Προ των πυλών νέες διώξεις για τα Τεμπη; Ποιοι βρίσκονται στο στόχαστρο του Εφέτη Ανακριτή
Ο εφέτης ανακριτής αναμένεται να εκδώσει και διάταξη για την άρση του απορρήτου
- Αποκάλυψη in: Μία πολυμήχανη 86χρονη παγίδευσε μέλη συμμορίας «εικονικών ατυχημάτων» στα Χανιά
- «Ειρωνικός, σαρκαστικός, λες και έχει κάνει κατόρθωμα» - Σοκάρουν οι περιγραφές για τον αστυνομικό της Βουλής
- «Πνιγμός στα 30.000 πόδια» - Αεροπλάνο άρχισε να πλημμυρίζει εν ώρα πτήσης [Βίντεο]
- Δημήτρης Ήμελλος: Το τελευταίο αντίο στον αγαπημένο ηθοποιό -Τραγική φιγούρα η μητέρα του
Νέος κύκλος διώξεων φαίνεται πως βρίσκεται προ των πυλών, για τη μετωπική σύγκρουση των δύο αμαξοστοιχιών, στα Τέμπη,που είχε ως αποτέλεσμα να χάσουν τη ζωή τους 57 άνθρωποι και να τραυματιστούν άλλοι 181.
Σύμφωνα με πληροφορίες της εφημερίδας Ελευθερία, ο εφέτης ανακριτής, Σωτ. Μπακαΐμης, που διεξάγει την έρευνα, αναμένεται να προχωρήσει στην επέκταση της ποινικής δίωξης απαγγέλοντας κατηγορίες σε περισσότερα πρόσωπα τα αμέσως επόμενα 24ωρα.
Ποια πρόσωπα βρίσκονται στο στόχαστρο του Εφέτη ανακριτή
Αναλυτικότερα, ο κ. Μπακαΐμης μελετώντας υλικό που έχει συλλεχθεί στο πλαίσιο της ανάκρισης διερευνά τυχόν ευθύνες μελών του Δ.Σ. του ΟΣΕ, του Δ.Σ., αλλά και διευθυντών της ΕΡΓΟΣΕ, στελεχών της Hellenic Train, της Ρυθμιστικής Αρχής Σιδηροδρόμων (ΡΑΣ), αλλά και διευθυντών (σ.σ. υπηρεσιακών παραγόντων) του Υπουργείου Μεταφορών. Ευθύνες που εκτιμάται ότι θα αφορούν στην περίοδο 2016-23, αλλά αυτό αναμένεται να αποσαφηνιστεί με την άσκηση διώξεων.
Σύμφωνα με συμπεράσματα των πραγματογνωμόνων, πέρα από την τηλεδιοίκηση, η τραγωδία θα είχε αποφευχθεί αν λειτουργούσε το ψηφιακό σύστημα επικοινωνίας GSM-R (Global System for Mobile Communications Railway), σύστημα που καλύπτει τις ανάγκες ασφαλούς επικοινωνίας ενός σύγχρονου σιδηροδρομικού δικτύου.
Από τη μέχρι τώρα δικαστική έρευνα έχει αποδειχθεί πως το GSM-R ήταν κλειστό στην επιβατική αμαξοστοιχία (IC 62), ενώ στην εμπορική αμαξοστοιχία (63503) που είχε δύο ηλεκτράμαξες, η πρώτη ηλεκτράμαξα δεν διέθετε GSM-R και η δεύτερη ηλεκτράμαξα που διέθετε GSM-R ήταν κλειστό.
Οι πραγματογνώμονες στα συμπεράσματά τους τονίζουν ακόμη και τη μη λειτουργία του εγκατεστημένου επί της γραμμής και των συρμών, σύστημα ETCS που με την παράλληλη λειτουργία των ελεγχόμενων πεδίων γραμμής και της φωτοσήμανσης «θα απέτρεπε με βεβαιότητα το συμβάν και χωρίς την απαίτηση ανθρώπινης παρέμβασης». Από τη δικαστική έρευνα έχει αποδειχθεί πως το ETCS ήταν απενεργοποιημένο από τις 19/06/2018, που έγιναν οι τελευταίες δοκιμές σε περιοχή της Θεσσαλονίκης.
Υπενθυμίζεται πως η διοίκηση του ΟΣΕ ανακοίνωσε ότι το σύστημα επιτήρησης και ελέγχου συρμών (ETCS) θα ολοκληρωθεί στα τέλη Νοεμβρίου. Σύμφωνα με πληροφορίες της «Ελευθερίας», στο πλαίσιο της ίδιας έρευνας, μετά και την αναμενόμενη τροπολογία του Υπουργείου Δικαιοσύνης, ο κ. Μπακαΐμης θα εκδώσει Διάταξη για την άρση του απορρήτου προκειμένου να εξακριβωθεί αν οι δύο μηχανοδηγοί επικοινώνησαν με τα σταθμαρχεία ή αν επικοινώνησαν μεταξύ τους με τα υπηρεσιακά ή τα προσωπικά τους κινητά.
Ακολουθήστε το in.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις