OT FORUM: Τα σημαντικά της έκτης μέρας
Ολα όσα συζητήθηκαν το Σάββατο στο περίπτερο – studio του ΟΤ στην 87η ΔΕΘ
Ενδιαφέρουσες συζητήσεις από τις οποίες βγήκαν και ειδήσεις, με προσκεκλημένους υπουργούς με χαρτοφυλάκια πρώτης γραμμής και με βαρύ φορτίο στη δύσκολη συγκυρία μετά τις πρόσφατες καταστροφές από τις πλημμύρες και τις πυρκαγιές, καθώς και με εκπροσώπους από τον χώρο της επιχειρηματικότητας και των εργαζομένων, συνέθεσαν την έκτη και τελευταία ημέρα του φετινού OT Forum, που πραγματοποιείται στο πλαίσιο της 87ης ΔΕΘ. Με τους καλεσμένους συνομίλησαν οι δημοσιογράφοι του OT Χρήστος Κολώνας, Γιάννης Αγουρίδης, Νίκος Φιλιππίδης και Ελένη Στεργίου.
Το πρόγραμμα του Σαββάτου ξεκίνησε με τον υπουργό Αγροτικής Αγροτικής Ανάπτυξης και Τροφίμων Λευτέρη Αυγενάκη, ο οποίος έστειλε το μήνυμα ότι «θα μείνουμε στη Θεσσαλία όσο απαιτηθεί για να ξαναβρεί τους ρυθμούς της».
Μίλησε χωρίς περιστροφές για «αισχροκέρδεια» και για «μαυραγορίτες που παίζουν παιχνίδια στις πλάτες των καταναλωτών και των ανθρώπων οι οποίοι τα έχασαν όλα και προσπαθούν να ξαναφτιάξουν τη ζωή τους».
Ανέφερε πως στη Θεσσαλία μόνο 28.000 στρέμματα είναι δηλωμένα για καλλιέργεια κηπευτικών και μάλιστα τα περισσότερα είναι βιομηχανική ντομάτα η οποία έχει ήδη συγκομιστεί σε ποσοστό 70%-80%. «Συνεπώς, πώς επηρεάζεται η ντομάτα της Κορίνθου, τα κηπευτικά της Κρήτης και άλλων περιοχών για να εκτοξευτούν οι τιμές;», είπε ο κ. Αυγενάκης.
Σημείωσε ότι οι εκτιμήσεις που ακούγονται για τον χρόνο που θα χρειαστεί ώστε να μπορέσουν να ξανακαλλιεργήσουν οι αγρότες τη θεσσαλική γη είναι αυθαίρετες και ψευδείς.
Σε ό, τι αφορά το ζωικό κεφάλαιο της Θεσσαλίας, που αναλογεί στο 18% του ζωικού κεφαλαίου όλης της χώρας, ο κ. Αυγενάκης είπε ότι είναι μεγάλος ο αριθμός που έχει πληγεί, ολόκληρες εγκαταστάσεις έχουν εξαφανιστεί κάτω από το νερό.
Ο ίδιος εκτιμά ότι το δεύτερο δεκαπενθήμερο του Οκτωβρίου η ζωική παραγωγή θα έχει αποζημιωθεί για το κομμάτι της παραγωγής που αφορά τον ΕΛΓΑ.
Σταϊκούρας: Η αποκατάσταση του σιδηροδρομικού δικτύου θα πάρει μήνες
Πιθανόν και μέσα στο σαββατοκύριακο να παραδοθεί στην κυκλοφορία το τμήμα της ΠΑΘΕ που υπέστη ζημιές από την πρόσφατη θεομηνία, όμως ο σιδηρόδρομος θα χρειαστεί μήνες για να επανέλθει στην κατάσταση στην οποία ήταν πριν από 20 μέρες, είπε ο υπουργός Μεταφορών Χρήστος Σταϊκούρας μιλώντας στο OT Forum.
Ο κ. Σταϊκούρας είπε ότι από το Ταμείο Ανάκαμψης θα χρηματοδοτηθούν δρόμοι, γέφυρες και με πάνω από 150 εκατ. ευρώ το σιδηροδρομικό δίκτυο, στο οποίο μετά τα ακραία φαινόμενα παρουσίασε μετατοπισμένες γραμμές, κατεστραμμένους σταθμούς, πεσμένες γέφυρες, κατεστραμμένα συστήματα τηλεδιοίκησης που παραδόθηκαν πρόσφατα.
Στο επίκεντρο οι μετακινήσεις των πολιτών
Μεταξύ άλλων, ο υπουργός Μεταφορών ανήγγειλε μιλώντας στον OT ότι προωθείται η δημιουργία δύο μητροπολιτικών φορέων, ενός στην Αττική και ενός στη Θεσσαλονίκη που θα ασχολούνται με την καθημερινότητα και τις μετακινήσεις των πολιτών, με στόχο τη λήψη των απαραίτητων μέτρων για τη διευκόλυνσή τους.
Σκρέκας: Όποιος τολμήσει να κερδοσκοπήσει θα το πληρώσει ακριβά
Όποιος προσπαθήσει να κερδοσκοπήσει σε αυτές τις δύσκολες στιγμής για τη χώρα μας, θα το πληρώσει πολύ ακριβά. Θα είμαστε άτεγκτοι. Και αυτό δεν αφορά μόνο τη Θεσσαλία», προειδοποίησε ο υπουργός Ανάπτυξης, Κώστας Σκρέκας. Αποκάλυψε μάλιστα ότι τις επόμενες ημέρες θα ανακοινωθούν τα πρόστιμα που επιβλήθηκαν ήδη ακόμα και σε μικρά καταστήματα που ανέβασαν αδικαιολόγητα τις τιμές τις πληγείσες περιοχές.
«Οι καταστροφές είναι μεγάλες, έχουμε οικογένειες που δεν έχουν σπίτια να μείνουν» τόνισε αναφερόμενος στην Θεσσαλία, και πρόσθεσε ότι περισσότερες από 4.000-5.000 επιχειρήσεις πληγεί, ενώ αγρότες και κτηνοτρόφοι είναι σε δεινή κατάσταση.
Για τον πληθωρισμό
«Σε κάποια προϊόντα είμαστε κάτω από τον μέσο όρο [της ΕΕ] ότι και σε άλλο στον μέσο όρο. Αν δούμε ότι πάει να ξεφύγει το πράγμα θα παρέμβουμε» είπε, προσθέτοντας ότι θα πρέπει να εξασφαλίσουμε ότι δεν θα υπάρξουν ελλείψεις στην αγορά, να γίνουν εισαγωγές που θα καλύψουν τη ζήτηση, καθώς και έλεγχοι στο περιθώριο κέρδους των επιχειρήσεων με βάση τον νόμο που ισχύει.
Πρόσθεσε ότι ο νόμος για το πλαφόν στο περιθώριο κέρδους μπορεί να ισχύσει και το επόμενο έτος, αν ο πληθωρισμός επιμείνει: «είμαστε υπέρ της ελεύθερης αγοράς, αλλά όχι υπέρ της ασύδοτης αγοράς».
Τιμές καυσίμων
Αναφερόμενος στις τιμές των καυσίμων, είπε ότι βασικός λόγος πίσω από τις αυξήσεις είναι επειδή αυξάνεται η τιμή του πετρελαίου, εξηγώντας ότι ο ειδικός φόρος στα καύσιμα είναι σταθερός και όχι ποσοστιαίος.
Γεωργιάδης: Το 2025 η ανεργία θα πέσει κάτω από το 10%
«Θέλω η θητεία μου να συνδεθεί με τη ΔΥΠΑ», είπε ο Άδωνις Γεωργιάδης, τονίζοντας ότι η έλλειψη εργατικού δυναμικού αποτελεί μακροπρόθεσμα το μεγαλύτερο πρόβλημα για την ελληνική οικονομία. «Πρέπει να ταιριάξουμε ανέργους με θέσεις εργασίας», πρόσθεσε.
Για την ανεργία
Αναφορικά με την ανεργία εκτίμησε ότι μέχρι το 2025 θα υποχωρήσει κάτω από το 10% ενώ υπενθύμισε ότι, βάσει μνημονιακή δέσμευσης, θα χρειαστεί το μονοψήφιο νούμερο να διατηρηθεί για έναν χρόνο προκειμένου να ξεπαγώσουν οι τριετίες.
Εκτίμησε ότι το 10% της ανεργίας περιλαμβάνει μεγάλο κομμάτι μαύρης εργασίας, ενώ υποστήριξε ότι οι έλληνες εργαζόμενοι είναι απρόθυμοι να εργαστούν σε κλάδους που απαιτούν χειρωνακτική εργασία όπως στις κατασκευές.
«Εμπιστευτείτε τον καπιταλισμό»
Αναφορικά με το ύψος των μισθών κάλεσε «να εμπιστεύεστε τον καπιταλισμό» καθώς η αύξηση της ζήτησης για εργαζόμενους ανεβάζει τους μισθούς. «Την ώρα που η Ευρώπη μπαίνει σε ύφεση, η Ελλάδα με την επενδυτική βαθμίδα θα έχει πρόσβαση σε κεφάλαια που θα φέρουν ανάπτυξη. Έτσι θα υπάρξει σύγκλιση με την Ευρώπη», είπε.
Για τις πληγείσες περιοχές της Θεσσαλίας σημείωσε ότι «δυστυχώς η καταστροφή φέρνει πάντα ανάπτυξη», καθώς στην περιοχή θα δοθούν πολλά λεφτά και θα γίνουν πολλά έργα.
Για το νέο εργασιακό νομοσχέδιο
Σχετικό με το εργασιακό νομοσχέδιο και τις συμβάσεις κατά παραγγελία, μεταξύ άλλων ο υπουργός Εργασίας είπε ότι σε κάθε περίπτωση οι εργαζόμενοι θα πληρώνονται το ¼ του μισθού που θα συμφωνηθεί, ανεξαρτήτως πόσες ώρες θα κληθούν να δουλέψουν. Ξεκαθάρισε ότι θα απαγορεύεται η μετατροπή κανονικών συμβάσεων σε κατά παραγγελία, ενώ η σύμβαση του εργαζόμενου με δεύτερο εργοδότη δεν θα μπορεί να αφορά εταιρεία συγγενική της βασικής για να μην παρακάμπτεται η πληρωμή υπερωρίας.
Διευκρίνισε ότι αποτελεί πολιτική επιλογή της κυβέρνησης να υιοθετηθούν οι συμβάσεις κατά παραγγελία.
Έρχεται ασφαλιστική μεταρρύθμιση
Ο Άδωνις Γεωργιάδης προανήγγειλε ότι μετά τις εκλογές στην Τοπική Αυτοδιοίκηση θα παρουσιαστεί η νέα ασφαλιστική μεταρρύθμιση, ο νόμος για τα επαγγελματικά ταμεία ασφάλισης. Σημείωσε ότι μέχρι στιγμής οι εγγεγραμμένοι στο ΤΕΚΑ ανέρχονται σε 280 χιλιάδες.
Τόνισε ακόμα ότι η κυβέρνηση εξετάζει την παροχή κινήτρων για την ιδιωτική ασφάλιση ακινήτων και περιουσιών.
Κοτταράς (ΣΤΑΣΥ): Σχέδιο για παραγωγή ενέργειας από το φρενάρισμα των συρμών
Στις σημαντικές προκλήσεις τις οποίες αντιμετωπίζουν τα μέσα σταθερή τροχιάς στο Λεκανοπέδιο, αλλά και τις ενέργειες που γίνονται για να μειωθεί το περιβαλλοντικό αποτύπωμα και να αυξηθεί η εξοικονόμηση ενέργειας, αναφέρθηκε ο κ. Αθανάσιος Κοτταράς, διευθύνων σύμβουλος της ΣΤΑΣΥ (Σταθερές Συγκοινωνίες Ανώνυμος Εταιρεία).
Ο κ. Κοτταράς μίλησε για το μεγάλο έργο αναβάθμισης των συρμών που έχει αναλάβει ισπανική εταιρεία. Σύμφωνα με τον διευθύνοντα σύμβουλο της ΣΤΑΣΥ, η σύμβαση είναι αξίας 65 εκατ. ευρώ και αφορά στην αναβάθμιση 145 συρμών τόσο μηχανικά όσο και με νέα καθίσματα. Πρόσθεσε επίσης, ότι η αναβάθμιση γίνεται στον Βόλο.
