Δευτέρα 18 Νοεμβρίου 2024
weather-icon 21o
Πυροσβεστική για φωτιά στο βυτιοφόρο: «Μεγάλη η ταλαιπωρία για τους οδηγούς αλλά τηρήθηκαν τα μέτρα»

Πυροσβεστική για φωτιά στο βυτιοφόρο: «Μεγάλη η ταλαιπωρία για τους οδηγούς αλλά τηρήθηκαν τα μέτρα»

«Αυτοσχέδια η εκκένωση, δεν υπήρξε ενημέρωση ότι καιγόταν βυτιοφόρο» καταγγέλλει οδηγός που εγκλωβίστηκε στην εθνική Αθηνών - Κορίνθου

Για το μποτιλιάρισμα και την πολύωρη ταλαιπωρία που αντιμετώπισαν χθες, Πέμπτη, χιλιάδες οδηγοί στην εθνική οδό Αθηνών – Κορίνθου μετά τη φωτιά που ξέσπασε σε βυτιοφόρο που μετέφερε 7 τόνους υγραέριο, μίλησε ο εκπρόσωπος τύπου της Πυροσβεστικής, Βασίλης Βαθρακογιάννης.

«Τηρήσαμε όλα τα μέτρα ασφαλείας. Δεν γλιτώσαμε την ταλαιπωρία του κόσμου» είπε αρχικά, μιλώντας στην ΕΡΤ, εξηγώντας ότι το γεγονός ότι το βυτιοφόρο μετέφερε επικίνδυνο φορτίο επέβαλε την τήρηση συγκεκριμένων μέτρων για την ασφάλεια όλων.

«Το βυτιοφόρο μετέφερε 7,2 τόνους υγραέριο και συγκεκριμένα μείγμα κίνησης για οχήματα, δηλαδή μετέφερε επικίνδυνο φορτίο. Η κατάσβεση της πυρκαγιάς ήταν άμεση, διαπιστώθηκε όμως διαφυγή του μίγματος του επικίνδυνου υλικού, γι’ αυτό και κρίθηκε απαραίτητη απαραίτητη η απομάκρυνση του φορτίου» ανέφερε ο κ. Βαθρακογιάννης.

Όπως είπε, στο σημείο όπου το βυτιοφόρο τυλίχτηκε στις φλόγες, ακολουθήθηκε η διαδικασία που προβλέπεται από το πρωτόκολλο ενεργειών προκειμένου να ληφθούν όλα τα απαραίτητα μέτρα ασφαλείας και όλα έγιναν με την παρουσία τεχνικού ασφαλείας.

«Χρησιμοποιήθηκε από το Πυροσβεστικό Σώμα θερμική κάμερα για τον τακτικό έλεγχο της θερμοκρασίας. Διατέθηκε ελικόπτερο του Πυροσβεστικού Σώματος και σύστημα μη επανδρωμένου αεροσκάφους για την επιτήρηση της διαδικασίας από αέρος, αλλά και για τη λήψη εικόνας από απόσταση προς το Κέντρο Επιχειρήσεων του Πυροσβεστικού Σώματος. Καθ’ όλη τη διάρκεια της διαδικασίας τηρήθηκαν όλες οι απαραίτητες αποστάσεις. Είχε προηγηθεί γείωση και χρησιμοποιήθηκαν ειδικά εργαλεία» διευκρίνισε ο εκπρόσωπος τύπου της Πυροσβεστικής.

«Η επέμβαση ήταν χειρουργική, δεν έπρεπε να γίνει καμία έκπτωση στην ασφάλεια»

Όπως είπε, σε όλη τη διάρκεια της διαδικασίας για την απομάκρυνση του επικίνδυνου υλικού οι δυνάμεις του Πυροσβεστικού Σώματος, της Ελληνικής Αστυνομίας και του ΕΚΑΒ ενήργησαν με μοναδικό και αδιαπραγμάτευτο γνώμονα την ασφάλεια των οδηγών και των επιβαινόντων στα ακινητοποιημένα οχήματα.

«Είναι αυτονόητο ότι ταλαιπωρήθηκαν όσοι είχαν ακινητοποιηθεί. Έπρεπε όμως να ακολουθηθούν όλες οι προβλεπόμενες διαδικασίες και θα πρέπει να κρατήσουμε το γεγονός ότι όλα έγιναν χωρίς να παρουσιαστεί η παραμικρή αστοχία» εξήγησε.

Ο κ. Βαθρακογιάννης υπενθύμισε το σοκαριστικό περιστατικό που συνέβη το 1999 και τις απώλειες των ανθρώπων που βρίσκονταν σε απόσταση 200 μέτρων όταν μετά από πρόσκρουση αυτοκινήτου σε βυτιοφόρο με προπάνιο, το βυτιοφόρο τυλίχθηκε στις φλόγες και η τρομακτική έκρηξη σκόρπισε το θάνατο.

