Renault Scenic E-Tech: Ηλεκτρική επανά(συ)σταση
Το πάλαι ποτέ MPV συστήνεται ως ένα αμιγώς ηλεκτροκίνητο SUV με τεχνολογία αιχμής και υψηλή βιωσιμότητα για κάθε παράμετρο της κατασκευής του
Πιστή στην υπόσχεσή της η γαλλική φίρμα αποκαλύπτει στην έκθεση του Μονάχου την νέα ενσάρκωση του Scenic το οποίο κρατά μόνο την πρακτικότητα που είναι συνυφασμένη διαχρονικά με το μοντέλο που στη νέα γενιά του μετουσιώνεται σε ένα αμιγώς ηλεκτροκίνητο SUV που μοιράζεται την τεχνολογία του με το Megane E-Tech όσο και το Nissan Ariya, απογειώνοντας το δίπτυχο χρηστικότητας και βιωσιμότητας.
Το Scenic E-Tech όπως είναι πλέον η ονομασία του ως ενός ιδιαίτερα αιχμηρού SUV που υιοθετεί το τελευταίο σχεδιαστικό ιδίωμα της γαλλικής φίρμας, θα κατασκευάζεται στο νέο εργοστάσιο Εlectric City Factory, στο Douai από τα τέλη της χρονιάς όντας αποκλειστικά διαθέσιμο σε ηλεκτρικές εκδόσεις που επωφελούνται από μπαταρίες NMC.
H εισαγωγική έκδοση Standard εφοδιάζεται με ένα τοποθετημένο μπροστά ηλεκτρικό μοτέρ με ισχύ 170 ίππων και 280 Nm ροπής το οποίο αναλαμβάνει να τροφοδοτεί μπαταρία 60 kWh που με τη σειρά της υπόσχεται αυτονομία 420 χλμ. Το κύκλωμα της μπαταρίας επιτρέπει ην φόρτιση σε ταχυφορτιστή DC με τάση 130 kW ενώ σε επίπεδο αμιγών επιδόσεων η επιτάχυνση από 0-100 χλμ./ώρα απαιτεί 9,3 δευτερόλεπτα και η μέγιστη ταχύτητα διαμορφώνεται σε 150 χλμ./ώρα.
H δεύτερη έκδοση High-Range εφοδιάζεται εξίσου με ένα, αλλά ισχυρότερο ηλεκτρικό μοτέρ απόδοσης 218 ίππων και 300 Nm ροπής. Μεγαλύτερη είναι και η μπαταρία η οποία εμφανίζει ονομαστική χωρητικότητα 87 kWh και όπως ακριβώς θα περίμενε κανείς υπόσχεται μεγαλύτερη αυτονομία που διαμορφώνεται σε 620 χλμ. Σε ό,τι αφορά τις επιδόσεις το sprint των «0-100» απαιτεί 8,4 δευτερόλεπτα ενώ η μέγιστη ταχύτητα ανέρχεται σε 170 χλμ./ώρα. Η δυνατότητα σύνδεσης σε ταχυφορτιστή DC είναι αυτονόητα διαθέσιμη και στην περίπτωση της συγκεκριμένης έκδοσης με τη διαφορά ότι η μέγιστη επιτρεπόμενη τάση διαμορφώνεται σε 150 kW.
Εκτός από τα παραπάνω, αξίζει να σημειωθεί ότι εκτός από την ενεργειακή τους απόδοση οι μπαταρίες νικελίου-μαγγανίου-κοβαλτίου υιοθετούν μια καινοτόμο διάταξη που επιτρέπει στις συστοιχίες να επισκευαστούν ή να αντικατασταθούν ξεχωριστά η καθεμία, μειώνοντας έτσι δραστικά το κόστος τυχόν επισκευής αλλά και μειώνοντας δραστικά την σπατάλη πρώτων υλών. Όπως ισχύει και για το Megane E-Tech, στο πλαίσιο της βιωσιμότητας το Scenic δεν αξιοποιεί σπάνιες γαίες για τα ηλεκτρονικά συστήματα, την μπαταρία και την κατασκευή του ηλεκτροκινητήρα.
Εξίσου ψηλά στην ατζέντα είναι η βιωσιμότητα των υλικών που έχουν χρησιμοποιηθεί και για το εσωτερικό του με το ταμπλό να κατασκευάζεται σε ποσοστό 80% από ανακυκλωμένες πρώτες ύλες. Αντιστοίχως η περιεκτικότητα σε ανακυκλωμένη πρώτη ύλη για το σύνολο του cockpit διαμορφώνεται σε 26% ενώ στοιχεία όπως τα πατάκια ή το εσωτερικό της οροφής κατασκευάζονται σε ποσοστό 97 και 99,5% από ανακυκλωμένα πλαστικά μπουκάλια.
Την ίδια λογική ακολουθεί και η υπερμεγέθης πανοραμική ηλιοροφή η οποία αποτελεί μέρος του βασικού εξοπλισμού του μοντέλου και η μεγαλύτερη της αυτοκινητοβιομηχανίας. Η πρώτη ύλη προέρχεται κατά το ήμισυ από ανακυκλωμένο γυαλί ενώ στο μέτωπο της βιωσιμότητας, αξίζει να σημειωθεί ότι το Scenic έχει να επιδείξει και ποσόστωση ανακυκλωμένων υλικών 37% για τα μεταλλικά μέρη από σίδηρο και χάλυβα. Το ίδιο ισχύει και για το αλουμίνιο του αμαξώματος καθώς καπό και πόρτες κατασκευάζονται σε ποσοστό 40% από ανακυκλωμένο αλουμίνιο με το Scenic να φιλοδοξεί να αποτελέσει στο μέλλον υπόδειγμα κυκλικής οικονομίας.
Πλην των περγαμηνών βιωσιμότητας σε κάθε υλική και ιδιοσυγκρασιακή παράμετρο του, χάρη στα μεγέθη των 4,47 μ. μήκους, 1,864 μ. πλάτους και 1,571 μ. ύψους και στην σχεδίαση που αναμιγνύει την αισθητική ενός SUV με το πρόταγμα της μέγιστης χρηστικότητας, το νέο Scenic μπορεί να προσφέρει άνετη φιλοξενία σε πέντε επιβαίνοντες μαζί με τις αποσκευές του καθώς η χωρητικότητα του πορτ μπαγκάζ διαμορφώνεται σε 545 λίτρα. Διάσπαρτοι στον θάλαμο επιβατών βρίσκεται μια πληθώρα χρηστικών gadgets και χώρων αποθήκευσης με συνδυαστική χωρητικότητα 38,7 λίτρων.
Το εσωτερικό πλην της ευρυχωρίας του που ενισχύεται ως αίσθηση και από την παρουσία της παραπάνω ηλιοροφής ακολουθεί το οικείο παράδειγμα των πιο πρόσφατων Renault, υιοθετώντας ένα πλήρως ψηφιακό cockpit αποτελούμενο από μια οθόνη 12,3 ιντσών σε ρόλο πίνακα οργάνων και μια κάθετου προσνατολισμού οθόνη 12,0 ιντσών για τις λειτουργίες του infotainment. To τελευταίο προσφέρει πλείστες ευκολίες μέσω των εφαρμογών που διαθέτει και στις οποίες συγκαταλέγονται και τα Google Maps. Από την εξίσωση δεν λείπουν φυσικά τα λογισμικά Android Auto και Apple CarPlay με ασύρματη ή ενσύρματη συνδεσιμότητα.
Εξίσου πληθωρικό είναι και το παλμαρέ συστημάτων υποβοήθησης με παραπάνω από 30 συστήματα άνεσης και ασφάλειας μεταξύ των οποίων ενεργό cruise control, σύστημα αυτόνομης πέδησης και διατήρησης της πορείας στη λωρίδα κυκλοφορίας που του εξασφαλίζουν ημιαυτόνομες «αρετές» και ευκολίες σε έντονες κυκλοφοριακές συνθήκες.
- Το επτά το γνωστό: Αυτές είναι οι πιο δημοφιλείς δίαιτες
- ΗΠΑ: 3η εκτέλεση με εισπνοή αζώτου στην Αλαμπάμα – Πάσχιζε να αναπνεύσει για αρκετά λεπτά
- Κύπρος: Γεωτρήσεις ξεκινά η ExxonMobil στα οικόπεδα 5 και 10 τον Ιανουάριο
- Αϊτή: Κάλεσε τον γάλλο πρεσβευτή για τις «απαράδεκτες» δηλώσεις Μακρόν περί «ηλίθιων ηγετών»
- ΗΠΑ: «Σκανδαλώδη» κατά τον Μπάιντεν τα εντάλματα σύλληψης του ΔΠΔ για Νετανιάχου και Γκάλαντ
- ΗΠΑ: Την Παμ Μπόντι ονομάζει υπουργό Δικαιοσύνης ο Τραμπ – Πρώην εισαγγελέας και πιστή συνήγορός του