Τρίτη 19 Νοεμβρίου 2024
weather-icon 21o
Βυθίστηκε το υπερπολυτελές γιοτ που πέρασε τις τελευταίες της διακοπές η πριγκίπισσα Νταϊάνα

Βυθίστηκε το υπερπολυτελές γιοτ που πέρασε τις τελευταίες της διακοπές η πριγκίπισσα Νταϊάνα

Ο φωτογραφικός φακός είχε απαθανατίσει την πριγκίπισσα Νταϊάνα και τον Ντόνι Αλ Φαγέντ να φιλιούνται και να αγκαλιάζονται στο κατάστρωμα τον Αύγουστο του 1997.

Στον βυθό της θάλασσας βρίσκεται πλέον το πολυτελές γιοτ, στο οποίο η πριγκίπισσα Νταϊάνα και ο σύντροφός της, Ντόντι Αλ Φαγέντ πέρασαν το τελευταίο τους καλοκαίρι στη νότια Γαλλία λίγες ήμερες πριν το θάνατό τους σε αυτοκινητιστικό δυστύχημα στο κέντρο του Παρισιού.

Το Cujo, όπως ήταν το όνομα του εμβληματικού γιοτ, υπήρξε ένα από τα αγαπημένα σκάφη για αρκετούς διάσημους σταρ του Χόλιγουντ, ναυάγησε κάτω από τα κύματα της Μεσογείου αφού χτύπησε ένα αντικείμενο, που δεν έχει ακόμη προσδιοριστεί, περίπου 18 μίλια ανοικτά των ακτών του Beaulieu-sur-Mer, στη Γαλλική Ριβιέρα, το Σάββατο (30/7).

Σύμφωνα με την τοπική αστυνομία οι επτά άνθρωποι που επέβαιναν διασώθηκαν, αλλά το γιοτ κατέληξε σε βάθος περίπου 2.500 μέτρων.

Όπως ανέφερε ένας αξιωματούχος σύμφωνα με τη Daily Mail, «ο σκίπερ του σκάφους εξέπεμψε σήμα κινδύνου (Mayday), ενώ το γιοτ βυθιζόταν εξαιτίας εισροής υδάτων. Σωστικά σκάφη εστάλησαν από την Αντίμπ και οι λιμενικοί εντόπισαν μια σημαντική εισροή υδάτων στο μπροστινό μέρος του σκαριού».

«Ο ιδιοκτήτης του σκάφους είχε ενεργοποιήσει τις αντλίες και είχε κρατήσει τις μηχανές σε λειτουργία, αλλά αυτό δεν απέτρεψε το σκάφος από το να βυθιστεί», προσέθεσε.

Όσοι επέβαιναν στο γιοτ καθώς και ο Ιταλός ιδιοκτήτης του Cujo τοποθετήθηκαν σε σωστική λέμβο και μεταφέρθηκαν με ασφάλεια στην ακτή χωρίς τραυματισμό.

Το ειδύλλιο του Ντόντι Αλ Φαγέντ με την πριγκίπισσα Νταϊάνα

Το Cujo που στα ινδικά σημαίνει «ασταμάτητη δύναμη», είχε απασχολήσει τα ΜΜΕ τον Αύγουστο το 1997, όταν ανήκε στον Ντόντι Αλ Φαγέντ. Ο παραγωγός ταινιών είχε ξοδέψει περίπου ένα εκατομμύριο λίρες για την ανακατασκευή του σκάφους και είχε προσελκύσει σ’ αυτό και την πριγκίπισσα Νταϊάνα. Αυτό έγινε λίγο προτού το διάσημο ζευγάρι σκοτωθεί στο τροχαίο δυστύχημα στο κέντρο του Παρισιού.

Εκείνο το καλοκαίρι η πριγκίπισσα Νταϊάνα είχε φωτογραφηθεί επίσης στο Sokar, το γιοτ που ανήκε τότε στον πατέρα του Ντόντι Αλ Φαγέντ, τον δισεκατομμυριούχο Μοχάμεντ Αλ Φαγέντ, το οποίο προηγουμένως ονομαζόταν Jonikal.

Το ζευγάρι είχε θεαθεί και απαθανατιστεί να φιλιέται και να αγκαλιάζεται στο κατάστρωμα λιγότερο από έναν χρόνο αφότου η Νταϊάνα και ο πρίγκιπας Κάρολος συμφώνησαν για το διαζύγιό τους.

Η 36χρονη τότε Νταϊάνα απολάμβανε στο έπακρο τον μεσογειακό ήλιο και το νέο της ειδύλλιο. Ένα φωτογραφικό στιγμιότυπο από απόσταση έδειχνε τη Νταϊάνα να κάνει βουτιά από το γιοτ. Η συγκεκριμένη φωτογραφία ήταν μία από τις τελευταίες εικόνες που υπάρχουν από την πριγκίπισσα πριν χάσει τη ζωή της.

