MINI Countryman: Μαξιμαλισμός
Το νέο Countryman αυξάνει τις διαστάσεις του αλλά και τις επιλογές του όντας διαθέσιμο τόσο σε βενζινοκίνητες όσο και αμιγώς ηλεκτροκίνητες εκδόσεις ενώ ακολουθεί πιστά την ψηφιακή lifestyle και τεχνολογική αντεπίθεση του επίσης νέου Cooper Electric
Εκτός από το νέο Cooper Electric, η MINI παρουσιάζει από το «floor» της έκθεσης του Μονάχου και την νέα, τρίτη κατά σειρά γενιά του Countryman που επενδύει σε περισσότερη πρακτικότητα υιοθετώντας μεγαλύτερο μέγεθος αλλά σε ένα ευρύτερο φάσμα επιλογών καθώς θα είναι διαθέσιμο τόσο με παραδοσιακούς κινητήρες εσωτερικής καύσης όσο και ως αμιγώς ηλεκτροκίνητο για πρώτη φορά στην ιστορία του.
Όπως ακριβώς ισχύει και για το νέο τρίθυρο hatchback ΜΙΝΙ, η αισθητική του Countryman αποτελείται από πιο «απλά» υλικά υιοθετώντας ένα πιο ξεκάθαρο στυλ που παραπέμπει στις ρίζες της ΜΙΝΙ με τις λεπτομέρειες να απηχούν αυτές του Cooper Electric σε… oversized εκδοχή. Εξαίρεση αποτελούν τα μπροστινά φωτιστικά σώματα για τα οποία η ΜΙΝΙ επέλεξε ένα διαφορετικό σχήμα αντί του στρογγυλού, προς όφελος της διαφοροποίησης αλλά και σε συμφωνία με τις αναλογίες του Countryman. Aυτές είναι σαφώς ενισχυμένες σε σχέση με το παρελθόν καθώς το νέο SUV της ΜΙΝΙ έχει κατά 13,0 εκατοστά μεγαλύτερο μήκος και κατά 6,0 μεγαλύτερο ύψος, «απελευθερώνοντας» σαφώς περισσότερο χώρο στο εσωτερικό του όσο και ενισχύοντας την πρακτικότητά του.
Ειδικότερα ο χώρος του πορτ μπαγκάζ ξεκινά πλέον από τα 460 λίτρα και φτάνει έως και τα 1.450 λίτρα με την αναδίπλωση των πίσω καθισμάτων τα οποία επιπλέον προσφέρουν δυνατότητα κύλισης κατά 13,0 εκ. αναλόγως τις εκάστοτε ανάγκες. Κάτω από το πάτωμα του πορτ μπαγκάζ υπάρχει επιπλέον χώρος για την αποθήκευση των καλωδίων φόρτισης στην περίπτωση της ηλεκτρικής έκδοσης ενώ τα πίσω καθίσματα μπορούν να ανακλιθούν, ξεχωριστά έως και κατά 12 μοίρες προς όφελος μιας πιο άνετης εμπειρίας μετακίνησης.
Αυτονόητα το Countryman υιοθετεί το ίδιο στρογγυλό infotainment διαμέτρου 9,4 ιντσών με το τρίθυρο Cooper Electric και το οποίο η ΜΙΝΙ αποκαλεί Interaction Unit καθώς σύμφωνα με τις συστάσεις, επιφυλάσσει νέα επίπεδα εξατομίκευσης και πολλαπλών επιλογών μέσω των διαφορετικών Experience Modes τα οποία συνοψίζονται σε Core, Green, Go-Kart, Vibrant, Timeless και Balance και εξασφαλίζουν μια ολιστικά διαφορετική εμπειρία τόσο σε οπτικό και ηχητικό επίπεδο στον θάλαμο επιβατών, όσο και επίπεδο διαμόρφωσης του τρόπου λειτουργίας των συνόλων και άλλων παραμέτρων που αφορούν την οδική συμπεριφορά.
Εκτός από τα παραπάνω και τα απαραίτητα Android Auto και Apple CarPlay το infotainment ενσωματώνει σύστημα πλοήγησης που βασίζεται σε cloud και παρέχει δεδομένα σε πραγματικό χρόνο για τις συνθήκες κυκλοφορίας καθώς εμφανίζει τους σταθμούς φόρτισης, επανυπολογίζοντας συνεχώς και αυτόματα την βέλτιστη διαδρομή αναλόγως και την στάθμη ενέργειας της μπαταρίας. Στις προαιρετικές επιλογές διατίθεται και head-up display με τρισδιάστατη απεικόνιση.
Όπως και στην περίπτωση του νέου ΜΙΝΙ Cooper Electric το Conuntryman θα είναι εξαρχής διαθέσιμο σε δύο ηλεκτρικές εκδόσεις. Η εισαγωγική, Eletctric E, εφοδιάζεται με ένα ηλεκτρικό μοτέρ 204 ίππων και 250 Nm ροπής το οποίο εξασφαλίζει δυνατότητα επιτάχυνσης από 0-100 χλμ./ώρα σε 8,6 δευτερόλεπτα.
Η δεύτερη, Electric SE ALL4, επωφελείται από δύο ηλεκτρικά μοτέρ συνδυαστικής ισχύος 313 ίππων και 494 Nm ροπής, μεγέθη που αναμενόμενα μειώνουν δραστικά τον χρόνο επιτάχυνσης για το sprint των 0-100 σε 5,6 δευτερόλεπτα. Κοινή συνισταμένη των δύο εκδόσεων αποτελεί η μπαταρία των 64,7 kWh η οποία στην πρώτη περίπτωση προσφέρει αυτονομία 462 χλμ. ενώ στη δεύτερη 433 χλμ. Το κύκλωμα φόρτισης επιτρέπει την πραγματοποίηση της διαδικασίας αναπλήρωσης ενέργειας με τάση έως και 130 kW σε ταχυφορτιστή DC, κάτι που μεταφράζεται σε επαναφόρτιση έως το 80% σε χρόνο μισής ώρας.
Τις παραδοσιακές επιλογές «ανοίγει» η εμπροσθοκίνητη έκδοση Countryman C η οποία σύμφωνα με τις συστάσεις θα προσφέρει ισχύ 170 ίππων και 280 Nm ροπής εξασφαλίζοντας τη δυνατότητα επιτάχυνσης από 0-100 χλμ./ώρα σε 8,3 δευτερόλεπτα. Aν και η βρετανογενής φίρμα δεν διευκρινίζει το είδος κινητήρα βενζίνης που εφοδιάζει την επίμαχη έκδοση προφανώς πρόκειται για μια βελτιωμένη εκδοχή του τρικύλινδρου κινητήρα 1,5 λίτρου.
Ακολουθεί η ενδιάμεση ισχυρότερη έκδοση Countryman S ALL4 εφοδιάζεται με δίλιτρο turbo τετρακύλινδρο κινητήρα απόδοσης 218 ίππους και 360 Nm ροπής, ισχύς που μεταδίδεται και στους τέσσερις τροχούς με την συνδρομή του συστήματος τετρακίνησης. Ως αποτέλεσμα o χρόνος για το sprint των «0-100» μειώνεται σε 7,1 δευτερόλεπτα.
Ακόμα μικρότερος είναι ο χρόνος (5,4 δευτερόλεπτα) στην περίπτωση της κορυφαίας έκδοσης JCW ALL4 η οποία υπόσχεται 300 ίππους και 400 Nm ροπής και μια σειρά από επιπλέον βελτιώσεις οι οποίες αναδεικνύουν τον σπορ χαρακτήρα του μοντέλου.
Εξάλλου η MINI έχει φροντίσει να ενσωματώσει μια σειρά εκτεταμένων βελτιώσεων στο πλαίσιο του Countryman που προσφέρει τη δυνατότητα επιλογής διαφορετικών ρυθμίσεων σε ό,τι αφορά την συγκεκριμένη παράμετρο και είναι προαιρετικά διαθέσιμο με ρυθμιζόμενα αμορτισέρ τα οποία μπορούν να μειώσουν την απόσταση από το έδαφος κατά 1,5 εκ. Στις προαιρετικές επιλογές συγκαταλέγονται επίσης ελαφρού κράματος τροχοί 20 ιντσών οι οποίοι κατασκευάζονται από ανακυκλωμένο αλουμίνιο σε ποσοστό 70%.
Τις επιταγές του Cooper Electric υπακούν και τα επίπεδα εξοπλισμού, Classic, Exclusive και Sport ενώ σε ό,τι αφορά τις επιλογές εξοπλισμού σε αυτές συγκαταλέγονται μεταξύ άλλων επενδύσεις καθισμάτων από συνθετικό δέρμα με διάτρητη υφή και μια ιδιάζουσα τεχνική βαφής τους που η ΜΙΝΙ ονομάζει Spray-Tech.
Το παρών δίνει και το χαρακτηριστικό υφασμάτινο μοτίβο στις επενδύσεις του ταμπλό και σε απόλυτη συμφωνία με τον lifestyle χαρακτήρα του μοντέλου της MINI προσφέρονται αμέτρητες επιλογές εξατομίκευσης σε υφές υλικών όσο και ύφος αναλόγως με το αν κανείς επιθυμεί να τονίσει την πιο σπορ ή την πιο ήπια πλευρά της προσωπικότητας του Countryman.
Ακόμα σημαντικότερη ωστόσο είναι η προσθήκη ενός συστήματος ημιαυτόνομης οδήγησης επιπέδου 2 για πρώτη φορά σε μοντέλο της MINI. Η εν λόγω σουίτα περιλαμβάνει μεταξύ άλλων ενεργό cruise control, ενεργά συστήματα υποβοήθησης διεύθυνσης και πέδησης τα οποία επιτρέπουν τον οδηγό να αποσύρει τα χέρια του από το τιμόνι σε ταχύτητες έως 60 χλμ./ώρα, προς όφελος περισσότερης άνεσης και μια πιο ξεκούραστης εμπειρίας σε συνθήκες έντονης κυκλοφορίας.
- Στα «Νέα Σαββατοκύριακο»: Αντισυστημισμός, ο νέος κίνδυνος
- Τι είναι τα ηλεκτρικά δίκτυα UHV και πως η Κίνα έγινε υπερδύναμη σε αυτά
- Αμαλιάδα: «Την εγγονούλα μου την πήραν από τα χέρια της μαυρισμένη», λέει η γιαγιά του παιδού που σώθηκε
- ΚΚΕ: Τίμησε τον Κώστα Βάρναλη με μια μεγάλη εκδήλωση-συναυλία
- Αμαλιάδα: «Οι δικοί της με ρωτούσαν αν έκανε κακό στο παιδί», αποκαλύπτει η νονά του 2ου παιδιού της Ειρήνης
- Έρχεται η… Legoland του Minecraft