Lotus Emeya: Το τρίτο στοιχείο
Η Lotus αποκαλύπτει το τρίτο αμιγώς ηλεκτρικό μοντέλο της με την μορφή ενός τετράθυρου μοντέλου το οποίο συστήνεται ως hyper GT και υπόσχεται καταιγιστικές επιδόσεις
H βρετανική φίρμα συνεχίζει τον εξηλεκτρισμό της με ταχείς ρυθμούς παρουσιάζοντας το τρίτο αμιγώς ηλεκτρικό μοντέλο της μετά την hypercar Eviya και το SUV Eletre με την μορφή ενός τετράθυρου μοντέλου το οποίο η Lotus χαρακτηρίζει ως «τετράθυρο hyper GT».
Σύμφωνα με τις συστάσεις το νέο τετράθυρο μοντέλο που ονομάζεται Emeya, ακολουθώντας τον κανόνα ονομάτων που ξεκινούν από «Ε», μιμείται τις προδιαγραφές του Eletre με την Lotus να δημοσιοποιεί προς το παρόν στοιχεία μόνο για την κορυφαία έκδοση με την μπαταρία των 102 kWh χωρίς ωστόσο η βρετανική φίρμα να αποκαλύπτει πόση αυτονομία εξασφαλίζει η συγκεκριμένη διόλου ευκαταφρόνητης χωρητικότητας μπαταρία.
Όπως και να έχει, η μπαταρία τροφοδοτεί ένα δίδυμο ηλεκτρικών μοτέρ με συνδυαστική ισχύ 906 ίππων και 985 Nm ροπής που επιπλέον εξασφαλίζουν και τετρακίνηση. Να σημειωθεί ότι η Emeya διαθέτει δύο κιβώτια ένα μονής σχέσης για το μπροστινό άξονα και ένα δύο σχέσεων για τον πίσω στα πρότυπα της Porsche Taycan.
Χάρη ακριβώς στην συγκεκριμένη ιδιαιτερότητα αλλά και την παρουσία συστήματος launch control, σε επίπεδο επιδόσεων η Emeya υπόσχεται επιτάχυνση από 0-100 χλμ./ώρα σε μόλις 2,78 δευτερόλεπτα ενώ η μέγιστη ταχύτητα ξεπερνά τα 250 χλμ.
Εντυπωσιακές είναι και οι προδιαγραφές του κυκλώματος φόρτισης το οποίο επιτρέπει την αναπλήρωση της ενέργειας με τάση έως 350kW σε ταχυφορτιστή DC, διαδικασία που απαιτεί μόλις 15 λεπτά για την επαναφόρτιση από το 10 έως το 80%.
Όπως ισχύει και το SUV Eletre, η Lotus έχει δώσει ιδιαίτερη έμφαση στην αεροδυναμική της κατασκευής με κυρίαρχο ένα ενεργό spoiler 28 εκ. το οποίο φροντίζει για την παραγωγή κάθετης δύναμης έως και 215 κιλών. Ενεργή είναι και η μπροστινή γρίλια που αναλόγως την περίσταση και τις απαιτήσεις ανοίγει η κλείνει συμβάλλοντας στις επιδόσεις ή στην αποτελεσματικότερη ψύξη των φρένων και της μπαταρίας ενώ η Emeya διαθέτει και ένα ενεργό splitter στο μπροστινό τμήμα προς όφελος επίσης της παραγωγής κάθετης δύναμης.
Η Lotus σημειώνει ότι οι επιφάνειες της Emeya έχουν σχεδιαστεί με βάση την αρχή της «διαπερατότητας» η οποία συνοψίζεται στην δημιουργία οκτώ καναλιών στο αμάξωμα του τετράθυρου μοντέλου τα οποία διευκολύνουν την ροή αέρα, εξασφαλίζοντας παράλληλα την απαιτούμενη ψύξη για στοιχεία όπως τα φρένα, η μπαταρία αλλά και τα ηλεκτρικά μοτέρ.
Στις προδιαγραφές του μοντέλου συμπεριλαμβάνεται επίσης και ενεργή αερανάρτηση η οποία συνεργάζεται με τα συστήματα επιτήρησης που σαρώνουν το οδόστρωμα με ρυθμό 1000 φορές/δευτερόλεπτο και αναπροσαρμόζουν την ρύθμισή της κατάλληλα αναλόγως και τα υπόλοιπα δεδομένα όπως η ταχύτητα αλλά και την εκάστοτε επιλογή προγράμματος οδήγησης.
Στα ενδότερα, η σχεδίαση θυμίζει αρκετά την Eletre με την διαφορά ενός head-up display επαυξημένης πραγματικότητας με διάσταση 55 ιντσών το οποίο εμφανίζει όλα τα κρίσιμα στοιχεία από τα δεδομένα του συστήματος πλοήγησης έως την πληροφόρηση από την εκτεταμένη λίστα συστημάτων άνεσης και υποβοήθησης στα οποία συγκαταλέγονται σύστημα αποτροπής ακούσιας αλλαγής λωρίδας, αυτόνομης πέδησης, αποτροπής σύγκρουσης και επιτήρησης τυφλών σημείων. Το παρών στον θάλαμο επιβατών δίνει το ηχοσύστημα KEF με ήχο Dolby Atmos 3D ενώ αυτονόητα αξιοποιούνται υψηλής ποιότητας υλικά όπως δέρματα Nappa και Alcantara και αλουμίνιο.
H παραγωγή της Emeya αναμένεται να ξεκινήσει από την επόμενη χρονιά, διαδραματίζοντας σημαντικό ρόλο στον στόχο της βρετανικής φίρμας να αποτελέσει μια ισχυρή δύναμη στο σύμπαν της ηλεκτρικής όσο και πολυτελούς lifestyle αυτοκίνησης με ορίζοντα το 2028.
- Τραμπ: Ανακοίνωσε τις νέες επιλογές αξιωματούχων για τον Λευκό Οίκο, τα υπουργεία και το κυβερνητικό έργο
- Στα «Νέα Σαββατοκύριακο»: Αντισυστημισμός, ο νέος κίνδυνος
- Τι είναι τα ηλεκτρικά δίκτυα UHV και πως η Κίνα έγινε υπερδύναμη σε αυτά
- Αμαλιάδα: «Την εγγονούλα μου την πήραν από τα χέρια της μαυρισμένη», λέει η γιαγιά του παιδού που σώθηκε
- ΚΚΕ: Τίμησε τον Κώστα Βάρναλη με μια μεγάλη εκδήλωση-συναυλία
- Αμαλιάδα: «Οι δικοί της με ρωτούσαν αν έκανε κακό στο παιδί», αποκαλύπτει η νονά του 2ου παιδιού της Ειρήνης