Η ιστορία του Cujo

Το Cujo είχε κατασκευαστεί στην Ιταλία το 1972 για τον επιχειρηματία John von Neumann αφού είχε ζητήσει από το ιταλικό ναυπηγείο Baglietto το ταχύτερο μηχανοκίνητο γιοτ στον κόσμο. Στο σκάφος τοποθετήθηκαν δύο κινητήρες 18 κυλίνδρων που του εξασφάλιζαν ταχύτητα 42 κόμβων.

Ο John von Neumann στη συνέχεια πούλησε το σκάφος στον γιο του Αντνάν Κασόγκι, του πλουσιότερου εμπόρου όπλων στον κόσμο και αυτός με τη σειρά του το πούλησε στον ξάδερφό του, Ντόντι Αλ Φαγέντ.

Το Cujo ήταν συχνά αγκυροβολημένο στο Σαιν-Τροπέ, το πιο διάσημο μέρος για σελέμπριτι στη Γαλλική Ριβιέρα και σε αυτό είχαν βρεθεί αρκετοί διάσημοι ηθοποιοί του Χόλιγουντ όπως ο Κλιντ Ίστγουντ, ο Τόνι Κέρτις και ο Μπρους Γουίλις.

Μετά το θάνατο της πριγκίπισσας Νταϊάνας και του Ντόντι Αλ Φάγεντ το γιοτ έχασε τη λάμψη του. Είχε αποσυρθεί το 1999 και πέρασε χρόνια σε αποθήκες, προτού ανακατασκευαστεί από νέους ιδιοκτήτες.

Αγόρασε το σκάφος κατά λάθος

Το 2020 αγοράστηκε έναντι «ευτελούς» ποσού από τον έμπορο πολυτελών οχημάτων, Σάιμον Κιντστον. Μάλιστα όπως ισχυρίστηκε αγόρασε το γιοτ κατά λάθος… λέγοντας χαρακτηριστικά στο περιοδικό Robb Report:

«Την ημέρα της δημοπρασίας, ήμουν με πελάτες και ζήτησα από έναν συνάδελφο να κατέβει και να ρίξει μια ματιά. Του είπα ότι αν ήταν φτηνό, να βάλει μια προσφορά για λίγη πλάκα. Η προσφορά άνοιξε με μόλις 150.000 ευρώ. Ο συνάδελφός μου έκανε προσφορά 160.000 ευρώ. Το πρόβλημα ήταν ότι κανείς άλλος δεν έκανε προσφορά. Το σφυρί έπεσε και είχα αγοράσει μια βάρκα. Το συναίσθημα ήταν ένα μείγμα ενθουσιασμού, χρωματισμένο από τρόμο», είχε πει χαρακτηριστικά.

Όπως είπε στο περιοδικό πούλησε το ιστορικό γιοτ για τελευταία φορά σε μία ιταλική οικογένεια επιχειρηματιών ως δώρο γενεθλίων για τον 30χρονο κληρονόμο της.

«Ένα νεαρό μέλος μίας επιφανούς ιταλικής οικογένειας, το είχε δει στη Lavagna, το ερωτεύτηκε και με ρώτησε αν είναι προς πώληση. Το πήρε ακριβώς την ημέρα των γενεθλίων του», είχε προσθέσει.

Τελικά, το σκάφος βυθίστηκε στα νερά της Μεσογείου στα χέρια του Ιταλού ιδιοκτήτη του και έχοντας συμπληρώσει πάνω από 50 χρόνια ζωής.

Must in

Μαθήματα ελληνικής Ιστορίας

Στη μελέτη «Ιστορία, έθνος και μυθιστόρημα στη Μεταπολίτευση» ο Δημήτρης Τζιόβας προσεγγίζει τη σχέση λογοτεχνίας και έθνους μέσα από τις μεταμορφώσεις του λεγόμενου «ιστορικού μυθιστορήματος», της μνήμης και των τραυμάτων

Ακολουθήστε το in.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

in.gr | Ταυτότητα

Διαχειριστής - Διευθυντής: Λευτέρης Θ. Χαραλαμπόπουλος

Διευθύντρια Σύνταξης: Αργυρώ Τσατσούλη

Ιδιοκτησία - Δικαιούχος domain name: ALTER EGO MEDIA A.E.

Νόμιμος Εκπρόσωπος: Ιωάννης Βρέντζος

Έδρα - Γραφεία: Λεωφόρος Συγγρού αρ 340, Καλλιθέα, ΤΚ 17673

ΑΦΜ: 800745939, ΔΟΥ: ΦΑΕ ΠΕΙΡΑΙΑ

Ηλεκτρονική διεύθυνση Επικοινωνίας: in@alteregomedia.org, Τηλ. Επικοινωνίας: 2107547007

ΜΗΤ Αριθμός Πιστοποίησης Μ.Η.Τ.232442

Τρίτη 19 Νοεμβρίου 2024