«Υπήρξε μεγάλη ταλαιπωρία για τους οδηγούς, αλλά η διαδικασία ολοκληρώθηκε χωρίς να κινδυνεύσει κανένας» επισήμανε για άλλη μια φορά.

«Η επέμβαση στην όλη διαδικασία έπρεπε να είναι χειρουργική και σε κάθε λεπτό να ελέγχονται τα πάντα. Ήταν μεγάλη ταλαιπωρία. Δεν έπρεπε όμως σε θέματα ασφάλειας να γίνει καμία έκπτωση» σημείωσε.

Τι θα γινόταν σε περίπτωση έκρηξης στο βυτιοφόρο

Ερωτηθείς τι θα μπορούσε να προκαλέσει μια πιθανή έκρηξη στο βυτιοφόρο κατά τη διάρκεια της πολύωρης διαδικασίας μετάγγισης του φορτίου τόνισε ότι «τα πρώτα θύματα θα ήταν όσοι βρισκόντουσαν πλησίον του οχήματος όπου γινόταν η όλη διαδικασία και στη συνέχεια σίγουρα τα τμήματα, τα μεταλλικά αντικείμενα, οι λαμαρίνες του οχήματος, με βάση την εμπειρία του παρελθόντος, ενδεχομένως να εκτινάσσονται σε αποστάσεις που θα ξεπερνούσαν τα 300 μέτρα. Ας κρατήσουμε το γεγονός ότι όλα πήγαν καλά» πρόσθεσε.

«Αυτοσχέδια η εκκένωση» λέει εγκλωβισμένος οδηγός

Οδηγός που εγκλωβίστηκε στην εθνική οδό περιέγραψε όσα έζησε, μιλώντας στον ΑΝΤ1.

Ο Μάνος Δημονίτσας ήταν στο δεύτερο αυτοκίνητο πίσω από το φλεγόμενο βυτιοφόρο. Όπως είπε, είδε το βυτιοφόρο να καίγεται, χωρίς όμως να ξέρει ακριβώς τι γίνεται, ενώ το μπροστινό του αυτοκίνητο είχε ήδη σταματήσει σε απόσταση από το φλεγόμενο όχημα.

Ο ίδιος, όπως και ο μπροστινός του οδηγός έφυγαν άμεσα από το σημείο, όμως όπως είπε, δεν έγινε το ίδιο και με την τεράστια ουρά που σχηματίστηκε πίσω τους.

«Δεν υπήρξε ενημέρωση ότι καίγεται βυτιοφόρο», είπε, περιγράφοντας πώς κόσμος αντί να φεύγει από το βυτιοφόρο, πήγαινε προς αυτό, ενώ σημείωσε πως δεν μοιράστηκαν νερά στους εγκλωβισμένους οδηγούς.

Ερωτηθείς για την εκκένωση από το σημείο, απάντησε πως, «η εκκένωση ήταν αυτοσχέδια».

«Επέστρεψα μετά από μία ώρα για να πάρω το αυτοκίνητό μου, όμως τα πρώτα έφυγαν τελευταία αφού είχε ανοίξει η ΛΕΑ κι έκαναν αναστροφή όλοι».

Must in

Απότομη πτώση στα αποθέματα γλυκού νερού – Ανησυχία για παγκόσμια ξηρασία

Η ποσότητα γλυκού νερού που χάθηκε σε μια δεκαετία ξεπερνά κατά 35.000 φορές τη λίμνη του Μαραθώνα. Η προειδοποίηση του ΟΗΕ και ο ρόλος της κλιματικής αλλαγής.

Ακολουθήστε το in.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

in.gr | Ταυτότητα

Διαχειριστής - Διευθυντής: Λευτέρης Θ. Χαραλαμπόπουλος

Διευθύντρια Σύνταξης: Αργυρώ Τσατσούλη

Ιδιοκτησία - Δικαιούχος domain name: ALTER EGO MEDIA A.E.

Νόμιμος Εκπρόσωπος: Ιωάννης Βρέντζος

Έδρα - Γραφεία: Λεωφόρος Συγγρού αρ 340, Καλλιθέα, ΤΚ 17673

ΑΦΜ: 800745939, ΔΟΥ: ΦΑΕ ΠΕΙΡΑΙΑ

Ηλεκτρονική διεύθυνση Επικοινωνίας: in@alteregomedia.org, Τηλ. Επικοινωνίας: 2107547007

ΜΗΤ Αριθμός Πιστοποίησης Μ.Η.Τ.232442

Δευτέρα 18 Νοεμβρίου 2024