80ό Φεστιβάλ Βενετίας: Σημαντικές απουσίες λόγω… απεργίας
Διασημότητες της Αμερικής που πρωταγωνιστούν στις ταινίες του φεστιβάλ δεν μπόρεσαν να έρθουν στην Βενετία εξαιτίας της απεργίας των ηθοποιών στην Αμερική που τους το απαγορεύει.
- «Ειρωνικός, σαρκαστικός, λες και έχει κάνει κατόρθωμα» - Σοκάρουν οι περιγραφές για τον αστυνομικό της Βουλής
- «Πνιγμός στα 30.000 πόδια» - Αεροπλάνο άρχισε να πλημμυρίζει εν ώρα πτήσης [Βίντεο]
- Δημήτρης Ήμελλος: Το τελευταίο αντίο στον αγαπημένο ηθοποιό -Τραγική φιγούρα η μητέρα του
- «Πρέπει να κάνουν δήλωση ότι σέβονται το πολίτευμα» - Οι όροι για να πάρουν την ιθαγένεια οι Γλύξμπουργκ
Οι συνέπειες της απεργίας των ηθοποιών στην Αμερική που από τον περασμένο Ιούλιο βρίσκεται σε εξέλιξη σε συνδυασμό με εκείνη των σεναριογράφων που ξεκίνησε τον Μάιο, φαινόταν ότι θα αφήσει τα σημάδια της στο φεστιβάλ Βενετίας πολύ πριν η αυλαία του σηκωθεί την περασμένη Τετάρτη.
Αυτός εξάλλου ήταν ο λόγος για τον οποίο η αυλαία δεν σηκώθηκε με την προγραμματισμένη πρεμιέρα της τελευταίας ταινίας του Ιταλού Λούκα Γκουαντανίνο «Challengers» όπου πρωταγωνιστεί η Ζεντάγια.
Λίγο πριν την έναρξη το «Challengers» αντικαταστάθηκε από το πολεμικό δράμα «Commandante» του επίσης Ιταλού Εντουάρντο Ντε Αντζελις.
Το ζήτημα της απεργίας πρωτοστάτησε και στην συνέντευξη Τύπου του Αμερικανού σκηνοθέτη Ντάμιεν Σαζέλ την περασμένη Τετάρτη, ο οποίος φέτος έχει καθήκοντα προέδρου της φετινής κριτικής επιτροπής στο επίσημο πρόγραμμα της Βενετίας. Ο Σαζέλ εμφανίστηκε φορώντας μια μαύρη μπλούζα στην οποία με κόκκινα γράμματα ήταν γραμμένη η φράση Writers Guild on Strike.
Ο Μπράντλεϊ Κούπερ που φέτος διαγωνίζεται με τον «Maestro» δεν έδωσε το παρόν στο Λίντο, ενώ την Παρασκευή 1 Σεπτεμβρίου ο Γιώργος Λάνθιμος εμφανίστηκε χωρίς τους ηθοποιούς Εμα Στόουν, Μαρκ Ράφαλο και Γουίλιαμ Νταφόε στην πρεμιέρα της ταινίας του, «Poor things».
Την εξαίρεση σε αυτή την κατάσταση κάνουν κάποιες ταινίες που στηρίζονται κυρίως από ανεξάρτητες εταιρείες και δεν ανήκουν σε μεγάλα στούντιο. Σε αυτές τις περιπτώσεις έχει γίνει ειδική συμφωνία με το Σωματείο Αμερικανών Ηθοποιών (SAG) ώστε να προχωρήσουν στην διαφημιστική καμπάνια τους.
Μια τέτοια περίπτωση είναι της αμερικανικής βιογραφικής ταινίας «Ferrari», μέσω της οποίας ο σπουδαίος σκηνοθέτης Μάικλ Μαν (Ενταση, The Insider) επέστρεψε στην σκηνοθεσία οκτώ χρόνια μετά το «Blackhat».
Ο Άνταμ Ντράιβερ, πρωταγωνιστής της ταινίας στον ρόλο του Εντζο Φεράρι θρυλικού ιδρυτή της αυτοκινητοβιομηχανίας Ferrari, έδωσε το παρόν στο φεστιβάλ και συνόδεψε τον σκηνοθέτη στην επίσημη πρεμιέρα της στη Salla Grande. Καλοφτιαγμένη και πλούσια ως παραγωγή, η ταινία δραματουργικά τοποθετείται στο 1957, με τον μεγιστάνα Φεράρι αντιμέτωπο με διάφορα μέτωπα στη δημόσια, αλλά και ιδιωτική ζωή του: από τα οικονομικά ζητήματα και το μέλλον της αυτοκρατορίας του (που τότε παρουσίαζε σημάδια παρακμής και χρειαζόταν αναδιοργάνωση), μέχρι την προβληματική σχέση με την σύζυγό του (Πενέλοπε Κρους) με την οποία μοιραζόταν το δράμα του θανάτου του γιού τους.
Aν και σκηνοθετικά κάπως επίπεδη, χωρίς την φλόγα παλαιότερων δημιουργιών του Μάικλ Μαν, η ταινία είναι πολύ ευχάριστη στην όψη και άψογη σε όλους τους τεχνικούς τομείς, κυρίως στην φωτογραφία του Ερικ Μέσερσμιτ.
Μαέστρο
Η σχέση του μουσικοσυνθέτη και διευθυντή ορχήστρας Λέοναρντ Μπέρνσταϊν (1918- 1990) με την σύζυγό του Φελίσια Μοντεαλέγκρε είναι η ραχοκοκαλιά του δράματος «Μαέστρο» που σκηνοθέτησε ο Μπράντλεϊ Κούπερ κρατώντας για τον εαυτό του τον ρόλο του Μπέρνσταϊν.
Η βρετανίδα ηθοποιός Κάρεϊ Μάλιγκαν που την υποδύεται έχει μέχρι στιγμής πιθανότητες βράβευσης μαζί με την Εμα Στόουν της ταινίας «Poor things» του Γιώργου Λάνθιμου. Κάποιες σκηνές της, ιδίως εκείνες μετά την διάγνωση της Μοντεαλέγκρε με καρκίνο, είναι τόσο δυνατές που προκαλούν δάκρυα.
Ενδιαφέρον όμως έχει από μόνη της η ταινία που εξετάζει την σχέση του Μπέρνσταϊν με την Μοντεαλέγκερ σε συνάρτηση με την μουσική του. Η ελευθερία του διάσημου Αμερικανού μουσικοσυνθέτη στα σεξουαλικά ζητήματα είναι το καύσιμο της ταινίας. H Μοντεαλέγκρε είχε γνώση αυτών των ιδιαιτεροτήτων του πριν καν τον παντρευτεί και αποκτήσει παιδιά μαζί του. Η αληθινή αγάπη της προς το πρόσωπό του, η αντίληψη ότι ο Μπέρνσταϊν «δεν μπορούσε να είναι ένα πράγμα» ήταν ο λόγος για τον οποίο δέχθηκε αυτήν την βαριά «συνθήκη» χωρίς αυτό να σημαίνει βέβαια, ότι δεν υπήρξαν στιγμές απόγνωσης της μπροστά σε γεγονότα που λάμβαναν χώρα μπροστά στα μάτια της.
Σε κάθε περίπτωση, η ταινία δεν μπορεί να εκληφθεί τόσο ως μια καθαρή βιογραφία όσο μια παράξενη και πολύ ισχυρή ιστορία αγάπης ειπωμένη με φαντασία παρότι βασισμένη σε πραγματικά πρόσωπα και γεγονότα.
Την ίδια άποψη μοιράζεται και η κόρη του ζεύγους, Τζέιμι Μπέρνσταϊν (που ως χαρακτήρας υπάρχει στην ταινία), η οποία εμφανίστηκε στην συνέντευξη Τύπου καθότι τόσο ο Κούπερ όσο και η Μάλιγκαν ήταν απόντες λόγω της απεργίας.
Ακολουθήστε το in.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις