Σε καθεστώς ευρωπαϊκής διερεύνησης οι κινεζικές επιδοτήσεις των EV
Η πρόεδρος της Ευρωπαϊκής Επιτροπής Ursula von der Leyen ανακοίνωσε τη διερεύνηση του ζητήματος των κρατικά επιδοτούμενων κινεζικών EV που «έχουν πλημμυρίσει την παγκόσμια αγορά»
- Νέα σελίδα στις σχέσεις Τραμπ και Πούτιν – Θέλουν να χωρίσουν τον κόσμο σε σφαίρες επιρροής;
- Είχε μεταφερθεί στην Ψυχιατρική του ΠΑΓΝΗ ο δολοφόνος της 36χρονης στο Ηράκλειο αλλά δεν τον κράτησαν
- Συνεχίζει τις συναντήσεις ο αλ Τζουλάνι - Ραντεβού με αντιπροσωπεία των Δρούζων του Λιβάνου
- Νέα επιδείνωση του καιρού με καταιγίδες, θυελλώδεις ανέμους και χιόνια
Μέτρα για την αντιμετώπιση των συνθηκών αθέμιτου ανταγωνισμού που τείνουν να δημιουργηθούν στην ευρωπαϊκή αγορά αυτοκινήτου από την επέλαση των κρατικά επιδοτούμενων κινεζικών EV, ανακοίνωσε η Ευρωπαϊκή Επιτροπή δια στόματος Ursula von der Leyen.
Ειδικότερα, η πρόεδρος της Κομισιόν κατά την ετήσια ομιλία της στο Ευρωκοινοβούλιο ανακοίνωσε την έναρξη έρευνας από τις αρμόδιες ευρωπαϊκές αρχές για τις κρατικές κινεζικές επιδοτήσεις στην τοπική αυτοκινητοβιομηχανία καθώς όπως είπε μεταξύ άλλων, η παγκόσμια αγορά αυτοκινήτου «έχει πλημμυρίσει» από φθηνά κινεζικά αυτοκίνητα.
«Οι τιμές τους διατηρούνται χαμηλές, τεχνητά, μέσω τεράστιων κρατικών επιδοτήσεων, τακτική που δημιουργεί στρεβλώσεις στην ευρωπαϊκή αγορά», ανέφερε η ίδια τονίζοντας ότι: «όπως ακριβώς δεν αποδεχόμαστε τέτοιου είδους ενδογενείς στρεβλώσεις στην αγορά μας δεν τις αποδεχόμαστε ούτε εξωγενώς».
Αξίζει να σημειωθεί ότι ήδη νωρίτερα μέσα στην χρονιά η ΕΕ, προχώρησε σε μια εν μέρει αναθεώρηση των κρατικών επιδοτήσεων σε βιομηχανίες προκειμένου να αντιμετωπίσει το φαινόμενο των κινεζικών επιδοτήσεων σε πράσινες τεχνολογίες αλλά και το αμερικανικό Inflation Reduction Act το οποίο, μεταξύ άλλων, προέβλεπε την επιδότηση αγοράς ενός ηλεκτρικού οχήματος έως του ποσού των 7.500 δολαρίων με την προϋπόθεση ότι αυτό έχει κατασκευαστεί σε αμερικανικό έδαφος.
Η Ευρώπη εμφανίζεται ιδιαιτέρως ανήσυχη ως προς τις εμπορικές πρακτικές της Κίνας έχοντας επανειλημμένως ζητήσει από το Πεκίνο να προχωρήσει στο άνοιγμα της αγοράς προκειμένου να επέλθει ισορροπία στις διμερείς εμπορικές σχέσεις ανάμεσα σε χώρες της ΕΕ και της αχανούς ασιατικής χώρας καθώς και περισσότερα εργαλεία ελέγχου.
Υπό το ίδιο ακριβώς σκεπτικό, ο γάλλος υπουργός οικονομικών, Bruno Le Maire πραγματοποιεί επίσκεψη στο Βερολίνο προκειμένου να εξασφαλίσει τη συνεργασία της Γερμανίας για αυστηρότερους κανόνες προστασίας της ευρωπαϊκής βιομηχανίας.
«Χρειαζόμαστε μια συνεκτική ευρωπαϊκή βιομηχανική στρατηγική που θα λειτουργεί προληπτικά έναντι των κινδύνων, θα είναι καινοτόμος και πολύ πιο προστατευτική των βιομηχανικών συμφερόντων μας έναντι της Κίνας και των ΗΠΑ. Πλέον δεν υπάρχει ούτε μια μέρα για χάσιμο», δήλωσε χαρακτηριστικά ο γάλλος υπουργός εν όψει των παραπάνω συνομιλίων με τους Γερμανούς που, σημειωτέον, ήδη εκφράζουν την ικανοποίησή τους για την πρωτοβουλία της Κομισιόν.
«Πρόκειται για μια τακτική αθέμιτου ανταγωνισμού και όχι για μια προσπάθεια να κρατήσουμε εκτός Ευρώπης προσιτά ηλεκτρικά αυτοκίνητα. Αν διαπιστωθεί από τις αρμόδιες ευρωπαϊκές αρχές ότι υπάρχουν μαζικές παραβάσεις στους κανόνες ανταγωνισμού, θα πρέπει να αναλάβουμε δράση και να υπάρξουν μέτρα», δήλωσε με τη σειρά του ο γερμανός υπουργός οικονομικών, Robert Habeck.
Πιο ένθερμος σε σχέση με τις πρωτοβουλίες της Κομισιόν εμφανίζεται η Sigrid de Vries επικεφαλής του ACEA (Ευρωπαϊκός Σύνδεσμος Κατασκευαστών Αυτοκινήτου) η οποία υπογράμμισε: «Το προφανές κινεζικό πλεονέκτημα και η δυνατότητα πραγματοποίησης ανταγωνιστικών εισαγωγών που έχουν επιτρέψει την ραγδαία αύξηση του αριθμού των εισαγωγών αυτοκινήτων τα τελευταία χρόνια επηρεάζουν ήδη τα μερίδια αγοράς των ευρωπαίων κατασκευαστών στην αγορά της γηραιάς ηπείρου. Ταυτόχρονα η αμερικανική νομοθεσία Inflation Reduction Act, έχει ήδη αλλάξει τους κανόνες του παιχνιδιού στον τομέα της ηλεκτροκίνησης. Η ανακοίνωση της προέδρου της Κομισιόν είναι ένα θετικό σημάδι ότι η Ευρωπαϊκή Επιτροπή αναγνωρίζει αυτή την ασύμμετρη κατάσταση με την οποία έχει έρθει αντιμέτωπη η βιομηχανία μας, δίνοντας την πρέπουσα σημασία σε φαινόμενα στρεβλού ανταγωνισμού».
Το γερμανικό αυτοκινητιστικό lobby, VDA αντιμετωπίζει με περισσότερο σκεπτικισμό τις ευρωπαϊκές πρωτοβουλίες, αναφέροντας σε σχετική ανακοίνωση ότι η ευρωπαϊκή διερεύνηση τυχόν στρεβλώσεων θα μπορούσε να επιφέρει μια απρόβλεπτη κινεζική αντίδραση και ότι τα ευρωπαϊκά κέντρα λήψης αποφάσεων θα έπρεπε να επικεντρωθούν στη δημιουργία των κατάλληλων συνθηκών που θα επιτρέψουν στους ευρωπαίους κατασκευαστές να κάνουν αυτό που ξέρουν καλύτερα, νομοθετώντας πχ. υπερ της μείωσης των τιμών ενέργειας και την ελαχιστοποίηση των γραφειοκρατικών κωλυμάτων.
Να σημειωθεί πάντως ότι στο πλαίσιο της διεθνούς έκθεσης του Μονάχου που άνοιξε τις πύλες της την προηγούμενη εβδομάδα, οι επικεφαλής των ομίλων Mercedes, ΒMW και VW, δήλωσαν την επιθυμία τους για την διεύρυνση των σχέσεων με την Κίνα, λέγοντας ότι η επιβολή δασμών και περιορισμών στις εισαγωγές αυτοκινήτων δεν είναι κατάλληλη μέθοδος για να «προχωρήσουμε μπροστά».
Σε κάθε περίπτωση τόσο ο επικεφαλής του ομίλου Stellantis, Carlos Tavares όσο και ο πρόεδρος της Renault, Jean Dominique Senard, έχουν εξίσου κατά το πρόσφατο παρελθόν αναφερθεί στο ζήτημα των εισαγωγών κινεζικών EV στην Ευρώπη, λέγοντας ο πρώτος ότι: «αν δεν βρεθούν οι κατάλληλες απαντήσεις από την Ευρώπη στην κινεζική επέλαση θα ζήσουμε μια “τρομερή μάχη”» ενώ ο δεύτερος είχε χαρακτηρίσει το φαινόμενο ως «τέλεια καταιγίδα» συνδυαστικά και με την εξάρτηση των ευρωπαίων κατασκευαστών από τους Κινέζους σε ό,τι αφορά την προμήθεια πρώτων υλών, ημιαγωγών και μπαταριών.
Ακολουθήστε το in.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις