Peugeot 3008: Ηλεκτρίζοντας την ατμόσφαιρα
H τρίτη κατά σειρά γενιά του γαλλικού SUV αποκαλύπτεται πλήρως, λοξοκοιτάζοντας σχεδιαστικά προς τα coupe SUV αλλά κυρίως, περιλαμβάνοντας στις επιλογές της ηλεκτρική τεχνολογία σε διάφορες μορφές
- Βίντεο ντοκουμέντο λίγο μετά τη δολοφονία της Ράνιας στην Κρήτη - «Σκότωσα τον πατέρα μου» έλεγε ο δράστης
- Οι «must» προορισμοί για τα Χριστούγεννα - Ποιες περιοχές μαγνητίζουν το ενδιαφέρον
- «Συνεργαζόταν με Τούρκους για να με σκοτώσουν» - 10 μέρες σχεδίαζε τη δολοφονία του 52χρονου ο δράστης
- Χειμώνιασε για τα καλά: Βροχές και χιόνια στα ορεινά, πτώση της θερμοκρασίας
Για εκείνους που δεν είναι εξοικειωμένοι με την ιστορία των μοντέλων της Peugeot, αξίζει να σημειωθεί ότι η πρώτη γενιά του 3008 ανήκε στην κατηγορία των MPV πριν η γαλλική φίρμα αποφάσισε να το μετασχηματίσει στη δεύτερη γενιά του, σε ένα γοητευτικό SUV με τολμηρή σχεδίαση που έμελλε να σηματοδοτήσει κατά κάποιο τρόπο την αναγέννηση της αυτοκινητοβιομηχανίας με σήμα το λιοντάρι.
Την ίδια τόλμη επιδεικνύει η Peugeot και στη νέα γενιά του δημοφιλούς SUV, επιλέγοντας αυτή την φορά να επενδύσει σε μια ακόμα πιο δυναμική και τολμηρή σχεδίαση που φλερτάρει ευθέως με τα coupe SUV υιοθετώντας τον χαρακτηρισμό Fastback που τους εξασφαλίζει καλύτερη αεροδυναμική χωρίς ωστόσο να απεμπολεί την χρηστικότητά του.
Ακόμα σημαντικότερο ίσως, με δεδομένη την εποχή που διανύουμε, είναι ότι το νέο 3008 έχει ως αφετηρία μια νέα αρχιτεκτονική (STLA M) η οποία έχει σχεδιαστεί με γνώμονα την ηλεκτροκίνηση. Κάπως έτσι, αν και θα ακολουθήσουν η plug-in υβριδική όσο και εκδόσεις με ήπια υβριδική τεχνολογία, το βάρος των συστάσεων για τη νέα γενιά του μοντέλου αναλαμβάνει η αμιγώς ηλεκτρική έκδοση E-3008.
Σύμφωνα με τις συστάσεις, εφαλτήριο για την ηλεκτρική γκάμα του γαλλικού SUV, θα αποτελέσει μια έκδοση με μπαταρία 73 kWh η οποία θα εφοδιάζεται με ένα και μόνο ηλεκτρικό μοτέρ, τοποθετημένο στον μπροστινό άξονα με ισχύ 210 ίππων και 343 Nm ροπής. Η συγκεκριμένη έκδοση θα προσφέρει αυτονομία 525 χλμ. μέγεθος το οποίο αυξάνεται σημαντικά στην περίπτωση της έκδοσης με την μεγαλύτερη μπαταρία των 98 KWh η οποία υπόσχεται αυτονομία 700 χλμ.
Η μπαταρία θα είναι διαθέσιμη σε συνδυασμό με δύο επιλογές σε ό,τι αφορά τη διάταξη του ηλεκτρικού συνόλου. Η πρώτη επιλογή η οποία και προσφέρει την αυτονομία των 700 χλμ. εφοδιάζεται εξίσου με ένα ηλεκτρικό μοτέρ αλλά ισχυρότερο με απόδοση 230 ίππων και 343 Nm ροπής. Η δεύτερη επιλογή θα επωφελείται από δύο ηλεκτρικά μοτέρ με συνδυαστική ισχύ 320 ίππων και 509 Nm ροπής. Η ισχυρότερη έκδοση του E-3008 υπόσχεται επιτάχυνση από 0-100 χλμ. σε 6,4 δευτερόλεπτα. Το αντίστοιχο μέγεθος για τη βασική διαμορφώνεται σε 8,7 δευτερόλεπτα ενώ η έκδοση με την μεγαλύτερη μπαταρία των 98 kWh και την μεγαλύτερη αυτονομία απαιτεί για την ίδια διαδικασία 8,9 δευτερόλεπτα.
Η ταχύτητα φόρτισης, ανεξαρτήτως έκδοσης διαμορφώνεται σε έως 160 kW με την σύνδεση σε ταχυφορτιστή DC, κάτι που ακόμα και στην περίπτωση των εκδόσεων με την μπαταρία των 98 KWh συνεπάγεται την αναπλήρωση της ενέργειας από 20-80% σε 30 λεπτά.
Ένα μέρος της ενέργειας αναπληρώνεται και μέσω του συστήματος ανάκτησης ενέργειας από την επιβράδυνση το οποίο προσφέρει τρεις δυνατότητες διαμόρφωσης, αναλόγως τις εκάστοτε απαιτήσεις του οδηγού. Η διαμόρφωση όπου το εν λόγω σύστημα λειτουργεί στο μέγιστο, όπως συνηθίζεται, καθιστά εφικτή την οδήγηση με ένα πεντάλ καθώς όταν ο οδηγός αποσύρει το πόδι του από το «γκάζι» το αυτοκίνητο επιβραδύνει αυτόματα.
Παρά τις νέες και πιο δυναμικές αναλογίες του οι οποίες του εξασφαλίζουν εκτός από μια πιο αιχμηρή εικόνα, αεροδυναμικό συντελεστή 0.28, το 3008 προσφέρει τα ίδια επίπεδα χρηστικότητας με την προηγούμενη γενιά του, προσφέροντας χώρο πορτ μπαγκάζ που ξεκινά από τα 520 λίτρα.
Εξίσου θεαματική με την εξωτερική σχεδίαση είναι η αλλαγή στο cockpit με κυρίαρχη την τοποθέτηση μιας κοίλης οθόνης 21 ιντσών που φιλοξενεί σε δύο τμήματα τις λειτουργίες του infotainment και του ψηφιακού πίνακα οργάνων. Αυτή περιβάλλεται από υψηλότερης ποιότητας υλικά στο ταμπλό που παραπέμπουν σε διαφορετικές υφάνσεις δίνοντας την αίσθηση μιας σαφώς αναβαθμισμένης εικόνας.
Τα γνωστά i-Toggles των Peugeot εξακολοθούν να υπάρχουν στην κορυφή της κεντρικής κονσόλας αν και εγκαταλείπουν την αναλογική τους φύση προς όφελος της τεχνολογίας αφής. Η ιδιάζουσα σχεδίαση της κεντρικής κονσόλας δημιουργεί μια ακόμα πιο οδηγοκεντρική αίσθηση ενώ η μετακίνηση του επιλογέα σχέσεων στο τιμόνι απελευθερώνει περισσότερο χώρο για την αποθήκευση αντικειμένων. Να σημειωθεί ότι το νέο 3008 διαθέτει τεχνολογία V2L προσφέροντας τη δυνατότητα φόρτισης συσκευών.
Βάσει των όσων έχει ανακοινώσει η γαλλική φίρμα το E-3008 θα είναι διαθέσιμο σε δύο επίπεδα εξοπλισμού Allure και GT. Η πρώτη ξεχωρίζει από τις επενδύσεις που αποτελούνται κατά το ήμισυ από υλικά που προσομοιάζουν στο δέρμα και κατά το ήμισυ από ύφασμα ενώ αξίζει να σημειωθεί ότι η πλειονότητα τους κατασκευάζεται από ανακυκλωμένες πρώτες ύλες. Να σημειωθεί ότι συνολικά το E-3008 διαθέτει έως και 500 κιλά υλικών βιώσιμης προέλευσης. Στον εξοπλισμό της έκδοσης Allure περιλαμβάνονται επίσης, σύστημα εισόδου χωρίς κλειδί, κάμερα οπισθοπορείας υψηλής ευκρίνειας, αισθητήρες στάθμευσης, φώτα LED και τροχούς 19 ιντσών.
Η κορυφαία GT προσθέτει στα παραπάνω διχρωμία για το αμάξωμα, επενδύσεις Alcantara τροχούς 20 ιντσών, φωτιστικά σώματα τεχνολογίας pixel LED, ηλεκτρική θύρα αποσκευών, επιφάνεια επαγωγικής φόρτισης κινητών, θερμαινόμενα καθίσματα και τιμόνι ενώ στις προαιρετικές επιλογές συγκαταλέγεται και λειτουργία μασάζ.
Πλούσιος είναι και εξοπλισμός υποβοήθησης και ασφάλειας ο οποίος περιλαμβάνει μεταξύ άλλων ενεργό cruise control, αυτόνομη πέδηση, σύστημα υποβοήθησης διατήρησης της πορείας στη λωρίδα κυκλοφορίας αλλά και υποβοήθησης αλλαγής λωρίδας καθώς και επιτήρησης τυφλών σημείων μεγάλου βεληνεκούς.
Ακολουθήστε το in.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις