Twitter: O Μασκ αρνείται να πληρώσει για τις ειδήσεις του Γαλλικού Πρακτορείου
Ο δισεκατομμυριούχος ιδρυτής του Twitter υποστηρίζει ότι τα πρακτορεία ειδήσεων βγαίνουν κερδισμένα από την αναδημοσίευση του περιεχομένου τους.
Σε ένα ακόμα επεισόδιο της παγκόσμιας διαμάχης ανάμεσα στους εκδότες και τις μεγάλες πλατφόρμες του Διαδικτύου, το Γαλλικό Πρακτορείο Ειδήσεων κατέθεσε αγωγή εναντίον του Χ, μέχρι πρότινος γνωστού ως Twitter, κατηγορώντας την εταιρεία του Έλον Μασκ ότι αρνείται να διαπραγματευτεί αποζημιώσεις για το ειδησεογραφικό υλικό του.
Νόμος που ισχύει στη Γαλλία από το 2019 για τα λεγόμενα συγγενικά δικαιώματα υποχρεώνει τις εταιρείες του Διαδικτύου να διαπραγματεύονται με τους δημιουργούς περιεχομένου για τις αμοιβές πνευματικών δικαιωμάτων.
«Το Agence France-Presse εξέφρασε της ανησυχίες του για την ξεκάθαρη άρνηση του Twitter να συμμετάσχει σε συζητήσεις σχετικά με την εφαρμογή των συγγενικών δικαιωμάτων για τον Τύπο» ανέφερε το πρακτορείο.
Με ανάρτησή του στο Χ, ο Έλον Μασκ άφησε να εννοηθεί ότι δεν σκοπεύει να πληρώσει.
«Είναι αλλόκοτο. Θέλουν να πληρώσουμε εμείς *αυτούς* για την κίνηση που δρομολογείται στην ιστοσελίδα τους για να αντλούν διαφημιστικά έσοδα ενώ εμείς όχι;» έγραψε.
This is bizarre. They want us to pay *them* for traffic to their site where they make advertising revenue and we don’t!?
— Elon Musk (@elonmusk) August 3, 2023
Το 2001, η Google κλήθηκε να πληρώσει πρόστιμο μισού δισ. ευρώ στη Γαλλία για τη μη διαπραγμάτευσή της με τους εκδότες. Η εταιρεία διαβεβαίωσε τελικά να συμμορφωθεί και έκτοτε έχει καταλήξει σε συμφωνίες με το AFP και άλλα ειδησεογραφικά μέσα.
Το ίδιο έχει κάνει και η Meta, μητρικός όμιλος του Facebook.
Ωστόσο η εταιρεία του Μαρκ Ζάκερμπεργκ βρίσκεται σε ανοιχτή διένεξη με τον Καναδά, όπου πρόσφατα ψηφίστηκε αντίστοιχος νόμος για τα πνευματικά δικαιώματα στο Διαδίκτυο.
Την Τρίτη, το ειδησεογραφικό περιεχόμενο άρχισε να εξαφανίζεται από το Facebook και τo Instagram, με τη Meta να υποστηρίζει ότι η απαίτηση αποζημίωσης για τους συνδέσμους ειδήσεων είναι υπερβολική.
Οι ενημερωτικοί οργανισμοί «μοιράζονται εθελοντικά το περιεχόμενό τους στο Facebook και το Instagram προκειμένου να διευρύνουν το κοινό τους και να βελτιώσουν τους ισολογισμούς τους» δήλωσε η Ρέιτσελ Κάραν, επικεφαλής δημόσιας πολιτικής της Meta στον Καναδά. «Αντιθέτως, γνωρίζουμε ότι ο κόσμος που χρησιμοποιεί τις πλατφόρμες μας δεν έρχεται σε εμάς για ειδήσεις» είπε.
Ανάλογη νομοθεσία είχε ψηφίσει πρώτη η Αυστραλία το 2021. Και σε εκείνη την περίπτωση η Meta και η Google είχαν απειλήσει με μπλόκο στις ειδήσεις, τελικά όμως η νομοθεσία τροποποιήθηκε και οι εταιρείες κατέληξαν σε συμφωνίες με τους εκδότες.
- Αμαλιάδα: Μεθοδεύσεις και προσπάθειες επηρεασμού των ιατροδικαστών στο συγκλονιστικό θρίλερ
- Νέα Αριστερά για ναυάγιο με μετανάστες στη Ρόδο: Το δόγμα της αποτροπής και των push-backs δολοφονεί
- Πανσερραϊκός – Παναιτωλικός 0-0: Όλα μηδέν στις Σέρρες
- Παναθηναϊκός: Η 11άδα κόντρα στην Athens Kallithea (pic)
- Ορέσνικ εναντίον δυτικής άμυνας: Ποιός θα υπερισχύσει;
- Συρία: Συνεχίζει τις συναντήσεις ο αλ Τζουλάνι – Ραντεβού με αντιπροσωπεία των Δρούζων