Πρωτοβουλία Παραθεριστών Γαύδου κατά της Δημάρχου: «Οι παραλίες ανήκουν σε όλες και όλους»
«Η Γαύδος είναι το μοναδικό μέρος όπου όλες οι παραλίες είναι ήδη για όλες και όλους και οι άνθρωποι συνυπάρχουν είτε με μαγιό, είτε χωρίς», σημειώνει η Πρωτοβουλία Παραθεριστών.
- Μιας διαγραφής… μύρια έπονται για τη Ν.Δ.- Νέες εσωκομματικές συνθήκες και «εν κρυπτώ» υπουργοί
- Τι βλέπει η ΕΛ.ΑΣ. για τη γιάφκα στο Παγκράτι – Τα εκρηκτικά ήταν έτοιμα προς χρήση
- Την άρση ασυλίας Καλλιάνου εισηγείται η Επιτροπή Δεοντολογίας της Βουλής
- Οι καταναλωτικές συνήθειες των Ελλήνων κατά τη διάρκεια της Black Friday
Κλιμακώνεται η κόντρα ανάμεσα στον δήμο και τους γυμνιστές στη Γαύδο με αφορμή τις ταμπέλες και τα σημεία που επιτρέπεται ή απαγορεύεται ο γυμνισμός.
Η Πρωτοβουλία Παραθεριστών Γαύδου, στον απόηχο της δήλωσης της Δημάρχου στην οποία έκανε λόγο για ανισότητα στο νησί, απάντησε μέσω ενός μακροσκελούς κειμένου στο Facebook, αναφέροντας μεταξύ άλλων πως «η δήλωση της δημάρχου Γαύδου με τίτλο “Ο γυμνισμός και το δίκαιο του ισχυρού” είναι χαρακτηριστικό παράδειγμα του πως ένας “δικαιωματικός” λόγος, αν διαστρεβλωθεί, μπορεί να υποστηρίξει τις ακριβώς αντίθετες αξίες».
Προσθέτοντας πως «η Γαύδος είναι το μοναδικό μέρος όπου όλες οι παραλίες είναι ήδη για όλες και όλους και οι άνθρωποι συνυπάρχουν είτε με μαγιό, είτε χωρίς», η Πρωτοβουλία Παραθεριστών, σημειώνει πως οι παραλίες ανήκουν σε όλες και όλους και θέτει μια σειρά από ερωτήματα και ζητήματα του νησιού, για τα οποία η δημοτική αρχή παραμένει άπραγη, όπως καταγγέλλει.
«Οι παραλίες ανήκουν σε όλες και όλους»
Αναλυτικά η Πρωτοβουλία Παραθεριστών Γαύδου στην ανάρτηση με τίλο «Ολες οι παραλίες ανήκουν σε όλες και όλους» αναφέρει:
«Η δήλωση της δημάρχου Γαύδου με τίτλο «Ο γυμνισμός και το δίκαιο του ισχυρού» (παραπομπή 1η στα σχόλια) είναι χαρακτηριστικό παράδειγμα του πως ένας “δικαιωματικός” λόγος, αν διαστρεβλωθεί, μπορεί να υποστηρίξει τις ακριβώς αντίθετες αξίες.
«Όταν χρησιμοποιώ μια λέξη – λέει ο Χάμπτι Ντάμπτι στην Αλίκη στην Χώρα των Θαυμάτων – «σημαίνει ακριβώς ό,τι εγώ την επιλέγω να σημαίνει μήτε περισσότερα μήτε λιγότερα».
Έτσι στην δήλωση χρησιμοποιούνται όροι όπως διαφορετικότητα, δημοκρατία, ελευθερία, ενώ γίνεται αναφορά και στο “κίνημα της πετσέτας” αλλά στο τέλος, όλα αυτά – με ολίγη από Θουκυδίδη – καταλήγουν να υπερασπιστούν τις συντηρητικές και αντιδραστικές αποφάσεις της δημοτικής αρχής οι οποίες δημιουργούν εντάσεις, διαιρέσεις και πολώσεις στο νησί εκεί που δεν υπάρχουν.
