Έξαλλοι στη Βενετία με τα ελληνικά μπλε καβούρια!
Στα βενετσιάνικα σούπερ μάρκετ προωθούνται τα δικά μας, ενώ οι Ιταλοί εμφανίζουν δική τους υπερπροσφορά!
Μπλε καβούρια στον πάγκο ψαριών ενός βενετσιάνικου σούπερ μάρκετ. Δεν θα ήταν είδηση, αν δεν υπήρχε η ετικέτα προέλευσης: «Ελλάδα».
Καλό για τη χώρα μας. Στη Βενετία όμως είναι casus belli. Εμφύλιος.
Προφανώς τα περίφημα μπλε καβούρια έχουν εμφανιστεί στους πάγκους των ιχθυοπωλείων και σε αρκετά σούπερ μάρκετ της Βενετίας.
«Είναι προσβολή των πολιτών που ανταποκρίθηκαν στην έκκληση των φορέων του κλάδου και των θεσμικών εκπροσώπων προσπαθώντας να το καταναλώσουν στο τραπέζι τόσο σε εστιατόρια όσο και στο σπίτι», λένε οι Βενετσιάνοι έμποροι, έξαλλοι και με την τιμή των 4,90 ευρώ το κιλό.
Εχουν δικά τους, γιατί να τα εισάγουν από την Ελλάδα;
Πρόβλημα που έχουμε ζήσει κι εμείς με τα δικά μας προϊόντα που μπαίνουν στην άκρη για τα εισαγόμενα.
Δεν είναι το μοναδικό πρόβλημα στη Βενετία που κατανοεί ότι έχει αρχίσει η κερδοσκοπία για ένα προϊόν που διατίθεται σε μεγάλες ποσότητες στην αγορά ψαριών.
Το ζήτημα γίνεται ιδιαίτερα αισθητό μεταξύ της θάλασσας και της λιμνοθάλασσας, όπου η καλλιέργεια αχιβάδων και μυδιών αποτελεί το 40% της ιταλικής παραγωγής, αλλά το 80% έχει καταβροχθιστεί από το μπλε καβούρι!
Για να αντιμετωπιστεί το πρόβλημα έχει αρχίσει το… κυνήγι του μπλε καβουριού το οποίο αυτόματα μετά την αλιεία του φτάνει στην αγορά ως εκλεκτό έδεσμα.
Η περιοχή Venetto είναι η τρίτη στην Ιταλία όσον αφορά τον κύκλο εργασιών και την προστιθέμενη αξία που δημιουργείται από τον τομέα της αλιείας και της υδατοκαλλιέργειας.
“Αυτά τα ρεκόρ, που απειλούνται συνεχώς από τον ξένο ανταγωνισμό, απειλούνται τώρα και από την εισαγωγή του μπλε καβουριού, η οποία αποκαλύπτει μια ακόμη στρέβλωση της αλυσίδας εφοδιασμού ενόψει της καθημερινής διαθεσιμότητας 3 εκατοστών προϊόντος στην ιχθυαγορά Chioggia, παρά την ίδια υψηλή ανταγωνιστική τιμή που κυμαίνεται σε λιγότερο από 2 ευρώ, κάτι που θα ευνοήσει τις αγορές από το μεγάλο λιανικό εμπόριο”, γράφει η τοπική «Gazzettino».
Εξ ου και η έκκληση στο λιανικό εμπόριο μεγάλης κλίμακας, «για να εγγυηθεί το σεβασμό της εργασίας χιλιάδων γυναικών και ανδρών στον κλάδο της αλιείας», να εφοδιαστούν με τοπικά αλιευμένα προϊόντα.
«Η παρουσία του ελληνικού μπλε καβουριού σε μερικά σούπερ μάρκετ της Βενετίας κραυγάζει για εκδίκηση (!) και είναι προσβολή για τους πολίτες που ανταποκρίθηκαν στην έκκληση των φορέων του κλάδου και των θεσμικών εκπροσώπων προσπαθώντας να το καταναλώσουν », δήλωσε και η Μαρίνα Μοντεντόρο, διευθύντρια της Coldiretti Veneto, μιας ένωσης που ήταν από τις πρώτες που κατήγγειλε το πρόβλημα της εισβολής των καβουριών στην Αδριατική και στις λιμνοθάλασσες όπου η εκτροφή μυδιών και αχιβάδων αντιπροσωπεύει το 40% της συνολικής ιταλικής παραγωγής.
«Αυτά, που απειλούνται διαρκώς από τον ξένο ανταγωνισμό, απειλούνται τώρα και από την εισαγωγή του μπλε καβουριού που αποκαλύπτει μια ακόμη παραμόρφωση της αλυσίδας εφοδιασμού ενόψει, επιπλέον, της καθημερινής διαθεσιμότητας 3 εκατοστών προϊόντος στην ψαραγορά Chioggia και παρά την πολύ ανταγωνιστική τιμή που κυμαίνεται γύρω στα δύο ευρώ, που θα πρέπει να ευνοήσει την αγορά από μεγάλης κλίμακας λιανικό εμπόριο».
Ο στόχος της έκκλησης της Coldiretti Veneto είναι να αξιοποιήσει το έργο χιλιάδων γυναικών και ανδρών στον κλάδο της αλιείας που, χρησιμοποιώντας πόρους και μέσα, έχουν αλιεύσει κατά μέσο όρο ημερησίως περίπου 130 εκατοστά δειγμάτων που προορίζονται για απόρριψη (ξέρουμε καλά ότι η κατανάλωση τους δεν μπορεί είναι η ενιαία λύση) και στους καταναλωτές. Και στρέφεται στη διανομή μεγάλης κλίμακας για την αγορά τοπικών προϊόντων και όχι ξένης προέλευσης.
Στην Ελλάδα, οι ψαράδες το θεωρούν απειλή για τον ίδιο με τους Ιταλούς, δεν μπορούν να το διοχετεύσουν εύκολα στην ελληνική αγορά όταν το αλιεύουν και η εξαγωγή μοιάζει ιδανική λύση.
Οι Ιταλοί όμως είναι έξαλλοι. Εχουν τα δικά τους που δεν μπορούν να καταναλώσουν και τώρα βλέπουν μπροστά τους τα δικά μας. Συμβαίνουν και αλλού…
Ακολουθήστε το in.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις