Τρίτη 19 Νοεμβρίου 2024
weather-icon 21o
ps. post
scriptum

Οι γνωστοί «γνωστοί» έσπασαν πάλι την απεργία της ΕΣΗΕΑ

Σούπερ μάρκετ: «Πόλεμος» για την προσέλκυση εργαζομένων – Αύξηση μισθών και έξτρα παροχές

Σούπερ μάρκετ: «Πόλεμος» για την προσέλκυση εργαζομένων – Αύξηση μισθών και έξτρα παροχές

Ποιοι κατηγορούν τις γερμανικές αλυσίδες για την τακτική που ακολουθούν σε μισθούς και τιμές

Από τον πόλεμο των τιμών… στον πόλεμο για το προσωπικό. Εκεί μεταφέρεται σύμφωνα με τον Economist ο ανταγωνισμός μεταξύ των μεγάλων σούπερ μάρκετ στην Βρετανία. Οι αλυσίδες αναγκάζονται να προσφέρουν «γη και ύδωρ» για να προσελκύσουν αλλά και να κρατήσουν το προσωπικό τους, αφού οι πειρασμοί να μεταπηδήσουν σε αντίπαλο στρατόπεδο είναι μεγάλοι.

Εκτός από την αύξηση των απολαβών, οι εταιρείες παρέχουν έξτρα παροχές για να κρατούν ευχαριστημένους τους υπαλλήλους τους, όπως μεγαλύτερες εκπτώσεις για ψώνια στα καταστήματα του δικτύου και έκτακτα bonus για να ανταπεξέλθουν στην αύξηση του κόστους διαβίωσης.

Η ζήτηση εργασίας εξακολουθεί να υπερβαίνει την προσφορά.

Σύμφωνα με τον Economist, τον περασμένο Ιούλιο η Aldi προχώρησε στην τέταρτη διαδοχική αύξηση των μισθών σε λίγο περισσότερο από ένα χρόνο! Πλέον, το βασικό μεροκάματο για τους εργαζόμενους στα καταστήματα της που βρίσκονται στο Λονδίνο ανέρχεται σε 12,85 £ (15,90 $) την ώρα, 23% μεγαλύτερο από τον κατώτατο μισθό.

Στον αντίποδα, η Sainsbury’s προσφέρει στο προσωπικό δωρεάν φαγητό στη διάρκεια της εργασίας τους από το 2022 ενώ η Waitrose έδωσε σε κάθε υπάλληλο 500 £ τον περασμένο Δεκέμβριο, ως εφάπαξ πληρωμή κόστους ζωής. Η Tesco προσφέρει στους εργαζόμενους έως και 15% έκπτωση στο εβδομαδιαίο κατάστημά τους ενώ η Lidl, αύξησε το ωριαίο ασφάλιστρο στους εργαζομένους που εργάζονται στους καταψύκτες του σε 1,50 λίρες.

Παρά τη χαλάρωση της οικονομίας, η αγορά εργασίας παραμένει σφιχτή, καθώς η ζήτηση εργασίας εξακολουθεί να υπερβαίνει την προσφορά. Αυτή τη στιγμή, ο κλάδος του οργανωμένου λιανεμπορίου τροφίμων στην Αγγλία απασχολεί περίπου 870.000 άτομα. Αν και οι λιανέμποροι στην Βρετανία ήταν συνηθισμένοι στις γενναίες αυξήσεις μισθώσεις, εντούτοις αυτό που συμβαίνει τώρα, είναι κάτι που δεν μπορούν να διαχειριστούν.

Ο πληθωρισμός και η… κερδοσκοπία

Η αλματώδη αύξηση των μισθών συντηρεί τον πληθωρισμό σε υψηλά επίπεδα. Σύμφωνα με τα στοιχεία που δημοσιοποίησε πρόσφατα η Εθνική Στατιστική Υπηρεσία, ο πληθωρισμός υποχώρησε ελαφρώς στο Ηνωμένο Βασίλειο στο 6,7% τον Αύγουστο ενώ η Τράπεζα της Αγγλίας αποφάσισε να αφήσει τα επιτόκια στο 5,25%, μετά από μια μακρά περίοδο αυξήσεων.

Αναλυτές θεωρούν πως τις πληθωριστικές πιέσεις στα τρόφιμα συντηρούν οι μισθοί στο λιανεμπόριο τροφίμων, επισημαίνοντας πως το 2022 οι τιμές των τροφίμων και των μη αλκοολούχων ποτών αυξήθηκαν κατά 13,6% ενώ πριν από λίγους μήνες άγγιξε το 20%!

Μάλιστα, πολιτικοί ζήτησαν να διεξαχθεί δημόσια έρευνα για τις τιμές των σούπερ μάρκετ, κατηγορώντας τα σούπερ μάρκετ για κερδοσκοπία.

Στροφή στα φθηνά

Στη σκιά της ακρίβειας πάντως, οι καταναλωτές αρχίζουν και στρέφονται ολοένα και περισσότερα στις φθηνότερες μάρκες και να προτιμούν προϊόντα ιδιωτικής ετικέτας, με αποτέλεσμα να πλήττεται η κερδοφορία των εταιρειών.

Σύμφωνα με τον Economist, τα περιθώρια κέρδους στα βρετανικά σούπερ μάρκετ υποχώρησαν σε ιστορικά χαμηλά επίπεδα γύρω στο 3-4%, τη στιγμή που οι μισθοί αποτελούν περίπου το 10-15% του συνολικού κόστους λειτουργίας. Η Αρχή Ανταγωνισμού και Αγορών της Βρετανίας ανακοίνωσε το καλοκαίρι ότι τα μέσα λειτουργικά περιθώρια κέρδους μειώθηκαν από 3,2% το 2021-2022 σε 1,8% το 2022-23.

Η επέλαση των Γερμανών της Aldi και Lidl

Αρκετοί λιανέμποροι στη Βρετανία κατηγορούν τις γερμανικές εκπτωτικές αλυσίδες Aldi και Lidl για την πίεση που δέχονται τα περιθώρια κέρδους τους, γιατί προσφέρουν τις χαμηλές τιμές και την ίδια ώρα, παρέχουν τις πιο παχυλές αμοιβές στους εργαζομένους.

Μια τακτική πάντως που αφήνει… σημάδια στους ισολογισμούς. Συγκεκριμένα, ο βρετανικός βραχίονας της Lidl ανέφερε πρόσφατα απώλειες στην κερδοφορία της, παρά την αύξηση των πωλήσεων κατά 19% ενώ και η Aldi λειτουργεί με εξαιρετικά χαμηλά περιθώρια κέρδους.

Μπορούν βέβαια και υποστηρίζουν αυτή την στρατηγική χάρη στους ισχυρούς ισολογισμούς που διαθέτουν, αφού στόχος τους είναι η διεύρυνση του μεριδίου αγοράς σε μακροπρόθεσμο ορίζοντα. Ενδεικτικού του τρόμου που έχουν σκορπίσει οι Γερμανοί λιανέμποροι στους ανταγωνιστές τους στην Αγγλία, ήταν η αναφορά στελέχους του λιανεμπορίου σε ομιλία στο Κοινοβούλιο ότι φοβάται να ακούσει ότι ένα Aldi ανοίγει κοντά στην περιοχή που δραστηριοποιείται, καθώς «ξέρει εκ των προτέρων ότι θα χάσει προσωπικό».

Πηγή: Ot.gr

Must in

Λάκης Λαζόπουλος: Τι σχέση έχουν οι Δέκα Μικροί Μήτσοι με την υπέρταση;

«Τα πάντα» είναι η αυθόρμητη συγκινητική απάντηση που δίνει ο Λάκης Λαζόπουλος όταν ακούει το όνομα Τασούλα. Τα συναισθήματα από την χαρά στη συγκίνηση στο γέλιο και στην χαρμολύπη εναλλάσσονται με ταχύτητα φωτός στο παιχνίδι των γρήγορων ερωτήσεων

Ακολουθήστε το in.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

in.gr | Ταυτότητα

Διαχειριστής - Διευθυντής: Λευτέρης Θ. Χαραλαμπόπουλος

Διευθύντρια Σύνταξης: Αργυρώ Τσατσούλη

Ιδιοκτησία - Δικαιούχος domain name: ALTER EGO MEDIA A.E.

Νόμιμος Εκπρόσωπος: Ιωάννης Βρέντζος

Έδρα - Γραφεία: Λεωφόρος Συγγρού αρ 340, Καλλιθέα, ΤΚ 17673

ΑΦΜ: 800745939, ΔΟΥ: ΦΑΕ ΠΕΙΡΑΙΑ

Ηλεκτρονική διεύθυνση Επικοινωνίας: in@alteregomedia.org, Τηλ. Επικοινωνίας: 2107547007

ΜΗΤ Αριθμός Πιστοποίησης Μ.Η.Τ.232442

Τρίτη 19 Νοεμβρίου 2024