Σαρωτικές αλλαγές με στόχο να μηδενιστεί ο αριθμός των νεκρών από αυτοκινητιστικά δυστυχήματα
Η σειρά μέτρων που έχει προτείνει η Ευρωπαϊκή Ένωση και αφορά τις άδειες οδήγησης, το όριο ταχύτητας και την νυχτερινή οδήγηση έχει προκαλέσει σφοδρές αντιδράσεις με κυριότερη αυτή της Γερμανίας.
Νέες κατευθυντήριες γραμμές με σκοπό τον εκμηδενισμό των θανάτων σε τροχαία έρχονται από την Ευρωπαϊκή Ένωση στα πλαίσια της ατζέντας «Vision Zero».
Η Επιτροπή Μεταφορών της Ε.Ε παρουσίασε στο ευρωπαϊκό κοινοβούλιο ένα προσχέδιο με τις προτάσεις της που αφορούν σημαντικές αλλαγές στη χορήγηση αδειών οδήγησης, στα όρια ταχύτητας και στη νυχτερινή οδήγηση, γεγονός που προκάλεσε αντιδράσεις των χωρών – μελών με πιο έντονη αυτή της Γερμανίας.
Καμία από τις προτάσεις δεν θεωρείται δεδομένη μέχρι στιγμής, αφού η Επιτροπή Μεταφορών δεν σκοπεύει να συζητήσει τις όποιες τροποποιήσεις πριν τον Δεκέμβρη. Ωστόσο, τα μέλη του ευρωπαϊκού κοινοβουλίου πήραν μία πρώτη γεύση με τις συζητήσεις στους διαδρόμους του Στρασβούργου και των Βρυξελλών να έχουν ήδη αρχίσει.
Στόχος των νέων κατευθυντήριων κανόνων, που θα είναι ενιαίοι σε ολόκληρη την Ευρωπαϊκή Ένωση, είναι ο εκμηδενισμός των τροχαίων ατυχημάτων έως το 2050 από 20.000 που σημειώθηκαν πέρυσι.
Αλλαγές σε όριο ταχύτητας και άδεια οδήγησης, σκέψεις για νυχτερινή απαγόρευση οδήγησης – Στο στόχαστρο νέοι οδηγοί και ηλικιωμένοι
Μεταξύ των προθέσεων της Επιτροπής Μεταφορών είναι να τεθεί όριο ταχύτητας στα 90 Km/h στους αρχάριους οδηγούς. Έτσι, οι νέοι οδηγοί θα εισέρχονται στους δρόμους με μικρότερη ταχύτητα, γεγονός που θα συμβάλει στη μείωση των τροχαίων ατυχημάτων και στον εντοπισμό των οδηγών που τρέχουν με υπερβολική ταχύτητα εγκαίρως.
Μία ακόμη σκέψη των ανθρώπων της Επιτροπής Μεταφορών είναι η απαγόρευση της νυχτερινής απαγόρευσης σε νέους οδηγούς και ίσως και σε ηλικιωμένους. Σε πρώτο πάντως στάδιο η πρόταση αφορά οδηγούς ηλικίας 18-24 ετών και θα περιλαμβάνει το χρονικό διάστημα μεταξύ 21:00 – 06:00, το οποίο ωστόσο θα είναι στη διακριτική ευχέρεια του εκάστοτε κράτους να το καθορίσει.
Η απόφαση αυτή φαίνεται να προκρίνεται μετά τη διαπίστωση ότι στο ένα τέταρτο των τροχαίων ατυχημάτων στην Γερμανία εμπλέκονται οδηγοί νεαρής ηλικίας με τα περισσότερα εξ αυτών να συμβαίνουν βραδινές και πολύ πρωινές ώρες, σύμφωνα με την Ομοσπονδιακή Στατιστική Υπηρεσία.
Περιορισμός φέρεται να τίθεται και στις άδειες οδήγησης για τα SUV οχήματα. Η Επιτροπή επεξεργάζεται την αλλαγή ισχύος της άδειας κυκλοφορίας κατηγορίας Β, η οποία σήμερα επιτρέπει την οδήγηση οχήματος επιτρεπόμενου βάρους 3500 κιλών.
Στο εξής η άδεια αυτή θα περιλαμβάνει οχήματα έως 1800 κιλών και με μέγιστη ταχύτητα τα 110 χιλιόμετρα την ώρα. Όσοι επιθυμούν να αποκτήσουν άδεια για βαρύτερα οχήματα, όπως και τα SUV, θα πρέπει όταν συμπληρώσουν και το 21ο έτος της ηλικίας τους να ξανά δώσουν εξετάσεις για την απόκτηση άδειας κατηγορίας Β+.
Ο νέος κανονισμός εφόσον ψηφιστεί θα επηρεάζει και πολλά ηλεκτρικά αυτοκίνητα, τα οποία συχνά ξεπερνούν το καθαρό βάρος των 1800 κιλών εξαιτίας της βαριάς μπαταρίας τους.
Αυστηρότερα, όμως, θα είναι και τα κριτήρια ανανέωσης της άδειας οδήγησης για τα άτομα μεγαλύτερης ηλικίας. Το σχέδιο προβλέπει τακτική ανανέωση ανά επτά χρόνια για τα άτομα ηλικίας 60 ετών και πάνω, κάθε πέντε χρόνια για τους 70άρηδες και κάθε δύο χρόνια για τους άνω των 80.
Η ανανέωση θα γίνεται με έξοδα του ίδιου του οδηγού και θα περιλαμβάνει ιατρική και ψυχολογική αξιολόγηση.
Αντιδράσεις
Οι προτάσεις της αρμόδιας Επιτροπής του ευρωκοινοβουλίου ξεσήκωσαν έντονες αντιδράσεις με πιο χαρακτηριστική τις ενστάσεις του Γερμανού υπουργού μεταφορών, Φόλκερ Βίσινγκ. Ο ίδιος δήλωσε ότι η Γερμανία δεν θα δεχτεί αυτή την μορφή των προτάσεων, αφού παρεμβαίνουν στην ελευθερία των πολιτών.
Ακολουθήστε το in.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις