Μηταράκης: «Ήρθε» με σκάφος, έφυγε «καβάλα στ’ άλογο» – Η πρώτη «κόκκινη κάρτα» στη νέα κυβέρνηση
Η παραίτηση Μηταράκη για «προσωπικούς λόγους», οι έφιπποι και το φιάσκο της πανεπιστημιακής αστυνομίας
- Μητέρα παιδιού ΑμεΑ διανύει καθημερινά 70 χιλιόμετρα - Το κοντινότερο σχολείο δεν έχει υποδομές
- Αίθριος ο καιρός την Πέμπτη, καταιγίδες από την Παρασκευή - Έρχονται «λευκά» Χριστούγεννα
- Τον απόλυτο εφιάλτη έζησε μαθητής από την Πάτρα σε πενθήμερη - Του έδωσαν ποτό με ούρα και τον χτύπησαν
- Νεκρός ανασύρθηκε από τα συντρίμμια γάλλος υπήκοος στο Βανουάτου μετά τον σεισμό των 7,3 Ρίχτερ
Σε χρόνο – ρεκόρ «ανασχηματίσθηκε» ο Νότης Μηταράκης, ο πρώτος υπουργός της νέας κυβέρνησης Μητσοτάκη που πλήρωσε, κατ’ αρχήν, τη δική του απερισκεψία και, κατά δεύτερον, την ανάγκη του Μαξίμου να αποδείξει ότι η προεκλογική υπόσχεση για μηδενική ανοχή σε φαινόμενα έπαρσης, ή και σε «φάουλ» εν μέσω κρίσιμων συγκυριών για τη χώρα, δεν ήταν «κενό γράμμα».
Η παραίτηση Μηταράκη, με το πρόσχημα των «προσωπικών λόγων», που δεν έπεισε κανέναν, δεν προκαλεί μεγάλη έκπληξη, σε κάθε περίπτωση.
Κατ’ αρχήν, δεν ήταν ένας υπουργός, τον οποίο, κατά την προηγούμενη θητεία του στο Υπουργείο Μετανάστευσης και Ασύλου, θα μπορούσε να χαρακτηρίσει κανείς ως… φοβερά επιτυχημένο.
Μάλιστα, κάποιοι θα έλεγαν ότι επικεφαλής του συγκεκριμένου υπουργείου ήταν μάλλον ο… ίδιος ο Κυριάκος Μητσοτάκης, που έκανε προεκλογική σημαία το μεταναστευτικό, με αιχμή του δόρατος τον φράχτη στον Έβρο, παρά ο Μηταράκης.
Το τελευταίο, άλλωστε, για τον οποίο τον θυμούνται οι περισσότεροι ως πρώην (σ.σ. είχαν προκηρυχθεί ήδη οι δεύτερες εκλογές) υπουργό Μετανάστευσης, είναι το γεγονός ότι μπέρδεψε τις διεθνείς συμβάσεις για την έρευνα και τη διάσωση, με αφορμή το τραγικό ναυάγιο ανοιχτά της Πύλου.
Άλλο Λωζάνη κι άλλο Κοζάνη…
«Το Λιμενικό δεν έχει το δικαίωμα να παρέμβει σε διεθνή ύδατα», είχε δηλώσει τον περασμένο μήνα ο πρώην υπουργός Νότης Μηταράκης, σε συνέντευξή του, την οποία «ανέβασε» στη συνέχεια στο Twitter, αναφορικά με το πολύνεκρο ναυάγιο.
Στην ανάρτησή του, ο κ. Μηταράκης τόνιζε συγκεκριμένα ότι «το Λιμενικό δεν έχει το δικαίωμα να παρέμβει σε διεθνή ύδατα. Υπάρχει η Διεθνής Σύμβαση των δικαιωμάτων της Θάλασσας, η UNCLOS η οποία είναι σε ισχύ από το 1994 και έχει υπογραφεί από 168 κράτη-μέλη. Αυτή ορίζει ότι το Λιμενικό Σώμα έχει δικαίωμα να σταματήσει ένα σκάφος, να το ελέγξει για παράνομη δράση εντός χωρικών υδάτων».
«Όπως δεν μπορούν άλλες χώρες να σταματήσουν ελληνικά πλοία που πλέουν ανά τον πλανήτη σε διεθνή ύδατα, έτσι και το ελληνικό λιμενικό δεν μπορεί προληπτικά να σταματήσει ένα σκάφος για έλεγχο για μία παράνομη πράξη όπως είναι η παράνομη μετανάστευση, εκτός χωρικών υδάτων», διευκρίνιζε μάλιστα.
Το Λιμενικό δεν έχει το δικαίωμα να παρέμβει σε διεθνή ύδατα
Υπάρχει η Διεθνής Σύμβαση των δικαιωμάτων της Θάλασσας, η UNCLOS η οποία είναι σε ισχύ από το 1994 και έχει υπογραφεί από 168 κράτη-μέλη. Αυτή ορίζει ότι το Λιμενικό Σώμα έχει δικαίωμα να σταματήσει ένα σκάφος, να το… pic.twitter.com/mfAnajC6Nm
— Νότης Μηταράκης – Notis Mitarachi (@nmitarakis) June 16, 2023
«Αριστεία, όχι αστεία…»
Δύσκολα μπορεί κανείς να αναπαράξει τις απαντήσεις χρηστών του μέσου, που πέρασαν… «γενεές 14» τον κ. Μηταράκη για τους ισχυρισμούς του, καθώς έγινε προφανές ότι ο πρώην υπουργός μπέρδεψε τη δυνατότητα σύλληψης σκάφους, με την υποχρέωση παροχής βοήθειας – κάτι που διεκρίνισε στην ανάρτησή του ο τότε υποψήφιος βουλευτής του ΣΥΡΙΖΑ, Στέφανος Κασσελάκης.
«Επικαλείσθε λάθος Σύμβαση!», απάντησε στον Νότη Μηταράκη ο κ. Κασσελάκης, ο οποίος παρέθεσε σε δική του ανάρτηση την Διεθνή Σύμβαση για τη ναυτική Έρευνα και Διάσωση του 1979, η οποία κυρώθηκε από την Ελλάδα με το ν. 1844/1989 (ΦΕΚ Α’ 100/1989).
Όπως σημείωνε ο κ. Κασσελάκης – και αναφέρεται στη σύμβαση και στο ΦΕΚ – «με τη λήψη πληροφορίας ότι ένα άτομο βρισκεται σε κίνδυνο στη θάλασσα σε μια περιοχή όπου ένα Μέρος μεριμνά για το συνολικό συντονισμό των επιχειρήσεων έρευνας και διάσωσης, οι υπεύθυνες αρχές του Μέρους αυτού θα λάβουν άμεσα μέτρα για να παράσχουν την καταλληλότερη διαθέσιμη βοήθεια».
«Αριστεία», όχι αστεία…@nmitarakis επικαλείσθε λάθος Σύμβαση!
Εφαρμογή έχει η «Διεθνής Σύμβαση για τη ναυτική Έρευνα και Διάσωση» του 1979, η οποία κυρώθηκε από την Ελλάδα με το ν. 1844/1989 (ΦΕΚ Α’ 100/1989), σύμφωνα με την οποία:
2.1.9. Με τη λήψη πληροφορίας ότι ένα… pic.twitter.com/hD4SWeEOxh
— Stefanos Kasselakis – Στέφανος Κασσελάκης (@skasselakis) June 16, 2023
Το φιάσκο της Πανεπιστημιακής Αστυνομίας
Την ενσωμάτωση των 1.060 αστυνομικών της «περίφημης» πανεπιστημιακής αστυνομίας από την ΕΛ.ΑΣ. και την ενίσχυση των περιπολιών, ανακοίνωσε στις 12 Ιουλίου ο – επίσης πρώην – υπουργός Προστασίας του Πολίτη, Νότης Μηταράκης, βάζοντας «ταφόπλακα» σε ένα «όραμα» της προηγούμενης διακυβέρνησης Μητσοτάκη για την φύλαξη των πανεπιστημίων της χώρας, που είχε ξεσηκώσει θύελλα αντιδράσεων.
Σύμφωνα με όσα ανακοίνωσε ο κ. Μηταράκης εκείνη την ημέρα, η πανεπιστημιακή αστυνομία επί της ουσίας καταργείται, αφού οι 1.060 αστυνομικοί, που είχαν διατεθεί για τη φύλαξη των ΑΕΙ, θα ενσωματωθούν στους ειδικούς φρουρούς.
«Από 1ης Σεπτεμβρίου θέλουμε να είναι εμφανέστερη η παρουσία αστυνομικών και τροχονόμων στους δρόμους», ανέφερε, ενώ μία ημέρα νωρίτερα είχε κρατήσει αποστάσεις από τον τρόπο με τον οποίο λειτουργεί η πανεπιστημιακή αστυνομία.
Ο κ. Μηταράκης είχε πει χαρακτηριστικά ότι «το πλαίσιο της Πανεπιστημιακής Αστυνομίας επανεξετάζεται και πως θα πρέπει τα ίδια τα πανεπιστημιακά ιδρύματα να έχουν πιο ενεργό ρόλο στην φύλαξή τους, καθώς δεν είναι ο ρόλος της Αστυνομίας αυτός, αλλά να παρεμβαίνει σε περιστατικά αξιόποινων πράξεων» – ό,τι δηλαδή έλεγε η άλλη πλευρά τόσον καιρό…
Περιττό να σημειωθεί ότι τα κόμματα της αντιπολίτευσης εξέδωσαν σκωπτικές ανακοινώσεις για Μηταράκη και Μητσοτάκη, κάνοντας λόγο για «φιάσκο».
Το «φιλόδοξο» σχέδιο Μηταράκη για έφιππη αστυνομία στην Αθήνα
Μητροπολιτικό… Λονδίνο στην Αθήνα ονειρεύτηκε στη συνέχεια ο Νότης Μηταράκης, αλλά ούτε αυτό τού βγήκε.
Τα όνειρά του για τη δημιουργία έφιππης αστυνομίας στο κέντρο της Αθήνας «σκόνταψαν» στην «κίτρινα κάρτα» που έβγαλε ο πρωθυπουργός.
Συγκεκριμένα, ο κ. Μηταράκης σχεδίαζε να υπάρχει έφιππη αστυνομία από το 2024 στο κέντρο της πρωτεύουσας με έξι άλογα και 10 αστυνομικούς αναβάτες, οι οποίοι θα βρίσκονται σε σημεία τουριστικού ενδιαφέροντος και δεν θα περιπολούν.
Η σχετική απόφαση υπεγράφη, μάλιστα, στις 11 Ιουλίου, όπως αποκάλυψε ο ίδιος, και η λειτουργία του νέου σώματος θα είχε τελετουργικό χαρακτήρα, δηλαδή θα συμμετείχε σε παρελάσεις και επίσημες εκδηλώσεις κυρίως στο κέντρο της πόλης – κυριολεκτικώς, για το… θεαθήναι, δηλαδή.
Μητσοτάκης: «Με αυτή τη ζέστη ίσως θα πρέπει να ζητήσω καμήλες»
Πάραυτα, όμως, έσπευσαν οι κυβερνητικές πηγές να διαμηνύσουν ότι προτάθηκε από τον υπουργό Μηταράκη η σύσταση έφιππης ομάδας στην Ελληνική Αστυνομία και η πρόταση δεν έγινε αποδεκτή από τον πρωθυπουργό Κυριάκο Μητσοτάκη.
Όσο για τον ίδιο τον πρωθυπουργό, «άδειασε» τον υπουργό του – με χιούμορ αυτή τη φορά.
«Για την έφιππη αστυνομία, σκέφτηκα ότι με αυτή τη ζέστη ίσως θα πρέπει να ζητήσω καμήλες από τους φίλους μου στη Σαουδική Αραβία και στον Κόλπο. Είναι μία ενδιαφέρουσα ιδέα αυτή, αλλά δεν χρειαζόμαστε αυτή τη στιγμή έφιππη αστυνομία. Ήταν κάτι που υπήρχε εδώ και καιρό στον προγραμματισμό του υπουργείου ως μια σκέψη, έκρινα ότι στην παρούσα συγκυρία είναι κάτι το οποίο δεν το χρειαζόμαστε», είπε χαρακτηριστικά.
Για να συμπληρώσει πως αν και έχει εμπιστοσύνη στους υπουργούς του, συμπεριλαμβανομένου του Νότη Μηταράκη, «τα άλογα θα μείνουν στο στάβλο για λίγο ακόμα! Είναι ένα ενδιαφέρον θέμα που προσφέρεται πιο πολύ για συζήτηση σε καλοκαιρινή παραλία», είχε πει, μάλιστα, ο Κυριάκος Μητσοτάκης.
Παράλληλα, βέβαια, θα πρέπει να σημειωθεί ότι συνεχίστηκε το «αλαλούμ» για την πανεπιστημιακή αστυνομία, καθώς την ίδια εκείνη μέρα ο πρωθυπουργός είχε δηλώσει πως «δεν καταργείται», παρότι παραδέχθηκε ότι «μας δυσκόλεψε λίγο στην υλοποίηση αυτός ο θεσμός»…
Από το σκάφος στο Συντονιστικό και μετά… στην έξοδο
Μέχρι που ήρθε η 28η Ιουλίου και ο Νότης Μηταράκης, με τις φιλόδοξες ιδέες του, αναγκάστηκε να παραιτηθεί, για «προσωπικούς λόγους».
«Ο Υπουργός Προστασίας του Πολίτη, Νότης Μηταράκης, υπέβαλε την παραίτησή του για προσωπικούς λόγους στον Πρωθυπουργό Κυριάκο Μητσοτάκη, η οποία έγινε αποδεκτή», ανακοίνωσε το Μαξίμου.
Ωστόσο, οι πληροφορίες ανέφεραν ότι ο πρώην υπουργός έκανε μία ημέρα νωρίτερα διακοπές σε σκάφος στην Πάτμο, από όπου και επέστρεψε αργά το απόγευμα στην Αθήνα, τη στιγμή που δίνονταν και συνεχίζουν να δίνονταιι μάχες με τις πυρκαγιές σε όλη τη χώρα.
Μάλιστα, ο κ. Μηταράκης φέρεται ότι εμφανιζόταν στο Συντονιστικό Κέντρο, όμως έλειπε συγκριμένες ώρες, κάτι που προκάλεσε εκνευρισμό στο Μαξίμου.
Όσο και αν αποδείχτηκαν γρήγορα τα αντανακλαστικά του Μαξίμου, πάντως, η παραίτηση Μηταράκη δεν στάθηκε ικανή να κατευνάσει τις έντονες αντιδράσεις για τους κυβερνητικούς χειρισμούς στην αντιμετώπιση των πυρκαγιών.
Αντίθετα, εξόργισε περαιτέρω τα κόμματα της αντιπολίτευσης, που έσπευσαν να κάνουν λόγο για επικοινωνιακούς χειρισμούς και για «αποτυχία» του επιτελικού κράτους Μητσοτάκη.
Ακολουθήστε το in.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις