Κυριακή 22 Δεκεμβρίου 2024
weather-icon 21o
Στα πρόθυρα του αποπληθωρισμού η κινεζική οικονομία

Στα πρόθυρα του αποπληθωρισμού η κινεζική οικονομία

Τον Ιούλιο ο δείκτης τιμών καταναλωτή μειώθηκε κατά 0,3% σε ετήσια βάση

Την ώρα που η Ευρώπη συνεχίζει να πλήττεται από την άνοδο του πληθωρισμού και τις συνέπειες που αυτός προκαλεί, η κινεζική οικονομία έχει αρχίσει να δείχνει σημάδια αποπληθωρισμού.

Σύμφωνα με δημοσίευμα του Guardian, οι κινεζικές τιμές καταναλωτή του Ιουλίου διολίσθησαν σε αποπληθωρισμό για πρώτη φορά εδώ και δύο χρόνια. Ο λόγος είναι ότι η επιβράδυνση των εγχώριων δαπανών επιβάρυνε την οικονομική ανάκαμψη της χώρας μετά τα αλλεπάλληλα lockdown που προκάλεσε ο κοροναϊός.

Τι δείχνουν τα στοιχεία

Σύμφωνα με την Κινεζική Στατιστική Υπηρεσία, ο δείκτης τιμών καταναλωτή, βασικός δείκτης του πληθωρισμού, μείωθηκε κατά 0,3 μονάδες τον Ιούλιο, την ώρα που τον Ιούνιο παρέμεινε στάσιμος και οι αναλυτές προέβλεπαν μείωση 0,4% σε ετήσια βάση.

Τα στοιχεία του Ιουλίου είναι η πρώτη αρνητική μέτρηση του πληθωρισμού στην Κίνα από τις αρχές του 2021, όταν οι τιμές ήταν ασθενέστερες, καθώς η πανδημία του κοροναϊού έπληξε τη ζήτηση και οι τιμές του χοιρινού κρέατος μειώθηκαν.

Μείωση των εισαγωγών και των εξαγωγών – Επλήγησαν οι λιανοπωλητές

Τα παραπάνω στοιχεία έρχονται μία ημέρα μετά τη δημοσιοποίηση στοιχείων που έδειξαν ότι οι εισαγωγές και οι εξαγωγές της χώρας μειώθηκαν αμφότερες περισσότερο από ό,τι αναμενόταν τον Ιούλιο, καθώς η παγκόσμια ζήτηση για κινεζικά προϊόντα μειώνεται.

Οι Κινέζοι λιανοπωλητές έχουν πληγεί από την επιβράδυνση των πωλήσεων. Αυτό σημαίνει ότι οι έμποροι λιανικής πώλησης που είχαν αποθηκεύσει αγαθά αναμένοντας αύξηση της ζήτησης μετά την άρση των περιορισμών για την πανδημία δέχονται τώρα πιέσεις να μειώσουν τις τιμές. Το κόστος των αυτοκινήτων έχει επίσης μειωθεί, αφού οι μειώσεις τιμών από την Tesla προκάλεσαν έναν πόλεμο τιμών, με άλλες μάρκες να μειώνουν επίσης τις τιμές τους.

Τα εργοστάσια της Κίνας χρεώνουν ήδη λιγότερα για τα προϊόντα τους, καθώς αντιδρούν στην αποδυνάμωση της ζήτησης μετά την πτώση των τιμών των βασικών εμπορευμάτων. Ο πληθωρισμός των τιμών παραγωγού της Κίνας, ο οποίος παρακολουθεί τις τιμές στην πύλη του εργοστασίου, ήταν -5,4% σε ετήσια βάση τον Ιούνιο.

Υποβαθμίζει τον κίνδυνο η κεντρική τράπεζα – Επιφυλακτικοί οι καταναλωτές

Οι αρχές έχουν υποβαθμίσει τις ανησυχίες για αποπληθωρισμό. Ο Liu Guoqiang, υποδιοικητής της κεντρικής τράπεζας, δήλωσε τον περασμένο μήνα ότι δεν θα υπάρξουν αποπληθωριστικοί κίνδυνοι στην Κίνα το δεύτερο εξάμηνο του έτους, αλλά σημείωσε ότι η οικονομία χρειάζεται χρόνο για να επανέλθει στην κανονικότητα μετά την πανδημία. Η κυβέρνηση έχει θέσει στόχο για τον πληθωρισμό των καταναλωτών γύρω στο 3% φέτος.

Παρά τα πρόσφατα κίνητρα πολιτικής, οι καταναλωτές και οι κατασκευαστές παρέμειναν επιφυλακτικοί εν μέσω της ακόμη αδύναμης αγοράς κατοικίας και της υψηλής ανεργίας των νέων, καθώς και της μειωμένης διάθεσης των ξένων επιχειρήσεων να επενδύσουν στην Κίνα.

Η πτώση των τιμών μπορεί να ακούγεται ελκυστική για τους καταναλωτές στη Δύση, όπου ο πληθωρισμός έφτασε πέρυσι στα υψηλότερα επίπεδα των τελευταίων δεκαετιών, όμως ο αποπληθωρισμός μπορεί να πλήξει άμεσα την οικονομική ανάπτυξη.

Πώς ο αποπληθωρισμός πλήττει την ανάπτυξη

Όμως ο αποπληθωρισμός μπορεί να πλήξει την οικονομική ανάπτυξη, καθώς οι καταναλωτές θα καθυστερήσουν την αγορά προϊόντων αν πιστεύουν ότι θα είναι φθηνότερα στο μέλλον.

Αυτό οδηγεί τις εταιρείες να περικόψουν τις επενδύσεις τους καθώς τα κέρδη τους συρρικνώνονται και μπορεί να καταλήξουν σε πάγωμα των προσλήψεων ή σε απολύσεις εργαζομένων.

Τι αναφέρουν οι αναλυτές

Οι κινεζικές αρχές φέρεται να έχουν ασκήσει πιέσεις σε τοπικούς οικονομολόγους υψηλού προφίλ για να αποφεύγουν να συζητούν τις αρνητικές τάσεις στην οικονομία, συμπεριλαμβανομένου του αποπληθωρισμού, ανέφεραν οι Financial Times.

Ο Jim Reid, στρατηγικός αναλυτής της Deutsche Bank, δήλωσε ότι τα εμπορικά στοιχεία ανέδειξαν ότι η κινεζική οικονομία «παρασύρεται χαμηλότερα από την αδυναμία της παγκόσμιας ζήτησης και την εγχώρια επιβράδυνση».

Must in

Ολυμπιακός – Μαρούσι 106-94: Ο Πίτερς μοίρασε τα… δώρα στο ΣΕΦ

Σε ένα παιχνίδι διαφήμιση για το επιθετικό μπάσκετ, ο Ολυμπιακός επιβλήθηκε του Αμαρουσίου με το εντυπωσιακό 106-94 στο Στάδιο Ειρήνης και Φιλίας.

Ακολουθήστε το in.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

in.gr | Ταυτότητα

Διαχειριστής - Διευθυντής: Λευτέρης Θ. Χαραλαμπόπουλος

Διευθύντρια Σύνταξης: Αργυρώ Τσατσούλη

Ιδιοκτησία - Δικαιούχος domain name: ALTER EGO MEDIA A.E.

Νόμιμος Εκπρόσωπος: Ιωάννης Βρέντζος

Έδρα - Γραφεία: Λεωφόρος Συγγρού αρ 340, Καλλιθέα, ΤΚ 17673

ΑΦΜ: 800745939, ΔΟΥ: ΦΑΕ ΠΕΙΡΑΙΑ

Ηλεκτρονική διεύθυνση Επικοινωνίας: in@alteregomedia.org, Τηλ. Επικοινωνίας: 2107547007

ΜΗΤ Αριθμός Πιστοποίησης Μ.Η.Τ.232442

Κυριακή 22 Δεκεμβρίου 2024
Απόρρητο