Φοροδιαφυγή: Οι νέοι τρόποι ελέγχων και η συνδρομή των social media
Πώς οι ελεγκτές έκαναν έλεγχο σε εταιρεία εκδηλώσεων για γάμους και βαφτίσια
Κάθε πρόσφορο μέσο χρησιμοποιεί πλέον η εφορία προκειμένου να αποκαλύψει εστίες φοροδιαφυγής. «Οι κριτικές πελατών σε ιστοσελίδα για διοργάνωση γάμων οδήγησαν τον έλεγχο στη διαπίστωση μη έκδοσης αποδείξεων». Αυτό αναφέρει απόφαση της Διεύθυνση Επίλυσης Διαφορών (ΔΕΔ) στην οποία επισημαίνεται ότι επιβλήθηκε ειδική χρηματική κύρωση αντί αναστολής λειτουργίας.
Το παραπάνω δείχνει ότι τόσο το υπουργείο Εθνικής Οικονομίας και Οικονομικών όσο και η ΑΑΔΕ κάνουν χρήση νέων μεθόδων για να πιάσουν στα «πράσα» φοροφυγάδες. Όπως το τελευταίο παράδειγμα που οι ελεγκτές έκαναν χρήση θετικών σχολίων από πελάτες και τα αντίστοιχα likes, οδηγούμενοι στη συγκεκριμένη περίπτωση.
Φωτογραφίες, σχόλια, αναρτήσεις για συναλλαγές χωρίς απόδειξη είναι αυτές που αξιοποιούνται σε τέτοιους ελέγχους, με αποτέλεσμα οι ελεγκτικές υπηρεσίες να διευρύνουν τις λίστες τους. Χώροι δεξιώσεων για γάμους και βαφτίσια, κτήματα για κοινωνικές εκδηλώσεις με εκατοντάδες καλεσμένους, αίθουσες για επαγγελματικούς σκοπούς, έχουν μπει προ πολλού στο «μάτι» των ελεγκτικών Αρχών, ενώ πέρα από τη διαπίστωση της παράβασης της μη έκδοσης αποδείξεων, έχει μεγάλο ενδιαφέρον η εφαρμογή των έμμεσων τεχνικών, με τις οποίες υπολογίζεται ο αδήλωτος τζίρος και οι αναλογούντες φόροι.
Στο στόχαστρο
Στο «στόχαστρο» μπαίνουν και οι προμηθευτές τροφίμων και ποτών, ακόμα και οι φωτογράφοι που συμμετέχουν σε τέτοιες εκδηλώσεις. Σε πρόσφατους ελέγχους, εφοριακοί επισκέφτηκαν ιστοσελίδες και social media, όπου φωτογράφοι διαφήμιζαν τη δουλειά τους και στη συνέχεια έκαναν διασταυρώσεις πελατολογίων με τα δηλωμένα έσοδα, κάτι που απέδωσε.
Το βασικό στοιχείο που χρειάζεται να διαθέτει η ΑΑΔΕ είναι ο χρόνος και ο τόπος των εκδηλώσεων, στοιχεία τα οποία στην πλειονότητα των περιπτώσεων αποκαλύπτονται από τους ίδιους τους συμμετέχοντες, οι οποίοι δημοσιοποιούν κάθε λεπτομέρεια στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης.
Στην πρώτη γραμμή των ελέγχων βρίσκονται αυτή την περίοδο και οι αγορές από ηλεκτρονικά καταστήματα, και άλλες πλατφόρμες συναλλαγών.
Οι έλεγχοι της ΑΑΔΕ διενεργούνται στοχευμένα, έπειτα από συλλογή πληροφοριών που πραγματοποιείται μέσω ερευνών στο διαδίκτυο και συγκεκριμένα σε μέσα κοινωνικής δικτύωσης και στο google, ενώ κατόπιν διασταύρωσης με άλλες πληροφορίες που βρίσκονται ήδη στη διάθεση των φορολογικών αρχών ή προέρχονται από καταγγελίες καταναλωτών.
Το διαδίκτυο διαδραματίζει καθοριστικό ρόλο για τον εντοπισμό φοροδιαφυγής Είναι ενδεικτικό ότι το περασμένο διάστημα μέσω σαρωτικών διασταυρώσεων και ελέγχων, η Ανεξάρτητη Αρχή εντόπισε ιστοσελίδα με χαρακτηριστικά πλατφόρμας διαμοιρασμού, με τη φοροδιαφυγή να αγγίζει το 1 εκατ. ευρώ.
Καταγγελίες
Σημειώνεται ότι το προσεχές διάστημα η ΑΑΔΕ θα θέσει σε ισχύ τη νέα ηλεκτρονική πλατφόρμα μέσω της οποίας οι πολίτες θα μπορούν να καταγγέλλουν περιπτώσεις φοροδιαφυγής και λαθρεμπορίου. Η πλατφόρμα θα συγκεντρώνει όλες τις καταγγελίες των πολιτών, είτε είναι επώνυμες είτε είναι ανώνυμες. Ειδικότερα, όσοι πολίτες θέλουν να καταγγέλλουν κάποια παράβαση θα εισέρχονται στην πλατφόρμα, η οποία θα είναι ανοιχτή για όλους και θα συμπληρώνουν σε ειδική φόρμα τα στοιχεία για το είδος και το χρόνο της φορολογικής παράβασης.
Στη συνέχεια θα περιγράφουν αναλυτικά την καταγγελία και θα συμπληρώνουν τα στοιχεία του φυσικού ή νομικού προσώπου που καταγγέλλουν. Μετά την αξιολόγηση της καταγγελίας θα παραδίδεται στους ελεγκτές οι οποίοι θα αναλάβουν την έρευνα
- Χρυσοχοΐδης: Δεν φαίνεται σύνδεση ανάμεσα σε Αμπελόκηπους και Παγκράτι
- Μητσοτάκης: Προϋπολογισμός με κοινωνικό πρόσημο και θετικές παρεμβάσεις
- Απίστευτος Τζόλης: «Δεν έπαιξα 60 λεπτά και δεν πήρα τους επιπλέον πόντους στο fantasy» (vid)
- Νίκος Αλιάγας: Χόρεψε τσάμικο μπροστά στον Πύργο του Άιφελ και έγινε viral
- Ο νέος κοινοβουλευτικός χάρτης: η αναβάθμιση του ΠΑΣΟΚ, ο κατακερματισμός του ΣΥΡΙΖΑ και οι 21 ανεξάρτητοι
- Ο Έλον Μασκ ψηφίζει Φειδία Παναγιώτου για πρόεδρο της ΕΕ – Η ανάρτηση στο Χ