Aston Martin DB5 & DB12: Ευτυχής συγκυρία
H βρετανική φίρμα τιμά τα 60ά γενέθλια της DB5 με μια σειρά φωτογραφικών ενσταντανέ με την σύγχρονη «απόγονό» της, DB12
- Η ιστορία του αέναου ομολόγου που εδώ και 400 χρόνια πληρώνει τον τόκο
- Τρόμος στην Ξάνθη το βράδυ των Χριστουγέννων - Μπούκαραν σε σπίτι με όπλο και άρπαξαν χρήματα και λίρες
- Πώς θα τα πληρώσετε τα τέλη κυκλοφορίας χωρίς πρόστιμο - Έως τις 31 Δεκεμβρίου η προθεσμία
- Σε λειτουργία το πιο «απότομο» τελεφερίκ στην Ελβετία - Κόβει την ανάσα
Η DB5 αποτελεί αναμφισβήτητα ένα από τα πλέον διάσημα όσο και όμορφα μοντέλα της αυτοκίνησης και παρόλο που το δεύτερο αποτελεί καθαρά υποκειμενικό παράγοντα, ελάχιστα αυτοκίνητα μπορούν να ανταγωνιστούν την αναγνωρισιμότητά της χάρη στην συμβολή του… James Bond. Αυτό που ίσως δεν γνωρίζει ή δεν θυμάται κανείς σε σχέση με το γοητευτικό κλασικό coupe είναι ότι πραγματοποίησε την πρεμιέρα του τον Σεπτέμβριο του 1963 στην έκθεση της Φρανκφούρτης, κάτι που σημαίνει ότι το μήνα που διανύουμε η DB5 «κλείνει» τα 60 της χρόνια.
Για όλους τους παραπάνω λόγους και για μερικούς αυτονόητους ακόμα η Aston Martin δεν θα μπορούσε να αφήσει ανεκμετάλλευτη τη συγκεκριμένη επέτειο, δημιουργώντας τις συνθήκες μιας σπάνιας συνυπάρξης παρελθόντος και μέλλοντος με την κατ΄αντιπαράσταση φωτογράφηση της ιστορικής DB5 και της «απογόνου» της νέας DB12 την οποία αποκάλυψε πριν λίγο καιρό, συστήνοντάς την ως το πρώτο super tourer παγκοσμίως».
Επιστρέφοντας στην ιστορική DB5 με δεδομένο ότι θα υπάρξουν ευκαιρίες ενασχόλησης με την DB12 στο μέλλον, αξίζει να σημειωθεί ότι εκτός από το δημιούργημα της Aston Martin η πάλαι ποτέ κραταιή έκθεση της Φρανκφούρτης εν έτει 1963 φιλοξένησε και την Type 901, την πρωτότυπη εκδοχή του μοντέλου που μετέπειτα θα μετoυσιωνόταν σε αυτό που όλοι γνωρίζουμε –τότε και τώρα- ως Porsche 911.
Η Aston Martin DB5 εμφανίστηκε στη γερμανική έκθεση του 1963 με ένα νέο εξακύλινδρο κινητήρα 4,0 λίτρων ο οποίος αποτελούσε μια πλήρως αναθεωρημένη εκδοχή του μοτέρ 3,7 λίτρων που εφοδίαζε την προκάτοχό της, DB4 που παρουσιάστηκε το 1958. Ο νέος κινητήρας πρόσφερε ισχύ 286 ίππων ένα μέγεθος εξαιρετικά γενναιόδωρο και εντυπωσιακό για τα δεδομένα των αρχών της δεκαετίας του ’60. Για εκείνους που αρέσκονται στις αντιπαραβολές, η νεότερη DB12 υπόσχεται 680 ίππους αν και ο αριθμός «4» εξακολουθεί να υφίσταται κατά κάποιο τρόπο καθώς αυτή είναι η χωρητικότητα του V8 κινητήρα της δια χειρός Mercedes-AMG, με τον οποίο εφοδιάζεται.
Στην περίπτωση της DB5 ο παραπάνω κινητήρας o οποίος συνδυαζόταν με κιβώτιο πέντε σχέσεων της ZF της εξασφάλιζε μέγιστη ταχύτητα 241 χλμ./ώρα στοιχείο που οδήγησε την Aston Martin να τη διαφημίσει ως «το ταχύτερο συμβατικό τετραθέσιο GT στον κόσμο». Να σημειωθεί ότι εκτός από τις επιδόσεις και την ελκυστική της εμφάνιση την οποία υπέγραφε η ιταλική Carrozzeria Touring Superleggera, η DB5 είχε να επιδείξει και καινοτόμα εξοπλιστικά στοιχεία όπως τα ηλεκτρικά παράθυρα και ο κλιματισμός, κάτι που ίσως μέτρησε για την επιλογή της ως ιδανικό Bond Car από την παραγωγή της ταινίας του Goldfinger ένα χρόνο αργότερα. (Ο χάρτινος ήρωας στις ιστορίες του Ιan Fleming προτιμούσε τις Bentley).
Για την ιστορία, αλλά και για να κατανοήσει κανείς καλύτερα την διαχρονική επιτυχία της DB5, η Aston Martin κατασκεύασε μόλις 887 coupe και 123 ανοιχτές παραλλαγές της, ενώ υπήρξαν και μόλις 12 αντίτυπα με αμάξωμα shooting brake. Bέβαια σε αυτούς που αναζήτησαν ένα «αντίτυπο» από τα συνολικά 1.022 της DB5 υπήρξαν οι Sir Paul McCartney και George Harrison, Mick Jagger, Robert Plant, Jay Kay αλλά και οι Peter Sellers και Ralf Lauren μεταξύ πολλών άλλων. Το μοντέλο αντικαταστάθηκε μόλις δύο χρόνια αργότερα από την «ευρύτερης λήψης» DB6 η παραγωγή της οποίας διήρκεσε μέχρι το 1970 αριθμώντας 1.788 μονάδες.
Ακολουθήστε το in.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις