Ο Τομ Κρουζ προέβλεψε τους κινδύνους του AI στο Χόλιγουντ, πολύ πριν τις απεργίες
Εν μέσω των απεργιών του Χόλιγουντ, το τελευταίο «Mission: Impossible» του Τομ Κρουζ αποκαλύπτει τι διακυβεύεται με την τεχνητή νοημοσύνη στις ταινίες.
- Με αλλεπάλληλες μαχαιριές η δολοφονία στο ξενοδοχείο στην Καλαμάτα - Ομολόγησε ο 35χρονος
- ΗΠΑ: Κρίσιμο 48ωρο – Ο Τραμπ οδηγεί τη χώρα σε… shutdown
- Αποκάλυψη in: Μία πολυμήχανη 86χρονη παγίδευσε μέλη συμμορίας «εικονικών ατυχημάτων» στα Χανιά
- Δημήτρης Ήμελλος: Το τελευταίο αντίο στον αγαπημένο ηθοποιό -Τραγική φιγούρα η μητέρα του
Η απεργία της Ένωσης Συγγραφέων της Αμερικής (WGA) παραμένει πάνω από 130 ημέρες. Μαζί με τη Συντεχνία Ηθοποιών – Αμερικανική Ομοσπονδία Καλλιτεχνών Τηλεόρασης και Ραδιοφώνου (SAG-AFTRA), οι συγγραφείς του Χόλιγουντ διαμαρτύρονται για αρκετά ζητήματα.
Μεταξύ άλλων αιτημάτων, το WGA καλεί για ρητές ρυθμίσεις σχετικά με τη χρήση της τεχνητής νοημοσύνης στην παραγωγή μέσων, σε αυτό που το περιοδικό Time αποκάλεσε «μια καίρια στιγμή» στην ιστορία του κινηματογράφου.
Αν και η Barbie και ο Oppenheimer έλαβαν τη μεγαλύτερη προσοχή αυτό το καλοκαίρι, η τελευταία ταινία του Τομ Κρουζ, στην σειρά Mission: Impossible (Dead Recoing Part One), αποκαλύπτει περισσότερα για το μέλλον των ταινιών.
Κύρια σημεία απειλής από AI
Πρόωρα προφητικό για τις απεργίες του Χόλιγουντ, αλλά ξεκίνησε πολύ πριν από την απεργία. Το 2020, αυτό το blockbuster διερευνά τις απειλές της τεχνητής νοημοσύνης στην ανθρώπινη κοινωνία και την πολιτική τάξη μας.
Η νέμεση του Κρουζ είναι ένα πρόγραμμα τεχνητής νοημοσύνης που ονομάζεται Entity. Δημιουργημένη ως κυβερνοόπλο, η Οντότητα επιτυγχάνει την αίσθηση να γίνει τόσο πράκτορας όσο και αντικείμενο στον επακόλουθο παγκόσμιο ανταγωνισμό για την εξουσία.
Με υπολογιστική παντογνωσία σε έναν ψηφιακά δικτυωμένο και αξιόπιστο κόσμο, η Οντότητα μπορεί να χειριστεί ψηφιακές και φυσικές υποδομές, όπως κινητά τηλέφωνα και συστήματα διαμετακόμισης, και έτσι να ελέγχει και τους ανθρώπους που βασίζονται σε ψηφιακές διεπαφές.
Αναγνωρίζοντας την Οντότητα ως θεμελιώδη απειλή για την ανθρωπότητα, ο Ίθαν Χαντ (Κρουζ) της Δύναμης Mission Impossible μπαίνει σε δύσκολη θέση (ξανά) για να αποκτήσει και να καταστρέψει την τεχνητή νοημοσύνη.
Η αφοσίωσή του στην αυτοπρόσωπη παρουσία του θυμίζει μια προηγούμενη εποχή του Χόλιγουντ, όταν οι σταρ του κινηματογράφου δεν μπορούσαν να βασίζονται στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης για να συνδεθούν με τους οπαδούς τους.
Εντυπωσιακή (προφητική) πλοκή
Η πλοκή της ταινίας είναι μια ζωντανή υπενθύμιση του πόσο λίγη εμπειρία έχουν οι άνθρωποι σε ψηφιακά περιβάλλοντα, παρόλο που το κινηματογραφικό περιβάλλον βασίζεται σε σύγχρονες τεχνολογίες για να καθηλώσει το κοινό της.
Όπως και το προηγούμενο καλοκαίρι του Κρουζ, το 2022, το Top Gun: Maverick, το Mission: Impossible — Το Dead Recokoning έχει σχεδιαστεί για να γίνεται αντιληπτός ο κινηματογράφος ως μια εμπειρία πέρα από την ιστορία για την οποία μιλάει, χρησιμοποιώντας drone και εξελιγμένη επεξεργασία ήχου.
Ο σκηνοθέτης Christopher McQuarrie εξήγησε ότι η προσέγγισή του είναι αφιερωμένη σε «μια πλήρως καθηλωτική εμπειρία με μεγάλη οθόνη», συμπεριλαμβανομένων των τεχνολογιών βίντεο και ήχου υψηλής ευκρίνειας που επιτρέπουν να δημιουργηθεί η αίσθηση φυσικού περιβάλλοντος του κοινού.
Δείτε το τρέιλερ του Mission: Impossible – Dead Reckoning
Ανθρώπινη δράση, αστρική δύναμη
Ως σταρ του Χόλιγουντ, ο Κρουζ είναι εξίσου αφοσιωμένος στη δημιουργία εμπειριών του κοινού που ποντάρουν στο ένστικτο.
Ακόμα και καθώς οι εικόνες που παράγονται από υπολογιστή (CGI) και τα ψηφιακά εφέ έχουν ξεπεράσει ταινίες μεγάλου προϋπολογισμού, ο Κρουζ επιμένει να κάνει όλα τα ακροβατικά του μόνος του. Συγκρίνει την προσέγγισή του με κλασικές κινηματογραφικές παραστάσεις, λέγοντας: «Κανείς δεν ρώτησε τον Τζιν Κέλι “γιατί χορεύετε; Γιατί χορεύετε μόνος σας;»».
Αποσπάσματα από την οδήγηση μιας μοτοσικλέτας από ένα γκρεμό κυκλοφόρησαν στο διαδίκτυο έξι μήνες πριν από την κυκλοφορία της ταινίας.
Όταν κυκλοφόρησε το Mission: Impossible τον Ιούλιο του 2023 ο Κρουζ εξέπληξε τους οπαδούς του στις παγκόσμιες πρεμιέρες, περνώντας χρόνο στη συνάντηση του κόκκινου χαλιού και μιλώντας μαζί τους.
Σαν σταρ παλαιάς κοπής
Η αφοσίωσή του στην αυτοπρόσωπη παρουσία του θυμίζει μια προηγούμενη εποχή του Χόλιγουντ, όταν οι σταρ του κινηματογράφου δεν μπορούσαν να βασίζονται στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης για να συνδεθούν με τους οπαδούς τους. Παρά τη δημόσια υποστήριξή του για την απεργία, τάχθηκε επίσης υπέρ των εξαιρέσεων για να επιτραπεί στους ηθοποιούς να προωθήσουν τις ταινίες τους.
Όπως ήταν αναμενόμενο, ο McQuarrie αποφάσισε να μην χρησιμοποιήσει ένα ψηφιακά νεότερο Κρουζ και να επικεντρώσει την προσοχή του στη φυσική κατάσταση ενός σταρ που εμφανίζεται πολύ νεότερος από τα 61 του χρόνια.
Το All of Mission: Impossible – Dead Recokoning θυμίζει παλαιότερες εποχές του κινηματογράφου. Ο τίτλος της ταινίας προέρχεται, τουλάχιστον εν μέρει, από την ταινία του 1947 με τον Χάμφρεϊ Μπόγκαρτ.
Η πρώτη σκηνή της ερήμου θυμίζει ερημικά έπη της μεγάλης οθόνης, όπως ο Λόρενς της Αραβίας (1962), ενώ η εισαγωγή του υποβρυχίου στην δύναμη της Οντότητας απηχεί το Κυνήγι του Κόκκινου Οκτωβρίου (1990), μεταξύ άλλων.
Οι πολυάριθμες κινηματογραφικές αναφορές αφορούν σε ταινίες που προηγούνται της εποχής της συνεχούς ροής και των μέσων κοινωνικής δικτύωσης.
Κλασικό αυτοκίνητο κυνηγά τρένο
Ένα 20λεπτο κυνηγητό μέσα στους δρόμους της Ρώμης εστιάζει σε ένα βρεφικό καροτσάκι σε σκαλοπάτια, μια σημειολογική αναφορά στο Θωρηκτό Ποτέμκιν του σκηνοθέτη Sergei Eisenstein από το 1925.
Ο Κρουζ είναι δεμένος με χειροπέδες με τον συμπρωταγωνιστή Χέιλι Άτγουελ, ένα τέχνασμα που χρησιμοποιήθηκε σε διάφορες ταινίες, συμπεριλαμβανομένης της ταινίας του Τζέιμς Μποντ Tomorrow Never Dies (1997), ενώ οδηγεί ένα μικρό κίτρινο Fiat, που θυμίζει τόσο τη Ληστεία αλά Ιταλικά (1969) όσο και το Χωρίς Ταυτότητα (2002).
Υπάρχει ακόμη και μια εκτεταμένη σκηνή όπου ο Κρουζ πολεμά τους εχθρούς του πάνω τρένο Orient Express, προκαλώντας τις αναμνήσεις που βασίζονται στο μυθιστόρημα της Αγκάθα Κρίστι, μέχρι την ταινία Ο Στρατηγός, του Μπάστερ Κίτον (1926), και μια άλλη ταινία του Τζέιμς Μποντ, Από τη Ρωσία με Αγάπη (1963), της οποίας η πλοκή εξαρτάται από την απειλή της κατάχρησης της κυβερνοτεχνολογίας.
Οι πολυάριθμες κινηματογραφικές αναφορές αφορούν σε ταινίες που προηγούνται της εποχής της συνεχούς ροής και των μέσων κοινωνικής δικτύωσης.
Φυσική παρουσία: Μια πολυτέλεια;
Οι σεναριογράφοι και οι ηθοποιοί έχουν δίκιο που ανησυχούν. Με τόσες πολλές διαδικασίες στα εμπορικά μέσα ενημέρωσης να έχουν ήδη δρομολογηθεί, η βιομηχανία φαίνεται ιδιαίτερα ευάλωτη στην τεχνητή νοημοσύνη.
Οι παρούσες συνθήκες θυμίζουν προηγούμενες μεταβάσεις, όπως όταν οι ταινίες εισήγαγαν τεχνολογίες ήχου, μια απειλή για τους ηθοποιούς βωβών ταινιών που δραματοποιήθηκαν στην ταινία του Τζιν Κέλι, Τραγουδώντας στη Βροχή. Πιο πρόσφατα, οι κινηματογράφοι μετακόμισαν από το σελιλόιντ στην ψηφιακή προβολή, εξαλείφοντας σε μεγάλο βαθμό τους προβολείς.
Η εμφανής αντίσταση στις νέες τεχνολογίες σπανίως είναι επιτυχής μακροπρόθεσμα. Ο καθηγητής επιχειρήσεων και αναλυτής, Scott Galloway, συνέκρινε την απεργία των συγγραφέων με την απεργία των μεταλλωρύχων της Εθνικής Ένωσης της δεκαετίας του 1980, στη Βόρεια Αγγλία.
Με τόσο πολύ ψηφιακό περιεχόμενο διαθέσιμο, φυσική παρουσία και εγγύτητα γίνεται πιο σπάνια και ως εκ τούτου περισσότερο από ένα στοιχείο πολυτελείας.
Επιστροφή στις ζωντανές εμπειρίες
Σίγουρα, το κοινό έχει επιστρέψει δυναμικά σε συναυλίες ζωντανής μουσικής αλλά για την ώρα, θα πρέπει όλοι να περιμένουμε και να δούμε πως θα τελειώσει ο κινηματογράφος και όσοι τον φτιάχνουν.
Ας ελπίσουμε ότι το τέλος του Χόλιγουντ δε θα έρθει.
*Το δεύτερο μέρος του Mission: Impossible – Dead Reckoning δεν θα εμφανιστεί πριν το καλοκαίρι.
*Με στοιχεία από theconversation.com
Ακολουθήστε το in.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις