Το μυστικό της μεγάλης Φλαμένγκο
Η νέα στρατηγική μάρκετινγκ που έχει φέρει στην κορυφή τη βραζιλιάνικη ομάδα.
Το βραζιλιάνικο ποδόσφαιρο είναι, σήμερα, το επίκεντρο της προσοχής στο ποδόσφαιρο της Νότιας Αμερικής. Οι βραζιλιάνικοι σύλλογοι είναι αυτοί που επενδύουν περισσότερο, είτε σε παίκτες, όπως η Φλαμένγκο, για παράδειγμα, είτε σε δομές, όπως η Παλμέιρας, του Άμπελ Φερέιρα. Ως εκ τούτου, τα τελευταία χρόνια στο Copa Libertadores κυριαρχούν οι βραζιλιάνικοι σύλλογοι, με τη Φλαμένγκο και την Παλμέιρας να πρωταγωνιστούν.
Σημείο αναφοράς κυρίως η Φλαμένγκο. Η μεγάλη ομάδα του Ρίο Ντε Ζανεϊρο με τα 128 χρόνια ιστορίας έχει πάψει να στηρίζεται στο αστείρευτο βραζιλιάνικο ταλέντο.
Ο διευθυντής μάρκετινγκ του βραζιλιάνικου συλλόγου, Μάρκος Σένα, αποκάλυψε το κλειδί της επιτυχίας του στο Olé Sports Summit Leaders.
Η στρατηγική της Φλαμένγκο για να καταφέρει τις διακρίσεις των τελευταίων ετών είναι μια: «Δεν εξαρτόμαστε από την πώληση παικτών»
Το παρόν που αντικατοπτρίζουν οι οικονομικές καταστάσεις της Φλαμένγκο είναι ορατό σε όλους. Τα τελευταία χρόνια, αυτός ο βραζιλιάνικος σύλλογος που ήταν πάντα σπουδαίος έχει μεγαλώσει. Όλα όμως έχουν μια εξήγηση. Σε τι οφείλεται αυτή η ανάπτυξη; Ο Μάρκος Σένα την ώρα του συνεδρίου, υπογράμμισε: «Η Φλαμένγκο είναι ένας πολύ μεγάλος σύλλογος, αλλά πρέπει να δουλέψουμε για να γίνουμε καλύτεροι. Το σημαντικό είναι το πώς να γίνουμε πιο ελκυστικοί για όλους».
Η θέση είναι ότι «πριν δεν υπήρχαν πληροφορίες για τη Ρεάλ Μαδρίτης ή την Μπαρτσελόνα. Τώρα αυτό έχει αλλάξει. Τα παιδιά έχουν τόσες πολλές επιλογές που πρέπει να βρεις τρόπους να είσαι σχετικός με αυτή τη γενιά. Είμαστε 40% μεγαλύτεροι από τη δεύτερη ομάδα, τη Σάο Πάουλο».
Το κλειδί για αυτή την ανάπτυξη ήταν «μια στρατηγική» που τους έκανε «διαφορετικούς από τους υπόλοιπους». Ο Σένα τόνισε: «Μεγαλώνουμε και φέρνουμε ανθρώπους κοντά μας που δεν τους άρεσε το ποδόσφαιρο. Συμβάλλουμε στο να γίνει το ποδόσφαιρο κάτι πιο δυνατό για τους ανθρώπους».
Η εξήγηση της ανάπτυξης της Φλαμένγκο
«Ο κόσμος αλλάζει και εμείς αλλάζουμε μαζί του. Έχουμε μια πολύ διαφορετική ομάδα επαγγελματιών», είπε ο Σένα. Ποια ήταν η στρατηγική; «Θέλουμε να γνωρίζουμε τον καθένα από τους ανθρώπους, τι νιώθει, τι κάνει και ποιος είναι. Με αυτόν τον τρόπο θα έχουμε έναν άλλο τρόπο επιχειρηματικής δραστηριότητας στο μέλλον».
Στη συνέχεια, επεκτάθηκε: «Πρώτα απ’ όλα, ανανεώσαμε το πρόγραμμα των συνεργατών μας και μας έφερε μια νέα πηγή εσόδων. Υπάρχει προτεραιότητα αγοράς και υπάρχουν εκπτώσεις. Γνωρίζουμε ότι το 99% των φιλάθλων μας δεν έχουν πάει ποτέ στο γήπεδο και μπορεί ποτέ να μην έρθουν, για αυτό πρέπει να φτάσουμε σε αυτό το 99%».
Η Βραζιλία είναι συνώνυμη με τη Φλαμένγκο, γι’ αυτό υπάρχουν «σχεδόν 200 καταστήματα» που πωλούν μόνο προϊόντα του κλαμπ. «Πρέπει να παράγεις, να φτάσεις και να διανείμεις. Είναι ένας κλάδος που πρέπει να διαχειριστούμε. Όποτε υπάρχει κάτι λάθος, η πίεση έρχεται σε εμάς. Δεν παράγουμε, η Adidas το κάνει και τα καταστήματα το αγοράζουν και το πουλάνε».
Τέλος, ο Βραζιλιάνος μάνατζερ μίλησε για το τηλεοπτικό κανάλι που ξεκίνησε η Φλαμένγκο: «Θέλουμε να είμαστε παντού για όλους, γι’ αυτό πρέπει να εκμεταλλευτούμε το μέγεθός μας για να μιλήσουμε με όλους. Έχουμε το FLATV, ένα δωρεάν κανάλι στο YouTube και έχουμε ένα πολύ καλό κοινό. Είμαστε παγκοσμίως στο top 5 των ποδοσφαιρικών καναλιών».
Ποιοι είναι μπροστά από τη βραζιλιάνικη ομάδα; Οι Ευρωπαίοι. Παρί, Μπαρτσελόνα, Ρεάλ και Λίβερπουλ.
«Είμαστε μεγάλοι, αλλά όχι μοναδικοί. Είμαστε μέρος μιας βιομηχανίας που είναι ένα σύνολο. Είμαστε πρωταγωνιστές του πρωταθλήματος της Βραζιλίας, αλλά μοιραζόμαστε τα πάντα με τους μικρότερους συλλόγους αφού λαμβάνουμε υπόψη ότι είμαστε μέρος σε κάτι μεγαλύτερο. Όχι, δεν είναι απλώς να έχουμε χρήματα, άρα έχουμε κοινωνική ευθύνη: έχουμε διαφορετικές πρωτοβουλίες για το πώς να βοηθήσουμε τον καθένα».
Η Φλαμένγκο, η ομάδα με τους περισσότερους φιλάθλους στη Βραζιλία
Το Datafolha, το ινστιτούτο ερευνών του Folha Group, δημοσίευσε πριν από λίγες εβδομάδες τα αποτελέσματα μιας έρευνας που προκάλεσε κάθε είδους σχόλια στη Βραζιλία και στον κόσμο για ένα ερώτημα που άνοιξε η συζήτηση: ποιες είναι οι ομάδες σε αυτήν τη χώρα με τους περισσότερους οπαδούς;
Η έρευνα ξεκίνησε στις 31 Ιουλίου και συνεχίστηκε μέχρι τις 7 Αυγούστου του τρέχοντος έτους, όπου αποδεικνύεται ότι, σύμφωνα με τους ερωτηθέντες, η Φλαμένγκο είναι η βραζιλιάνικη ομάδα με τους περισσότερους οπαδούς σε ολόκληρη τη χώρα.
Το ποσοστό, που ισοδυναμεί με 21% με το βραζιλιάνικο πληθυσμό έγινε το υψηλότερο ποσοστό στα 30 χρόνια έρευνας που διεξήγαγε το ινστιτούτο του Σάο Πάολο.
Τα νούμερα τα λένε όλα: Η Φλαμένγκο, είναι ο γίγαντας της Βραζιλίας!
• Εχει 44.000.000 θαυμαστές
• Αντιπροσωπεύει το 21,8% της αγοράς της Βραζιλίας
• Αυξάνει την επιρροή της στο 28% των ατόμων μεταξύ 6 και 24 ετών
• Είναι 40% μεγαλύτερη από τη 2ο της Βραζιλίας, που είναι τη Σάο Πάολο
• Σύνολο: 66.000.000 ακόλουθοι στα κοινωνικά της δίκτυα: Νο. 1 στη Λατινική Αμερική στο Instagram, το Twitter και το Tik Tok
- Ελβετία: Σε λειτουργία το πιο «απότομο» τελεφερίκ – Κόβει την ανάσα
- Θεσσαλονίκη: Οδηγός του ΟΑΣΘ ντύθηκε Άγιος Βασίλης και κάθισε πίσω από το τιμόνι
- «Coffee badging» και «ήσυχες διακοπές»: Οι εργασιακές τάσεις που κυριάρχησαν το 2024
- Κρίστιν Ντέιβις: Πώς περνάει τις γιορτές με τα παιδιά της η διάσημη ηθοποιός
- Γκέιμπριελ: «Ο Αταμάν είναι ξεκάθαρος στο τι θέλει από εμένα»
- Γάζα: Μωρό πάγωσε μέχρι θανάτου – Το τρίτο παιδί που πεθαίνει από το κρύο τις τελευταίες ημέρες