Κλιματική αλλαγή
Αναφερόμενος στις προκλήσεις τις κλιματικής αλλαγής ο κ. Κοτταράς υπογράμμισε ότι ένα από τα πολλά παράπονα που δέχονται είναι ο κλιματισμός, τα οποία χαρακτήρισε δικαιολογημένα.
Εξοικονόμηση ενέργειας
Ερωτηθείς για τις κινήσεις που γίνονται από τη διοίκηση της ΣΤΑΣΥ αναφορικά με την εξοικονόμηση ενέργειας, ο κ. Κοτταράς επεσήμανε ότι τα μέσα σταθερής τροχιάς είναι τα πιο φιλικά προς το περιβάλλον, καθώς είναι ηλεκτρικά.
Αποκάλυψε επίσης ότι σύντομα αναμένεται να βγει στον αέριο έναν μεγάλος διεθνής διαγωνισμός στη Γραμμή 1 του μετρό, η οποίο θα προβλέπει την παραγωγή ενέργειας από την ηλεκτροπέδηση. Δηλαδή θα εκμεταλλεύεται την ενέργεια που παράγεται την ώρα που φρενάρει ο συρμός, και θα την επιστρέφει στο δίκτυο.
Τσαπρούνης [Intrakat]: Εξετάζουμε κάθε επενδυτική ευκαιρία
Για τις μεγάλες προκλήσεις που υπάρχουν στον κατασκευαστικό κλάδο, την κλιματική αλλαγή, τις φυσικές καταστροφές, αλλά και τις σημαντικές ελλείψεις σε ανθρώπινο δυναμικό έκανε λόγο ο κ. Γιώργος Τσαπρούνης, εκπρόσωπος Τύπου της Intrakat.
Η κλιματική κρίση
Σύμφωνα με τον κ. Τσαπρούνη η κλιματική κρίση αναθεωρεί ότι ξέραμε μέχρι σήμερα και πως πρέπει να αλλάξουν τα μοντέλα κατασκευής, όπως επίσης πρέπει να αλλάξει και ο τρόπος με τον οποίο βλέπουμε τις υποδομές.
Απαιτούνται fast track διαδικασίες από όλους, και από την πολιτεία και από τις επιχειρήσεις του κλάδου. «Όλα αλλάζουν και πρέπει να προσαρμοστούμε», υπογράμμισε.
Η συμφωνία με την Άκτωρ
Ερωτηθείς για τη συμφωνία εξαγοράς της Άκτωρ ΑΤΕ από την Intrakat, ο κ. Τσαπρούνης τόνισε ότι αναμένεται μέχρι το τέλος Νοεμβρίου η έγκριση από την Επιτροπή Ανταγωνισμού
Επενδύσεις στην ενέργεια
«Βιώνουμε την άνοιξη των κατασκευών, αλλά αυτό δεν θα είναι για πάντα», τόνισε και πρόσθεσε ότι Ειδικότερα για τον κλάδο της ενέργειας υπογράμμισε ότι η εταιρεία επενδύει ισχυρά και συστηματικά με αιχμή τις ΑΠΕ αλλά και την αποθήκευση ενέργειας.
Μπαλωμένος (ΕΤΑΔ): Ποια ακίνητα αξιοποιούνται μέσα στο 2023
Το Τae Kwon Do και η Ακτή Βουλιαγμένης περιλαμβάνονται μεταξύ των ακινήτων που βγάζει προς αξιοποίηση άμεσα η Εταιρεία Ακινήτων Δημοσίου (ΕΤΑΔ), ανακοίνωσε ο εντεταλμένος σύμβουλος της εταιρείας, Παναγιώτης Μπαλωμένος.
Συγκεκριμένα, σύμφωνα με τα όσα ανέφερε ο κ. Μπαλωμένος, μέσα στις επόμενες δύο εβδομάδες να προκηρυχθεί το Ta Kwon Do -η Εσπλανάδα, το Γυάλινο Κτήριο, η Πλατεία Νερού, η προβλήτα- προς αξιοποίηση για τουλάχιστον 40 χρόνια.