Η πραγματικότητα είναι πως η Γαύδος είναι το μοναδικό μέρος όπου όλες οι παραλίες είναι ήδη για όλες και όλους και οι άνθρωποι συνυπάρχουν είτε με μαγιό, είτε χωρίς. Η δημοτική αρχή θέλει να το καταστρέψει αυτό και ισχυρίζεται πως θέλει μία παραλία για όλους ενώ ταυτόχρονα απαγορεύει σε ανθρώπους να υπάρχουν όπως θέλουν. Λογική του τύπου “εγώ δεν έχω πρόβλημα με τους gay αρκεί να είναι στο σπίτι τους” όπως και “καταπατάτε το δικαίωμα μου να σας απαγορεύω”.
Καλωσορίζουμε την άφιξη της δημάρχου στον κόσμο του Όργουελ όπου το ψέμα εμφανίζεται ως αλήθεια και οι λέξεις χρησιμοποιούνται για να δηλώσουν το αντίθετο απ΄ότι σημαίνουν.
Από τη δήλωση μαθαίνουμε ότι οι άνθρωποι που αγαπάνε και στηρίζουν το νησί εδώ και δεκαετίες, που έρχονται με τις οικογένειες και τους φίλους τους και το έκαναν έναν πραγματικά εναλλακτικό τουριστικό προορισμό, είναι στην πραγματικότητα σταυροφόροι του γυμνισμού που γυρνούν στις παραλίες παίρνοντας τα μαγιό των λουόμενων . Και, όπως λέει η Δήμαρχος, οι παραθεριστές αυτοί, που έρχονται στο νησί με έναν υπνόσακο και μία σκηνή, με μαγιό ή χωρίς, καταπιέζουν τους ντόπιους αφού όντας οι “ισχυροί” της υπόθεσης επιβάλλουν το δίκιο τους. Η αντιπαράθεση αυτή είναι πλασματική και καλλιεργείται σκόπιμα.
Για την ιστορία να αναφέρουμε ότι η κ. Στεφανάκη που έχει κηρύξει τον πόλεμο ενάντια στο “δίκιο του ισχυρού”, όπως γράφει, διαθέτει μία σειρά από πολυτελή τουριστικά διαμερίσματα στο νησί, ενώ ως δήμαρχος είναι η “πρώτη πολίτης” του νησιού και ο σύζυγός της – που διατηρεί κατασκευαστική εταιρεία στα Χανιά – ως αντιδήμαρχος έχει την ευθύνη των οικονομικών του δήμου, τη διαχείριση των ευρωπαϊκών προγραμμάτων και χρηματοδοτήσεων, τον έλεγχο των καταστημάτων και των επιχειρήσεων υγειονομικού ενδιαφέροντος, την αδειοδότηση τους, τον έλεγχο, τα πρόστιμα κλπ.
Οι “ισχυροί” όμως στο νησί – κατά την δήμαρχο – είναι οι επισκέπτριες και οι επισκέπτες που δεν θέλουν να είναι απλοί τουρίστες, αλλά συγκροτούν κοινότητα που υπερασπίζεται τον χαρακτήρα του νησιού από μία επιθετική εμπορευματοποίηση, που φροντίζει το φυσικό του περιβάλλον, που έδωσε αγώνες για να μην γίνει η Γαυδοπούλα σταθμός μεταφόρτωσης κοντέινερ ή για να συμπεριληφθεί το νησί στις προστατευόμενες περιοχές Natura 2000. Είναι ξεκάθαρο λοιπόν ποιος είναι ο ισχυρός της υπόθεσης.
