Τρίτη 19 Νοεμβρίου 2024
weather-icon 21o
Τραγωδία στη Λιβύη: «Το λεωφορείο της ελληνικής αποστολής είχε δεξαμενές αερίου»

Τραγωδία στη Λιβύη: «Το λεωφορείο της ελληνικής αποστολής είχε δεξαμενές αερίου»

Στρατιωτικός αναλυτής υποστηρίζει ότι το δυστύχημα στη Λιβύη θα μπορούσε να αποφευχθεί αν ο σχεδιασμός ήταν καλύτερος.

Το λεωφορείο της ελληνικής ανθρωπιστικής αποστολής στη Λιβύη που ενεπλάκη στο φρικτό τροχαίο με αποτέλεσμα να σκοτωθούν πέντε μέλη της, είχε δεξαμενές αερίου, υποστηρίζει ο στρατιωτικός αναλυτής, Παναγιώτης Θεοδωρακίδης.

«Οι πληροφορίες μου είναι ότι το λεωφορείο είχε και αυτό δεξαμενές αερίου, εξ ου και η ανάφλεξη» είπε χαρακτηριστικά ο κ. Θεοδωρακίδης, μιλώντας στην ΕΡΤ, μια πληροφορία, η οποία αν επιβεβαιωθεί εξηγεί γιατί υπήρξε έκρηξη και μεγάλη φωτιά, που στην πραγματικότητα ήταν αυτή που σκότωσε τα πέντε μέλη της ελληνικής αποστολής.

Επιπρόσθετα, ο πρώην εκπρόσωπος τύπου του ΝΑΤΟ τόνισε ότι τα μέτρα ασφαλείας τόσο από το ΓΕΕΘΑ όσο και από τις ελληνικές διπλωματικές αρχές στη Λιβύη δεν ήταν πρέποντα σε μια χώρα που βρίσκεται εδώ και χρόνια σε εμφύλιο πόλεμο.

«Ήταν μία άτυχη στιγμή σε μία χώρα η οποία βρίσκεται σε χάος»

«Ήταν μία άτυχη στιγμή σε μία χώρα η οποία βρίσκεται σε χάος» είπε ο στρατιωτικός αναλυτής προσθέτοντας ότι «η κατάσταση στη Λιβύη ήταν τέτοια που έπρεπε επιπροσθέτως να ληφθεί μια ανάλυση κινδύνου και ρίσκων ιδιαίτερη».

Ο ίδιος αναφέρθηκε και στην λανθασμένη, όπως την χαρακτήρισε, επιβίβαση των μελών της 19μελούς αποστολής -16 εκ των οποίων στρατιωτικοί- σε ένα τουριστικό λεωφορείο, η κατασκευή του οποίου εξετάζεται από τους πραγματογνώμονες.

Αναφερόμενος στα μέτρα ασφαλείας που έπρεπε να λειτουργήσουν ακόμα και σε ένα κομβόι ειρηνευτικής δύναμης – άσχετα αν οι ένοπλες δυνάμεις, ανέλαβαν μια ανθρωπιστική προσπάθεια προς τη Λιβύη- δήλωσε εμφατικά ότι «έπρεπε να είναι διαφορετικές οι συνθήκες αυτοπροστασίας, επικοινωνίας και ο σχεδιασμός».


«Όταν εμπλέκεται το υπουργείο Εξωτερικών σε μια ξένη χώρα, όλα περνάνε δια του Υπουργείου Εξωτερικών. Το Υπουργείο Άμυνας και ιδιαίτερα το ΓΕΕΘΑ εκτελεί. Στον τρόπο λοιπόν εφαρμογής έπρεπε να υπάρχει καλύτερος συντονισμός και να αναλυθεί περισσότερο ο κίνδυνος, αλλά η πληροφόρηση που είχαμε για το τι συμβαίνει στη Λιβύη» τονίζει ο κ. Θεοδωρακίδης.

Μιλώντας για το εναλλακτικό οδικό δίκτυο που επελέγη για την ελληνική αποστολή, τόνισε ότι θα έπρεπε να είχε αναλυθεί περαιτέρω η πορεία στην διαδρομή των 280 χλμ. από τη Βεγγάζη προς την κατεστραμμένη από τις πλημμύρες Ντέρνα.

«Έπρεπε να γνωρίζουμε πού πηγαίνουμε. Η Λιβύη είναι ένα χάος»

«Σαν κρατική υπόσταση η Λιβύη δεν μπορεί να παρουσιαστεί πουθενά. Άρα ο σχεδιασμός έπρεπε να είναι πολύ διαφορετικός. Η δύναμη αυτασφάλισης της αποστολής μαζί με τους υγειονομικούς, οι οποίοι επιχειρησιακά δεν γνωρίζουν τι να κάνουν, δεν σωρεύονται στο ίδιο λεωφορείο κατά την ταπεινή μου άποψη» δήλωσε ο κ. Θεοδωρακίδης.

«έπρεπε να γνωρίζουμε πού πηγαίνουμε. Η Λιβύη είναι ένα χάος».

«Αν δεν συνέβαινε εκεί το τροχαίο, κάτι άλλο θα έβρισκε την ελληνική αποστολή, η οποία ίσως θα έπρεπε να έχει και συνεισφορές από νατοϊκές δυνάμεις που δρουν στη Λιβύη».

Σχολιάζοντας την περιγραφή του Γιώργου Σαγιάνου, προέδρου του Ελληνικού Σχολείου στη Βεγγάζη ότι το λεωφορείο με τους 19 Έλληνες είχε συνοδεία από δύο τζιπ με Λίβυους στρατιώτες πρόσθεσε ότι «αυτή είναι η φράση κλειδί», εξηγώντας ότι πρέπει να διευκρινιστεί ποιοι ακριβώς συνόδευαν τους Έλληνες.

Ο ίδιος υπενθύμισε ότι πριν από χρόνια ένας Έλληνας υπαξιωματικός είχε σκοτωθεί σε ενέδρα στη Σομαλία. Γι αυτό και όπως εξήγησε οι χώρες αυτές θέλουν ιδιαίτερη προσοχή.

Ήταν ένα ατύχημα που θα μπορούσε να αποφευχθεί

«Είχαμε επιτυχημένη αποστολή εκκένωσης με το πραξικόπημα στο Σουδάν, αλλά σε συνεργασία με υπόλοιπες ΝΑΤΟϊκές χώρες, οι οποίες έχουν καλύτερη πληροφόρηση διότι έχοντας πρεσβείες έχουν ακόλουθους άμυνας και έχουν διαδικασίες άλλες. Εμείς δυστυχώς δεν είχαμε την εκπροσώπηση που θα έπρεπε, αν και επιτυχημένα στη Λιβύη είχαμε κάνει το 2014 εκκένωση» ανέφερε ο κ. Θεοδωρακίδης.

Καταλήγοντας ο στρατιωτικός αναλυτής τόνισε ότι «ο κίνδυνος στην τουρκοκρατούμενη Λιβύη ήταν υψηλός αλλά δεν είναι αυτός ο οποίος στοχοποίησε την αποστολή. Υπήρξε ένα ατύχημα. Από ότι φαίνεται ήταν ένα ατύχημα που θα μπορούσε να αποφευχθεί εάν υπήρχε περισσότερη συγκέντρωση και διαφορετική διανομή στο κομβόι».

Must in

Απότομη πτώση στα αποθέματα γλυκού νερού – Ανησυχία για παγκόσμια ξηρασία

Η ποσότητα γλυκού νερού που χάθηκε σε μια δεκαετία ξεπερνά κατά 35.000 φορές τη λίμνη του Μαραθώνα. Η προειδοποίηση του ΟΗΕ και ο ρόλος της κλιματικής αλλαγής.

Ακολουθήστε το in.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

in.gr | Ταυτότητα

Διαχειριστής - Διευθυντής: Λευτέρης Θ. Χαραλαμπόπουλος

Διευθύντρια Σύνταξης: Αργυρώ Τσατσούλη

Ιδιοκτησία - Δικαιούχος domain name: ALTER EGO MEDIA A.E.

Νόμιμος Εκπρόσωπος: Ιωάννης Βρέντζος

Έδρα - Γραφεία: Λεωφόρος Συγγρού αρ 340, Καλλιθέα, ΤΚ 17673

ΑΦΜ: 800745939, ΔΟΥ: ΦΑΕ ΠΕΙΡΑΙΑ

Ηλεκτρονική διεύθυνση Επικοινωνίας: in@alteregomedia.org, Τηλ. Επικοινωνίας: 2107547007

ΜΗΤ Αριθμός Πιστοποίησης Μ.Η.Τ.232442

Τρίτη 19 Νοεμβρίου 2024