Η Ακτή Βουλιαγμένης θα βγει μέχρι το τέλος του έτους. Προς το παρόν, το λειτουργεί η ίδια η ΕΤΑΔ με πολύ καλές κριτικές, μαζί με την Ωκεανίδα, όπως είπε ο ίδιος.
Το πλάνο της εταιρείας προβλέπει στο τέλος του 2023 να είναι αξιοποιημένο το 97% του παραλιακού μετώπου από Πειραιά μέχρι Σούνιο, το 70% των Ξενία, το 70% των τουριστικών περιπτέρων, το 87% των ολυμπιακών ακινήτων που διαχειρίζεται η εταιρεία.
Σε ό, τι αφορά το χαρτοφυλάκιο της ΕΤΑΔ, ο κ. Μπαλωμένος σημείωσε ότι στο μητρώο της η εταιρεία έχει εγγεγραμμένα 70.000 ακίνητα, όμως, δεν έχει τόσα προς αξιοποίηση.
Με συγκεκριμένες διαδικασίες η ΕΤΑΔ βρίσκεται στη διαδικασία «ξεκαθαρίσματος» ώστε να μείνουν στο τέλος στο χαρτοφυλάκιό της μόνο τα ακίνητα για τα οποία έχει ευθύνη διαχείρισης και αξιοποίησης.
Γρηγορίου (Advent): Η Ευρώπη έχει πάρει την απόφαση να κάνει το υδρογόνο μεγάλο παίκτη
Τη σημασία του υδρογόνου για την ενεργειακή επάρκεια και ασφάλεια της Ευρώπης υπογράμμισε ο διευθύνων σύμβουλος της εταιρείας Advent Technologies Δρ. Βασίλης Γρηγορίου.
Μιλώντας για την κλιματική αλλαγή και τη συμβολή του υδρογόνου, ο διευθύνων σύμβουλος της Advent τόνισε ότι «είναι μια πραγματικότητα και προφανώς πρέπει κάτι να κάνουμε όσο το δυνατόν πιο γρήγορα. «Χρειάζεται κάτι καινούργιο και το υδρογόνο, ειδικά το πράσινο υδρογόνο είναι μία από τις νέες τεχνολογίες που έρχονται, μία από αυτές τις λύσεις».
«Η Ευρώπη έχει πάρει την απόφαση να κάνει το υδρογόνο μεγάλο παίκτη. Εχει πει ότι θα δώσω αρκετά χρήματα για να παραχθούν αρκετές ποσότητες για μηχανήματα και χώρους αποθήκευσης κ.λπ. Εμείς πίσω από αυτό το κομμάτι είδαμε αυτή την ευκαιρία. Η Ευρώπη έβαλε μπροστά κάποια έργα κοινού ενδιαφέροντος, θέλει να επενδύσει στο υδρογόνο, δεν θέλει να χάσει αυτή τη βιομηχανία, ενώ έχει επιλέξει για την παραγωγική δραστηριότητα τον Νότο», υπογράμμισε.
Η Advent
Αναφερόμενος στην εταιρεία Advent Technologies, ο κ. Γρηγορίου ανέφερε πως «ξεκίνησε από κάποια εργαστήρια στην Πάτρα. Εφτιαχνε κάποιες μεβράνες, ημιαγωγούς, ηλεκτρόδια κ.λπ. Στη συνέχεια πήραμε χρήματα από ιδιώτες, venture capital στην Ελλάδα και μετά στο εξωτερικό και πλέον ασχολούμαστε με τον χώρο των κυψελίδων καυσίμων. Το υδρογόνο είναι ένας κλάδος, εμείς πιστεύουμε στο καύσιμο, αλλά και στην υλεκτρόληση».
Σημείωσε μεταξύ άλλων ότι «ξεκινήσαμε από start up και πλέον είμαστε μεγάλη εταιρεία σε παγκόσμιο επίπεδο» με συνεργασίες με τη NASA, τον αμερικανικό στρατό και την Ευρωπαϊκή Υπηρεσία Διαστήματος.
«Στην Κοζάνη έχουμε σχέδια, στη Δυτική Μακεδονία υπάρχει το ανθρώπινο δυναμικό, θα μπορούσαμε να τρέξουμε το project παγκόσμιας κατασκευής και λειτουργία μίας βιομηχανικής μονάδας, καθώς και εγκαταστάσεων Έρευνας και Ανάπτυξης (R&D) παραγωγής κυψελών καυσίμου και μονάδων ηλεκτρόλυσης, στην περιοχή της Κοζάνης», ανέφερε ο κ. Γρηγορίου.
Σδούκου: Οι τιμές δείχνουν ότι έχει ομαλοποιηθεί κάπως η αγορά ενέργειας
Σημαντικό ρόλο θα παίξει και φέτος «τι χειμώνα θα έχουμε» καθώς «πέρυσι είχαμε πιο ήπιο χειμώνα που βοήθησε την κατάσταση», τόνισε μεταξύ άλλων η Αλεξάνδρα Σδούκου, υφυπουργός Περιβάλλοντος και Ενέργειας.
Για τις ΑΠΕ
Σε ερώτημα σχετικά με τις ΑΠΕ και την ανάπτυξη δικτύων διανομής και αποθήκευσης ενέργειας, η κ. Σδούκου είπε ότι δεν πρόκειται για ένα αμιγώς ελληνικό πρόβλημα αλλά για πρόβλημα ευρωπαϊκό. Όπως είπε η υφυπουργός «υπάρχει ενδιαφέρον για ΑΠΕ αλλά υπάρχει έλλειμμα στο επενδυτικό ενδιαφέρον για τα δίκτυα και την αποθήκευση ενέργειας».
Για τα υπεράκτια αιολικά πάρκα η κ. Σδούκου είπε ότι «στην αγορά υπάρχει μια αμφιβολία αν θα ανοίξει και για την Ελλάδα αυτός ο φάκελος». «Θέλω να διαψεύσω την αμφιβολία» είπε για να συμπληρώσει «είναι ψηλά στην ατζέντα μας». Μάλιστα, η υφυπουργός Περιβάλλοντος και Ενέργειας τόνισε ότι «το αιολικό μας δυναμικό είναι ασύγκριτα ανώτερο με αυτό των γειτόνων μας».
Οι τιμές στην ενέργεια
Η κ. Σδούκου είπε ότι «οι τιμές έχουν σταθεροποιηθεί χωρίς να έχουμε φτάσει σε επίπεδα προ κρίσης» ενώ τόνισε ότι σχετικές ανακοινώσεις θα γίνουν από τον αρμόδιο υπουργό αλλά σε κάθε περίπτωση «η πολιτεία θα φροντίσει».
Καραγεωργόπουλος (ΓΣΕΕ): Το εργασιακό νομοσχέδιο δυσχεραίνει το πλαίσιο για τους εργαζόμενους
Μεγαλύτερη σύγχυση από οποιοδήποτε άλλο νομοσχέδιο προκαλεί αυτό που κατέθεσε η κυβέρνηση, είπε ο εκπρόσωπος Τύπου της ΓΣΕΕ, Δημήτρης Καραγεωργόπουλος, ασκώντας κριτική στην κυβέρνηση ότι με πρόσχημα την υιοθέτηση μιας ευρωπαϊκής οδηγίας δημιουργούν δυσμενέστερο εργασιακό περιβάλλον.
Για τη διάταξη σε σχέση με την απασχόληση σε πολλαπλούς εργοδότες, η οποία προκάλεσε μεγάλο θόρυβο, ο κ. Καραγεωργόπουλος επεσήμανε, μεταξύ άλλων, ότι δημιουργεί παγίδες, όπως να απασχολείται ένας εργαζόμενος στο ΑΦΜ του εργοδότη του για 8 ώρες και μετά να συνεχίσει να δουλεύει για τον ίδιο εργοδότη με το ΑΦΜ κάποιου συμβεβλημένου με αυτόν υπεργολάβου οδηγώντας σε εντατικοποίηση της εργασίας και εξάντληση του εργαζόμενου.
Κόλλιας (ΟΕΕ): Στα 5 δισ. ευρώ το συνολικό κόστος από τις πλημμύρες
Μεταξύ 4 και 5 δισ. ευρώ θα κυμανθεί το συνολικό κόστος για την αποκατάσταση των καταστροφών από τις πλημμύρες στη Θεσσαλία, εκτίμησε ο πρόεδρος του Οικονομικού Επιμελητηρίου Ελλάδος, Κωνσταντίνος Κόλλιας.
Σε κάθε περίπτωση, είπε, θα πρέπει να γίνει αναθεώρηση του προϋπολογισμού, όταν θα υπάρξει η πλήρης καταγραφή των ζημιών.
Τρεις άξονες
Ερωτηθείς για το πώς πρέπει να κινηθεί η κυβέρνηση για την αποκατάσταση των καταστροφών, ο κ. Κόλλιας συνόψισε σε τρεις άξονες τα μέτρα που πρέπει να ληφθούν: γρήγορη αποκατάσταση, επένδυση στις υποδομές με πρόβλεψη για ακραίες καταστάσεις, πλαφόν μστις τιμές για να αποφευχθεί η αισχροκέρδεια.
Οι προοπτικές για την οικονομία
Στο Οικονομικό Επιμελητήριο δεν βλέπουν δυσοίωνες προοπτικές για την ελληνική οικονομία το 2024 ανέφερε ο κ. Κόλλιας. Το 2024 δεν θα είναι ίδιο με το 2023, όμως εμείς δεν διακρίνουμε κάποια τάση αποεπένδυσης, το οικονομικό κλίμα παραμένει ισχυρό, η εικόνα της μεταποίησης επίσης, ενώ το τελευταία τρίμηνο μετά από πολλά χρόνια είδαμε η αξία των εξαγωγών να είναι ελαφρώς μεγαλύτερη των εισαγωγών.
Η φοροδιαφυγή είναι ένα ζήτημα το οποίο καμία κυβέρνηση δεν έχει καταφέρει να καταπολεμήσει, είπε ο πρόεδρος του ΟΕΕ.
Τα αδήλωτα και μαύρα εισοδήματα είναι πολλά. Όταν το 40% δηλώνει ετήσιο εισόδημα κάτω από 10.000 ευρώ, τότε μιλάμε για εκτεταμένη φοροδιαφυγή, σημείωσε.
Το Οικονομικό Επιμελητήριο, είπε, έχει καταθέσει πρόταση να ισχύσει το καθεστώς έσοδα έξοδα για όλους.
Καμπάνης (ΠΟΦΕΕ): Κρατάμε τη δημοσιονομική πολιτική της χώρας στα χέρια μας
«Ο δικός μας κλάδος έβαλε πλάτη κατά τη διάρκεια του Covid, περάσαμε τα πάνδεινα και ακόμα συνεχίζουμε και κρατάμε τη δημοσιονομική πολιτική της χώρας στα χέρια μας. Όλα τα κάνει ο λογιστής», είπε ο πρόεδρος της Πανελλήνιας Ομοσπονδίας Φοροτεχνικών Ελεύθερων Επαγγελματιών (ΠΟΦΕΕ), Βασίλης Καμπάνης.
Στοίχημα τα μετρητά
Σε ερώτηση για το αν οι ελεύθεροι επαγγελματίες βρίσκονται στο «στόχαστρο», ο πρόεδρος της Πανελλήνιας Ομοσπονδίας Φοροτεχνικών Ελεύθερων Επαγγελματιών, ανέφερε χαρακτηριστικά πως όντως «παρατηρείται μια διαρροή εσόδων σε κάποιους κλάδους και περιμένουμε να ακούσουμε κάποια πράγματα. Το στοίχημα είναι τα μετρητά, να αυξηθούν οι ηλεκτρονικές συναλλαγές. Εάν δεν υπάρχει διαρροή θα ανεβαίνουν τα φορολογικά έσοδα, είδαμε ότι και το gap του ΦΠΑ μειώθηκε».
Για την επιστρεπτέα
Αναφορικά με την επιστρεπτέα προκαταβολή, ο πρόεδρος της Πανελλήνιας Ομοσπονδίας Φοροτεχνικών Ελεύθερων Επαγγελματιών έκανε λόγο για περίπου 10.000 επιχειρήσεις όπου για διάφορους λόγους τους ζητήθηκε όλο το ποσό. «Δεν μπορεί να γίνει σε δόσεις. Σε κάποιες επιχειρήσεις από αυτές έγιναν λάθη και πρέπει να τρέξει και πάλι η πλατφόρμα. Το 40- 45% κακώς τους ζητείται να επιστραφούν. Μόνο με πολιτική βούληση γίνεται. Περιμένουμε κάποια εξέλιξη γιατί έγινε κατανοητό το πρόβλημα».
Σκυλακάκης: Σε ολόκληρη τη Θεσσαλία έπεσαν 8 δισ. τόνοι νερού
Στους 8 δισ. τόνους υπολογίζεται το νερό που έπεσε στη Θεσσαλία με την τελευταία θεομηνία, ποσότητα που με το παλιό κλίμα ισοδυναμεί με το δυσμενές σενάριο για τις πλημμύρες μία φορά στα χίλια χρόνια. Αυτό τόνισε ο υπουργός Περιβάλλοντος και Ενέργειας, Θόδωρος Σκυλακάκης, προσθέτοντας ότι ο συγκεκριμένος όγκος νερού είναι τριπλάσιος σε σχέση με το σενάριο των 50 ετών, και εξηγώντας ότι με βάση τον ισχύοντα νόμο τα αντιπλημμυρικά έργα γίνονται με ορίζοντα 50 ετών.
Κριτήριο η ανθεκτικότητα
Ο κ. Σκυλακάκης είπε ακόμη ότι το πιο σημαντικό είναι να επενδύσουμε στην ανθεκτικότητα, και αυτό είναι το νέο στοιχείο που πρέπει να μπει στην αντιπλημμυρική πολιτική. «Να μετρήσουμε και να επενδύσουμε στην ανθεκτικότητα, να δουλέψει σωστά ο αντιπλημμυρικός σχεδιασμός και να αποφασίσουμε πού θα πρέπει να πάμε το επίπεδο του αντιπλημμυρικού σχεδιασμού».
Για το ρεύμα
Αναφερόμενος στη ρήτρα αναπροσαρμογής, τόνισε το υφιστάμενο σύστημα θα λειτουργήσει μέχρι το τέλος του χρόνου.
Ο κ. Σκυλακάκης είπε ότι θα ανακοινωθεί πακέτο μέτρων για τους ευάλωτους, τους ενεργειακά ευάλωτους, τη ρευματοκλοπή και τους στρατηγικούς κακοπληρωτές . Για τους τελευταίους είπε ότι είναι πολύ λιγότεροι από ότι έχουμε στο μυαλό μας, περίπου 50.000 και τους διαφοροποίησε από τους «στρατηγικούς ξεχασιάρηδες».
Καλαφάτης: To μετρό για τη Θεσσαλονίκη είναι game changer
«Το φαινόμενο της Θεσσαλίας ήταν έξω από κάθε πρόβλεψη», είπε ο βουλευτής Α’ Θεσσαλονίκης της Νέας Δημοκρατίας και πρώην υφυπουργός Εσωτερικών, Σταύρος Καλαφάτης, ενώ τόνισε ότι «η ανθεκτικότητα των υποδομών θα είναι το διακύβευμα για το σύνολο του δυτικού κόσμου λόγω των επιπτώσεων της κλιματικής αλλαγής».
Για τη Θεσσαλονίκη
Για τα θέματα που αφορούν την εκλογική του περιφέρεια, την Θεσσαλονίκη, ο κ. Καλαφάτης σημείωσε ότι το «μετρό αλλάζει τους όρους του παιχνιδιού στην πόλη, θα δώσει ανάσα αλλά δεν θα λύσει το πρόβλημα του κυκλοφοριακού».
Για τον Flyover ο κ. Καλαφάτης είπε ότι στόχος είναι να ξεκινήσει όσο πιο γρήγορα γίνεται ενώ σημείωσε χαρακτηριστικά «να μην περιμένουμε να ολοκληρωθεί το μετρό και μετά να ξεκινήσει».
Μεταξύ άλλων, τόνισε ότι με τα έργα που ολοκληρώνονται ουσιαστικά γίνεται επανατοποθέτηση της Θεσσαλονίκης στο πλαίσιο της νοτιοανατολικής Ευρώπης, ενώ παράλληλα είπε ότι δεν πρέπει η πόλη να μπαίνει σε έναν ανόητο ανταγωνισμό με την Αθήνα.
Ακολουθήστε το in.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις