Κυριακή 24 Νοεμβρίου 2024
weather-icon 21o
Επιπλέον ψηφιακές υπηρεσίες προς τους φορολογουμένους

Επιπλέον ψηφιακές υπηρεσίες προς τους φορολογουμένους

Ριζικό λίφτινγκ στον φοροεισπρακτικό και φοροελεγκτικό μηχανισμό ύστερα από 26 χρόνια

Ηταν 1997 όταν το Taxis μπήκε στη ζωή των φορολογουμένων.

Η λειτουργία του πληροφοριακού συστήματος της φορολογικής διοίκησης περιόρισε τις ατελείωτες ουρές και τις άσκοπες επισκέψεις των πολιτών στις εφορίες με την ηλεκτρονική υποβολή δηλώσεων και πληρωμή φόρων, ενώ ταυτόχρονα άλλαξε το μοντέλο διενέργειας των φορολογικών ελέγχων ενεργοποιώντας ψηφιακά «όπλα» στη μάχη κατά της φοροδιαφυγής.

Σήμερα, 26 χρόνια μετά, το Taxis κρίθηκε «μη βιώσιμο» και η ΑΑΔΕ προχωρά σε ριζικό λίφτινγκ των πληροφοριακών συστημάτων της ετοιμάζοντας το νέο Taxis αλλά και τα νέα Τaxisnet και Elenxis, τα οποία λειτουργούν περισσότερο από 12-15 χρόνια.

Το έργο, συνολικού ύψους 131,589 εκατ. ευρώ, έχει ενταχθεί στο Ταμείο Ανάκαμψης και η ΑΑΔΕ «τρέχει» ήδη τις διαδικασίες για την προκήρυξη του διεθνούς διαγωνισμού θέτοντας σε διαβούλευση (έως 21/9/2023) το σχέδιο της νέας σύμβασης.

Το νέο Ολοκληρωμένο Πληροφοριακό Σύστημα Φορολογίας της ΑΑΔΕ (Taxis – Taxisnet – Elenxis) προβλέπει την πλήρη καταγραφή του εισοδηματικού και περιουσιακού προφίλ των φορολογουμένων με τη δημιουργία ψηφιακού φακέλου για κάθε φορολογούμενο, την αναβάθμιση και ενίσχυση των ελεγκτικών εργαλείων, τη διεύρυνση και αξιοποίηση στοιχείων και δεδομένων, την παρακολούθηση της φορολογικής συμμόρφωσης, την καλύτερη ενημέρωση των φορολογουμένων και την επέκταση των ηλεκτρονικών υπηρεσιών.

Οι δράσεις

Σύμφωνα με το σχέδιο της διακήρυξης του έργου, στις βασικές δράσεις του νέου Taxis περιλαμβάνονται τα εξής:

Ψηφιακός φάκελος φορολογουμένου. Οι παρεχόμενες υπηρεσίες, ηλεκτρονικές και μη, θα ψηφιοποιηθούν πλήρως και θα είναι διαθέσιμες «πρωτίστως ψηφιακά» με ποικίλα μέσα ηλεκτρονικής εξυπηρέτησης χωρίς τη φυσική παρουσία του φορολογουμένου, παρέχοντας στους πολίτες διαχείριση και από «άκρο σε άκρο» ενημέρωση της πορείας των υποθέσεών τους.

Η πληροφορία θα περιλαμβάνει και τον ψηφιοποιημένο φάκελο του φορολογουμένου που σήμερα βρίσκεται σε έγχαρτη μορφή στα αρχεία των κατά τόπους ΔΟΥ.

«Once Only»

Η αρχή «μόνον άπαξ», σύμφωνα με την οποία πολίτες και επιχειρήσεις θα εισάγουν μόνο μία φορά τα στοιχεία τους στις συναλλαγές τους, θα επεκταθεί, στοχεύοντας στην εξυπηρέτηση των φυσικών και των νομικών προσώπων, καθώς και την περαιτέρω ανάπτυξη διαλειτουργικότητας για όλο τον δημόσιο τομέα και τις επιχειρήσεις.

Online διασύνδεση με τρίτα ηλεκτρονικά συστήματα

Θα ενισχυθεί η διασύνδεση και διαλειτουργικότητα με τρίτα συστήματα, όπως ηλεκτρονικής τιμολόγησης, ταμειακών μηχανών, ERP επιχειρήσεων, τραπεζών, με στόχο τη διευκόλυνση της επιχειρηματικής δραστηριότητας και του εμπορίου και την ενίσχυση της φορολογικής συμμόρφωσης.

Προφίλ φορολογουμένου – ανάλυση συμπεριφορών

Για την αντιμετώπιση των περιπτώσεων μη συμμόρφωσης θα αξιοποιηθούν εργαλεία δημιουργίας προφίλ φορολογουμένων και υποθέσεων, μέθοδοι αποτίμησης κινδύνου και ανάλυσης συμπεριφορών, εκτεταμένες διασταυρώσεις, διαδικασίες ανταλλαγής δεδομένων με τρίτους φορείς καθώς και με άλλες χώρες.

Κατάργηση χωρικής αρμοδιότητας. Θα καταργηθεί η γεωγραφική διάσταση (χωρική αρμοδιότητα) παρέχοντας ευελιξία κατά την εξυπηρέτηση των φορολογουμένων. Επίσης, μέσω αναδιοργάνωσης, θα «κεντρικοποιηθούν» οι φορολογικές λειτουργίες στο σύνολό τους, ειδικότερα της λογιστικής και της είσπραξης οφειλών, περιλαμβάνοντας αναθέσεις εργασιών σε επίπεδο υπαλλήλου και διαχειρίσεις ροών διαδικασιών με εποπτεία από «άκρο σε άκρο» των υποθέσεων.

Νέα ελεγκτικά κέντρα

Θα υποστηριχθεί με πληροφοριακές υποδομές η δημιουργία ελεγκτικών κέντρων σε γεωγραφικό – περιφερειακό επίπεδο. Θα αξιοποιηθούν μέθοδοι διαστρωμάτωσης κινδύνου και αξιολόγησης υποθέσεων καθώς και μηχανισμοί υποδοχής καταγγελιών για φορολογικές παραβάσεις, και θα υποστηριχθεί ο επιτόπιος έλεγχος με πληροφοριακές υποδομές.

Ανάλυση πληροφοριών – δεδομένων

Ανάπτυξη μέσων και ικανότητας για τη βελτίωση της ποιότητας, της διαθεσιμότητας και της ευχρηστίας τους, με σκοπό την αξιοποίησή τους με εργαλεία αναλυτικής δεδομένων από τη φορολογική διοίκηση.

Νέες ηλεκτρονικές υπηρεσίες

Θα υιοθετηθούν από τη διεθνή πρακτική έτοιμα πακέτα λογισμικού, υπαγορεύοντας τον ανασχεδιασμό ή και τον εκ νέου σχεδιασμό νέων επιχειρησιακών λειτουργικών διαδικασιών. Θα αξιοποιηθούν δυνατότητες πακέτων και εργαλείων για την αυτοματοποιημένη και ταχεία επέκταση υφιστάμενων και τη διάθεση νέων ηλεκτρονικών υπηρεσιών προς τους πολίτες.

Ευέλικτες εφαρμογές. Θα λειτουργεί ένα οικοσύστημα ευέλικτης ανάπτυξης εφαρμογών παρέχοντας άμεσες λύσεις σε επείγουσες ανάγκες που προκύπτουν, καθώς και αιτήματα διαλειτουργικότητας και γέφυρες με τρίτα συστήματα.

Αξιοποίηση πόρων

Κοινά χρησιμοποιούμενοι πόροι θα αξιοποιούνται και θα επιδιώκεται η επαναχρησιμοποίηση των δομικών στοιχείων των λύσεων.

Πηγή Εντυπη Εκδοση ΤΑ ΝΕΑ

Must in

«Ένα Νέο Παραγωγικό Πρότυπο – “Ελλάδα 2030”» – Το 4ο OT FORUM έρχεται…

Στις 2 και 3 Δεκεμβρίου στο Μικρό Χρηματιστήριο Αθηνών, ο Οικονομικός Ταχυδρόμος διοργανώνει το OT FORUM «Ένα Νέο Παραγωγικό Πρότυπο – “Ελλάδα 2030”»

Ακολουθήστε το in.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

in.gr | Ταυτότητα

Διαχειριστής - Διευθυντής: Λευτέρης Θ. Χαραλαμπόπουλος

Διευθύντρια Σύνταξης: Αργυρώ Τσατσούλη

Ιδιοκτησία - Δικαιούχος domain name: ALTER EGO MEDIA A.E.

Νόμιμος Εκπρόσωπος: Ιωάννης Βρέντζος

Έδρα - Γραφεία: Λεωφόρος Συγγρού αρ 340, Καλλιθέα, ΤΚ 17673

ΑΦΜ: 800745939, ΔΟΥ: ΦΑΕ ΠΕΙΡΑΙΑ

Ηλεκτρονική διεύθυνση Επικοινωνίας: in@alteregomedia.org, Τηλ. Επικοινωνίας: 2107547007

ΜΗΤ Αριθμός Πιστοποίησης Μ.Η.Τ.232442

Κυριακή 24 Νοεμβρίου 2024