Μέσα Μαζικής Μεταφοράς: Τέλος το χάρτινο εισιτήριο – Από τι θα αντικατασταθεί
Το μέτρο έχει στόχο να πατάξει τη λαθρεπιβίβαση αλλά και να διευκολύνει το επιβατικό κοινό.
- Economist: Οι εργαζόμενοι αγαπούν τον Τραμπ, τα συνδικάτα πρέπει να τον φοβούνται
- Αρκάς: Η καλημέρα της Κυριακής έχει γεύση από κουραμπιέδες
- Ανοιχτά τα μαγαζιά σήμερα - Κορυφώνεται η κίνηση, τι να προσέχουμε όταν αγοράζουμε παιχνίδια και τρόφιμα
- Τα ζώδια σήμερα: Γλύκανε μωρέ λίγο, μην είσαι σαν κακό χρόνο να'χεις
Στο τέλος των χάρτινων εισιτηρίων προσανατολίζεται το υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών για τις αστικές συγκοινωνίες της Αθήνας προκειμένου να πατάξει το φαινόμενο της λαθρεπιβίβασης αλλά και για να διευκολύνει το επιβατικό κοινό να βρει εισιτήριο κυρίως στα λεωφορεία και στα τρόλεϊ, όπου δεν υπάρχει εκδοτήριο σε όλες τις στάσεις.
Το νέο σύστημα θα γίνεται μέσω μίας ηλεκτρικής υπηρεσίας, που λειτουργεί ως tap & pay. Δηλαδή θα πρόκειται για μία εφαρμογή μέσω της οποίας το επιβατικό κοινό θα μπορεί να μεταφέρει χρήματα από τον τραπεζικό του λογαριασμό είτε στο κινητό του είτε σε κάποια τραπεζική κάρτα και μέσω αυτής να κάνει μία ανέπαφη συναλλαγή και έτσι θα περνάει τις μπάρες και να κατεβαίνει στις αποβάθρες του μετρό ή θα χτυπάει το αντίτιμο του εισιτήριο στα μηχανήματα επικύρωσης σε λεωφορεία και τρόλεϊ.
Πάντως τα χάρτινα εισιτήρια δεν αναμένεται να εξαφανιστούν εντελώς, προκειμένου να εξυπηρετούνται οι ηλικιωμένοι και όσοι δεν διαθέτουν κινητό που να εξυπηρετεί τη συγκεκριμένη εφαρμογή.
«Πολύ θετικό ένας επιβάτης να μπορεί να χρησιμοποιεί την κάρτα του για να μπαίνει στο λεωφορείο»
Για το νέο αυτό μέτρο που σχεδιάζει το υπουργείο μίλησε στην ΕΡΤ το μέλος του ΔΣ του Συνδικάτου Εργαζομένων στον ΟΑΣΑ, Φώτης Νικολακόπουλος. «Γα μας είναι πολύ θετικό ένας επιβάτης πλέον να μπορεί να χρησιμοποιεί την πιστωτική του κάρτα, να μπαίνει στο λεωφορείο και στο επικυρωτικό μηχάνημα να του αφαιρεί το αντίτιμο, το 1,20 του εισιτηρίου», είπε αρχικά.
«Στο δίκτυο των λεωφορείων και τρόλεϊ, οι στάσεις είναι πάρα πολλές. Επομένως είναι πολύ δύσκολο σε κάθε στάση να υπάρχει κάτι να προμηθεύει τους επιβάτες εισιτήριο. Το αντίθετο γίνεται με τη ΣΤΑΣΥ, δηλαδή το μετρό και ηλεκτρικός σε κάθε στάση του έχει εκδοτήριο εισιτηρίων. Εμάς είναι αδύνατον γιατί είναι πάρα πολλές στάσεις. Επομένως είναι πολύ θετικό – όπως είπαμε – ένας επιβάτης πλέον να μην ψάχνει εισιτήριο αλλά να χρησιμοποιεί την πιστωτική του κάρτα από την οποία να αφαιρείται το αντίτιμο του εισιτηρίου με αποτέλεσμα να μπορεί να επιβιβαστεί στο λεωφορείο», προσέθεσε.
Σύμφωνα με τον κ. Νικολακόπουλο τα χάρτινα εισιτήρια εάν εφαρμοστεί αυτό το μέτρο σιγά σιγά θα εκλείψουν και θα υπάρχει μία εφαρμογή, την οποία ο επιβάτης θα μπορεί να «κατεβάσει» στο κινητό του, να μεταφέρει το αντίστοιχο χρηματικό ποσό και μέσω του NFC να φορτίσει την κάρτα του.
«Δεν θα εξαφανιστούν δια μαγείας και με τη μία τα εισιτήρια»
«Είναι κάτι πολύ σημαντικό για τους επιβάτες, να γλιτώσουν ταλαιπωρία για να μπορούν να φορτίσουν τις κάρτες τους. Ωστόσο, για τους πιο ηλικιωμένους θα παραμείνει ο παλαιός τρόπος του εισιτηρίου. Δεν θα εξαφανιστούν δια μαγείας και με τη μία τα εισιτήρια. Απλά για όσους μπορούν να χρησιμοποιήσουν τις εφαρμογές και την πιστωτική τους κάρτα στο λεωφορεία, γι’ αυτούς θα είναι πιο εύκολο», προσέθεσε.
«Πολλές φορές υπάρχει φαινόμενο λαθρεπιβίβασης από ανθρώπους που δεν έβρισκαν εισιτήριο, επομένως έχοντας μαζί του την πιστωτική κάρτα θα μπορεί να το έχει πιο εύκολα. Αυτό θα πρέπει να γίνει ταυτόχρονα και με καλύτερους ελέγχους. Δηλαδή αν αυξηθούν οι έλεγχοι στα λεωφορεία σε συνδυασμό με το να βρίσκει πιο εύκολα ένας άνθρωπος εισιτήριο, θεωρούμε ότι θα μειωθεί η λαθρεπιβίβαση που υπάρχει αυτή τη στιγμή», κατέληξε.
Ακολουθήστε το in.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις