Φορολογία: Μπλόκο στη φοροδιαφυγή με δυο κινήσεις ματ
Υποχρεωτικά με «τσιπάκι» όλες οι αποδείξεις από την 1η Νοεμβρίου
- Οι πρώτες συναντήσεις της συζύγου του αστυνομικού της Βουλής με τις τρεις κόρες της - Τι της είπαν
- Μηχανική βλάβη σε πλοίο με 115 επιβάτες - Επέστρεψε στον Πειραιά
- Στο στόχαστρο της αστυνομίας τρία άτομα που χειροκροτούσαν τον μακελάρη στο Μαγδεμβούργο
- Αμερικανικό μαχητικό καταρρίφθηκε κατά λάθος από αμερικανικό καταδρομικό
Νέα μπλόκα στα κόλπα με τις αποδείξεις και τα POS που χρησιμοποιούν οι επιτήδειοι για να φοροδιαφεύγουν στήνει η ΑΑΔΕ με την καταγραφή των POS που λειτουργούν στην Ελλάδα και την υποχρεωτική χρήση του QR code, ο οποίος αναγνωρίζει τη γνησιότητα των αποδείξεων, σε όλους τους φορολογικούς μηχανισμούς που έχουν υποχρέωση διαβίβασης παραστατικών στη ψηφιακή πλατφόρμα myDATA.
Πρόκειται για δυο μέτρα τα οποία έρχονται λίγους μήνες πριν τη διασύνδεση των ταμειακών μηχανών με τα POS.
Το «φακέλωμα» όλων των POS αναμένεται να αποτελέσει σημαντικό εργαλείο στα χέρια των φορο-ελεγκτών οι οποίοι θα γνωρίζουν πριν επισκεφθούν για έλεγχο τις επιχειρήσεις τον αριθμό των POS που αυτές διαθέτουν, ποια είναι δηλωμένα και ποια χρησιμοποιούνται νόμιμα ή παράνομα.
Οι πελάτες έχουν τη δυνατότητα να τη σκανάρουν με την εφαρμογή «Αppodixi» στο κινητό τους.
Το ηλεκτρονικό Μητρώο POS θα συσταθεί αυτόματα με βάση τις πληροφορίες που θα στείλουν οι πάροχοι POS τις οποίες στη συνέχεια θα έρθουν να διορθώσουν και να συμπληρώσουν οι επιχειρήσεις δηλώνοντας τα POS που τυχόν δεν περιλαμβάνονται στα στοιχεία που θα έχουν αποσταλεί από τους παρόχους.
Όπως ορίζεται σε απόφαση του διοικητή της ΑΑΔΕ, Γιώργου Πιτσιλή τα ενεργά POS των επιχειρήσεων θα δηλώνονται αυτοματοποιημένα, μέσω διεπαφής (API), ανά δεκαήμερο:
- από τους Παρόχους Υπηρεσιών Πληρωμών (Acquirers) που εκκαθαρίζουν συναλλαγές που εξοφλούνται με τη χρήση καρτών πληρωμής και
- από τους Παρόχους Μέσων Πληρωμών (NSPs) που παρέχουν, εγκαθιστούν και διαχειρίζονται τερματικά μηχανήματα POS , ανεξάρτητα αν η καταστατική τους έδρα ή ο τόπος πραγματικής διοίκησης ή η μόνιμη εγκατάστασή τους βρίσκεται στην Ελλάδα.
Από την πλευρά τους, οι επιχειρήσεις που χρησιμοποιούν POS:
- Από 29 Σεπτεμβρίου 2023, λαμβάνουν γνώση των ενεργών POS τους, που έχουν δηλωθεί γι’ αυτές στο Μητρώο POS από τους Παρόχους. Η είσοδος στο Μητρώο γίνεται στην ψηφιακή πύλη myAADE (myaade.gov.gr) στη διαδρομή: Μητρώο και Επικοινωνία/Στοιχεία Επιχείρησης.
- Υποχρεούνται, από τις 11 έως τις 30 Οκτωβρίου 2023 να υποβάλουν δήλωση για την τυχόν διόρθωση της εικόνας των ενεργών POS που διαθέτουν κατά την 30η Σεπτεμβρίου 2023.
- Εφεξής, υποχρεούνται, από την 11η έως και την τελευταία ημέρα κάθε μήνα, να υποβάλλουν δήλωση για τις μεταβολές του προηγούμενου μήνα, εφόσον αυτές δεν έχουν δηλωθεί από τους Παρόχους, καθώς και για την επικαιροποίηση ή τυχόν διόρθωση των δηλωθέντων στοιχείων.
QRcode σε όλες τις αποδείξεις
Από την 1η Νοεμβρίου η χρήση του QR code που αποτυπώνεται στις αποδείξεις και αποδεικνύει τη γνησιότητά τους θα είναι υποχρεωτική για όλους τους φορολογικούς μηχανισμούς που έχουν υποχρέωση διαβίβασης παραστατικών στη ψηφιακή πλατφόρμα myDATA ενώ όσοι δεν συμμορφωθούν με τη συγκεκριμένη υποχρέωση θα βρεθούν αντιμέτωποι με τσουχτερά πρόστιμα.
Με βάση το QRcode ελέγχεται άμεσα η γνησιότητα των αποδείξεις τόσο από τους εφοριακούς υπαλλήλους όσο και από τους καταναλωτές. Με το σκανάρισμα του κωδικού διαπιστώνεται αμέσως εάν η απόδειξη είναι νόμιμη. Οι πελάτες έχουν τη δυνατότητα να τη σκανάρουν με την εφαρμογή «Αppodixi» στο κινητό τους. Μέσω της εφαρμογής οι φορολογούμενοι διαπιστώνουν εάν η απόδειξη που έλαβαν από κατάστημα ή επαγγελματία είναι γνήσια, ή έχει εκδοθεί από ταμειακή μηχανή που δεν είναι δηλωμένη. Εφόσον διαπιστώσουν ότι δεν είναι κανονική η απόδειξη, έχουν τη δυνατότητα να το καταγγείλουν την ίδια στιγμή στην ΑΑΔΕ.
Ακολουθήστε το in.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις