Οι κροίσοι «γυρνούν την πλάτη» στα Rolex – Ποια είναι τα νέα αντικείμενα του πόθου
Από την αγορά πολυτελών πραγμάτων αποζητούν πλέον πανάκριβες εμπειρίες
- Οι εικόνες της χρονιάς μέσα από τον φακό των Γιατρών Χωρίς Σύνορα
- Το ΕΚΠΑ απαντά στην παραπληροφόρηση για τις διεθνείς κατατάξεις των ελληνικών δημόσιων πανεπιστημίων
- «Η Βόρεια Κορέα ετοιμάζει στρατεύματα και drones για τη Ρωσία», προειδοποιεί η Σεούλ
- Οι πολιτικές προβλέψεις του Economist για το 2025
Παλιότερα, η επίδειξη πλούτου γινόταν φορώντας ένα Rolex Submariner, βγάζοντας τη Lamborghini Aventador για μια βόλτα, αγοράζοντας ένα superyacht, ή μια πανάκριβη πολυτελέστατη κατοικία.
Σήμερα τα πράγματα έχουν αλλάξει… κάπως.
Στην πραγματικότητα, οι πλουσιότεροι άνθρωποι στις ΗΠΑ είναι τόσο πλούσιοι που περίπου το 30% του συνόλου του εθνικού πλούτου ανήκει τώρα μόνο στο 1% του πληθυσμού. Η πανδημία ήταν, κατά κάποιο τρόπο, ευλογία για τους πλούσιους ανθρώπους.
Δημοσίευμα της ΜΚΟ Oxfam, το 2022, έδειξε ότι 573 άνθρωποι έγιναν νέοι δισεκατομμυριούχοι κατά τη διάρκεια της πανδημίας, με ρυθμό ένας κάθε 30 ώρες. Οι αξίες των ακινήτων εκτοξεύτηκαν στα ύψη σε πάρα πολλές χώρες και ο S&P 500 αυξήθηκε κατά περίπου 61% τα τελευταία πέντε χρόνια.
Φυσικά, η έκρηξη δεν έχει επηρεάσει όλους εξίσου. Η μέση σταθερή υποθήκη 30 ετών, στις ΗΠΑ, φτάνει το ακανθώδες 7,9%, αποκλείοντας πολλούς απλούς καταναλωτές και επίδοξους αγοραστές κατοικιών από ένα κρίσιμο πρώτο βήμα προς τον προσωπικό πλούτο.
Μερικοί οικονομολόγοι είχαν προβλέψει μια «rich-cession» ή μια ύφεση που θα επηρέαζε κυρίως εκείνους των οποίων ο πλούτος ήταν πυκνά συγκεντρωμένος. Για παράδειγμα, πολλές απολύσεις έχουν επηρεάσει θέσεις εργασίας με υψηλές αποδοχές. Αλλά οι επενδύσεις και οι αξίες κατοικιών υποδηλώνουν ότι αυτή προβλεπόμενη εκχώρηση πλούτου απλώς δεν ήρθε ποτέ.
Αντίθετα, οι πλούσιοι γίνονται πλουσιότεροι. Μερικά πράγματα δεν αλλάζουν ποτέ. Αλλά οι συνήθειες δαπανών τους φαίνεται πως σίγουρα αλλάζουν. Η ανάλυση της Fed για το πρώτο τρίμηνο του 2023 δείχνει ότι το ανώτερο 0,01% του πληθυσμού των ΗΠΑ κατείχε 18 τρισεκατομμύρια δολάρια σε πλούτο, ενώ το ανώτερο 1% κατείχε σχεδόν 34 τρισεκατομμύρια. Το ανώτερο 10% συνολικά κατείχε 87 τρισεκατομμύρια. Σε αντίθεση, όλοι οι υπόλοιποι, δηλαδή το 90% των Αμερικανώνύ μόλις 43,5 τρισεκατομμύρια δολάρια συνολικά.
Οι συνήθειες των πλούσιων αλλάζουν
Σύμφωνα με τον επικεφαλής οικονομολόγο της Moody’s, Μαρκ Ζάντι, οι πλούσιοι άνθρωποι αλλάζουν τον τρόπο με τον οποίο ξοδεύουν τα χρήματά τους, όπως ανέφερε στο Business Insider. Δεν ξοδεύουν λιγότερα – αυτό θα ήταν αδιανόητο. Απλώς ξοδεύουν σε διαφορετικά πράγματα.
Στην πραγματικότητα, αυτά τα πράγματα ως επί το πλείστον δεν είναι καθόλου πράγματα. Είναι εμπειρίες. Αντί να αναζητούν νέα αυτοκίνητα (που είναι πλέον πιο ακριβά από ποτέ), διαμάντια ή επώνυμα προϊόντα, ή μάλλον επιπλέον, αγοράζουν πρόσβαση σε υπηρεσίες και αναμνήσεις.
“Είναι απλώς μια αλλαγή στις προτιμήσεις. Θέλουν να κάνουν πράγματα, οπότε εκεί πάνε τα λεφτά. Θα πληρώσουν $2.000 για να δουν την Taylor Swift. Δεν αγοράζουν ρολόγια Rolex”, είπε ο Ζάντι, ισχυριζόμενος ότι είναι πλούσιοι έχουν κορεστεί από τις αγορές αγαθών και αντικειμένων, ανταλλάσσοντας τώρα αυτές τις αγορές με άυλα προϊόντα.
Οι κρατήσεις για πολυτελείς διακοπές αυξήθηκαν κατά 34% τους τελευταίους έξι μήνες και περιλαμβάνουν εμπειρίες όπως αποστολές στην Αρκτική, ιδιωτικές περιηγήσεις σε προορισμούς και εξαιρετικά απροσπέλαστους παραδεισένιους θύλακες που οι περισσότεροι από εμάς δεν έχουμε καν ακουστά.
Αυτό είναι λογικό, καθώς το μεγαλύτερο μέρος του κόσμου έχει ανοίξει ξανά μετά την πανδημία και οι περιορισμοί επηρέασαν, όλους, πλούσιους και φτωχούς.
Οι Αμερικάνοι είναι οι νέοι Ρώσοι
«Οι Αμερικανοί είναι οι νέοι Ρώσοι», δήλωσε, με αρκετή δόση ειρωνείας ο ιδρυτής του πολυτελούς ταξιδιωτικού γραφείου Embark Beyond, Τζακ Έζον, στη New York Post τον Ιούνιο. «Γεμίζουν τα hot spots της Μεσογείου με γελοία διογκωμένους ρυθμούς και δεν φαίνεται να το χορταίνουν».
Άλλοι το έριξαν στα διαστημικά ταξίδια, διαμονή στον διεθνή διαστημικό σταθμό, ταξίδια στους πόλους ή στη Τάφρο των Μαριανών και κάποιοι ατυχώς, επέλεξαν να περιηγηθούν στο ναυάγιο του Τιτανικού.
Έτσι οι εμπειρίες, με τιμές για κάποιους ελάχιστους, που επιπλέον τις αυτοδιαφημίζουν στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης σαν «ευτελείς» influencer των μερικών εκατοντάδων χιλιάδων ευρώ, έχουν γίνει τα νέα status symbols.
Παρόλα αυτά, δεν έπεσε η ζήτηση για πανάκριβα ρολόγια και αυτοκίνητα. Αλλά αυτά πλέον είναι για τους πιο πρόσφατα νεόπλουτους, όπως τους νεαρούς ιδρυτές νεοφυών και τους ανερχόμενες αστέρες της ποπ κουλτούρας.
Πηγή: ΟΤ
Ακολουθήστε το in.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις