Barbie: Δίνει μαθήματα πρόληψης του γυναικείου burn out στους εργοδότες
Πώς είδε την ταινία η Αλάνα Σουλτς που διοικεί μια από τις μεγαλύτερες αντασφαλιστικές εταιρείες στον κόσμο
Η πιο επιτυχημένη –από άποψη εισπράξεων-, αλλά και πιο αμφιλεγόμενη κινηματογραφική ταινία της χρονιάς, η Barbie, θα μπορούσε να έχει κάτι να πει στους εργοδότες για την υποστήριξη των γυναικών και πώς να προλάβουν φαινόμενα burn out.
Αυτό, τουλάχιστον, υποστηρίζει ότι «διάβασε» πίσω από το σενάριο η Αλάνα Σουλτς, ανώτερη αντιπρόεδρος, επικεφαλής πωλήσεων και διαχείρισης πελατών της Swiss Re, η οποία, όπως είπε, παρακολούθησε την ταινία με τις δύο κόρες της.
Σε διαδικτυακή ομιλία της η οποία έκανε αίσθηση, όπως γράφει το Insurance Business, είπε μεταξύ άλλων: «υπάρχει ένας μονόλογος από την America Ferrera για το πώς είναι αδύνατο να είσαι γυναίκα λόγω όλων των απαιτήσεων [που αντιμετωπίζουν]. Νομίζω ότι όλοι το έχουμε σκεφτεί κάποια στιγμή στη ζωή μας».
«Πρέπει να είμαστε πάντα εξαιρετικές»
Σε αυτόν τον μονόλογο, ο χαρακτήρας της Ferrera, Gloria, απαριθμεί τις αντικρουόμενες απαιτήσεις που αντιμετωπίζουν οι γυναίκες σε όλες τις πτυχές της ζωής τους, μεταξύ αυτών και της καριέρας τους.
«Πρέπει να έχεις λεφτά, αλλά δεν μπορείς να ζητήσεις χρήματα γιατί είναι άκομψο», λέει ο χαρακτήρας στη Barbie. Επίσης, «πρέπει να είσαι αφεντικό, αλλά δεν μπορείς να είσαι αυστηρή. Υποτίθεται ότι αρέσει να είμαστε μητέρες, αλλά να μη μιλάμε και όλη την ώρα για τα παιδιά μας. Πρέπει να είσαι γυναίκα καριέρας, αλλά και να φροντίζεις πάντα όλους τους άλλους».
Η Σουλτς, η οποία πρόκειται να μιλήσει σε ένα πάνελ για την καταπολέμηση της κόπωσης και της εξουθένωσης των γυναικών στη σύνοδο κορυφής Women in Insurance στη Νέα Υόρκη τον Σεπτέμβριο, είπε, μιλώντςα στο Insurance Business: «Πιστεύω ότι μάλλον δεν υπάρχει γυναίκα σε αυτόν τον κόσμο που να μην μπορεί να συνδεθεί ή να την αγγίζουν όσα είπε [η Γκλόρια]».
Πώς μπορούν οι επιχειρήσεις να βοηθήσουν τις γυναίκες
Οι γυναίκες που κάνουν «ταχυδακτυλουργικές» σταδιοδρομίες πλήρους απασχόλησης, παράλληλα με τη μητρότητα, κινδυνεύουν να βιώσουν υπερβολική κόπωση και εξάντληση.
Το πρώτο βήμα για τη δημιουργία των κατάλληλων δομών υποστήριξης για τις γυναίκες στον χώρο εργασίας είναι η αναγνώριση του πόσο απαιτητική είναι η ζωή τους, σύμφωνα με τη Σουλτς.
«Νομίζω ότι θα πρέπει να υπάρχει αναγνώριση από τους διευθυντές, τις ομάδες και τους ηγέτες ότι δεν μπορεί κανείς να περιμένει από τις γυναίκες να [φτάσουν να] το καταλάβουν μόνες τους», είπε. «Πρέπει πραγματικά να βοηθήσουμε τις γυναίκες και πρέπει να δημιουργήσουμε πολιτικές και ένα περιβάλλον και μια ομαδική κουλτούρα για να βοηθήσουμε τους ανθρώπους να το ξεπεράσουν αυτό».
Η εκπαίδευση των ηγετών και των υπευθύνων λήψης αποφάσεων σχετικά με τις εμπειρίες των γυναικών σε διαφορετικά στάδια της ζωής είναι κρίσιμη για την εύρεση λύσεων που μπορούν να ικανοποιήσουν τις ανάγκες των γυναικών και να τις βοηθήσουν να ευδοκιμήσουν.
«Έχω γνωρίσει γυναίκες που είναι στα είκοσί τους και πιστεύουν ότι δεν μπορούν να κάνουν παιδιά επειδή τα πράγματα είναι πολύ απαιτητικά στη δουλειά και αυτό με ξεπερνάει», είπε η ίδια. «Αυτές οι σκέψεις είναι πραγματικές. Δεν ξέρω πώς να τα λύσω, αλλά το να γνωρίζεις ότι υπάρχουν είναι το πρώτο βήμα. Θα πρέπει να σκεφτόμαστε πώς μπορούμε να βοηθήσουμε τις γυναίκες, πώς μπορούμε να δομήσουμε μια δουλειά ώστε να μπορούν να κάνουν παιδιά και πώς μπορούμε να τις υποστηρίξουμε στις πιο κρίσιμες στιγμές τους, όπως η οικοδόμηση οικογένειας ή η προώθηση της καριέρας τους», σημείωσε.
Ενσωμάτωση ευελιξίας στην κουλτούρα της επιχείρησης
Αναλογιζόμενη τις δικές της εμπειρίες με την κούραση κατά τη διάρκεια της πανδημίας, το ανώτερο στέλεχος της Swiss Re είπε ότι η εταιρεία της βρέθηκε στην πρώτη γραμμή της βοήθειας των εργαζομένων της στην κρίση.
«Κατά τη διάρκεια του COVID, έγινε αρκετά προφανές ότι δεν θα μπορούσαμε να κάνουμε τον κόσμο πιο ανθεκτικό αν δεν βοηθούσαμε πρώτα τους υπαλλήλους μας να είναι πιο ανθεκτικοί».
Από την καθιέρωση των Παρασκευών χωρίς συσκέψεις έως τη δημιουργία υβριδικών προγραμμάτων εργασίας, η Swiss Re χρησιμοποίησε μια ποικιλία εργαλείων για να ενισχύσει την ευελιξία πέρα από την πανδημία, είπε.
Στον ευρύτερο κλάδο, οι οργανισμοί πρέπει να υιοθετήσουν μια κουλτούρα διαφάνειας και αποδοχής για ευέλικτη εργασία, συμπεριλαμβανομένων των πολιτικών γονικής άδειας.
Τόνισε ακόμη ότι είναι σημαντικό κάποιες αρχές να ενσωματώνονται στην εργασιακή κουλτούρα των επιχειρήσεων.
Για παράδειγμα, εξήγησε, ενώ πολλές ασφαλιστικές εταιρείες προσφέρουν γενναιόδωρη μητρότητας, μπορεί να μην είναι αποδεκτή η παρατεταμένη απουσία από την εργασία. Σε αυτό το πλαίσιο επεσήμανε ότι «το να γίνει η γονική άδεια κοινωνικά αποδεκτή και να τονιστεί ότι είναι φυσικό να πάρει [μια γυναίκα] ολόκληρη την άδειά της, είναι σημαντικό».
Πηγή ΟΤ
Ακολουθήστε το in.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις