Αναμνήσεις της αποικιοκρατίας, μνήμη Ζακ Κωστόπουλου
Σημαντικές ταινίες τεκμηρίωσης, ελληνικές και διεθνείς, στο 8ο Φεστιβάλ Ντοκιμαντέρ Καστελλόριζου.
- Οι πριγκίπισσες της Disney κινδυνεύουν σύμφωνα με ένα νέο σατιρικό επιστημονικό άρθρο
- Γιατί η Βραζιλία έχει μεγάλη οικονομία αλλά απαίσιες αγορές
- «Είναι άρρωστος και διεστραμμένος, όσα μου έκανε δεν τα είχα διανοηθεί» - Σοκάρει η 35χρονη για τον αστυνομικό
- «Πιο κοντά από ποτέ» βρίσκεται μια συμφωνία για κατάπαυση του πυρός στη Γάζα, σύμφωνα με την Χαμάς
Οι 30 ελληνικές, διεθνείς και παγκόσμιες πρεμιέρες στο επίσημο και στο μicro διαγωνιστικό τμήμα ξεχωρίζουν στο πρόγραμμα του 8ου Beyond Borders, του Διεθνούς Φεστιβάλ Ντοκιμαντέρ Καστελλόριζου, το οποίο έρχεται από 20 έως 27 Αυγούστου στο ακριτικό νησί.
Οι ταινίες μεγάλου, μεσαίου και μικρού μήκους, που θα προβληθούν για πρώτη φορά από το Καστελλόριζο προς όλο τον κόσμο, αγγίζουν θεματικές όπως τα προσωπικά και πολιτικά διλήμματα, η μνήμη, η πίστη, ο πόλεμος, η προσφυγιά, οι εμφύλιες συγκρούσεις, οι προκλήσεις της τεχνολογίας και της παγκοσμιοποίησης, ο ρατσισμός, οι έμφυλες ταυτότητες και η δικαιοσύνη.
Στο επίσημο διαγωνιστικό τμήμα ξεχωρίζει η ελληνική πρεμιέρα της ταινίας «The soldier’s opinion» του Ισραηλινού Ασάφ Μπενίτ. Το φιλμ σκιαγραφεί την εναλλακτική ιστορία του Ισραήλ μέσα από την άκρως απόρρητη έκθεση με τίτλο «Η γνώμη του στρατιώτη», η οποία παρουσιαζόταν σε υψηλόβαθμους αξιωματούχους της χώρας. Η συγγραφή της βασιζόταν σε στοιχεία τα οποία αντλούσε ο Στρατιωτικός Λογοκριτής ο οποίος από το 1948 και μετά είχε την εξουσία να ανοίγει όλες τις επιστολές των στρατιωτών για να αποτρέψει τυχόν αποκάλυψη κρατικών μυστικών.
Ενδιαφέρον έχει και η ελληνική πρεμιέρα του «The hidden children of colonization» του Ντομινίκ Ρεγκουέμ όπου 60 χρόνια μετά τον βελγικό αποικισμό σε Κονγκό, Ρουάντα και Μπουρούντι, πολυφυλετικά παιδιά που έπεσαν θύματα στοχευμένου διαχωρισμού κοιτούν πίσω στο παρελθόν τους και ψάχνουν να βρουν τις ρίζες τους για να γιατρέψουν τις πληγές της παιδικής τους ηλικίας. Το «Dead Weight» του Φραντσέσκο Ντελ Γκρόσο, το οποίο προβάλλεται για πρώτη φορά στη χώρα μας, επαναφέρει στο προσκήνιο τον Αντζελο Μασάρο, πρωταγωνιστή σε μία από τις πλέον περιβόητες δικαστικές πλάνες στα χρονικά της Ιταλίας.
Το «Underdog» της Μαριέτε Φάμπερ, που κάνει διεθνή πρεμιέρα, είναι αφιερωμένο στην κτηνίατρο Εσθήρ βαν Νίρμπος, η οποία με τα εκπαιδευμένα σκυλιά της αναζητά ανθρώπους που έχουν χαθεί, μπαίνοντας συχνά σε μπελάδες με τις ολλανδικές Αρχές.
Micro τμήμα
Στο μicro διαγωνιστικό τμήμα, αξίζει να σταθούμε στην ελληνική πρεμιέρα του «Back» του Γιαζάν Ράμπε. Το φιλμ κάνει μια βουτιά στον εφιάλτη που μοιράζονται πολλοί Σύροι που εγκατέλειψαν την πατρίδα τους, ότι βρίσκονται πίσω στα μέρη όπου γεννήθηκαν, κυνηγημένοι από αόρατους άνδρες.
Την απώλεια του παιδικού της φίλου και ΛΟΑΤΚΙ ακτιβιστή Ζακ Κωστόπουλου επιχειρεί να διαχειριστεί η Σοφία Φαραντάτου στο «Bitter September», που κάνει ελληνική πρεμιέρα στο 8ο Beyond Borders. Εγκλωβισμένη μεταξύ του βίντεο της δολοφονίας του και του προσωπικού αρχείου της από τον φίλο της, η σκηνοθέτρια στοχάζεται την έννοια της μνήμης.
Ευαίσθητες χορδές αγγίζει το «Grandpa’s stories» του Ντάνιελ Νάγκι από την Ουγγαρία, που θα κάνει διεθνή πρεμιέρα στο Καστελλόριζο. Ενας παππούς, ο οποίος γύριζε ερασιτεχνικές ταινίες τη δεκαετία του 1970, διηγείται παλιές ιστορίες στο εγγόνι του, προσπαθώντας να θυμηθεί τραγικές σκηνές από τον 20ό αιώνα.
Ζουμ στην οδό «Diksmuidelaan», τον δρόμο των Βρυξελλών, όπου οι εργάτες αναζητούν μεροκάματο, κάνει το φιλμ «Waiting working hours» του Βέλγου Μπεν ντε Ρέις που κάνει ελληνική πρεμιέρα στο φεστιβάλ. Εδώ, οι εργάτες παράτυποι μετανάστες περιμένουν με τις ώρες μέχρι να τους παραλάβει ένα λευκό βαν που τους αφήνει σε ένα εργοτάξιο ή χωράφι για να εργασθούν με πενιχρά μεροκάματα και χωρίς κοινωνική ασφάλιση.
Έντυπη έκδοση «ΤΑ ΝΕΑ»
Ακολουθήστε το in.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις