Πέμπτη 19 Δεκεμβρίου 2024
weather-icon 21o
«Πεδίο μάχης» τα σώματα των γυναικών στην Ισπανία – «Δεν ξέρω γιατί τα στήθη μας είναι τόσο τρομακτικά»

«Πεδίο μάχης» τα σώματα των γυναικών στην Ισπανία – «Δεν ξέρω γιατί τα στήθη μας είναι τόσο τρομακτικά»

Γιατί οι καλλιτέχνιδες στην Ισπανία εμφανίζονται τόπλες στη σκηνή

Η τραγουδίστρια Eva Amaral έγινε αντικείμενο συζήτησης, αφού πήρε την πρωτοβουλία να εμφανιστεί τόπλες σε ένα φεστιβάλ, κερδίζοντας μια θέση ανάμεσα στις καλλιτέχνιδες που διεκδικούν αυτή την ελευθερία στο όνομα της υπεράσπισης των δικαιωμάτων των γυναικών.

Κατά τη διάρκεια του φεστιβάλ Sonorama στη βόρεια ισπανική πόλη Aranda de Duero το Σάββατο, η Eva Amaral τραγουδώντας το κομμάτι Revolución, έβγαλε την κόκκινη παγιέτα της και την πέταξε στο πάτωμα.

«Αυτό είναι για την Rocío, για τη Rigoberta, για τη Zahara, για τη Miren, για την Bebe, για όλες εμάς», είπε, αναφέροντας τα ονόματα των συναδέλφων πριν ξεσκεπάσει το στήθος της. «Επειδή κανείς δεν μπορεί να μας στερήσει την αξιοπρέπεια της γύμνιας μας. Την αξιοπρέπεια της ευθραυστότητάς μας, της δύναμής μας. Γιατί είμαστε πάρα πολλές», είπε σύμφωνα με τον Guardian.

Σε μια συναυλία που σηματοδότησε την 25χρονη καριέρα του ισπανικού συγκροτήματος Amaral, το να εμφανιστεί τόπλες ήταν ένας τρόπος υπεράσπισης της γυναικείας αξιοπρέπειας και της ελευθερίας να είναι γυμνές και «μια πολύ σημαντική στιγμή», είπε αργότερα η Amaral στην El País.

Αλλά ήταν επίσης μια επίδειξη αλληλεγγύης με έναν αυξανόμενο αριθμό Ισπανών καλλιτεχνών που καταφεύγουν στο γυμνό για να υπερασπιστούν τα δικαιώματα των γυναικών και ως αποτέλεσμα λογοκρίθηκαν ή δέχθηκαν επίθεση.

«Δεν ξέρω γιατί τα στήθη μας είναι τόσο τρομακτικά»

Τον Ιούνιο, η αστυνομία διέκοψε μια συναυλία του τραγουδιστή Rocío Saiz κατά τη διάρκεια του Pride στη Μούρθια, αφού έβγαλε το μπλουζάκι της για να ερμηνεύσει το τραγούδι της Como yo te Amo, κάτι που η τραγουδίστρια λέει ότι έκανε κατά τη διάρκεια παραστάσεων για περισσότερα από 10 χρόνια. Η τοπική αστυνομία ζήτησε από τότε συγγνώμη και άνοιξε έρευνα για το περιστατικό, προσθέτοντας ότι ένας αστυνομικός ενήργησε «λανθασμένα».

Πέρυσι, η εξαιρετικά δημοφιλής ωδή της Rigoberta Bandini στη μητρότητα Ay Mamá έγινε ένα είδος φεμινιστικού ύμνου στην Ισπανία, χάρη σε στίχους όπως «Δεν ξέρω γιατί τα στήθη μας είναι τόσο τρομακτικά» και «βγάζοντας στήθος, στυλ Ντελακρουά». Η τραγουδίστρια απέσπασε χειροκροτήματα και επικρίσεις επειδή έδειξε το στήθος της στη σκηνή ενώ ερμήνευε το τραγούδι – και αργότερα κατηγορήθηκε για λογοκρισία όταν το πραγματικό στήθος απουσίαζε αισθητά από το μουσικό βίντεο του τραγουδιού.

Ο Amaral έκανε επίσης αναφορά στην τραγουδίστρια Bebe, η οποία το 2011 δέχτηκε κριτική επειδή έδειξε το ένα της στήθος σε μια συναυλία στο Logroño, και στη Zahara, μια τραγουδίστρια της οποίας η αφίσα για ένα νέο άλμπουμ λογοκρίθηκε στο Τολέδο πριν από δύο χρόνια, καθώς καθολικές ομάδες υποστήριζαν ότι προσέβαλε την Παναγία.

Πριν από δύο χρόνια, το ακροδεξιό κόμμα Vox ηγήθηκε των προσπαθειών για την αφαίρεση μιας τοιχογραφίας στη Μαδρίτη που γιόρταζε μια σειρά γυναικών από τη Nina Simone έως τη Frida Kahlo, η οποία, όπως είπε, περιείχε ένα «πολιτικό μήνυμα».

«Πεδίο μάχης» τα σώματα των γυναικών

Το γεγονός ότι το τόπλες είναι απροκάλυπτα πολιτικό στην Ισπανία μπορεί εν μέρει να εξηγηθεί από την ιστορία της χώρας. Ο Nuria Varela, η οποία συμμετείχε στη δημιουργία του πρώτου Υπουργείου Ισότητας της χώρας το 2008 και είναι συγγραφέας πολλών βιβλίων, συμπεριλαμβανομένου του Feminism for Beginners, λέει ότι μόνο μετά τη μετάβαση στη δημοκρατία στις δεκαετίες του ’70 και του ’80, το γυναικείο γυμνό έγινε πράξη εξέγερσης και σεξουαλικής απελευθέρωσης σε ένα αυστηρό καθολικό σύστημα. «Το μήνυμα της Amaral είναι ότι έχουμε παλέψει σκληρά για τις ελευθερίες μας και έχουμε βαρεθεί να πρέπει να τις ανακτούμε κάθε 10 λεπτά», είπε. «Φαίνεται ότι το σώμα μας εξακολουθεί να μην μας ανήκει, παρά την τόση μάχη. Έτσι, τα σώματα των γυναικών συνεχίζουν να είναι πεδίο μάχης».

Το δικαίωμα των γυναικών να εμφανίζονται τόπλες δημόσια φαίνεται να απειλείται ακόμη και στην παραλία και τις πισίνες, όπου είναι ευρέως αποδεκτό εδώ και δεκαετίες. Αν και η Ισπανία εξακολουθεί να είναι η χώρα όπου ο μεγαλύτερος αριθμός γυναικών επιλέγουν να κάνουν ηλιοθεραπεία με το μπλουζάκι τους, μια μελέτη του γαλλικού δημοσκόπησης Ifop διαπίστωσε ότι η πρακτική αυτή μειώνεται, με τις νεότερες γυναίκες να πρωτοστατούν στην τάση. Οι μισές από αυτές που επέλεγαν να κρύβουν το στήθος τους δήλωσαν ότι ο κύριος λόγος ήταν ο «φόβος της σεξουαλικής επιθετικότητας».

Νωρίτερα αυτή την εβδομάδα, η περιφερειακή κυβέρνηση της Καταλονίας εξέδωσε μια δήλωση προς τις τοπικές αρχές στην οποία είπε ότι πρέπει να επιτρέπεται στις γυναίκες να εμφανίζονται τόπλες στις δημοτικές πισίνες.

Αν και το δικαίωμα να πηγαίνεις τόπλες κατοχυρώνεται σε νόμο του 2020, ορισμένες δημόσιες πισίνες έχουν απαγορεύσει την πρακτική, οδηγώντας σε αρκετές καταγγελίες για διακρίσεις.

Αλλά σε μια επιστολή από το Υπουργείο Ισότητας και Φεμινισμού, οι τοπικές αρχές ενημερώθηκαν ότι το να σταματήσουν τις γυναίκες να εμφανίζονται τόπλες «αποκλείει μέρος του πληθυσμού και παραβιάζει την ελεύθερη επιλογή κάθε ατόμου σε σχέση με το σώμα του».

Οποιοσδήποτε δήμος διαπιστωθεί ότι έχει παραβιάσει τον κανόνα θα μπορούσε να λάβει πρόστιμο έως και 500.000 ευρώ.

Must in

Ο «δανεικός» Λεβαδειακός και ο παίκτης που χάνει δύο ματς με… τρεις κίτρινες κάρτες!

Η αδερφική, «οικογενειακή» σχέση που έχει ο Λεβαδειακός με τον Παναθηναϊκό, περιλαμβάνει δανεισμούς, ανταλλαγές προπονητών, μεταγραφές, αλλά και μια τρελή τιμωρία του Ζίνι! Τα γεγονότα είναι εντυπωσιακά.

Ακολουθήστε το in.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

in.gr | Ταυτότητα

Διαχειριστής - Διευθυντής: Λευτέρης Θ. Χαραλαμπόπουλος

Διευθύντρια Σύνταξης: Αργυρώ Τσατσούλη

Ιδιοκτησία - Δικαιούχος domain name: ALTER EGO MEDIA A.E.

Νόμιμος Εκπρόσωπος: Ιωάννης Βρέντζος

Έδρα - Γραφεία: Λεωφόρος Συγγρού αρ 340, Καλλιθέα, ΤΚ 17673

ΑΦΜ: 800745939, ΔΟΥ: ΦΑΕ ΠΕΙΡΑΙΑ

Ηλεκτρονική διεύθυνση Επικοινωνίας: in@alteregomedia.org, Τηλ. Επικοινωνίας: 2107547007

ΜΗΤ Αριθμός Πιστοποίησης Μ.Η.Τ.232442

Πέμπτη 19 Δεκεμβρίου 2024
Απόρρητο