Δευτέρα 23 Δεκεμβρίου 2024
weather-icon 21o
Πάροχοι ρεύματος: Ανάβει η μάχη των μεριδίων με εξαγορές, νέα προϊόντα και υπηρεσίες εξοικονόμησης ενέργειας

Πάροχοι ρεύματος: Ανάβει η μάχη των μεριδίων με εξαγορές, νέα προϊόντα και υπηρεσίες εξοικονόμησης ενέργειας

Στο λιανεμπόριο περνά ο ανταγωνισμός μεταξύ των παρόχων ρεύματος

Ανατροπές στην αγορά ηλεκτρικής ενέργειας αλλά και συνολικά στο λιανεμπόριο προκαλούν οι πάροχοι.

Μέσα από εξαγορές αλλά και την είσοδο τους σε νέες δραστηριότητες που σχετίζονται με την πράσινη μετάβαση και την ενεργειακή απόδοση αναδιατάσσουν το τοπίο στοχεύοντας στην αύξηση του τζίρου τους που μόνο από την παραγωγή και προμήθεια ηλεκτρικής ενέργειας ανέρχεται στα περίπου 10 δις. ευρώ. Αξία πωλήσεων με τιμές σε φυσιολογικά επίπεδα και όχι σε συνθήκες ενεργειακής κρίσης.

Συγκέντρωση

Η αγορά ηλεκτρισμού ακολουθεί την τάση συγκέντρωσης όπως κι εκείνη των τηλεπικοινωνιών, όταν απελευθερώθηκε.

Οι αλλαγές γίνονται με πιο αργά βήματα λόγω της ιδιομορφίας της δραστηριότητας της παραγωγής και προμήθειας ηλεκτρικής ενέργειας. Στα περίπου 24 χρόνια απελευθερωμένης αγοράς, προηγήθηκε πρώτα η ανάπτυξη των εταιρειών στην ηλεκτροπαραγωγή και στη συνέχεια στην προμήθεια ρεύματος.

Παράλληλα, η αγορά ηλεκτρικής ενέργειας έναντι των τηλεπικοινωνιών έχει κι άλλο ένα πεδίο επιχειρηματικής δραστηριότητας, αυτό των ΑΠΕ, όπου οι όμιλοι δίνουν μεγάλη έμφαση με την εξαγορά χαρτοφυλακίων φωτοβολταϊκών και αιολικών δίνοντας προτεραιότητα στην πράσινη μετάβαση και την παραγωγή καθαρής ενέργειας.

Όπως και να χει τα τελευταία δύο χρόνια η αγορά ηλεκτρικής ενέργειας δείχνει έναν δυναμισμό στον τομέα της προμήθειας ή της λιανικής ρεύματος.

Σήμερα υπάρχουν 19 εταιρείες που πουλάνε ηλεκτρικό ρεύμα σε νοικοκυριά κι επιχειρήσεις με έξι εξ αυτών να συμμετέχουν και στην παραγωγή ηλεκτρικής ενέργειας τόσο με συμβατικές μονάδες όσο και με συστήματα ΑΠΕ.

Το μεγαλύτερο μερίδιο στην προμήθεια ηλεκτρικής ενέργειας κατέχει η ΔΕΗ εκπροσωπώντας το 55,38% των φορτίων κατανάλωσης σύμφωνα με τα τελευταία στοιχεία του ΑΔΜΗΕ. Ακολουθούν ο ΗΡΩΝ με 10,37%, η Mytilineos (Protergia) με 8,01%, η Elpedison με 6%, η NRG με 5,22%, η Watt + Volt με 4,61%, η Φυσικό Αέριο Ελλάδος με 3,11%, η ΖΕΝΙΘ με 2,36%, η Volterra με 2,09% και οι λοιποί με 2,84%.

Η αγορά αυτή των 19 προμηθευτών δύσκολα μπορεί να επιβιώσει και η συγκέντρωση αναμένεται να ενταθεί.

Η Mytilineos

Η Mytilineos είναι η εταιρεία που κινήθηκε δυναμικά τα τελευταία δύο χρόνια στην εξαγορά άλλων μικρότερων προμηθευτών.

Πέρυσι ολοκλήρωσε την εξαγορά της Watt + Volt με μερίδιο 4,61% και περίπου 200.000 μετρητές και μόλις σήμερα ανακοινώθηκε η απόκτηση της Volterra με μερίδιο 2,09% (στην ανακοίνωση γίνεται λόγος για 2,2%) και περίπου 25.000 μετρητές.

Έτσι, η εταιρεία κάνει ένα δυναμικό μπάσιμο στην λεγόμενη προμήθεια ηλεκτρικής ενέργειας διεκδικώντας τη δεύτερη θέση από την εταιρεία ΗΡΩΝ. Η Mytilineos, σημειώνει ότι ανεβαίνει στο 13% και βάζει δε έναν στόχο για μερίδιο της τάξης του 20% με 25% εντός του 2024.

Ο ΗΡΩΝ

Ο ΗΡΩΝ είναι σήμερα ο δεύτερος όμιλος στην ηλεκτρική ενέργεια μετά τη ΔΕΗ με μερίδιο 10,37%.

Το όπλο της εταιρείας μέλος της ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ για την αύξηση των μεριδίων της στην προμήθεια ηλεκτρικής ενέργειας δεν φαίνεται προσώρας να είναι η εξαγορά άλλων προμηθευτών αλλά οι μακροχρόνιες διμερείς συμβάσεις παροχής ηλεκτρικής ενέργειας (PPAs). Ήδη ο ΗΡΩΝ έχει συνάψει τέτοιες συμφωνίες με άλλους ηλεκτροπαραγωγούς από ΑΠΕ και μέσω των PPAs θα παρέχει ανταγωνιστικά συμβόλαια πράσινης ενέργειας σε μεγάλους καταναλωτές ρεύματος.

Τι πουλάνε και τι θα πουλάνε οι πάροχοι

Ο ανταγωνισμός των μεγάλων ενεργειακών ομίλων επικεντρώνεται όμως πια σε νέα προϊόντα και υπηρεσίες που σχετίζονται με την πράσινη μετάβαση.

Η ΔΕΗ, ο ΗΡΩΝ και η Mytilineos είναι από τις εταιρείες ηλεκτρικής ενέργειας που προχώρησαν πιο δυναμικά με καινοτόμα προϊόντα και σύγχρονες υπηρεσίες ενεργειακής απόδοσης και εξοικονόμησης ενέργειας.

Έτσι, οι μεγάλοι ανακοινώνουν προϊόντα για παροχή ρεύματος από φωτοβολταϊκά χωρίς να απαιτείται η εγκατάσταση τους (ΗΡΩΝ ΕΝ.Α.), ολοκληρωμένες λύσεις για εγκατάσταση και ηλεκτροδότηση από φωτοβολταϊκά (Protergia Helios Value), ενώ η ΔΕΗ πάτησε γκάζι στην ηλεκτροκίνηση με το ΔΕΗ blue, με τις αντλίες θερμότητας, τον ενεργειακό σύμβουλο κλπ.

Πέραν αυτών και η NRG έχει μπει δυναμικά στην ηλεκτροκίνηση με εγκατάσταση φορτιστών, ενώ και η Φυσικό Αέριο Ελλάδας με την εγκατάσταση έξυπνων συστημάτων μέτρησης και εξοικονόμησης ενέργειας.

Η Mytilineos δε, εισέρχεται δυναμικά στην παροχή υπηρεσιών smart cities απευθυνόμενη σε δήμους κλπ.

Ωστόσο, οι πάροχοι αναζητούν κι άλλα κανάλια διάθεσης αυτών των προϊόντων τους.

Ο αριθμός των σημείων πώλησης που διαθέτουν είναι μικρός και η διάθεση των προϊόντων και υπηρεσιών δεν αρκεί μόνο από τις ψηφιακές και διαδικτυακές πλατφόρμες που έχουν αναπτύξει.

Η ανατροπή στο λιανικό εμπόριο

Έτσι, στο προσκήνιο ήλθε το μοντέλο εξάπλωσης μέσω οργανωμένων αλυσίδων λιανικής πώλησης ηλεκτρικών και ηλεκτρονικών ειδών.

Η πώληση της αλυσίδας Κωτσόβολος με τα 84 καταστήματα σε όλη την Ελλάδα έφερε τέτοιες σκέψεις.

Με πρώτη, σύμφωνα με πληροφορίες, τη ΔΕΗ η οποία φέρεται να εξετάζει την υποβολή δεσμευτικής προσφοράς για την εξαγορά του Κωτσόβολου.

Έτσι, αν προχωρήσει στην πρόταση εξαγοράς και αν τελικά αποκτήσει τον Κωτσόβολο, θα βρεθεί να πουλά από φωτοβολταϊκά μέχρι και ηλεκτρικές συσκευές, όπως ψυγεία και κουζίνες. Θα παρέχει όμως και τις πράσινες ενεργειακές υπηρεσίες της, όπως η εξοικονόμηση ενέργειας.

Πηγές, χωρίς να επιβεβαιώνονται, θέλουν και τη Mytilineos να ενδιαφέρεται για τον όμιλο λιανικής πώλησης ηλεκτρικών και ηλεκτρονικών ειδών, αν και οι κινήσεις της με την εξαγορά της Watt + Voltπου διαθέτει 69 δικά της καταστήματα και της Volterra με άλλα 7 σε συνδυασμό με τα πολυάριθμα σημεία πώλησης της Protergia φαίνεται πως μάλλον έχει άλλο σχέδιο ανάπτυξης στη λιανική.

Όπως και να χει η είσοδος των παρόχων ρεύματος και σε άλλες δραστηριότητες λιανικής φέρνουν ανατροπές συνολικά στο λιανικό εμπόριο.

Πηγή: Ot.gr

Must in

Ολυμπιακός: Στην Ελλάδα ο Μενσά (vid)

Ο Γκανέζος σέντερ ήρθε στην Ελλάδα για να ενσωματωθεί στις προπονήσεις του Ολυμπιακού και να τεθεί στη διάθεση του Γιώργου Μπαρτζώκα.

Ακολουθήστε το in.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

in.gr | Ταυτότητα

Διαχειριστής - Διευθυντής: Λευτέρης Θ. Χαραλαμπόπουλος

Διευθύντρια Σύνταξης: Αργυρώ Τσατσούλη

Ιδιοκτησία - Δικαιούχος domain name: ALTER EGO MEDIA A.E.

Νόμιμος Εκπρόσωπος: Ιωάννης Βρέντζος

Έδρα - Γραφεία: Λεωφόρος Συγγρού αρ 340, Καλλιθέα, ΤΚ 17673

ΑΦΜ: 800745939, ΔΟΥ: ΦΑΕ ΠΕΙΡΑΙΑ

Ηλεκτρονική διεύθυνση Επικοινωνίας: in@alteregomedia.org, Τηλ. Επικοινωνίας: 2107547007

ΜΗΤ Αριθμός Πιστοποίησης Μ.Η.Τ.232442

Δευτέρα 23 Δεκεμβρίου 2024
Απόρρητο