Παραβλέποντας σχεδόν 50 χρόνια αρμονικής συνύπαρξης, συνεργασίας και εγκάρδιων σχέσεων των παραθεριστών με τους ντόπιους, η δημοτική αρχή με νέα ανακοίνωση κλιμακώνει τον πόλεμο εναντίον των κατασκηνωτών που ξεκίνησε το 2021 όταν έβγαλε τις κοινόχρηστες ντουζιέρες και έστειλε συνεργεία του Δήμου για να ξεπατώσουν όσες δημόσιες βρύσες υπήρχαν για κοινή χρήση (παραπομπή 2η στα σχόλια). Μάλιστα, μετά από τις κινητοποιήσεις των παραθεριστών πολλοί ντόπιοι στάθηκαν αλληλέγγυα στο πλάι μας και μας έδωσαν την αναγκαία για κάθε άνθρωπο πρόσβαση σε νερό, τοποθετώντας ντουζιέρες στα μαγαζιά τους. Την επόμενη χρονιά, το 2022, τα έβαλε με ανθρώπους που επέλεξαν να περάσουν τον χειμώνα στο νησί (παραπομπή 3η) και φέτος στοχοποιεί τους γυμνιστές. Η εχθρική αυτή στάση απέναντι στους κατασκηνωτές, οι τοξικοί και προσβλητικοί κατά καιρούς χαρακτηρισμοί απέναντί τους, είχαν σαν αποτέλεσμα να μειωθούν κατά χιλιάδες οι επισκέπτες φέτος στο νησί και ειδικά στο Σαρακήνικο όπου απαγορεύτηκε ο γυμνισμός.
Τα ερωτήματα
Ας μας πει επιτέλους η Δήμαρχος ποιο είναι το όραμά της για την Γαύδο.
Τι είδος τουρισμό και ανάπτυξη θέλει να προσελκύσει;
Παίρνει στ΄αλήθεια υπόψη της τις επιθυμίες και ανάγκες των κατοίκων ή μόνο των επιχειρηματιών – επενδυτών;
Έχει σκοπό να κάνει κάτι για να είναι οι παραλίες καθαρές;
Έχει στα σχέδια της ένα βιολογικό καθαρισμό για να μην καταλήγουν τα λύματα στην θάλασσα;
Να υπάρξει ενεργειακή αυτονομία στο νησί με ανανεώσιμες πηγές ενέργειας αντί των γεννητριών που προκαλούν τρομερή ηχορύπανση, ρύπανση της ατμόσφαιρας και του κλίματος, και να μη χρειάζεται η τοπική κοινότητα να ξοδεύει χιλιάδες ευρώ για τις γεννήτριες πετρελαίου;
θα πάρει θέση η δήμαρχος, που τόσο κόπτεται για την προστασία του περιβάλλοντος, κατά των εξορύξεων που είναι να ξεκινήσουν δίπλα στη Γαύδο καταστρέφοντας τη θάλασσα και την οικολογική ισορροπία μιας τόσο ευαίσθητης περιοχής;
Θα γίνει κάτι για τα δεκάδες ζωάκια που είναι μη στειρωμένα, ταλαιπωρημένα και άρρωστα;
Σκοπεύει να κάνει κάτι για την καλύτερη σύνδεση της Γαύδου με την Κρήτη;
Έχει δει πώς ταλαιπωρούνται στο λιμάνι όσοι περιμένουν με τις ώρες κάτω από τον ήλιο για να κόψουν εισιτήριο;
Είναι δείγμα πολιτισμού να κόβεις την πρόσβαση στο δημόσιο νερό;(Η ορθολογική χρήση του νερού ήταν μέλημα της κοινότητας των παραθεριστών πολλά χρόνια πριν η κ. Στεφανάκη εμφανιστεί στην Γαύδο).
Πώς σκοπεύει να αναβαθμίσει την ποιότητα ζωής των κατοίκων;
Για την δημοτική αρχή φαίνεται ότι εκείνο που προέχει είναι η αλλοίωση του κοινωνικού και οικονομικού προφίλ των τουριστών που προσελκύει το νησί με φετινή αιχμή του δόρατος τον πόλεμο κατά του γυμνισμού».
Δείτε την ανάρτηση
Ακολουθήστε το in.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις