το προτιμότερο είναι να απευθυνθείτε σε ένα εξουσιοδοτημένο συνεργείο. Σε γενικές γραμμές πάντως καλό είναι να γνωρίζετε ότι οι 12βολτες μπαταρίες των ηλεκτρικών οχημάτων συνοδεύονται από εγγύηση τεσσάρων ετών ενώ είναι πολλοί οι κατασκευαστές που αποτρέπουν τους ιδιοκτήτες ηλεκτρικών και plug-in υβριδικών να επιχειρήσουν την συγκεκριμένη μέθοδο επανεκκίνησης.
Κρίσιμη παράμετρος αν επιλέξετε να προχωρήσετε και δεν χρησιμοποιήσετε booster αλλά χρειαστείτε την συνδρομή ενός δεύτερου αυτοκινήτου, αυτό πρέπει απαραιτήτως να ανήκει στην κατηγορία των αυτοκινήτων με κινητήρες εσωτερικής καύσης δηλαδή να εφοδιάζεται με κινητήρα βενζίνης ή diesel.
Σε καμία περίπτωση μην επιχειρήσετε να πραγματοποιήσετε τη διαδικασία με ένα δεύτερο ηλεκτρικό αυτοκίνητο καθώς κάτι τέτοιο θα μπορούσε να επιφέρει ανεπανόρθωτες και κοστοβόρες επιπτώσεις στα ευαίσθητα ηλεκτρονικά κυκλώματα ενός ηλεκτρικού οχήματος.
Επίσης, όπως ισχύει και για τα συμβατικά αυτοκίνητα βεβαιωθείτε ότι μπορείτε να συνδέσετε (και να αποσυνδέσετε) τα καλώδια σωστά και με την σωστή σειρά τοσο κατά τη σύνδεση όσο και κατά την αποσύνδεση (θετικός πόλος -κόκκινο καλώδιο- με θετικό πόλο κ.ο.κ.).
Επίσης, εξίσου απαρεγκλίτως, το αυτοκίνητο με την «νεκρή» μπαταρία θα πρέπει να μην είναι συνδεδεμένο στην πρίζα κατά τη διαδικασία επανεκκίνησης με καλώδια. Επιπλέον σε αντίθεση με τα πολύ πιο παραδοσιακής τεχνολογίας οχήματα με μηχανικό κιβώτιο, αυτονόητα δεν υπάρχει καμία πιθανότητα επανεκκίνησης ενός ηλεκτροκίνητου… σπρώχνοντας.
Για την ακρίβεια, για την πλειονότητα των σύγχρονων αυτοκινήτων αυτή η μέθοδος δεν αποφέρει καρπούς κάθε άλλο, καθώς στην περίπτωση των ηλεκτροκίνητων είναι δυνητικά επικίνδυνη ενώ στων υπολοίπων εξαιρετικά φθοροποιός για διάφορα συστήματα. Για τους ίδιους λόγους οι ανορθόδοξοι τρόποι ρυμούλκησης ενός ηλεκτρικού ή υβριδικού αυτοκινήτου θα πρέπει να αποφεύγονται. Σε κάθε περιπτωση οφείλουμε να σημειώσουμε ότι μπορείτε να σπρώξετε ένα ηλεκτρικό αυτοκίνητο εφοσον εμποδίζει για λίγα μέτρα με την προϋπόθεση ότι έχει επιλέξει την νεκρά στο κιβώτιο και έχετε διασφαλίσει ότι δεν θα υπάρξει κίνδυνος ανεξέλεγκτης κύλισης.
Αντιστοίχως ισχύει και για τα plug-in υβριδικά αυτοκίνητα με τη διαδικασία επανεκκίνησης με καλώδια να είναι κατά τι ευκολότερη με δεδομένο ότι είναι ευκολότερος ο εντοπισμός της μπαταρίας.
Σε κάθε περίπτωση, οι κατασκευαστές της πλειονότητας των plug-in υβριδικών οχημάτων «απαγορεύουν» την χρήση των συγκεκριμένων αυτοκινήτων ως δότες για την επανεκκίνηση ενός δεύτερου αυτοκινήτου επικαλούμενοι τυχόν σοβαρή βλάβη στα ευπαθή ηλεκτρονικά τους.
Όπως και να έχει αν δεν έχετε επιδοθεί ποτέ στη ζωή σας σε μια ανάλογη διαδικασία ανεξαρτήτως του είδους τεχνολογίας αυτοκινήτου που οδηγείτε ή δεν είστε σίγουροι κατά πόσο ο κατασκευαστής το επιτρέπει, καλύτερα να αναζητήσετε το πλησιέστερο συνεργείο και σε εξειδικευμένο τεχνικό προσωπικό.
- Τραμπ: Ανακοίνωσε τις νέες επιλογές αξιωματούχων για τον Λευκό Οίκο, τα υπουργεία και το κυβερνητικό έργο
- Στα «Νέα Σαββατοκύριακο»: Αντισυστημισμός, ο νέος κίνδυνος
- Τι είναι τα ηλεκτρικά δίκτυα UHV και πως η Κίνα έγινε υπερδύναμη σε αυτά
- Αμαλιάδα: «Την εγγονούλα μου την πήραν από τα χέρια της μαυρισμένη», λέει η γιαγιά του παιδού που σώθηκε
- ΚΚΕ: Τίμησε τον Κώστα Βάρναλη με μια μεγάλη εκδήλωση-συναυλία
- Αμαλιάδα: «Οι δικοί της με ρωτούσαν αν έκανε κακό στο παιδί», αποκαλύπτει η νονά του 2ου παιδιού της Ειρήνης