VW Tiguan: H επανεφεύρεση ενός best-seller
Με περισσότερες επιλογές σε κάθε επίπεδο και δύο plug-in υβριδικές εκδόσεις το Tiguan συστήνει το βελτιωμένο σε κάθε επίπεδο εαυτό του
o Τiguan αποτελεί αναμφισβήτητα ένα από τα πλέον δημοφιλή μοντέλα της γερμανικής φίρμας με δεδομένο και ότι οι προηγούμενες δύο γενιές της κατέγραψαν πωλήσεις που υπερβαίνουν τα 7,5 εκατομμύρια μονάδες. Ως λογικό και επόμενο η VW έδωσε ιδιαίτερη έμφαση στην εξέλιξη της νέας τρίτης κατά σειρά γενιάς του Tiguan φροντίζοντας να εμπλουτίσει τις επιλογές του σε κάθε επίπεδο αλλά και να βελτιώσει τις περγαμηνές πρακτικότητες που προσφέρει όσο και την αισθητική του.
Η σημαντικότερη μεταβολή αφορά την προσθήκη δύο plug-in υβριδικών εκδόσεων στην γκάμα οι οποίες χάρη στην αξιοποίηση μιας μεγαλύτερης μπαταρίας 19,7 kWh με υψηλότερη ενεργειακή απόδοση προσφέρουν ηλεκτρική αυτονομία 100 χλμ. Aναλυτικότερα, οι εκδόσεις eHybrid συνδυάζουν τον κινητήρα βενζίνης του 1,5 λίτρου με ηλεκτρικό μοτέρ και την παραπάνω μπαταρία σε δύο διαμορφώσεις ισχύος 204 ίππων και 350 Nm ροπής και 272 ίππων/400 Nm ροπής. Να σημειωθεί ότι εκτός από την μεγαλύτερη αυτονομία η μπαταρία προσφέρει και ταχύτερους χρόνους φόρτισης καθώς η διαδικασία μπορεί να υλοποιηθεί με ισχύ 50 kW, κάτι που συνεπάγεται την αναπλήρωση της ενέργειας των συστοιχιών από 10-80% σε 25 λεπτά.
Εκτός από τις δύο plug-in υβριδικές εκδόσεις, το νέο Tiguan θα είναι επίσης διαθέσιμο με ήπια υβριδική τεχνολογία υπό την μορφή ενός παράλληλου ηλεκτρικού κυκλώματος 48 Volt που περιλαμβάνει ένα μικρό ηλεκτρικό μοτέρ που συνδυαστικά με μια μικρή μπαταρία υποκαθιστά την μίζα και τον εναλλάκτη. Οι ήπιες υβριδικές εκδόσεις eTSI εφοδιάζονται με τον γνωστό κινητήρα βενζίνης 1,5 λίτρου προσφέροντας ισχύ 130 και 150 ίππων.
Από τις διαθέσιμες επιλογές δεν λείπει φυσικά και η τετρακίνηση 4Motion με τη διαφορά ότι οι επίμαχες εκδόσεις εφοδιάζονται αποκλειστικά με δίλιτρους κινητήρες βενζίνης ή και diesel. Ειδικότερα, οι τετρακίνητες επιλογές βενζίνης προσφέρουν ισχύ 204 ή 265 ίππων ενώ η diesel έκδοση αποδίδει 193 ίππους. Να σημειωθεί ότι οι ομολογουμένως πολλές επιλογές για το Tiguan περιλαμβάνουν μια ακόμα δίλιτρη diesel έκδοση με κίνηση στους δύο τροχούς και απόδοση 150 ίππων ενώ ανεξαρτήτως κυβισμού ή καυσίμου, όλες οι εκδόσεις του γερμανικού SUV εφοδιάζονται ως standard με αυτόματο κιβώτιο.
Σε σχεδιαστικό επίπεδο, εκτός από την πιο αιχμηρή και σύγχρονη εικόνα, οι μεταβολές έχουν συμβάλει και στην μείωση του αεροδυναμικού συντελεστή από 0.33 στην προηγούμενη γενιά, σε 0.28. Πλην των όσων μπορεί να διακρίνει κανείς δια γυμνού οφθαλμού, στην όψη του έχουν προστεθεί φώτα τεχνολογίας IQ.Light HD για πρώτη φορά σε μοντέλο με αφετηρία την πλατφόρμα MQB Evo ενώ προαιρετικά μπορούν να επιλεγούν και φωτιστικά σώματα τεχνολογίας matrix LED.
Πλην της αισθητικής και της αεροδυναμικής, η σχεδιαστική αναμόρφωση του Tiguan έχει μεταβάλει και τις αναλογίες του καθώς η νέα γενιά έχει κατά 3,0 εκ. μεγαλύτερο μήκος από την προηγούμενη βελτιώνοντας την ευρυχωρία του εσωτερικού που επίσης υπόσχεται και περισσότερο χώρο καθ’ύψος. Αυξημένος κατά 37 λίτρα είναι και ο χώρος του πορτ μπαγκάζ που στις εκδόσεις eTSI, TSI και TDI ξεκινά από τα 652 λίτρα.
Ακόμα μεγαλύτερες είναι οι αλλαγές στο εσωτερικό όπου το Tiguan «παραλαμβάνει» την τελευταία εκδοχή του infotainment των Γερμανών, MIB4 το οποίο φιλοξενείται σε οθόνη 12,9 ή 15,0 ιντσών. Ανεξαρτήτως μεγέθους η κεντρική οθόνη ενσωματώνει φωτιζόμενα χειριστήρια αφής για την ένταση του ήχου και για τον έλεγχο της θερμοκρασίας. Παράλληλα το interface του infotainment υπόσχεται εκτός από τα καλύτερα γραφικά και πιο διαισθητική χρήση για όλες τις παραμέτρους του. Εκτός από την μόνιμη παρουσία των χειριστηρίων για τον κλιματισμό στο κάτω μέρος της οθόνης, οι χρήστες μπορούν να δημιουργήσουν συντομεύσεις στην κορυφή της οθόνης αποκτώντας ευκολότερη πρόσβαση στα υπομενού. Την εικόνα συμπληρώνει ψηφιακός πίνακας οργάνων 10,25 ιντσών ο οποίος με τη σειρά προσφέρει τέσσερις δυνατότητες παραμετροποίησης σε σχέση με τα δεδομένα που εμφανίζει.
Νέος είναι και ο περιστροφικός επιλογέας στην κεντρική κονσόλα ο οποίος χρησιμεύει στην επιλογή των διαφορετικών προγραμμάτων οδήγησης που παραλλάζουν και τον ατμοσφαιρικό φωτισμό του εσωτερικού.
Σύμφωνα με τις συστάσεις, το νέο Tiguan θα διατεθεί σε τέσσερα επίπεδα εξοπλισμού, (βασικό, Life, Elegance και R-Line) με το πρώτο επίπεδο να περιλαμβάνει στον εξοπλισμό του σύστημα αυτόματου εξοπλισμού, κάμερα οπισθοπορείας, τροχούς 17 ιντσών και φωτα LED. Το δεύτερο επίπεδο Life προσθέτει στα παραπάνω τριζωνικό κλιματισμό, ενεργό cruise control, σύστημα υποβοήθησης στάθμευσης, αυτόματα φώτα, οθόνη 12,9 ιντσών με Android Auto και Apple CarPlay.
Η έκδοση Elegance διαθέτει τα λίγο διαφορετικά φωτιστικά σώματα LED Plus, καλύτερη ηχομόνωση, ηλεκτρική θύρα αποσκευών, το Park Assist Pro το οποίο απομνημονεύει τους ελιγμούς στάθμευσης και μπορεί να τους αναπαράγει αυτόματα καθώς και τροχούς 18 ιντσών. Αυτονόητα η έκδοση R-Line εστιάζει σε ένα πιο σπορ προφίλ διαθέτοντας ένα αιχμηρότερο bodykit, σπορ καθίσματα και τροχούς 19 ιντσών.
Αξίζει να σημειωθεί επίσης ότι η VW ανακοίνωσε ήδη ότι η τιμή εκκίνησης του Tiguan στη Γερμανία οπότε και θα διατεθεί από τον Φεβρουάριο του 2024 θα ξεκινά από τα 36.600 ευρώ.
- Στα «Νέα Σαββατοκύριακο»: Αντισυστημισμός, ο νέος κίνδυνος
- Τι είναι τα ηλεκτρικά δίκτυα UHV και πως η Κίνα έγινε υπερδύναμη σε αυτά
- Αμαλιάδα: «Την εγγονούλα μου την πήραν από τα χέρια της μαυρισμένη», λέει η γιαγιά του παιδού που σώθηκε
- ΚΚΕ: Τίμησε τον Κώστα Βάρναλη με μια μεγάλη εκδήλωση-συναυλία
- Αμαλιάδα: «Οι δικοί της με ρωτούσαν αν έκανε κακό στο παιδί», αποκαλύπτει η νονά του 2ου παιδιού της Ειρήνης
- Έρχεται η… Legoland του Minecraft