Δορυφορικό Internet: Νέος παίκτης στην αγορά επέλεξε τη SpaceX για εκτοξεύσεις
Στόχος, η παροχή παγκόσμιας ευρυζωνικής υπηρεσίας Ιnternet από το διάστημα στα τέλη του 2027.
- Κάθε 30 λεπτά ένα παιδί πεθαίνει στη Γάζα - Πόσοι Αχμέτ και πόσες Λιγιάν σκοτώθηκαν από ισραηλινές επιθέσεις
- Πότε θα καταβληθεί το έκτακτο επίδομα Χριστουγέννων και τα ποσά που θα λάβουν οι δικαιούχοι
- Τι προβλέπει ο προϋπολογισμός για ανάπτυξη, πληθωρισμό και χρέος - Τα μέτρα ενίσχυσης εισοδημάτων
- «Σερ: Aπομνημονεύματα»: Οι αυτοκτονικές τάσεις, η παρανοϊκή ζήλια και ο χωρισμός με τον Σόνι Μπόνο
Η καναδική Telesat ανακοίνωσε τη Δευτέρα ότι υπέγραψε συμφωνία με την SpaceX για την εκτόξευση του δορυφορικού «αστερισμού» χαμηλής τροχιάς (LEO) με την ονομασία Lightspeed από το 2026, με στόχο την παροχή παγκόσμιας ευρυζωνικής υπηρεσίας Internet από το διάστημα στα τέλη του 2027.
Οι δορυφόροι LEO βρισκονται 36 φορές πιο κοντά στη Γη σε σχέση με τους γεωστατικούς δορυφόρους επικοινωνιών, οπότε χρειάζονται λιγότερο χρόνο για να στείλουν και να λάβουν πληροφορίες, οδηγώντας σε καλύτερες και ταχύτερες ευρυζωνικές υπηρεσίες ακόμη και σε απομακρυσμένες περιοχές.
Κάθε πύραυλος Falcon 9 θα μεταφέρει έως και 18 δορυφόρους σε τροχιά
«Πρόκειται για ένα ακόμη μεγάλο βήμα προς τα εμπρός στην πορεία μας για να ανεβάσουμε το Lightspeed εκεί πάνω», δήλωσε ο διευθύνων σύμβουλος της Telesat Dan Goldberg στο Reuters.
Η Telesat επέλεξε τη SpaceX του Έλον Μασκ επειδή είχε «τον καλύτερο συνδυασμό τιμής, επιδόσεων, αξιοπιστίας και ρυθμού χρονοδιαγράμματος», δήλωσε ο Goldberg.
Το κόστος της σύμβασης, που περιλαμβάνει 14 εκτοξεύσεις, δεν ανακοινώθηκε.
Η διαδικασία
Κάθε πύραυλος Falcon 9 θα μεταφέρει έως και 18 δορυφόρους σε τροχιά, θέτοντας τον «αστερισμό» σε τροχιά ανάπτυξης μέχρι το τέλος του 2027, οπότε η Telesat σχεδιάζει να παρέχει παγκόσμιες υπηρεσίες, δήλωσε η εταιρεία. Πρόκειται για μία καθυστέρηση τριών ετών, όσον αφορά το χρονοδιάγραμμα.
Το συμβόλαιο της SpaceX για τις 14 εκτοξεύσεις «μας δίνει τη δυνατότητα να επεκτείνουμε τον “αστερισμό” πάνω και πέρα από τους 198 (δορυφόρους) για τους οποίους έχουμε δεσμευτεί», δήλωσε ο Γκόλντμπεργκ.
Η αγορά
Η Telesat κινείται στη νέα ανταγωνιστική σφαίρα των δικτύων LEO με στόχο την εξυπηρέτηση των λεγόμενων επιχειρηματικών πελατών που περιλαμβάνουν φορείς κινητής τηλεφωνίας, κυβερνήσεις, αεροσκάφη και ναυτιλιακές εταιρείες.
Το μεγαλύτερο μέρος του ανταγωνισμού LEO – που περιλαμβάνει τη SpaceX με το Starlink και την Amazon με το Project Kuiper – επικεντρώνεται στην καταναλωτική αγορά.
Οι δορυφορικοί «αστερισμοί» έχουν απορροφήσει μεγάλα ποσά τα τελευταία χρόνια με σημαντικά μεγάλες παραγγελίες, όπως το συμβόλαιο της Telesat με τη SpaceX.
Η Amazon το 2022 απέσπασε τη μεγαλύτερη εμπορική συμφωνία εκτόξευσης στην ιστορία για 83 αποστολές σε πολλές εταιρείες εκτόξευσης για την ανάπτυξη του δικτύου Kuiper. Η SpaceX στοχεύει να διπλασιάσει σχεδόν τον ετήσιο ρυθμό εκτοξεύσεων το 2023 χάρη στην ενίσχυση του Starlink.
Πηγή: OT.gr
Ακολουθήστε το in.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις