Καταιγισμός αντιδράσεων για διαφήμιση ξυριστικής μηχανής από τρανς
Οι ουλές της διπλής μαστεκτομής στο σώμα του μοντέλου προκάλεσαν θυέλλα αντιδράσεων και επικριτικών σχολιασμών
- «Ειρωνικός, σαρκαστικός, λες και έχει κάνει κατόρθωμα» - Σοκάρουν οι περιγραφές για τον αστυνομικό της Βουλής
- «Πνιγμός στα 30.000 πόδια» - Αεροπλάνο άρχισε να πλημμυρίζει εν ώρα πτήσης [Βίντεο]
- Δημήτρης Ήμελλος: Το τελευταίο αντίο στον αγαπημένο ηθοποιό -Τραγική φιγούρα η μητέρα του
- «Πρέπει να κάνουν δήλωση ότι σέβονται το πολίτευμα» - Οι όροι για να πάρουν την ιθαγένεια οι Γλύξμπουργκ
Διαφήμιση της εταιρίας Braun που παρουσιάζει έναν τρανς άνδρα, με εμφανείς τις ουλές της διπλής μαστεκτομής στο σώμα του, να χρησιμοποιεί ξυριστική μηχανή (trimmer) στο πρόσωπό του, αναδημοσιεύτηκε αυτήν την εβδομάδα από λογαριασμούς στο Twitter προκαλώντας διάφορες αντιδράσεις.
Το 1,6% των ενηλίκων στις ΗΠΑ είναι τρανς – δηλαδή περίπου 5,4 εκατομμύρια άτομα
Η Maya Forstater, εκτελεστική διευθύντρια της τρανσφοβικής «ακτιβιστικής» ομάδας Sex Matters, δήλωσε στην Telegraph ότι η διαφήμιση αντιβαίνει στην Αρχή Διαφημιστικών Προτύπων (ASA).
«Η προώθηση της αφαίρεσης υγιούς ιστού του στήθους δεν είναι μόνο σοκαριστικά ανήθικη, αλλά και ενάντια στις οδηγίες των διαφημιστικών προτύπων για να μην ωραιοποιείται ή ευτελίζεται η αισθητική χειρουργική», δήλωσε η Forstater. Ωστόσο, οι χειρουργικές επεμβάσεις επιβεβαίωσης φύλου (gender-affirming care) θεωρούνται ασφαλείς, αποτελεσματικές και απαραίτητες για τα τρανς άτομα, σύμφωνα με τις περισσότερες μεγάλες ιατρικές ενώσεις των ΗΠΑ. Δηλαδή, οι χειρουργικές επεμβάσεις δεν είναι «αισθητικές» – οι επαγγελματίες υγείας τις θεωρούν σωτήριες για τη ζωή.
Δεν είναι η πρώτη φορά που παρατηρούμε τέτοιες τρανσφοβικές αντιδράσεις
Οι σχολιασμοί και οι αντιδράσεις
Αρκετοί σχολιαστές στα social media επέκριναν τη διαφήμιση λέγοντας ότι προωθεί αυτού του είδους τις χειρουργικές επεμβάσεις, και ζήτησαν από τους καταναλωτές να εκφράσουν τη δυσαρέσκειά τους με μποϊκοτάζ στα προϊόντα της Braun. Υπήρξε βέβαια και ο αντίλογος από σχολιαστές που είδαν θετικά τη συγκεκριμένη διαφήμιση, λέγοντας ότι προωθεί τη συμπεριληπτικότητα και δεν έχει τίποτε το επιλήψιμο.
Braun’s advert for men’s beard trimmer features a trans model with double mastectomy scars.
I’m sure this celebration of brutal surgery to remove a woman’s healthy breasts will go down fabulously well with Braun’s male customers. Watch their sales 📉 https://t.co/w95mLB0bq9
— Julia Hartley-Brewer (@JuliaHB1) September 19, 2023
Γιατί η οργή;
Ένας χρήστης του Twitter, ο @mrSpungoe, έγραψε: «Οι τρανς άνδρες μπορεί και να ξυρίζονται. Η Braun πουλάει προϊόντα ξυρίσματος. Γιατί η οργή; Ας μην προσποιούμαστε ότι έχει να κάνει με τα σημάδια του top surgery. Πρόκειται 100% για την συμπερίληψη των τρανς ατόμων στο δημόσιο χώρο και είναι 100% τρανσφοβικό».
Στο Ηνωμένο Βασίλειο, η διαφήμιση χαρακτηρίστηκε «σοκαριστικά ανήθικη» και φέρεται να διερευνάται για τα παραβίαση των οδηγιών της Αρχής Προτύπων για τη Διαφήμιση, σύμφωνα με το Pink News.
Another men’s brand bites the dust as Braun uses trans model with surgical scars from a double mastectomy operation, in a move that’s been slammed as ‘shockingly immoral’ #GoWokeGoBroke https://t.co/yy91yfVSeW
— Martin Daubney 🇬🇧 (@MartinDaubney) September 18, 2023
Ακολουθήστε το in.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις