Οι ουρές στους κινηματογράφους και το φαινόμενο «Barbenheimer»
Οι ίδιοι οι ιθύνοντες της Warner φάνηκαν να μην πιστεύουν στα μάτια τους βλέποντας την επιτυχία της ταινίας Barbie.
- Βενσάλ Κασέλ, ετών 58: Η Μπελούτσι, ο Άντριου Τέιτ & άλλες ιστορίες για αυτόν που έφερε το Μίσος στην οθόνη
- Γιατί η Γερμανία δεν θα συνελάμβανε τον Νετανιάχου
- Χιλιάδες πολίτες διαδήλωσαν στη Βαρκελώνη, ζητώντας να μειωθούν τα ενοίκια
- Η Tesla η πιο θανατηφόρα μάρκα αυτοκινήτου σε περίπτωση ατυχήματος
Δεν μπορεί κανείς με βεβαιότητα να πει ότι η επιτυχία της ταινίας «Barbie», όχι μόνο στη χώρα μας όπου εξακολουθεί να συγκεντρώνει ουρές αλλά σε όποια χώρα και αν προβλήθηκε οφείλεται κυρίως στο υποδειγματικό marketing που εδώ και καιρό είχε προηγηθεί ή αποκλειστικά και μόνο στην αξία της ταινίας, όμως το βέβαιο είναι ότι το marketing έπαιξε σημαντικό ρόλο στην υπόθεση.
Και το γεγονός είναι ότι μια ματιά αν ρίξει κανείς στα κοινωνικά δίκτυα (Facebook, Twitter, Instagram, Tik Tok) θα δει ένα σχεδόν απίστευτο κύμα θαυμαστών της ταινίας να τη σχολιάζει εκστασιασμένο. Αμέτρητες σελίδες έχουν δημιουργηθεί για την Barbie και το χρώμα που κυριαρχεί στις οθόνες εκατομμυρίων είναι το ροζ. Οι καρδούλες στις δεκάδες διαφορετικές σελίδες του Instagram ξεκινούν από 20 χιλιάδες και καταλήγουν στο 1.000.000!
Βεβαίως, η δουλειά στο Διαδίκτυο είχε ήδη προηγηθεί αφού επί μήνες όλοι οι χρήστες, ακόμη και εκείνοι που δεν είχαν ιδέα για το εστί Barbie «βομβαρδίζονταν» επί καθημερινής βάσης από κλιπ με σκηνές της ταινίας, trailers, teasers, βίντεο στο Tik Tok και «συνεντεύξεις» συντελεστών. Καμία άλλη ταινία δεν είχε ξεκινήσει μια τόσο μεγάλη εκστρατεία πλύσης εγκεφάλου όσο η «Barbie» και αυτό τελικά φάνηκε στην πράξη, δηλαδή στην κίνηση της ταινίας στις αίθουσες.
Διώχνουν κόσμο
Αρκεί να πούμε πως στη φτωχή αγορά της Ελλάδας, όπου τα έσοδα είναι κυριολεκτικά ψίχουλα συγκρινόμενα με εκείνα αγορών του εξωτερικού, εργαζόμενος σε μεγάλη θερινή αίθουσα των Εξαρχείων μας ανέφερε ότι την Πέμπτη 20 Ιουλίου, πρώτη μέρα προβολής της ταινίας αλλά και κατά τη διάρκεια του Σαββατοκύριακου, οι προβολές ήταν πλήρεις με αποτέλεσμα η αίθουσα να χρειαστεί να «διώξει κόσμο».
Ο κόσμος που αναγκάστηκε να μην μπει στην αίθουσα πρώτον δεν ήταν λίγος και δεύτερον γεύτηκε για τα καλά την απογοήτευση καθώς εδώ και μήνες αδημονούσε να δει τη συγκεκριμένη ταινία για όλους τους λόγους που προαναφέρθηκαν.
Σύμφωνα με τα μέχρι σήμερα στατιστικά στοιχεία, η ταινία της Γκρέτα Γκέργουιγκ που άνοιξε στη χώρα μας την περασμένη Πέμπτη, κατάφερε να ξεπεράσει κάθε προσδοκία πραγματοποιώντας το μεγαλύτερο ντεμπούτο-άνοιγμα (πρώτου τριημέρου) της χρονιάς που διανύουμε.
Αρκεί να πούμε ότι μόνο στην Αμερική, στις τρεις πρώτες μέρες προβολής της, η «Barbie» είχε έσοδα της τάξεως των 155 εκατομμυρίων δολαρίων, ενώ τα αποτελέσματα των ταμείων σε χώρες εκτός ΗΠΑ ήταν εξίσου θετικά με την ταινία να κερδίζει 182 εκατομμύρια δολάρια σε παγκόσμια (εκτός Αμερικής) κλίμακα.
Η απλή αριθμητική μας λέει ότι σε διάστημα μικρότερο από μια εβδομάδα, η «Barbie» έχει αποφέρει συνολικά έσοδα 337 εκατομμυρίων δολαρίων. Μάλιστα, για τους λάτρεις των στατιστικών στοιχείων, ενδιαφέρον μπορεί να έχει και το γεγονός ότι η «Barbie» είναι μέχρι σήμερα η μεγαλύτερη σε εισπράξεις πρεμιέρας ταινία που έχει σκηνοθετησει γυναίκα, η Γκέργουικ, της οποίας όλες οι προηγούμενες ταινίες μαζί δεν έχουν καταφέρει να συγκεντρώσουν ούτε τα μισά από τα έσοδα που μέχρι σήμερα έχει φέρει η «Barnie» της.
Το «Barbenheimer»
Για να επανέλθουμε όμως στο marketing αυτής της ταινίας, αρκεί να θυμίσουμε την κινηματογραφική ατάκα του 2023, το περιβόητο «Barbenheimer» που έγινε viral έχοντας επί μήνες κυκλοφορήσει στο Διαδίκτυο συνδυάζοντας δύο ταινίες, την «Barbie» και το «Oppenheimer», που διόλου τυχαία είναι ταινίες με τη σφραγίδα του ίδιου στούντιο, της Warner Bros.
Τελικά, η viral ατάκα συνέβαλε στην επιτυχία και των δύο, πλήρως διαφορετικών ταινιών, με τον «Oppenheimer» του Κρίστοφερ Νόλαν (που θα δούμε στην Ελλάδα στις 28 Αυγούστου) να κερδίζει βέβαια λιγότερα καθότι πολύ πιο δύσκολη ταινία, απευθυνόμενη σε ένα μεγαλύτερο σε ηλικία κοινό και επίσης με λιγότερες προβολές καθώς πολύ μεγαλύτερη σε διάρκεια (τρίωρη).
Ομως το βέβαιο και εδώ είναι ότι και οι δύο ταινίες ανήκουν στις μεγάλες κινηματογραφικές επιτυχίες του 2023. Το ένα χέρι έπλυνε το άλλο και τα δυο το πρόσωπο της Warner.
Και όλα αυτά για μια ταινία συνολικού προϋπολογισμού 145 εκατομμυρίων δολαρίων διότι τόσο κόστισε η «Barbie». Οι ίδιοι οι ιθύνοντες της Warner φάνηκαν να μην πιστεύουν στα μάτια τους βλέποντας την επιτυχία της ταινίας. Χαρακτηριστική εξάλλου ήταν η δήλωση του Τζεφ Γκόλντσταϊν, μεγαλοστελέχους της Warner ο οποίος παραδέχτηκε ότι η εκτίμηση ήταν ότι η ταινία θα συγκέντρωνε περί τα 75 εκατομμύρια δολάρια το πρώτο της Σαββατοκύριακο, μόνο στην Αμερική. Κανείς δεν μπορούσε να προβλέψει ότι τα έσοδα θα ήταν περίπου τα διπλάσια.
Ωθηση στη Mattel
Εν τω μεταξύ, η συμπαραγωγός εταιρεία Mattel που δημιούργησε την κούκλα Barbie, είναι επίσης κατά πολύ κερδισμένη αφού οι υψηλές επιδόσεις της ταινίας παντού, ανεβάζει αυτομάτως τις μετοχές της στο χρηματιστήριο. Ολα δείχνουν ότι με τη θραύση που έχει κάνει στα ταμεία η κινηματογραφική «Barbie», δίνει ώθηση στα προϊόντα όχι μόνο της συγκεκριμένης κούκλας μα και άλλων παιχνιδιών της εταιρείας της.
Αρκεί να σκεφτείς τι μπορεί να αποφέρει απλώς και μόνο η παραχώρηση του logo της Barbie για προϊόντα του λιανεμπορίου σε διάφορες επιχειρήσεις για να καταλάβει πόσο σημαντικά αναμένεται να είναι τα μακροπρόθεσμα κέρδη της. Και όλα αυτά για μια ξανθιά κούκλα που ενώ μια φορά κι έναν καιρό ήταν το απόλυτο κοριτσίστικο παιχνίδι, στην πορεία φάνηκε να φθίνει και να οδηγείται σταδιακά στην παρακμή. Ε, λοιπόν, ήρθε η ώρα της ανάστασης.
ΕΝΤΥΠΗ ΕΚΔΟΣΗ ΤΑ ΝΕΑ
Ακολουθήστε το in.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις